Start motoru JIKOV VARI TERRA
1 .) Zkontrolovat zda je v nádrži dostatek benzínu a zda je palivový filtr zaplaven benzínem a není znečistěn. Zařadit neutrál na převodovce, dát páčku omezovače do polohy 1.
2 .) Otevřít palivový kohout.
3 .) Uzavřít sytič 9. , páčku otočit nahoru (po startu musíte sytič sklopit znovu do vodorovné polohy).
4 .) Zatáhnout lehce za startovací šňůru tak, aby západka zasedla do rohatky zařízení - ucítíme, že zařízení klade odpor proti tahu.
5 .) Táhneme dokud píst není téměř před horní úvratí - nutno vyzkoušet, za horní úvratí je píst tlačen kompresí zpět do dolní úvrati a tento moment využijeme pro snadné startování.
6 .) Tedy, těsně před horní úvratí řádně zatáhneme, stlačený plyn nám pomůže roztočit klikovku s pístem a přejít snáze do horní úvrati, kdy přeskočí jiskra a motor chytí - nastartuje se.
7 .) Pokud ani na druhé zatažení motor nechytil, je třeba otevřít klapku sytiče - sklopit do vodorovné polohy.
8 .) Dát plný plyn, polohu omezovače otáček do zářezu 1 a zkusit znovu nastartovat.
9 .) Nastartovaný motor necháme zahřát a můžeme pracovat.
10 .) Pokud motor nechytil viz odkaz níže:
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=86
Obrázek karburátoru JIKOV
2 .) Otevřít palivový kohout.
3 .) Uzavřít sytič 9. , páčku otočit nahoru (po startu musíte sytič sklopit znovu do vodorovné polohy).
4 .) Zatáhnout lehce za startovací šňůru tak, aby západka zasedla do rohatky zařízení - ucítíme, že zařízení klade odpor proti tahu.
5 .) Táhneme dokud píst není téměř před horní úvratí - nutno vyzkoušet, za horní úvratí je píst tlačen kompresí zpět do dolní úvrati a tento moment využijeme pro snadné startování.
6 .) Tedy, těsně před horní úvratí řádně zatáhneme, stlačený plyn nám pomůže roztočit klikovku s pístem a přejít snáze do horní úvrati, kdy přeskočí jiskra a motor chytí - nastartuje se.
7 .) Pokud ani na druhé zatažení motor nechytil, je třeba otevřít klapku sytiče - sklopit do vodorovné polohy.
8 .) Dát plný plyn, polohu omezovače otáček do zářezu 1 a zkusit znovu nastartovat.
9 .) Nastartovaný motor necháme zahřát a můžeme pracovat.
10 .) Pokud motor nechytil viz odkaz níže:
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=86
Obrázek karburátoru JIKOV
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Matice se povoluje po směru otáčení kotouče.
Je to proto, aby se matice sama dotahovala
při otáčení kotouče, zejména při spuštění pily.
Matici a její dotažení kontrolujeme před spuštěním stroje
při odpojeném zařízení od zásuvky el. proudu.
Matice se povoluje po směru otáčení.
Do kolébky bylo vloženo malé polínko dřeva, kolíbka byla
přiklopena na pilový kotouč a tak bylo snadnější povolit
matici
Je to proto, aby se matice sama dotahovala
při otáčení kotouče, zejména při spuštění pily.
Matici a její dotažení kontrolujeme před spuštěním stroje
při odpojeném zařízení od zásuvky el. proudu.
Matice se povoluje po směru otáčení.
Do kolébky bylo vloženo malé polínko dřeva, kolíbka byla
přiklopena na pilový kotouč a tak bylo snadnější povolit
matici
Jen aby to nebyly gufera na klice.
Začne to přisávat vzduch kolem kliky, směs je chudobná tak
to vyletí do otáček a pak to chcípne.
Oni ty gufera časem ztrácejí pružnost a asi tak
po 5 letech již může nastat situace, že po startu otáčející se
klikovka (protože může i nepatrně házet) ty těsnící hrany gufera odtlačí a ony se vrátí nazpět
až je motor v klidu, takže například za 5 minut to zase natočíte
a vše se znovu opakuje.
Začne to přisávat vzduch kolem kliky, směs je chudobná tak
to vyletí do otáček a pak to chcípne.
Oni ty gufera časem ztrácejí pružnost a asi tak
po 5 letech již může nastat situace, že po startu otáčející se
klikovka (protože může i nepatrně házet) ty těsnící hrany gufera odtlačí a ony se vrátí nazpět
až je motor v klidu, takže například za 5 minut to zase natočíte
a vše se znovu opakuje.
