Start motoru JIKOV VARI TERRA
1 .) Zkontrolovat zda je v nádrži dostatek benzínu a zda je palivový filtr zaplaven benzínem a není znečistěn. Zařadit neutrál na převodovce, dát páčku omezovače do polohy 1.
2 .) Otevřít palivový kohout.
3 .) Uzavřít sytič 9. , páčku otočit nahoru (po startu musíte sytič sklopit znovu do vodorovné polohy).
4 .) Zatáhnout lehce za startovací šňůru tak, aby západka zasedla do rohatky zařízení - ucítíme, že zařízení klade odpor proti tahu.
5 .) Táhneme dokud píst není téměř před horní úvratí - nutno vyzkoušet, za horní úvratí je píst tlačen kompresí zpět do dolní úvrati a tento moment využijeme pro snadné startování.
6 .) Tedy, těsně před horní úvratí řádně zatáhneme, stlačený plyn nám pomůže roztočit klikovku s pístem a přejít snáze do horní úvrati, kdy přeskočí jiskra a motor chytí - nastartuje se.
7 .) Pokud ani na druhé zatažení motor nechytil, je třeba otevřít klapku sytiče - sklopit do vodorovné polohy.
8 .) Dát plný plyn, polohu omezovače otáček do zářezu 1 a zkusit znovu nastartovat.
9 .) Nastartovaný motor necháme zahřát a můžeme pracovat.
10 .) Pokud motor nechytil viz odkaz níže:
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=86
Obrázek karburátoru JIKOV

2 .) Otevřít palivový kohout.
3 .) Uzavřít sytič 9. , páčku otočit nahoru (po startu musíte sytič sklopit znovu do vodorovné polohy).
4 .) Zatáhnout lehce za startovací šňůru tak, aby západka zasedla do rohatky zařízení - ucítíme, že zařízení klade odpor proti tahu.
5 .) Táhneme dokud píst není téměř před horní úvratí - nutno vyzkoušet, za horní úvratí je píst tlačen kompresí zpět do dolní úvrati a tento moment využijeme pro snadné startování.
6 .) Tedy, těsně před horní úvratí řádně zatáhneme, stlačený plyn nám pomůže roztočit klikovku s pístem a přejít snáze do horní úvrati, kdy přeskočí jiskra a motor chytí - nastartuje se.
7 .) Pokud ani na druhé zatažení motor nechytil, je třeba otevřít klapku sytiče - sklopit do vodorovné polohy.
8 .) Dát plný plyn, polohu omezovače otáček do zářezu 1 a zkusit znovu nastartovat.
9 .) Nastartovaný motor necháme zahřát a můžeme pracovat.
10 .) Pokud motor nechytil viz odkaz níže:
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=86
Obrázek karburátoru JIKOV

175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Upozornění před samotným seřízením bohatosti směsi zkontrolujte níže uvedené
Karburátor musí mít čisté trysky a být v dobrém stavu, bez velkých vůlí
na oskách plynové klapky a klapky sytiče jinak přisává falešný vzduch a nelze seřídit bohatost směsi.
Karburátor musí být řádně připevněn a matice příruby dotaženy a těsnění pod přírubou musí těsnit.
Filtr vzduchu musí být čistý a gumové koleno nesmí být prasklé, nebo zkroucené či špatně upevněné.
Svíčka zapalovací musí házet jiskru a být čistá.
Píst musí mít kompresi - klade značný odpor při startování když se sune k horní úvrati,
pokud vyšroubujete svíčku tak musíte cítit znatelný rozdíl - píst ve válci bez svíčky klade při
startování jen minimální odpor.
Pokud píst po vyšroubování svíčky při startování klade značný odpor, prohlédněte stěny válce
zda nejsou poškrábány (odšroubovat výfuk i karburátor a otvory prohlédnout stěny válce když
píst je v dolní úvrati. Poškození stěn válce značí nutnost provedení výbrusu, výměnu pístu a pístních
kroužků a gufer na klikovce.
Gufera na klikovce musí těsnit viz
Časté poruchy VARI TERRA JIKOV: http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=86
Většinou pokud provedete předchozí úkony a vše řádně prohlédnete a vyčistíte,
nebude již třeba provádět žádné seřízení bohatosti směsi!
Nastavení bohatosti směsi - návod dvoutaktní motor JIKOV VARI TERRA
Nemáte li dostatek zkušeností se seřizováním bohatosti směsi, obraťte se na odbornou dílnu.
Příliš chudá směs vede k rychlému opotřebení částí motoru a mnohdy i k jeho zadřítí.
Označte si polohu regulačního šroubu 38 a 39 (zaznamenávejte si neustále kolik otáček jste povolili, či dotáhli)
a zapisujte si údaj do notesu, abyste se kdykoliv mohli navrátit do původního stavu
před seřízením bohatosti směsi!

