Detail nabroušeného zubu řetěz motorová pila
Jak má vypadat správně nabroušený zub řetězu motorové pily
Ryska broušení a zbroušení zubu, řetěz se značně opotřebovanými zuby nepoužívejte.
Po každém 5. broušení zubu zkontrolujte výšku omezovače hloubky řezu.
Vysoký omezovač = tenká špona, nebo drtinky, pila jakoby neřeže.
Správná výška omezovače je zhruba 0,1mm pod výškou zubu.
Nízký omezovací zub = hrubá špona - úběr, pila trpí, skáče, zvýšené riziko úrazu.
Zub řetězu motorové pily je napodobenina hoblíku na dřevo. Sílu třísky špony zajišťuje omezovací zub.
Správně nabroušený zub ubírá šponu jako tvaru 0,1mm tenkého čtverečku o délce strany rovnající se
šířce zubu.
Ryska broušení a zbroušení zubu, řetěz se značně opotřebovanými zuby nepoužívejte.
Po každém 5. broušení zubu zkontrolujte výšku omezovače hloubky řezu.
Vysoký omezovač = tenká špona, nebo drtinky, pila jakoby neřeže.
Správná výška omezovače je zhruba 0,1mm pod výškou zubu.
Nízký omezovací zub = hrubá špona - úběr, pila trpí, skáče, zvýšené riziko úrazu.
Zub řetězu motorové pily je napodobenina hoblíku na dřevo. Sílu třísky špony zajišťuje omezovací zub.
Správně nabroušený zub ubírá šponu jako tvaru 0,1mm tenkého čtverečku o délce strany rovnající se
šířce zubu.
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Drtiče větví, ale i štěpkovací zařízení pracují na několika základních principech
- hoblovací nože krájí malé kousky postupně z větví
- rotující fréza strouhá větev
- dvě ozubená kola stojící proti sobě polámou slabší větve na kousky jemile jí vtáhnou mezi sebe
- šnek podobný tomu, co je v mlýnku na maso přesekne větev na kousky
rovnající se rozteči hřbetů - závitu šneku
- hydraulický píst stříhá větve na malé kousky
Video princip drtičů větví
**VIDEO YOUTUBE
Lámání větví mezi ozubenými koly. Rozteč zubů je zhruba výsledná délka
polínek. Kola se otáčejí proti sobě a vtahují větev do zařízení.
Vypadávají již nalámané kousky.
- hoblovací nože krájí malé kousky postupně z větví
- rotující fréza strouhá větev
- dvě ozubená kola stojící proti sobě polámou slabší větve na kousky jemile jí vtáhnou mezi sebe
- šnek podobný tomu, co je v mlýnku na maso přesekne větev na kousky
rovnající se rozteči hřbetů - závitu šneku
- hydraulický píst stříhá větve na malé kousky
Video princip drtičů větví
**VIDEO YOUTUBE
Lámání větví mezi ozubenými koly. Rozteč zubů je zhruba výsledná délka
polínek. Kola se otáčejí proti sobě a vtahují větev do zařízení.
Vypadávají již nalámané kousky.
HECHT 823 je určen k řezání polen do maximálního průměru 140 mm. Průměr kotouče 405 mm. Výhodou je připojení k napětí 230 V a nízká hmotnost 36 kg.
HECHT 826 je učen k řezání polen do průměru 150 mm. Průměr kotouče 500 mm. K připojení motoru je třeba 400 V. Hmotnost je 80 kg.
HECHT 840 je učen k řezání polen do průměru 220 mm. Průměr kotouče je 700 mm. K připojení motoru je třeba 400 V. Hmotnost zařízení je 103 kg.
HECHT 2024 kompresor: tlak 8 bar, výkon 1,5 kW, objem nádrže 24 litrů, hmotnost 24 kg, mazání olejem.
HECHT 2665 motorový transportér - přepravník (motorové kolečko) s korbou. Výkon motoru 6,5 HP, max hmotnost nákladu 300 kg. Pojezd vpřed i vzad.
Ceny jsou orientační a mohou se lišit u jednotlivých prodejců.
HECHT 826 je učen k řezání polen do průměru 150 mm. Průměr kotouče 500 mm. K připojení motoru je třeba 400 V. Hmotnost je 80 kg.
HECHT 840 je učen k řezání polen do průměru 220 mm. Průměr kotouče je 700 mm. K připojení motoru je třeba 400 V. Hmotnost zařízení je 103 kg.
HECHT 2024 kompresor: tlak 8 bar, výkon 1,5 kW, objem nádrže 24 litrů, hmotnost 24 kg, mazání olejem.
