Časté problémy kotel Dakon DOR
Základní chyba viz odkaz níže:
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=447&title=Dakon-DOR-F20
- ponechaná otevřená spodní popelová dvířka ( dvířka se musí po rozhoření
- asi 15 minut - těsně uzavřít a do plamenu se přidává vzduch buď horním
přikládacím víkem (pootevřít otvor), nebo lépe bočními otvory - princip letlampy)
Kotel Dakon DOR na tuhá paliva pracuje na principu letlampy kde palivo se musí nechat
rozhořet, pak přidusit dusivkou na popelových dvířkách a vpustit do plamenů boční vzduch
pokud jsou tmavé bez života. Pak nastane to, co v níže uvedeném videu zcela na konci.
Plamen je krátký, jasný, do fialova zbarvený, velmi výhřevný bez kouře.
**VIDEO YOUTUBE
Porucha:
Výkon kotle je příliš nízký.
– Chybná poloha čisticího víka.– Nasaďte víko správně na otvor na dně popelové komory.
– Krycí deska a víko pro přikládání netěsní.– Zkontrolujte a případně vyměňte těsnění.
– Uvolnění těsnicí hmoty ze dna okraje komory.– Obnovte těsnění těsnicí hmotou.
– Nedostatečný tah. – Přizpůsobte komín.
– Příliš nízká výhřevnost paliva.– Při nízké venkovní teplotě použijte palivo s vyšší výhřevností.
Nastavení není možné, oheň nehoří přes noc.
– Uvolnění těsnicí hmoty ze dna okraje komory. – Obnovte těsnění těsnicí hmotou.
– Dvířka pro odstraňování popele netěsní. – Zkontrolujte polohu těsnění, případně je vyměňte.
– Příliš velký tah.– Snižte tah pomocí redukční klapky, přizpůsobte komín.
Vysoká teplota v kotli a současněnízká teplota otopných těles.–
Příliš vysoký hydraulický odpor, zvláštěu systémů bez aktivního oběhu.– Prověřte zanesení otopného systému usazeninami, zkontrolujte funkci čerpadla topného systému.
– Příliš silný tah nebo příliš vysoká výhřevnost paliva. – Snižte tah pomocí komínové klapky ve spalinové trubce.
401LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Kotle Dakon DOR byly v dobách totality snad nejoblíbenější kotle na tuhá paliva a vyrabí se i v roce 2011 a patří k neprodávanějším kotlům na trhu.
Tento typ kotle potřebuje kvalitní komín, protože cesta spalin kotlem je dlouhá a dochází k jejich značnému ochlazení čímž je, však dosaženo vysoké účinnosti kotle.
Pokud je kotel předimenzován dá se topeniště snadno upravit - zmenšit a odměnou za to je, že na jedno přiložení kotel vydrží ohřívat vodu v systému i 12 hodin.
Další výhodou je, že kotel má spodní odhořívání paliva, čili když přiložíme na již rozhořelou vrstvu další palivo tak, aby nepřepadlo do komory určené ke spalování vzniklého plynu, nedojde k uhašení ohně a z komína se nekouří - dochází k dokonalému spalování.
Pokud se vytváří velké množství oxidu uhelnatého, který dokonale nezhoří, je třeba pootevřít klapky sekundárního vzduchu, ale to je za předpokladu, že palivo v zásobníku dosahuje nad spodní okraj přepážky zásobníku a spalovací komory, jinak kotel nebude řádně přisávat sekundární vzduch bočními průduchy.
Kotel je i osazen regulátorem přívodu primárního vzduchu, který při dosažení určité teploty uzavře dvířka přívodu primárního vzduchu. Nevýhodou je to, že jakmile teplota v kotli po vyhoření paliva poklesne, regulátor znovu otevře dvířka přívodu vzduchu a pokud je již palivo vyhořelé dochází k ochlazování vody v kotli a tím i v celém systému.
Nová DOR F facelit 2011
Kotle jsou vyráběny ve výkonech 13,5 kW, 16,
20, 24, 27 a 32 kW.
