Vari Jikov s motorem Honda
Pokud chcete vyměnit motor Jikov za motor Honda stačí na převodovce přenýtovat
nýty pro zachycení motorové jednotky. Nové nýty pro motor Honda jsou uzpůsobeny tak,
že je možné zpětně použít znovu motor Jikov viz obrázek.
nýty pro zachycení motorové jednotky. Nové nýty pro motor Honda jsou uzpůsobeny tak,
že je možné zpětně použít znovu motor Jikov viz obrázek.
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Výborným pomocníkem při odklízení sněhu
je VARI SYSTÉM s radlicí.
Mnoho domácích kutilů si již radlici vyrobilo
ze starého bojleru, ale ani koupě již hotového
výrobku nejsou vyhozené peníze pokud odklízíte
dlouhé úseky.
Podívejte se na video, jak si TERRA s radlicí poradí
již z celkem značnou vrstvou sněhu.
**VIDEO YOUTUBE
Radlici si můžete udělat i sami z již zmíněného starého
bojleru. Důležité je, aby se dal seřídit úhel sklonu (napravo,
nalevo). Spodek radlice se opatří tvrdou gumou.
Dále radlice musí mít vodící "tácky", které jí udržují stále
ve stejné výšce nad povrchem chodníku.
je VARI SYSTÉM s radlicí.
Mnoho domácích kutilů si již radlici vyrobilo
ze starého bojleru, ale ani koupě již hotového
výrobku nejsou vyhozené peníze pokud odklízíte
dlouhé úseky.
Podívejte se na video, jak si TERRA s radlicí poradí
již z celkem značnou vrstvou sněhu.
**VIDEO YOUTUBE
Radlici si můžete udělat i sami z již zmíněného starého
bojleru. Důležité je, aby se dal seřídit úhel sklonu (napravo,
nalevo). Spodek radlice se opatří tvrdou gumou.
Dále radlice musí mít vodící "tácky", které jí udržují stále
ve stejné výšce nad povrchem chodníku.
Rotávátor - kypřič se sestaví na šířku 60 cm.
Místo úzké radličky se vloží hrobkovací radlice a rozevře se na maximum.
Pracuje se s tím lépe jak s hrobkovacímí radlicemi a převodovkou s koly, protože si půdu před hrobkováním řádně stroj prokope není nutné před hrobkováním příliš půdu projíždět kypřičem.
Zajímavostí je, že kypřič půdy je v tomto případě zpřevodován pro VARI Jikov, takže má menší otáčky a hlínu opravdu jen prokope.
Viz video níže:
Místo úzké radličky se vloží hrobkovací radlice a rozevře se na maximum.
Pracuje se s tím lépe jak s hrobkovacímí radlicemi a převodovkou s koly, protože si půdu před hrobkováním řádně stroj prokope není nutné před hrobkováním příliš půdu projíždět kypřičem.
Zajímavostí je, že kypřič půdy je v tomto případě zpřevodován pro VARI Jikov, takže má menší otáčky a hlínu opravdu jen prokope.
Viz video níže:
**VIDEO YOUTUBE
Na motorové pily jsou kladeny velké požadavky a zároveň rozdílné.
Musí být pevné a odolné, ale zároveň lehké.
Video ukazuje, jak jsou pily STIHL vystavovány různým zátěžím a
nárazům pro test kvality jednotlivých částí.
**VIDEO YOUTUBE
Musí být pevné a odolné, ale zároveň lehké.
Video ukazuje, jak jsou pily STIHL vystavovány různým zátěžím a
nárazům pro test kvality jednotlivých částí.
**VIDEO YOUTUBE
Video, jak pracuje motor systému 4-MIX, který používá firma STIHL.
Předem je důležité připomenout, že broušení pilníkem je nouzové řešení v terénu a po 10 ručních broušeních všech zubů řetězu je již téměř nutné zuby řádně nabrousit a zarovnat na brusce na řetězy.
Jak poznat tupý pilový řetěz?
Správně nabroušený řetěz přiložený k polenu s lištou ve svislém směru, se sám do dřeva zařezává a není třeba tlačit na pilu, a piliny tvoří špony - obdélníčky šířky zubu a délky 5 a více milimetrů.
Tupé zuby se poznají podle
- pokud je nutno na pilu tlačit ve svislém směru (když se řeže poleno například v kozlíku, tak by si měl řetěz sám řídit rychlost řezání)
- drobné piliny jako prach
- kouř z místa řezu i když pila maže
- řez je křivý, řetěz je z jedné strany tupý, špatně nabroušený
- pila odskakuje, drnčí v rukách - nesprávná výška omezovacích zubů ( omezovací zuby je až ta poslední možnost a před jejich zkrácením je třeba se poradit s odborníkem a až mám zkušenosti, tak už je možno jejich zkracování provádět sám, ale většinou se nezkracují do doby, kdy řezné zuby mají víc jako polovinu původní délky)
Ostrý a tupý zub řetězu motorové pily
Broušení řetězu pily se provádí speciálním kulatým pilníkem o přesně stanoveném průměru.
Každý řetěz má svoje parametry a tvar zubu, proto je nutné před zakoupením pilníku znát údaje o řetězu.Ty jsou vyznačeny na obale, ve kterém jsme řetěz zakoupily. Pokud obal nemáme vymontujeme řetěz a vezmeme jej sebou do prodejny, kde by měly určit, jaký pilník je vhodný pro ostření našeho řetězu.
Zuby mají tvar pluhové radlice a břitem ořezávají drobné třísky, jako hoblík hobliny. Hobliny o délce 5 mm i delší (u syrového dřeva) svědčí o dobře nabroušených zubech, pila se propadá do polene při řezání vlastní vahou bez nutnosti tlačit na ní.
Drobné třísky a malý přírůstek řezu většinou značí, že řetěz je již ztupen.
Ke kulatému pilníku je dobré si koupit i vodící přípravek pro přesnější vedení pilníku a dodržení vrcholových úhlů břitu, ale hlavně abychom nepilovali do článku řetězu a tím nezapříčinili jeho předčasné přetržení.
Správný průměr pilníku by měl zaručit vrcholový úhel břitu zhruba 60°. Úhel čela je zpravidla 30° a je vyznačen na přípravku, do kterého upínáme pilník.
Pozor, zuby jsou pravé a levé !!! Je nutné nejdříve nabrousit každý druhý zub a pak změnit směr broušení tak aby pilník kopíroval uhel čela břitu.
Každý zub přetáhneme pilníkem asi 3 krát jen směrem od sebe!! Pokud by byl zub stále ještě tupý přidáme další přetažení.
Správně a špatně naostřený břit zubu řetězu pily - pohled shora
Břit musí být po broušení pilníkem rovný. Zakulacení indikuje nesprávné vedení pilníku, nebo, v průběhu řezání, značné otupení zubu a je třeba jej neprodleně naostřit.
Pokud se nedaří zub řádně nebrousit, je třeba ZAVČAS řetěz nabrousit u odborníka.
Video jak nabrousit řetěz motorové pily pomocí pilníku.
**VIDEO YOUTUBE
Editace: 1392058195
Počet článků v kategorii: 175
Url:vari-jikov-s-motorem-honda-id-655