HECHT 2665 motorový transportér - přepravník (motorové kolečko) s korbou. Výkon motoru 6,5 HP, max hmotnost nákladu 300 kg. Pojezd vpřed i vzad.
Ceny jsou orientační a mohou se lišit u jednotlivých prodejců.
Kůň je nepostradatelným pomocníkem při přibližování pokácených
stromů na určené místo. Jako náhradu za tento způsob vytvořili
pracovníci Engineering Blatná koně motorového.
Kůň je opatřený pásovým pohonem. Řízen je pomocí řidítek stejně,
jako vozík na přepravu palet - paleťák.
Motorový kůň má i naviják pro přiblížení klády a její následné
upevnění do držáku. Motorový kůň se vejde do dodávkového automobilu
kam sám snadno najede po fošnách.
**VIDEO YOUTUBE
stromů na určené místo. Jako náhradu za tento způsob vytvořili
pracovníci Engineering Blatná koně motorového.
Kůň je opatřený pásovým pohonem. Řízen je pomocí řidítek stejně,
jako vozík na přepravu palet - paleťák.
Motorový kůň má i naviják pro přiblížení klády a její následné
upevnění do držáku. Motorový kůň se vejde do dodávkového automobilu
kam sám snadno najede po fošnách.
**VIDEO YOUTUBE
Hecht 625
Tento drtič, nebo jak chceš štěpkovač, patří mezi lepší, nejlépe je v tom drtit větve polosuché, když jsou moc suché tak ten nůž je za chvíli tupý, ale pak se to musí nějakou dobu nechat schnout.Když to přidáváš do kotle, tak jen suché a zase ne moc, aby se to nezaneslo.
Výborná je štěpka při zatápění, nebo prosypat s ní palivo, aby lépe hořelo.
Drtí se s tím na jaře hodně , a na podzim, dá se to dát i do pytlů, a někam složit, ale do toho pytle to musíš dát už suché , jinak to plesniví.Cena tohoto drtiče je taky dobrá, když si k tomu přikoupíš dlouhý kabel ,můžeš to dělat i na zahradě.
Výborná je štěpka při zatápění, nebo prosypat s ní palivo, aby lépe hořelo.
Drtí se s tím na jaře hodně , a na podzim, dá se to dát i do pytlů, a někam složit, ale do toho pytle to musíš dát už suché , jinak to plesniví.Cena tohoto drtiče je taky dobrá, když si k tomu přikoupíš dlouhý kabel ,můžeš to dělat i na zahradě.
Obrázek a seznam dílů tažné nápravy VARI TN 01
78 .) ráfek kola tn 01 VARI
79 .) náboj kola VARI
80 .) kroužek kola VARI
81 .) pojistny kroužek 60 VARI
82 .) hlavice šroub m8x1 VARI
83 .) palec kola VARI
84 .) pružina palce kola VARI
85 .) západka kola VARI
87 .) duše 500x12 VARI
87 .) pneu 500x12 VARI
88 .) zaváži vnější kolo VARI
89 .) šroub m10x40 VARI
90 .) podložka 10 VARI
91 .) zaváži vnitřní VARI kolo VARI
92 .) šroub m10x50 VARI
94 .) poloosa 130 VARI
95 .) šroub pro 610 VARI
96 .) podložka tn 01 šestihran VARI
97 .) matice korunvá M16x1,5 VARI
98 .) závlačka mala VARI
99 .) poloosa 480 VARI
100 .) šroub pro 480 VARI
78 .) ráfek kola tn 01 VARI
79 .) náboj kola VARI
80 .) kroužek kola VARI
81 .) pojistny kroužek 60 VARI
82 .) hlavice šroub m8x1 VARI
83 .) palec kola VARI
84 .) pružina palce kola VARI
85 .) západka kola VARI
87 .) duše 500x12 VARI
87 .) pneu 500x12 VARI
88 .) zaváži vnější kolo VARI
89 .) šroub m10x40 VARI
90 .) podložka 10 VARI
91 .) zaváži vnitřní VARI kolo VARI
92 .) šroub m10x50 VARI
94 .) poloosa 130 VARI
95 .) šroub pro 610 VARI
96 .) podložka tn 01 šestihran VARI
97 .) matice korunvá M16x1,5 VARI
98 .) závlačka mala VARI
99 .) poloosa 480 VARI
100 .) šroub pro 480 VARI
Editace: 1403080915
Počet článků v kategorii: 175
Url:detail-nabrouseneho-zubu-retez-motorova-pila-id-723