Tento typ kotle potřebuje kvalitní komín, protože cesta spalin kotlem je dlouhá a dochází k jejich značnému ochlazení čímž je, však dosaženo vysoké účinnosti kotle.
Pokud je kotel předimenzován dá se topeniště snadno upravit - zmenšit a odměnou za to je, že na jedno přiložení kotel vydrží ohřívat vodu v systému i 12 hodin.
Další výhodou je, že kotel má spodní odhořívání paliva, čili když přiložíme na již rozhořelou vrstvu další palivo tak, aby nepřepadlo do komory určené ke spalování vzniklého plynu, nedojde k uhašení ohně a z komína se nekouří - dochází k dokonalému spalování.
Pokud se vytváří velké množství oxidu uhelnatého, který dokonale nezhoří, je třeba pootevřít klapky sekundárního vzduchu, ale to je za předpokladu, že palivo v zásobníku dosahuje nad spodní okraj přepážky zásobníku a spalovací komory, jinak kotel nebude řádně přisávat sekundární vzduch bočními průduchy.
Kotel je i osazen regulátorem přívodu primárního vzduchu, který při dosažení určité teploty uzavře dvířka přívodu primárního vzduchu. Nevýhodou je to, že jakmile teplota v kotli po vyhoření paliva poklesne, regulátor znovu otevře dvířka přívodu vzduchu a pokud je již palivo vyhořelé dochází k ochlazování vody v kotli a tím i v celém systému.
Nová DOR F facelit 2011
Kotle jsou vyráběny ve výkonech 13,5 kW, 16,
20, 24, 27 a 32 kW.
Jestli to není myšleno v komoře, kde je čistící otvor.
Jinak moje návrhy co by to mohlo být:
Jinak moje návrhy co by to mohlo být:
- - kotel začíná téct, někde je malinká dírka a zatím to není poznat v popelníku,
ale voda již značně ochlazuje lamelu tím, jak se odpařuje a zhoršuje hoření
(mrkněte před zátopem jestli někde nejsou kapky vody a jestli voda neubývá
v expanzní nádobě) - - umačkaná, poškozená těsnění kolem dvířek, jak popelových, tak přikládacích
(do kotle se po dohoření dostává nadměrné množství vzduchu) - - špatně usazené víko čistícího otvoru na obrázku pozice 1.
- - nyní ještě přikládáte malé dávky? Pak tedy teplota po dohoření paliva
rychle klesá
Že pečení chleba nemusí být příliš energeticky náročné dokazuje video
níže. Velmi však záleží na konstrukci pece.
Pec na videu má ohniště v nejnižší části a tak teplo z plamenů stoupá přímo
vzhůru, kde vyhřívá troubu na pečení.
**VIDEO YOUTUBE
níže. Velmi však záleží na konstrukci pece.
Pec na videu má ohniště v nejnižší části a tak teplo z plamenů stoupá přímo
vzhůru, kde vyhřívá troubu na pečení.
**VIDEO YOUTUBE
Viditelné spaliny - kouř (ne bílé vodní páry) jsou znakem nedokonalého spalování.
Při nižších teplota venkovního vzduchu při dokonalém spalování odchází z komína jen bílé vodní páry,
které se zhruba po jednom metru od ústí komína rozplynou ve vzduchu.
