Štípání dříví sekerou v pneumatice
Při klasickém štípání dříví na špalku se
poleno po rozštípnutí rozlétne na strany
a jednotlivé kusy znovu musíme skládat
na špalek, štípat a znovu skládat na špalek.
Pokud však vyplníme poleny střed staré
pneumatiky, polena se již nerozletí do
stran po rozštípnutí a my můžeme dále
sekat tak dlouho, až jsou polena rozštípaná
na potřebnou velikost.
Někdo stahuje polena k sobě jen gumou
na uchycení nákladu plachty na přívěsný vozík.
**VIDEO YOUTUBE
poleno po rozštípnutí rozlétne na strany
a jednotlivé kusy znovu musíme skládat
na špalek, štípat a znovu skládat na špalek.
Pokud však vyplníme poleny střed staré
pneumatiky, polena se již nerozletí do
stran po rozštípnutí a my můžeme dále
sekat tak dlouho, až jsou polena rozštípaná
na potřebnou velikost.
Někdo stahuje polena k sobě jen gumou
na uchycení nákladu plachty na přívěsný vozík.
**VIDEO YOUTUBE
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Nejlepší štípačky dříví rady ke štípání dříví návratnost investice výpočet | nejlepsi-stipacky-drivi
Několik rad k štípání dříví na hydraulických štípačích dřeva.
- řídit se manuálem výrobce
- 10 kN zhruba 1 tuna
- nezapomenout povolit odvzdušnění před započetím práce
- zkontrolovat hladinu oleje - po záběhu zařízení olej vyměnit za předepsaný v manuálu
- promazat třecí plochy
- zkontrolovat zda jsou dotaženy matice a šrouby, vyjma šroubu odvzdušnění - ten musí být povolen, aby nedošlo ke zkroucení zařízení
- hobby štípačky mají max pracovní tlak 40 do 120 kN
- 4 tuny horizontální (vodorovná do váhy 50 kg) - je na polena, která lze na dvakrát rozštípnout sekerou (dvakrát mohutně seknout přesně do stejného místa, pokud se polínko nerozletí, tak i štípačka se může poškodit)
- 7 tun vodorovná hmotnost do 50 kg je vylepšená 4 tunka a znovu platí, že to co nerozštípne sekera na dvakrát max tři silná tnutí do stejného místa, tak je lépe rozřezat motorovou pilou
- profi štípačky tlak nejčastěji 250 kN a vícea výkon motoru 5 a více kilowatt
- ruční sekera 70 cm topor při sekání vyvine krátkodobě tlak na ostří něco kolem 5 až 50 kN - 0,5 až 5 tun
- poloviční zátěž zařízení = 100 x delší životnost komponent
- nepřetěžovat píst, vyhýbat se polenům s mohutnými suky - tyto polena raději rozřezat motorovou pilou
- využívat pukliny v polenech, které nejdou přes suk a ty nasměřovat na klín
- využívat tlak zařízení zhruba z poloviny (poloviční délka polen, menší tlak potřebný na rozštípnutí)
- menší suk musí být na straně od pístu a částí bez suku směřovat na klín, a nedoštipovat až do konce
Poleno obráceno částí bez suku směrem na klín a sukem na píst
Kdyby tomu bylo obráceně, klín by nedokázal suk roztrhnout a mohlo by dojít k ohnutí pístnice, či zničení těsnících kroužků a manžet. Oprava by stála v servisu pomalu stejně, jako nové zařízení.Využití puklin ve dřevě pro snadnější rozštípnutí
Největší puklinu nasměrovat proti klínu.Návratnost investice zakoupení štípačky
1 m3 - cena za naštípání zhruba 300 korun (dle firmy)25 m3 - spotřeba dříví za sezónu
25 x 300 = 7 500 korun za štípání
7 500 cena horizontální štípačky
Návratnost investice po zakoupení štípačky je zhruba 1 rok.
Štípačky rok 2021 pro domácí použití - hobby
HECHT 670; Scheppach HL 650 a VeGA LS700 VARIOScheppach je německá firma (pokud to někomu usnadní rozhodování) viz odkaz na jejich stránky www.scheppach.com
7 tun max tlak pístu
6,5 tun tlak pístu - Scheppach HL 650, ale bývá dodáván již i se stojanem (aby se obsluha nemusela ohýbat k zemi)
52 cm max délka polena
230 Volt
45 kg hmotnost
7 000 KCZ cena
Jedna z nevýhod je, že pístnice není za zařízením nijak kryta, padají na ní odlomky, kůra, piliny, popřípadě hlína a písek ze štípaných polen.
