Štípání dříví sekerou v pneumatice
AD MOB
Při klasickém štípání dříví na špalku se
poleno po rozštípnutí rozlétne na strany
a jednotlivé kusy znovu musíme skládat
na špalek, štípat a znovu skládat na špalek.
Pokud však vyplníme poleny střed staré
pneumatiky, polena se již nerozletí do
stran po rozštípnutí a my můžeme dále
sekat tak dlouho, až jsou polena rozštípaná
na potřebnou velikost.
Někdo stahuje polena k sobě jen gumou
na uchycení nákladu plachty na přívěsný vozík.
**VIDEO YOUTUBE
poleno po rozštípnutí rozlétne na strany
a jednotlivé kusy znovu musíme skládat
na špalek, štípat a znovu skládat na špalek.
Pokud však vyplníme poleny střed staré
pneumatiky, polena se již nerozletí do
stran po rozštípnutí a my můžeme dále
sekat tak dlouho, až jsou polena rozštípaná
na potřebnou velikost.
Někdo stahuje polena k sobě jen gumou
na uchycení nákladu plachty na přívěsný vozík.

**VIDEO YOUTUBE
173LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Jikov VARI ojnice, ložiska, gufera, píst, hlava, válec, kliková skříň, spojka - obrázky a popis jednotlivých dílů.
Ojnice - motor 1433 482 489 561 414
65 ) Klikový hřídel sestava
66 ) Vymezovací podložka
67 ) Ložisko 6303
68 ) Ložisko UR 6203
69 ) Gufero 17x35x10
72 ) Podložka 10
73 ) Matice M 10x1
74 ) Pero 3x5
75 ) Jehlové ložisko KBK 14x17x20
1 gufero 17x35x10
2 lozisko kulickove 6203
3 podlozka vymezovaci
4 klikova hridel vari
5 pero 3x5
6 lozisko kulickove 6303
7 pistni cep
8 pojistny krouzek 14
9 pistni krouzek 56x2 original
9a pistni krouzek 60x2
10 vymezovaci podlozka
11 pist prumer 56 mm
11a pist prumer 60 mm
12 lozisko jehlove 14x17x20 ina
13 ojnice
14 lozisko jehlove 18x24x13
15 cep klikovy
16 skrin klikova vari
16 skrin klikova vari
17 tesneni klikove skrine
18 sroub
18 sroub
19 podlozka 6,4
20 matice m6
20 matice m6
20 matice m6
21 matice hlavy valce
22 podlozka 8,4
23 hlava valce stara bez dv
24 podlozka 6,4
25 tesneni karburatoru
25 tesneni karburatoru
26 tesneni pod hlavu 56 mm
26a tesneni pod hlavu 60 mm
27 podlozka izolacni vlozka karburatoru
29 valec sestava se srouby original
29 valec sestava se srouby original
29a valec 60 sestava se srouby original
30 sroub zavrtny
31 tesneni valce 56 mm
31a tesneni valce 60 mm
32 pojistny krouzek 12
32 pojistny krouzek 12
33 naboj spojky
34 podlozka 105
35 matice m10x1
36 zavazi spojky 12 kov
37 pruzina spojky
37 pruzina spojky
38 sroub spojky m6x70
39 matice m 6
40 sroub m8x20
41 podlozka 8,2
42 uzaver sestava
43 mezipriruba sestava
44 podlozka vymezovaci tl02mm
45 pouzdro spojky
46 matice m8
47 sroub m3,9x19
48 podlozka 4,3
49 rozperka
50 kryt tlumice vyfuku
51 clona plech stinici vari
52 clona plech stinici vari
53 tlumic vyfuku sestava
54 tesneni vyfuku kov
55 sroub m8x16
56 podlozka 5,3
57 podlozka 5,1
58 matice m5
59 ventil dekompresni
60 hadicka ovladani dekoventilu
61 spona hadicova cobra 8

Ojnice - motor 1433 482 489 561 414
65 ) Klikový hřídel sestava
66 ) Vymezovací podložka
67 ) Ložisko 6303
68 ) Ložisko UR 6203
69 ) Gufero 17x35x10
72 ) Podložka 10
73 ) Matice M 10x1
74 ) Pero 3x5
75 ) Jehlové ložisko KBK 14x17x20


