VARI netáhne do kopce
Potřeboval bych poradit. Vyměnil jsem odstředivou spojku JIKOV VARI (kovové obložení) a taky kotouč spojky DSK 317(misku). Šroub s pružinou (nový) jsem dotáhnul na viditelnost poloviny závitu. Při volnoběhu má hlasitější hrubší zvuk, který se po přidání plynu a rozjezdu dostane do normálu. Největší problém je, že do kopce na plný plyn s minimální zátěží na cestovní rychlost jede Vari dost pomalu (se starou spojkou pokud byla vpořádku to jelo o dost rychleji).
Převodovka je DKS 317 a pohonná jednotka JIKOV 1453. Dík za radu.
Převodovka je DKS 317 a pohonná jednotka JIKOV 1453. Dík za radu.
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Dvoudobé motory JIKOV
JIKOV 1447
JIKOV 1453
JIKOV 1447 DV
JIKOV 1454 DV
JIKOV 1447 LTS
JIKOV 1453 LTS
Pro dvoudobé motory se používá směs benzínu a motorového oleje.
Záběh motoru: benzín BA - 95 N NATURAL motorový olej MOGUL TS, TSF 40:1
Po cca 15 hodinách záběhu motoru se doporučuje používat tyto směsi:
BA - 95 N NATURAL motorový olej MOGUL TS, TSF 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej CASTROL SUPER TT 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej BIO MIX OMV 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej CASTROL XTS BIOLUBE 100:1
JIKOV 1447
JIKOV 1453
JIKOV 1447 DV
JIKOV 1454 DV
JIKOV 1447 LTS
JIKOV 1453 LTS
Pro dvoudobé motory se používá směs benzínu a motorového oleje.
Záběh motoru: benzín BA - 95 N NATURAL motorový olej MOGUL TS, TSF 40:1
Po cca 15 hodinách záběhu motoru se doporučuje používat tyto směsi:
BA - 95 N NATURAL motorový olej MOGUL TS, TSF 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej CASTROL SUPER TT 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej BIO MIX OMV 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej CASTROL XTS BIOLUBE 100:1
Tento štípač na dříví pracuje pomocí principu nože postupně se zvedající výškou připevněného na buben. Při rotaci bubnu dochází k postupnému zvedání se ostří a toto krájí polínka. Přístroj na videu není zakrytovaný, takže hrozí nebezpečí těžkého úrazu.
**VIDEO YOUTUBE
Citace:
Pokud máte kamaráda, který vlastní pohonnou jednotku VARI HONDA,
poproste ho a vyzkoušejte jednotku na vaší převodovce v tahu.
Jedná se především o jízdu do kopce s naloženým vozíkem, kdy přeci
jen HONDA ztratí část ze svých otáček (max 3 600/min ale většinou seřízeno na 3 100/min) a odstředivá spojka začne prokluzovat.
Bude možná nutné zařadit 1. rychlostní stupeň v místech kde VARI s motorem JIKOV
vyběhla na 3. popřípadě 2. rychlost.
Nebo si na motorové jednotce JIKOV nastavte omezovač otáček do prvního zářezu 1. - 3 700 otáček za minutu
a to bude zhruba odpovídat maximálním otáčkám motoru HONDA 3 600 / min. Nyní můžete
zkoušet, jak se asi přibližně bude chovat motor HONDA s Vaší převodovkou, nebo rotovátorem (kypřičem půdy)
určeným pro motorovou jednotku JIKOV.
Jinak na rovinně, či v mírném svahu je motorová jednotka HONDA velmi spolehlivá a pracovitá,
chytá většinou na jedno zatáhnutí a je po řadu let bezproblémová, ale pozor na benzín viz odkaz
níže:
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=94
Pokud máte kamaráda, který vlastní pohonnou jednotku VARI HONDA,
poproste ho a vyzkoušejte jednotku na vaší převodovce v tahu.
Jedná se především o jízdu do kopce s naloženým vozíkem, kdy přeci
jen HONDA ztratí část ze svých otáček (max 3 600/min ale většinou seřízeno na 3 100/min) a odstředivá spojka začne prokluzovat.