WERCO spol. s r.o.
U Mototechny 131
251 62 TEHOVEC
Česká republika / EU
Tel: +420 323 661 347
Fax: +420 323 661 348
GPS: 49°59"22.264"N 14°43"36.091"E
Dotazy k produktům HECHT:
prodejna@werco.cz
Náhradní díly HECHT:
nahradnidily@werco.cz
http://www.hecht.cz/
http://www.zahradahrou.cz
http://www.werco.cz
U Mototechny 131
251 62 TEHOVEC
Česká republika / EU
Tel: +420 323 661 347
Fax: +420 323 661 348
GPS: 49°59"22.264"N 14°43"36.091"E
Dotazy k produktům HECHT:
prodejna@werco.cz
Náhradní díly HECHT:
nahradnidily@werco.cz
http://www.hecht.cz/
http://www.zahradahrou.cz
http://www.werco.cz
Obrázek pro stromy rostoucí na rovném terénu, úhel výřezu 45 a 55°.
Nejdříve změříme výšku stromu. Bezpečná vzdálenost při kácení
je dvojnásobek výšky stromu. Výšku stromu určíme například
pomocí plastového trojúhelníku s úhly 45 stupňů.
Odvěsna nechť vodorovná se zemí (např. pomocí vodováhy).
Pokud tedy budeme vidět vrchol stromu pod úhlem 45 stupňů
a připočítáme svou výšku k místu, kde stojíme směrem
od stromu, máme zhruba výšku stromu (počítejte z odskočením
stromu po pádu od pařezu).
Pak se rozmyslíme, kam strom má padnout a jestli je to reálné a
nepřeváží jej kmen, či některé silné větve zcela jiným směrem.
Připravíme se únikovou cestu v případě nebezpečí, to je vykácíme
všechny keře a podobně, které by nám bránily v útěku, nebo které
by změnily směr pádu stromu.
Můžeme i odstranit některé větve ze stromu, aby pád stromu napáchal
menší škody na ostatním porostu.
Na straně kam má strom padnout se vyřeže směrový klín
a to do hloubky 1/3 stromu o výšce rovněž nejméně 1/3 stromu,
tím bude zaručen úhel 45° a větší. Kdyby byl úhel směrového klínu
příliš malý, strom by při pádu zůstal viset na "pantu" nedořezané plochy.
Spodní část směrového zářezu - klínu je vodorovná, horní pak
zkosená pod úhlem 45° až 55°(na rovném terénu).
Na svažujícím se terénu můžeme spodní část směrového zářezu - klínu
sešikmit - tedy zářez ještě více otevřít až na 70°(pokud kácíme
směrem ze svahu dolů).
Kácení směrem do svahu neprovádějte, kmen po pádů na zem může skočit
zpět odrazem do pružných větví a způsobit smrtelný úraz. Na
takové rizikové kácení je nutné pozvat odborníka.
Padající kmen je pomocí směrového klínu směrován na místo kam má padnout.
Nedořezaná část pak vytvoří "pant", který stabilizuje směr pádu
stromu. Tento "pant" bude přetržen, jakmile plochy směrového
klínu dosednou na sebe vahou padajícího stromu.
Řez proti klínu se provádí o 3 cm výše, než je
spodní řez vyřezaného klínu. Řez proti klínu nedořezáváme až do konce, ale ponecháme 1/10 průměru kmene u klínu, aby kmen nespadl na opačnou stranu. Zápich můžeme provést hned pro vyřezání klínu tak, že za klínem špicí pily se prořežeme až na druhou stranu a to asi 2/10 průměru kmene od konce klínu a dořežeme na 1/10 průměru. Pak již provádíme samotný řez. Za polovinou můžeme vložit a zarazit první klín, další zarazíme do řezu, když již zbývá dořezat zhruba 1/3 řezu. Pokud tedy strom nechce začít padat použijeme klíny, které vložíme do řezu a zatlučeme palicí tak, aby se kmen nakláněl na stranu kam má padnout. Po překonání určité meze naklonění se již kmen vyvrátí sám svou vahou a při pádu se úhel ve výřezu zmenšuje, až plochy dosednou na sebe. Hmotnost stromu a páka ve vyřezaném klínu způsobí otrhnutí nedořezané části od pařezu.
Dobré je si v začátcích celý řez i klín vyznačit křídou na kůru stromu a podle něj vlastní řez korigovat.
První kácení stromu, stromy s kmenem o průměru
větším než 20 cm, stromy, u kterých nedokážete určit
kam padnou, nebo pokud se bojíte a nemáte zkušenosti
svěřte kácení odborníkovi.