Karburátor musí mít čisté trysky a být v dobrém stavu, bez velkých vůlí
na oskách plynové klapky a klapky sytiče jinak přisává falešný vzduch a nelze seřídit bohatost směsi.
Karburátor musí být řádně připevněn a matice příruby dotaženy a těsnění pod přírubou musí těsnit.
Filtr vzduchu musí být čistý a gumové koleno nesmí být prasklé, nebo zkroucené či špatně upevněné.
Svíčka zapalovací musí házet jiskru a být čistá.
Píst musí mít kompresi - klade značný odpor při startování když se sune k horní úvrati,
pokud vyšroubujete svíčku tak musíte cítit znatelný rozdíl - píst ve válci bez svíčky klade při
startování jen minimální odpor.
Pokud píst po vyšroubování svíčky při startování klade značný odpor, prohlédněte stěny válce
zda nejsou poškrábány (odšroubovat výfuk i karburátor a otvory prohlédnout stěny válce když
píst je v dolní úvrati. Poškození stěn válce značí nutnost provedení výbrusu, výměnu pístu a pístních
kroužků a gufer na klikovce.
Gufera na klikovce musí těsnit viz
Časté poruchy VARI TERRA JIKOV: http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=86
Většinou pokud provedete předchozí úkony a vše řádně prohlédnete a vyčistíte,
nebude již třeba provádět žádné seřízení bohatosti směsi!
Nastavení bohatosti směsi - návod dvoutaktní motor JIKOV VARI TERRA
Nemáte li dostatek zkušeností se seřizováním bohatosti směsi, obraťte se na odbornou dílnu.
Příliš chudá směs vede k rychlému opotřebení částí motoru a mnohdy i k jeho zadřítí.
Označte si polohu regulačního šroubu 38 a 39 (zaznamenávejte si neustále kolik otáček jste povolili, či dotáhli)
a zapisujte si údaj do notesu, abyste se kdykoliv mohli navrátit do původního stavu
před seřízením bohatosti směsi!
Citace:
Motor má být zahřátý na provozní teplotu !
Regulační šroub 38 s citem dotáhneme - okamžik kdy dosednou na sebe závity pružiny 33,
víc již nedotahujeme !!! A zaznamenáme si velikost pootočení regulačního šroubu pro případ
návratu k původnímu nastavení !!!
Pak šroub povolíme v rozsahu 1/2 až 1 1/2 otáčky, tedy střední hodnota je zhruba povolit o jednu otáčku.
Pokud se dalším povolením regulačního šroubu 38 otáčky začnou zvyšovat, ubereme základní plyn šroubem 39 a znovu
zkusíme povolit šroub bohatosti směsi a vše opakujeme tak dlouho dokud se otáčky motoru zvyšuji po mírném
povolení regulačního šroubu 38.
(Pokud šroub 38 musíte dotáhnout na méně jak jednu otáčku od základního dotažení a povolení o jednu otáčku, raději vyhledejte odborný servis,
jinak může hrozit zadření motoru díky nedokonalému mazaní chudobnou směsí).
Pokud se motor zastavuje ve volnoběžných otáčkách, můžeme přidat základní plyn (pootevření plynové klapky) pomocí
regulačního šroubu 39 a to v rozsahu 1/2 až 2 otáčky.
Po seřízení můžeme bohatost směsi ještě zvýšit povolením šroubu 38 o 1/4 otáčky pro snadnější studený start.
Na volnoběžné otáčky nesmí zabírat spojka, tedy motorová jednotka nesmí
uvést do chodu převodovku, popřípadě celý stroj. Pokud k tomu dochází, musíte
povolit šroub 39 a snížit volnoběžné otáčky.
Volnoběžné otáčky by měly být, co nejmenší, ale stroj nesmí zhasínat a
zároveň by měl svižně přecházet do vyšších otáček po přidání plynu.
Volnoběžné otáčky dvoutaktního motoru VARI JIKOV se nastavují na 1.300 +- 100 otáček za minutu.
Motor má být zahřátý na provozní teplotu !
Regulační šroub 38 s citem dotáhneme - okamžik kdy dosednou na sebe závity pružiny 33,
víc již nedotahujeme !!! A zaznamenáme si velikost pootočení regulačního šroubu pro případ
návratu k původnímu nastavení !!!
Pak šroub povolíme v rozsahu 1/2 až 1 1/2 otáčky, tedy střední hodnota je zhruba povolit o jednu otáčku.
Pokud se dalším povolením regulačního šroubu 38 otáčky začnou zvyšovat, ubereme základní plyn šroubem 39 a znovu
zkusíme povolit šroub bohatosti směsi a vše opakujeme tak dlouho dokud se otáčky motoru zvyšuji po mírném
povolení regulačního šroubu 38.
(Pokud šroub 38 musíte dotáhnout na méně jak jednu otáčku od základního dotažení a povolení o jednu otáčku, raději vyhledejte odborný servis,
jinak může hrozit zadření motoru díky nedokonalému mazaní chudobnou směsí).
Pokud se motor zastavuje ve volnoběžných otáčkách, můžeme přidat základní plyn (pootevření plynové klapky) pomocí
regulačního šroubu 39 a to v rozsahu 1/2 až 2 otáčky.
Po seřízení můžeme bohatost směsi ještě zvýšit povolením šroubu 38 o 1/4 otáčky pro snadnější studený start.
Na volnoběžné otáčky nesmí zabírat spojka, tedy motorová jednotka nesmí
uvést do chodu převodovku, popřípadě celý stroj. Pokud k tomu dochází, musíte
povolit šroub 39 a snížit volnoběžné otáčky.
Volnoběžné otáčky by měly být, co nejmenší, ale stroj nesmí zhasínat a
zároveň by měl svižně přecházet do vyšších otáček po přidání plynu.
Volnoběžné otáčky dvoutaktního motoru VARI JIKOV se nastavují na 1.300 +- 100 otáček za minutu.