Bude možná nutné zařadit 1. rychlostní stupeň v místech kde VARI s motorem JIKOV
vyběhla na 3. popřípadě 2. rychlost.
Nebo si na motorové jednotce JIKOV nastavte omezovač otáček do prvního zářezu 1. - 3 700 otáček za minutu
a to bude zhruba odpovídat maximálním otáčkám motoru HONDA 3 600 / min. Nyní můžete
zkoušet, jak se asi přibližně bude chovat motor HONDA s Vaší převodovkou, nebo rotovátorem (kypřičem půdy)
určeným pro motorovou jednotku JIKOV.
Jinak na rovinně, či v mírném svahu je motorová jednotka HONDA velmi spolehlivá a pracovitá,
chytá většinou na jedno zatáhnutí a je po řadu let bezproblémová, ale pozor na benzín viz odkaz
níže:
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=94
Výměna je možná, lépe koupit motor HONDA i s klečemi.
Bude nutné zaměnit kolíky pro upínací spony motoru k převodovce.
Problém jsou otáčky motoru HONDA max 3600(+/-100),
aby spojka při zátěži neprokluzovala,
V zářezu 1. omezovače otáček má 2T motor JIKOV maximální otáčky 3 700 a
na tyto otáčky je problém táhnout těžší náklad na vozíku, ale JIKOV 2T můžete
vytáčet až k 4 700 otáčkám na 3 zářez omezovače otáček, což u HONDY nelze.
Motor HONDA má zhruba 3 600 otáček a k těmto otáčkám přizpůsobenou převodovku!
JIKOV 2T má maximální otáčky zhruba 4 700 a tudíž spojka bude lépe zabírat v těchto otáčkách
než s motorem HONDA.
Některé přídavné nářadí se možná bude muset upravit, kvůli klečím,
čímž by se mělo zabránit tomu, že koupíte motor HONDA určený pro sekačky!
Bude nutné přenýtovat kolíky pro rychlo-upínání na hrdle převodovek,
stačí vyklepnout a naklepnout jiný druh kolíku.
V kopcovitém terénu, nebo při orání dlouhé brázdy může nastat problém s mazáním motoru HONDA,
nebo s poškozením filtru vzduchu olejem z motoru při naklonění stroje.
Nejlepší je pokud stroj pracuje převážně v kopcovitém terénu
nahradit 2T motor JIKOV u strojů VARI TERRA
znovu stejným motorem pro, který je určena příslušná převodovka(y)!
Popřípadě si motor JIKOV ponechat, jako záložní motorovou jednotku,
pro práci ve svazích!
Výhody motoru JIKOV 2T VARI TERRA viz odkaz níže
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=93
Video orba s motorem Honda na převodovce určené pro dvoutaktní motor Jikov.
**VIDEO YOUTUBE
Zkušenosti s benzínovou motorovou pilou STIHL MS 210
Motorová pila STIHL MS 210 (v roce 2010 přibližně MS 230) je používána 10 let k přípravě palivového dříví zhruba 15 kubíku na zimní topnou sezónu - nařezání tvrdého dubového, bukového dřeva na polínka o délce 25 cm.
Za tuto dobu (10 let) se nevyskytla žádná závada jen podávací plastové zuby se zaoblily. Pila vyžaduje často čistit vzduchový filtr (zhruba při každém dolévání benzínu) jinak rychle ztrácí otáčky a výkon.
Pila má pohon vlastním dieselovým agregátem,
nebo pomocí hřídele z jiného stroje například traktoru.
Pořezané dříví padá do štípacího zařízení a odtud
putuje dopravníkem na korbu nákladního automobilu.
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
nebo pomocí hřídele z jiného stroje například traktoru.
Pořezané dříví padá do štípacího zařízení a odtud
putuje dopravníkem na korbu nákladního automobilu.
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
Editace: 1393869795
Počet článků v kategorii: 175
Url:vari-netahne-do-kopce-id-685