Pamatuj! K dokonalému spalování je nutné mít:
- dostatečný odvod spalin
- dostatečný přívod vzduchu
- řádně přichystané a vysušené palivo
- a plameny ve spalovacím prostoru
Zde je několik příčin proč k nedokonalému spalování dochází:
- zátop (při zátopu chvíli trvá, než plameny vyšlehnou nad vrstvu papíru, třísek a po tu dobu část spalin odchází jako viditelný kouř)
- přikládání ( při každém dalším přikládání v době, kdy je palivo vyhořelé a zůstal v kotle jen žhavý popel chvíli trvá, než nové palivo začne hořet a po tu dobu kouří proto je dobré přiložit nějaké dřevěné třísky, které rychle vzplanou a až na ně vrstvu paliva)
- mokré, nebo příliš vlhké palivo ( i když bude hořet tak velké množství uvolněného tepla se spotřebuje na odpaření vody z paliva a tím se dochází k neekonomickému provozu, poškozování stěn kotle korozí, snížení teploty v spalovacím prostoru a tím k horšímu spalování)
- dohořívající palivo (jakmile se vrstva paliva při dohořívání sníží až pod spodní část přepážky, začne nad něj pronikat chladný sekundární vzduch přes spodní dusivku - škrtící klapku v dolních dvířkách a tento studených vzduchu ochladí prostor nad palivem a může zapříčinit horší výsledky při spalování)
- špatný odtah spalin ( slabý komínový tah, zanesené kouřové cesty, v kotle nehoří jen doutná a nedá se v něm téměř zatopit)
- nesprávný přívod primárního a sekundárního vzduchu (primární vzduch se používá na rozhoření paliva, pak se přivře a do plamenů pokud jsou tmavé a kouří se z komína přivádíme sekundární vzduch, který je nutný k oxidaci CO na CO2 a tím k dokonalému ekonomickému spalování)
Při nižších teplota venkovního vzduchu při dokonalém spalování odchází z komína jen bílé vodní páry,
které se zhruba po jednom metru od ústí komína rozplynou ve vzduchu.
Pamatuj! K dokonalému spalování je nutné mít:
- dostatečný odvod spalin
- dostatečný přívod vzduchu
- řádně přichystané a vysušené palivo
- a plameny ve spalovacím prostoru
Zde je několik příčin proč k nedokonalému spalování dochází:
- zátop (při zátopu chvíli trvá, než plameny vyšlehnou nad vrstvu papíru, třísek a po tu dobu část spalin odchází jako viditelný kouř)
- přikládání ( při každém dalším přikládání v době, kdy je palivo vyhořelé a zůstal v kotle jen žhavý popel chvíli trvá, než nové palivo začne hořet a po tu dobu kouří proto je dobré přiložit nějaké dřevěné třísky, které rychle vzplanou a až na ně vrstvu paliva)
- mokré, nebo příliš vlhké palivo ( i když bude hořet tak velké množství uvolněného tepla se spotřebuje na odpaření vody z paliva a tím se dochází k neekonomickému provozu, poškozování stěn kotle korozí, snížení teploty v spalovacím prostoru a tím k horšímu spalování)
- dohořívající palivo (jakmile se vrstva paliva při dohořívání sníží až pod spodní část přepážky, začne nad něj pronikat chladný sekundární vzduch přes spodní dusivku - škrtící klapku v dolních dvířkách a tento studených vzduchu ochladí prostor nad palivem a může zapříčinit horší výsledky při spalování)
- špatný odtah spalin ( slabý komínový tah, zanesené kouřové cesty, v kotle nehoří jen doutná a nedá se v něm téměř zatopit)
- nesprávný přívod primárního a sekundárního vzduchu (primární vzduch se používá na rozhoření paliva, pak se přivře a do plamenů pokud jsou tmavé a kouří se z komína přivádíme sekundární vzduch, který je nutný k oxidaci CO na CO2 a tím k dokonalému ekonomickému spalování)
Ohřátá voda již nestíhá odebírat teplo z plamenů a v kotlu začne vřít.
Buď zvýšit otáčky na čerpadle, nebo trošku ztlumit kotel.
Já dávám na půlku roštu cihly, když chci topit méně.
Pak ohřev trvá déle, ale nemám šanci přetopit.
Buď zvýšit otáčky na čerpadle, nebo trošku ztlumit kotel.
Já dávám na půlku roštu cihly, když chci topit méně.
Pak ohřev trvá déle, ale nemám šanci přetopit.
Editace: 1350470355
Počet článků v kategorii: 401
Url:caste-problemy-kotel-dakon-dor-id-257