Ceny jsou orientační a mohou se lišit v průběhu roku
www.zahradahrou.cz
Elektrická řetězová pila s příkonem 1800W, 40 cm lištou a zubovou opěrkou.
Elektrická řetězová pila HECHT 2048
Elektrický motor, soft start (plynulý rozběh - nevyráží jističe)
Elektrická řetězová pila HECHT 2440
Hobby motorová pila HECHT 939 S
Raptor 645
Farmářská motorová pila s výkonem 2,8 HP a primerem pro snadný start.
Raptor 245 + BOX
Farmářská motorová pila HECHT 945
Raptor 645 + BOX
Farmářská motorová pila s výkonem 2,8 HP a primerem pro snadný start.
Farmářská motorová pila HECHT 946 T
Farmářská motorová pila HECHT 945 + box
Farmářská motorová pila HECHT 950
Motorová pila, dekompresní ventil

www.zahradahrou.cz
Elektrická řetězová pila s příkonem 1800W, 40 cm lištou a zubovou opěrkou.
Elektrická řetězová pila HECHT 2048
Elektrický motor, soft start (plynulý rozběh - nevyráží jističe)
Elektrická řetězová pila HECHT 2440
Hobby motorová pila HECHT 939 S
Raptor 645
Farmářská motorová pila s výkonem 2,8 HP a primerem pro snadný start.
Raptor 245 + BOX
Farmářská motorová pila HECHT 945
Raptor 645 + BOX
Farmářská motorová pila s výkonem 2,8 HP a primerem pro snadný start.
Farmářská motorová pila HECHT 946 T
Farmářská motorová pila HECHT 945 + box
Farmářská motorová pila HECHT 950
Motorová pila, dekompresní ventil