1 gufero 17x35x10
2 lozisko kulickove 6203
3 podlozka vymezovaci
4 klikova hridel vari
5 pero 3x5
6 lozisko kulickove 6303
7 pistni cep
8 pojistny krouzek 14
9 pistni krouzek 56x2 original
9a pistni krouzek 60x2
10 vymezovaci podlozka
11 pist prumer 56 mm
11a pist prumer 60 mm
12 lozisko jehlove 14x17x20 ina
13 ojnice
14 lozisko jehlove 18x24x13
15 cep klikovy
16 skrin klikova vari
16 skrin klikova vari
17 tesneni klikove skrine
18 sroub
18 sroub
19 podlozka 6,4
20 matice m6
20 matice m6
20 matice m6
21 matice hlavy valce
22 podlozka 8,4
23 hlava valce stara bez dv
24 podlozka 6,4
25 tesneni karburatoru
25 tesneni karburatoru
26 tesneni pod hlavu 56 mm
26a tesneni pod hlavu 60 mm
27 podlozka izolacni vlozka karburatoru
29 valec sestava se srouby original
29 valec sestava se srouby original
29a valec 60 sestava se srouby original
30 sroub zavrtny
31 tesneni valce 56 mm
31a tesneni valce 60 mm
32 pojistny krouzek 12
32 pojistny krouzek 12
33 naboj spojky
34 podlozka 105
35 matice m10x1
36 zavazi spojky 12 kov
37 pruzina spojky
37 pruzina spojky
38 sroub spojky m6x70
39 matice m 6
40 sroub m8x20
41 podlozka 8,2
42 uzaver sestava
43 mezipriruba sestava
44 podlozka vymezovaci tl02mm
45 pouzdro spojky
46 matice m8
47 sroub m3,9x19
48 podlozka 4,3
49 rozperka
50 kryt tlumice vyfuku
51 clona plech stinici vari
52 clona plech stinici vari
53 tlumic vyfuku sestava
54 tesneni vyfuku kov
55 sroub m8x16
56 podlozka 5,3
57 podlozka 5,1
58 matice m5
59 ventil dekompresni
60 hadicka ovladani dekoventilu
61 spona hadicova cobra 8
Výhodou dvoudobého motoru je, že při
každém dosažení pístu horní úvrati dochází
k zapálení směsi takže i malinký motor má
velký výkon. Navíc dvoudobé motory jsou velmi
jednoduché a lehké proto nacházejí obrovské
uplatnění v ručních zařízeních jako jsou pily,
křovinořezy, vysavače atd.
Čtyřtaktní motor se zase může pochlubit dokonalejším
spalováním a menší spotřebou paliva, ale i dvoutaktní
motory jsou v současnosti konstruovány tak, aby jejich
spotřeba se blížila spotřebě čtyřdobých motorů.
Čtyřtaktní motory se v současnosti již také používají
v malé zahradní technice a jsou oblíbené pro svůj
snadný start a mohou být opatřeny i katalyzátorem.
Video princip dvoudobého a čtyřdobého motoru
**VIDEO YOUTUBE
každém dosažení pístu horní úvrati dochází
k zapálení směsi takže i malinký motor má
velký výkon. Navíc dvoudobé motory jsou velmi
jednoduché a lehké proto nacházejí obrovské
uplatnění v ručních zařízeních jako jsou pily,
křovinořezy, vysavače atd.
Čtyřtaktní motor se zase může pochlubit dokonalejším
spalováním a menší spotřebou paliva, ale i dvoutaktní
motory jsou v současnosti konstruovány tak, aby jejich
spotřeba se blížila spotřebě čtyřdobých motorů.
Čtyřtaktní motory se v současnosti již také používají
v malé zahradní technice a jsou oblíbené pro svůj
snadný start a mohou být opatřeny i katalyzátorem.
Video princip dvoudobého a čtyřdobého motoru
**VIDEO YOUTUBE
Orientační cena štípačů dříví od firmy HECHT
štípací křížový klín pro Hecht 6408
Štípací křížový klín k HECHT 637 / 650 / 656
Štípací křížový klín k horizontálním štípačkám HECHT 637 a 656.
Štípací křížový klín k HECHT 680 / 660 / 6412
Štípací křížový klín k HECHT 680 / 660 / 6412
Stojan na štípačku HECHT 650
Robustní stojan na štípačku HECHT 650
Horizontální štípač dřeva HECHT 6
Mechanická štípačka s nožním ovládáním
Horizontální štípač dřeva HECHT 637
Horizontální štípač dřeva HECHT 650
Horizontální štípač dřeva HECHT 650 SET
Horizontální štípač dřeva HECHT 656
Vertikální štípač na dřevo HECHT 660
Vertikální štípač na dřevo HECHT 680
Hecht 6408
Hecht 6412

štípací křížový klín pro Hecht 6408
Štípací křížový klín k HECHT 637 / 650 / 656
Štípací křížový klín k horizontálním štípačkám HECHT 637 a 656.
Štípací křížový klín k HECHT 680 / 660 / 6412
Štípací křížový klín k HECHT 680 / 660 / 6412
Stojan na štípačku HECHT 650
Robustní stojan na štípačku HECHT 650
Horizontální štípač dřeva HECHT 6
Mechanická štípačka s nožním ovládáním
Horizontální štípač dřeva HECHT 637
Horizontální štípač dřeva HECHT 650
Horizontální štípač dřeva HECHT 650 SET
Horizontální štípač dřeva HECHT 656
Vertikální štípač na dřevo HECHT 660
Vertikální štípač na dřevo HECHT 680
Hecht 6408
Hecht 6412