Video, co dokáže HECHT 670:
https://www.youtube.com/watch?v=hWjk1tRX_aM
**VIDEO YOUTUBE
Vertikální štípačky střední třídy - farmářské
Vertikální štípačky střední třídy se vyznačují robustnější konstrukcí.Pro srovnání 7 tun hobby horizontální má hmotnost do 50 kg, zatím co vertikální 120 a více kilogramů.
Tím je zajištěno, že lépe snáší deklarované tlaky a tudíž mívá delší životnost.
Dalo by se říct, že střední - farmářská třída je ideální pro domácí použití a při správném používání vydrží mnoho let.
Na obrázku níže je štípačka VARI 7 TON SUPER FORCE 230V.
Pracuje od roku 2014 - štípe 30 kubíků dříví ročně.
Vyskytla se závada, že dvakrát shořel kondezátor na motoru, ale bylo to vinou přetěžování, motor byl již horký a bylo třeba na chvíli štípačce dopřát oddech, jinak bez závad a velké spokojenosti - navíc je to český výrobek.
Jako náhrada se dnes již vyrábí ve verzi 8 TON.
Může být i na 400V, či poháněna benzínovým motorem HONDA.
**VIDEO YOUTUBE
Date: 29.01.2021 - 08:59
PARKSIDE® Jemná vrtací bruska PFBS 160
Vynikající pomocník na broušení, nožů, nůžek, kos, kotoučových pil, pilových listů, sekyrek, nářadí pro stolaře - truhláře, leštění mincí a drobných předmětu, rytí textů a dekoraci do dřeva, odjehlování, srážení hran, odřezávání přečnívajících hřebíků, šroubků, odstraňování koroze nejen před pájením, kartáčování, smirkování a tisíce dalších operaci.Ale bruska na akumulátor je snad ještě praktičtější, protože si jí můžete vzít s sebou do zahrady, lesa, na pole a pobrousit kosu, nože sekačky - křovinořezu, sekyrku, řetěz motorové pily (pokud máte správný průměr brousku) atd.
Bohužel u brusky na 230 V dochází často k drhnutí rotoru o stator a to bylo i důvodem k reklamaci. Nová bruska již tento problém měla znatelně menší, ale stále to není dokonalé viz video Parkside PFBS 160 B2 noise and vibration, kde k odstranění drhnutí rotoru byl použit papír, který vymezil vůli mezi rotorem a plastovým tělem brusky
Další slabinou je upínací kleština, ale uživatelé ji zaměňují za mini skličidlo - je třeba vždy určit správně závit té vaší, aby se skličidlo dalo našroubovat na místo kleštiny.
Date: 15.11.2021 - 07:44
Pro rychlost štípání je důležité, aby
bylo možno seřídit délku vracení se
zpět hydraulického válce a tím se
zkrátila doba, po kterou hydraulika
pracuje naprázdno viz video:
**VIDEO YOUTUBE
bylo možno seřídit délku vracení se
zpět hydraulického válce a tím se
zkrátila doba, po kterou hydraulika
pracuje naprázdno viz video:
**VIDEO YOUTUBE
Upozornění před samotným seřízením bohatosti směsi zkontrolujte níže uvedené
Karburátor musí mít čisté trysky a být v dobrém stavu, bez velkých vůlí
na oskách plynové klapky a klapky sytiče jinak přisává falešný vzduch a nelze seřídit bohatost směsi.
Karburátor musí být řádně připevněn a matice příruby dotaženy a těsnění pod přírubou musí těsnit.
Filtr vzduchu musí být čistý a gumové koleno nesmí být prasklé, nebo zkroucené či špatně upevněné.
Svíčka zapalovací musí házet jiskru a být čistá.
Píst musí mít kompresi - klade značný odpor při startování když se sune k horní úvrati,
pokud vyšroubujete svíčku tak musíte cítit znatelný rozdíl - píst ve válci bez svíčky klade při
startování jen minimální odpor.