Zajistěte, aby se v prostoru kácení nemotala žena, děti,
domácí zvířata atd.
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
Nejdříve změříme výšku stromu. Bezpečná vzdálenost při kácení
je dvojnásobek výšky stromu. Výšku stromu určíme například
pomocí plastového trojúhelníku s úhly 45 stupňů.
Odvěsna nechť vodorovná se zemí (např. pomocí vodováhy).
Pokud tedy budeme vidět vrchol stromu pod úhlem 45 stupňů
a připočítáme svou výšku k místu, kde stojíme směrem
od stromu, máme zhruba výšku stromu (počítejte z odskočením
stromu po pádu od pařezu).
Pak se rozmyslíme, kam strom má padnout a jestli je to reálné a
nepřeváží jej kmen, či některé silné větve zcela jiným směrem.
Připravíme se únikovou cestu v případě nebezpečí, to je vykácíme
všechny keře a podobně, které by nám bránily v útěku, nebo které
by změnily směr pádu stromu.
Můžeme i odstranit některé větve ze stromu, aby pád stromu napáchal
menší škody na ostatním porostu.
Na straně kam má strom padnout se vyřeže směrový klín
a to do hloubky 1/3 stromu o výšce rovněž nejméně 1/3 stromu,
tím bude zaručen úhel 45° a větší. Kdyby byl úhel směrového klínu
příliš malý, strom by při pádu zůstal viset na "pantu" nedořezané plochy.
Spodní část směrového zářezu - klínu je vodorovná, horní pak
zkosená pod úhlem 45° až 55°(na rovném terénu).
Na svažujícím se terénu můžeme spodní část směrového zářezu - klínu
sešikmit - tedy zářez ještě více otevřít až na 70°(pokud kácíme
směrem ze svahu dolů).
Kácení směrem do svahu neprovádějte, kmen po pádů na zem může skočit
zpět odrazem do pružných větví a způsobit smrtelný úraz. Na
takové rizikové kácení je nutné pozvat odborníka.
Padající kmen je pomocí směrového klínu směrován na místo kam má padnout.
Nedořezaná část pak vytvoří "pant", který stabilizuje směr pádu
stromu. Tento "pant" bude přetržen, jakmile plochy směrového
klínu dosednou na sebe vahou padajícího stromu.
Řez proti klínu se provádí o 3 cm výše, než je
spodní řez vyřezaného klínu. Řez proti klínu nedořezáváme až do konce, ale ponecháme 1/10 průměru kmene u klínu, aby kmen nespadl na opačnou stranu. Zápich můžeme provést hned pro vyřezání klínu tak, že za klínem špicí pily se prořežeme až na druhou stranu a to asi 2/10 průměru kmene od konce klínu a dořežeme na 1/10 průměru. Pak již provádíme samotný řez. Za polovinou můžeme vložit a zarazit první klín, další zarazíme do řezu, když již zbývá dořezat zhruba 1/3 řezu. Pokud tedy strom nechce začít padat použijeme klíny, které vložíme do řezu a zatlučeme palicí tak, aby se kmen nakláněl na stranu kam má padnout. Po překonání určité meze naklonění se již kmen vyvrátí sám svou vahou a při pádu se úhel ve výřezu zmenšuje, až plochy dosednou na sebe. Hmotnost stromu a páka ve vyřezaném klínu způsobí otrhnutí nedořezané části od pařezu.
Dobré je si v začátcích celý řez i klín vyznačit křídou na kůru stromu a podle něj vlastní řez korigovat.
První kácení stromu, stromy s kmenem o průměru
větším než 20 cm, stromy, u kterých nedokážete určit
kam padnou, nebo pokud se bojíte a nemáte zkušenosti
svěřte kácení odborníkovi.
Zajistěte, aby se v prostoru kácení nemotala žena, děti,
domácí zvířata atd.
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
Vozík na klády ruční. Kládu si uchytí pomocí kleští, jakmile naklopíte oje
, tak kleště sevřou kládu a následně nadzvednou od země a už jedete na
místo určení.
Vozík můžete použít i při kácení dřeva, pokud menší stromy zůstanou zaklesnuty
v korunách okolních stromů.
**VIDEO YOUTUBE
, tak kleště sevřou kládu a následně nadzvednou od země a už jedete na
místo určení.
Vozík můžete použít i při kácení dřeva, pokud menší stromy zůstanou zaklesnuty
v korunách okolních stromů.
**VIDEO YOUTUBE
Editace: 1338119564
Počet článků v kategorii: 175
Url:start-motoru-jikov-vari-terra-id-162