Zub řetězu má dlátovitý tvar. Na přední oblouk lišty se
nevleče brousící přípravek. Pila se natočí, na přípravek
se zatlačí pilou tak aby se vrcholy zubů dotýkaly brusného
kamene a tím jak se pohybují se on kámen brousí.
Reakce uživatele:
Video PowerSharp Oregon broušení motorové pily
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
nevleče brousící přípravek. Pila se natočí, na přípravek
se zatlačí pilou tak aby se vrcholy zubů dotýkaly brusného
kamene a tím jak se pohybují se on kámen brousí.
Reakce uživatele:
Citace:
Akorát k té novince řetězové si musíš koupit i novou lištu, tj 500 kč.řetěz 495 kč,
přípravek na broušení cca700 kč, celkem tedy 1700 a tím přípravkem řetěz
nabrousíš pětkrát a jdeš si koupit nový.Ještě se s tím novým řetězem dá řezat jen
měkčí dřevo, rychleji se to tupí.Takže ti co dělají v lese radí, kup si normální
řetěz a pilník pořežeš s tím daleko nejvíc.
Akorát k té novince řetězové si musíš koupit i novou lištu, tj 500 kč.řetěz 495 kč,
přípravek na broušení cca700 kč, celkem tedy 1700 a tím přípravkem řetěz
nabrousíš pětkrát a jdeš si koupit nový.Ještě se s tím novým řetězem dá řezat jen
měkčí dřevo, rychleji se to tupí.Takže ti co dělají v lese radí, kup si normální
řetěz a pilník pořežeš s tím daleko nejvíc.
Video PowerSharp Oregon broušení motorové pily
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
Jak používat kleště rozváděcí na listové pily k vytvoření šraňku.
Je třeba dbát aby zub byl ohnut u jeho kořene. K tomu slouží doraz,
který se seřídí tak, aby zub ležel kořenem na hraně šikminy, přes kterou
se bude ohýbat.
Detail ohybu zubu přes hranu přípravku u jeho kořene kde již není zakalený a
proto by se neměl zlomit či prasknout.
Videa ke šraňkování rozvodu pily a použití kleští
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=31&t=459&title=Jak-udelat-pilovy-rozvod-srank-brouseni-pily
Je třeba dbát aby zub byl ohnut u jeho kořene. K tomu slouží doraz,
který se seřídí tak, aby zub ležel kořenem na hraně šikminy, přes kterou
se bude ohýbat.

Detail ohybu zubu přes hranu přípravku u jeho kořene kde již není zakalený a
proto by se neměl zlomit či prasknout.

Videa ke šraňkování rozvodu pily a použití kleští
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=31&t=459&title=Jak-udelat-pilovy-rozvod-srank-brouseni-pily
Kuželový vrták na štípání dříví do vrtačky recenze | kuzelovy-vrtak-na-stipani-drivi-vrtacka-recenze
Hodnocení kuželového vrtáku na dříví do vrtačky
Prodávají se vrtáky s vyměnitelnými stopkami, takže je lze upevnit jak do akumulátorových vrtaček, tak do vrtacích kladiv. Ruční aku vrtačky lze využít na tenké smrkové dříví bez suků, na výrobu drobných třísek.
Vrtací kladivo na polena pouze bez suků. Suk způsobí zakousnutí se vrtáku v polenu, což může přivodit i úraz - zlomeninu.
Sukovité poleno by bylo lépe štípat pomocí ráčny na dotahování matic. Tím by se eliminovala možnost úrazu, při zakousnutí se vrtáku.
Hodnocení:Jen na dříví bez suků, jinak hrozí zlomení rukou při zakousnutí se vrtáku zejména při práci s vrtacím kladivem.
S ráčnou je využíván na uvolňování klasických klínu, nebo roztažení pukliny, pro snadnější vložení klasického, či dřevěného klínu.
Video recenze na odkaze níže:
https://www.youtube.com/watch?v=N1FYqrCVZ9Y


Date: 21.01.2021 - 10:18
Editace: 1338119564
Počet článků v kategorii: 175
Url:start-motoru-jikov-vari-terra-id-162