Pokud píst po vyšroubování svíčky při startování klade značný odpor, prohlédněte stěny válce
zda nejsou poškrábány (odšroubovat výfuk i karburátor a otvory prohlédnout stěny válce když
píst je v dolní úvrati. Poškození stěn válce značí nutnost provedení výbrusu, výměnu pístu a pístních
kroužků a gufer na klikovce.
Gufera na klikovce musí těsnit viz
Časté poruchy VARI TERRA JIKOV: http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=86
Většinou pokud provedete předchozí úkony a vše řádně prohlédnete a vyčistíte,
nebude již třeba provádět žádné seřízení bohatosti směsi!
Nastavení bohatosti směsi - návod dvoutaktní motor JIKOV VARI TERRA
Nemáte li dostatek zkušeností se seřizováním bohatosti směsi, obraťte se na odbornou dílnu.
Příliš chudá směs vede k rychlému opotřebení částí motoru a mnohdy i k jeho zadřítí.
Označte si polohu regulačního šroubu 38 a 39 (zaznamenávejte si neustále kolik otáček jste povolili, či dotáhli)
a zapisujte si údaj do notesu, abyste se kdykoliv mohli navrátit do původního stavu
před seřízením bohatosti směsi!
Karburátor musí mít čisté trysky a být v dobrém stavu, bez velkých vůlí
na oskách plynové klapky a klapky sytiče jinak přisává falešný vzduch a nelze seřídit bohatost směsi.
Karburátor musí být řádně připevněn a matice příruby dotaženy a těsnění pod přírubou musí těsnit.
Filtr vzduchu musí být čistý a gumové koleno nesmí být prasklé, nebo zkroucené či špatně upevněné.
Svíčka zapalovací musí házet jiskru a být čistá.
Píst musí mít kompresi - klade značný odpor při startování když se sune k horní úvrati,
pokud vyšroubujete svíčku tak musíte cítit znatelný rozdíl - píst ve válci bez svíčky klade při
startování jen minimální odpor.
Pokud píst po vyšroubování svíčky při startování klade značný odpor, prohlédněte stěny válce
zda nejsou poškrábány (odšroubovat výfuk i karburátor a otvory prohlédnout stěny válce když
píst je v dolní úvrati. Poškození stěn válce značí nutnost provedení výbrusu, výměnu pístu a pístních
kroužků a gufer na klikovce.
Gufera na klikovce musí těsnit viz
Časté poruchy VARI TERRA JIKOV: http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=86
Většinou pokud provedete předchozí úkony a vše řádně prohlédnete a vyčistíte,
nebude již třeba provádět žádné seřízení bohatosti směsi!
Nastavení bohatosti směsi - návod dvoutaktní motor JIKOV VARI TERRA
Nemáte li dostatek zkušeností se seřizováním bohatosti směsi, obraťte se na odbornou dílnu.
Příliš chudá směs vede k rychlému opotřebení částí motoru a mnohdy i k jeho zadřítí.
Označte si polohu regulačního šroubu 38 a 39 (zaznamenávejte si neustále kolik otáček jste povolili, či dotáhli)
a zapisujte si údaj do notesu, abyste se kdykoliv mohli navrátit do původního stavu
před seřízením bohatosti směsi!
Citace:
Motor má být zahřátý na provozní teplotu !
Regulační šroub 38 s citem dotáhneme - okamžik kdy dosednou na sebe závity pružiny 33,
víc již nedotahujeme !!! A zaznamenáme si velikost pootočení regulačního šroubu pro případ
návratu k původnímu nastavení !!!
Pak šroub povolíme v rozsahu 1/2 až 1 1/2 otáčky, tedy střední hodnota je zhruba povolit o jednu otáčku.
Pokud se dalším povolením regulačního šroubu 38 otáčky začnou zvyšovat, ubereme základní plyn šroubem 39 a znovu
zkusíme povolit šroub bohatosti směsi a vše opakujeme tak dlouho dokud se otáčky motoru zvyšuji po mírném
povolení regulačního šroubu 38.
(Pokud šroub 38 musíte dotáhnout na méně jak jednu otáčku od základního dotažení a povolení o jednu otáčku, raději vyhledejte odborný servis,
jinak může hrozit zadření motoru díky nedokonalému mazaní chudobnou směsí).