Princip trhací sekery Leveraxe a recenze - Fiskars na stránce níže

Leveraxe pracuje na principu
1.) naštípnout okraj polene
2.) uvolnit sevření toporu sekery, aby se mohla sklopit na stranu těžiště.
3.) okrajový plát polene se odlomí vyvrácením sekery na stranu těžiště.
Tohoto efektu lze dosáhnou i sekerou Fiskars, když je sekera vedena na okraj polena mírně šikmo.
Nevýhody Leveraxe
- je třeba odštipovat pouze okraje polena a postupovat do středu - odštěpky lítají příliš daleko, je třeba štípat v pneumatice, či jinak stáhnout poleno např. gumou
- je třeba značené manuální zručnosti, aby netrpěla zápěstí při náhlém stočení sekery po nárazu do polene a včas uvolnit sevření topora
- jestli my bude tento styl štípání vyhovovat si mohu vyzkoušet běžnou sekerou, která je vedena na poleno mírně šikmo - také dojde k efektu naštípnutí a odlomení odštěpku díky vyvrácení se sekery na stranu
- je třeba odštipovat pouze okraje polena a postupovat do středu - odštěpky lítají příliš daleko, je třeba štípat v pneumatice, či jinak stáhnout poleno např. gumou
- je třeba značené manuální zručnosti, aby netrpěla zápěstí při náhlém stočení sekery po nárazu do polene a včas uvolnit sevření topora
- jestli my bude tento styl štípání vyhovovat si mohu vyzkoušet běžnou sekerou, která je vedena na poleno mírně šikmo - také dojde k efektu naštípnutí a odlomení odštěpku díky vyvrácení se sekery na stranu
Fiskars recenze
Mám pujčenou sekeru Fiskars, protože stojí více jak 1000 korun českých, tak jsem si jíchtěl nejdříve vyzkoušet než si jí zakoupím.
První trošku špatný dojem jsem měl z její nízké hmotnosti, tohle přeci nic nerozštípne!
Navíc plastové topůrku se asi pro prvním zaseknutí do polínka odlomí od sekery a ještě
budu muset majiteli koupit novou.
Tak dobrá, zkusím rozštípnout aspoň jedno polínko. Raději jen 10 cm vysoké, co se rozštípne samo
vahou sekery

Bum! A jéje! Můj vynikající špalek na štípaní dřeva je na půlky!
Asi byl už starý a jistě již puklý a proto se rozletěl na kusy.
Tak sekyru Fiskars zaseknu do nějakého polena na hromadě dříví, tak jak to dělám
z klasickou sekerou, ale chyba lávky, poleno se rozštíplo na poloviny a sekera z něj
vypadla. Zase náhoda, nebo je ta sekera Fiskars fakt tak dobrá?
Zkusím zaseknout do jiného polena a "rup" už je taky na půlky.
No to je paráda. Za 15 minut mám rozštípáno tolik polen, co bych
štípal na štípači dríví snad celé odpoledne.
Sekera Fiskars je fakt dobrá. Určitě si jí koupím a o topůrko
se již nebojím, protože Fiskars dávají na sekeru záruku 10 let.
Firma Fiskars si tímto získala mou důvěru.
Ještě jsem zjistil, že k sekeře Fiskars je dobré přikoupit i ostřič Fiskars 120000 za nějakých 300 KCZ,
protože ostří je velmi tvrdé a má určitý přesný úhel, aby nezůstávalo zaseknuté v poleně,
popřípadě se dalo snadno vyndat a s tímto ostřičem nabrousit sekeru je hračka.

Takhle Sekera Fiskars za 15 minut rozmetala hromadu polen na cimprcampr
Polena měla délku 60cm až 1 metr. Průměr od 10 do 25 cm.

Stojan se skládá za základny a po stranách má zasunuty tyče (trubky),
mezi které se vkládají větve do průměru 10 cm.
Šířka stojanu je o něco menší než délka lišty motorové pily,
aby došlo k prořezání i zadních větví.
Délka stojanu je 1 metr, výška pak 120 cm.
Pilou řeže mezi protilehlými trubkami až ke dnu stojanu.
Pozor, pokud je dno z kovu je nutné poslední polena dořezat mimo
stojan.
**VIDEO YOUTUBE
mezi které se vkládají větve do průměru 10 cm.
Šířka stojanu je o něco menší než délka lišty motorové pily,
aby došlo k prořezání i zadních větví.
Délka stojanu je 1 metr, výška pak 120 cm.
Pilou řeže mezi protilehlými trubkami až ke dnu stojanu.
Pozor, pokud je dno z kovu je nutné poslední polena dořezat mimo
stojan.
**VIDEO YOUTUBE
Editace: 1353839117
Počet článků v kategorii: 173
Url:stipani-drivi-sekerou-v-pneumatice-id-370
AD