Pokud se motor zastavuje ve volnoběžných otáčkách, můžeme přidat základní plyn (pootevření plynové klapky) pomocí
regulačního šroubu 39 a to v rozsahu 1/2 až 2 otáčky.
Po seřízení můžeme bohatost směsi ještě zvýšit povolením šroubu 38 o 1/4 otáčky pro snadnější studený start.
Na volnoběžné otáčky nesmí zabírat spojka, tedy motorová jednotka nesmí
uvést do chodu převodovku, popřípadě celý stroj. Pokud k tomu dochází, musíte
povolit šroub 39 a snížit volnoběžné otáčky.
Volnoběžné otáčky by měly být, co nejmenší, ale stroj nesmí zhasínat a
zároveň by měl svižně přecházet do vyšších otáček po přidání plynu.
Volnoběžné otáčky dvoutaktního motoru VARI JIKOV se nastavují na 1.300 +- 100 otáček za minutu.
Motor má být zahřátý na provozní teplotu !
Regulační šroub 38 s citem dotáhneme - okamžik kdy dosednou na sebe závity pružiny 33,
víc již nedotahujeme !!! A zaznamenáme si velikost pootočení regulačního šroubu pro případ
návratu k původnímu nastavení !!!
Pak šroub povolíme v rozsahu 1/2 až 1 1/2 otáčky, tedy střední hodnota je zhruba povolit o jednu otáčku.
Pokud se dalším povolením regulačního šroubu 38 otáčky začnou zvyšovat, ubereme základní plyn šroubem 39 a znovu
zkusíme povolit šroub bohatosti směsi a vše opakujeme tak dlouho dokud se otáčky motoru zvyšuji po mírném
povolení regulačního šroubu 38.
(Pokud šroub 38 musíte dotáhnout na méně jak jednu otáčku od základního dotažení a povolení o jednu otáčku, raději vyhledejte odborný servis,
jinak může hrozit zadření motoru díky nedokonalému mazaní chudobnou směsí).
Pokud se motor zastavuje ve volnoběžných otáčkách, můžeme přidat základní plyn (pootevření plynové klapky) pomocí
regulačního šroubu 39 a to v rozsahu 1/2 až 2 otáčky.
Po seřízení můžeme bohatost směsi ještě zvýšit povolením šroubu 38 o 1/4 otáčky pro snadnější studený start.
Na volnoběžné otáčky nesmí zabírat spojka, tedy motorová jednotka nesmí
uvést do chodu převodovku, popřípadě celý stroj. Pokud k tomu dochází, musíte
povolit šroub 39 a snížit volnoběžné otáčky.
Volnoběžné otáčky by měly být, co nejmenší, ale stroj nesmí zhasínat a
zároveň by měl svižně přecházet do vyšších otáček po přidání plynu.
Volnoběžné otáčky dvoutaktního motoru VARI JIKOV se nastavují na 1.300 +- 100 otáček za minutu.
Dvoudobé motory JIKOV
JIKOV 1447
JIKOV 1453
JIKOV 1447 DV
JIKOV 1454 DV
JIKOV 1447 LTS
JIKOV 1453 LTS
Pro dvoudobé motory se používá směs benzínu a motorového oleje.
Záběh motoru: benzín BA - 95 N NATURAL motorový olej MOGUL TS, TSF 40:1
Po cca 15 hodinách záběhu motoru se doporučuje používat tyto směsi:
BA - 95 N NATURAL motorový olej MOGUL TS, TSF 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej CASTROL SUPER TT 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej BIO MIX OMV 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej CASTROL XTS BIOLUBE 100:1
JIKOV 1447
JIKOV 1453
JIKOV 1447 DV
JIKOV 1454 DV
JIKOV 1447 LTS
JIKOV 1453 LTS
Pro dvoudobé motory se používá směs benzínu a motorového oleje.
Záběh motoru: benzín BA - 95 N NATURAL motorový olej MOGUL TS, TSF 40:1
Po cca 15 hodinách záběhu motoru se doporučuje používat tyto směsi:
BA - 95 N NATURAL motorový olej MOGUL TS, TSF 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej CASTROL SUPER TT 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej BIO MIX OMV 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej CASTROL XTS BIOLUBE 100:1
Editace: 1353839117
Počet článků v kategorii: 175
Url:stipani-drivi-sekerou-v-pneumatice-id-370