Start motoru JIKOV VARI TERRA
1 .) Zkontrolovat zda je v nádrži dostatek benzínu a zda je palivový filtr zaplaven benzínem a není znečistěn. Zařadit neutrál na převodovce, dát páčku omezovače do polohy 1.
2 .) Otevřít palivový kohout.
3 .) Uzavřít sytič 9. , páčku otočit nahoru (po startu musíte sytič sklopit znovu do vodorovné polohy).
4 .) Zatáhnout lehce za startovací šňůru tak, aby západka zasedla do rohatky zařízení - ucítíme, že zařízení klade odpor proti tahu.
5 .) Táhneme dokud píst není téměř před horní úvratí - nutno vyzkoušet, za horní úvratí je píst tlačen kompresí zpět do dolní úvrati a tento moment využijeme pro snadné startování.
6 .) Tedy, těsně před horní úvratí řádně zatáhneme, stlačený plyn nám pomůže roztočit klikovku s pístem a přejít snáze do horní úvrati, kdy přeskočí jiskra a motor chytí - nastartuje se.
7 .) Pokud ani na druhé zatažení motor nechytil, je třeba otevřít klapku sytiče - sklopit do vodorovné polohy.
8 .) Dát plný plyn, polohu omezovače otáček do zářezu 1 a zkusit znovu nastartovat.
9 .) Nastartovaný motor necháme zahřát a můžeme pracovat.
10 .) Pokud motor nechytil viz odkaz níže:
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=86
Obrázek karburátoru JIKOV
2 .) Otevřít palivový kohout.
3 .) Uzavřít sytič 9. , páčku otočit nahoru (po startu musíte sytič sklopit znovu do vodorovné polohy).
4 .) Zatáhnout lehce za startovací šňůru tak, aby západka zasedla do rohatky zařízení - ucítíme, že zařízení klade odpor proti tahu.
5 .) Táhneme dokud píst není téměř před horní úvratí - nutno vyzkoušet, za horní úvratí je píst tlačen kompresí zpět do dolní úvrati a tento moment využijeme pro snadné startování.
6 .) Tedy, těsně před horní úvratí řádně zatáhneme, stlačený plyn nám pomůže roztočit klikovku s pístem a přejít snáze do horní úvrati, kdy přeskočí jiskra a motor chytí - nastartuje se.
7 .) Pokud ani na druhé zatažení motor nechytil, je třeba otevřít klapku sytiče - sklopit do vodorovné polohy.
8 .) Dát plný plyn, polohu omezovače otáček do zářezu 1 a zkusit znovu nastartovat.
9 .) Nastartovaný motor necháme zahřát a můžeme pracovat.
10 .) Pokud motor nechytil viz odkaz níže:
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=86
Obrázek karburátoru JIKOV
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Video-recenze Husqvarna 455 Rancher
Husqvarna 455 Rancher cena: v roce 2012 asi 10 až 12 000 korun českých.
Pila je určena pro vlastníky nemovitostí a příležitostné uživatele,
kteří vyžadují vysoce výkonný spolehlivý a dobře reagující stroj.
Startování: snadné, jde lehce natočit
Hodnocení: výborná a spolehlivá pila nejen pro přípravu dříví na zimní
období, ale s hmotností 5,8 kg
Technické údaje Husqvarna 455 Rancher
**VIDEO YOUTUBE
Husqvarna 455 Rancher cena: v roce 2012 asi 10 až 12 000 korun českých.
Pila je určena pro vlastníky nemovitostí a příležitostné uživatele,
kteří vyžadují vysoce výkonný spolehlivý a dobře reagující stroj.
Startování: snadné, jde lehce natočit
Hodnocení: výborná a spolehlivá pila nejen pro přípravu dříví na zimní
období, ale s hmotností 5,8 kg
Technické údaje Husqvarna 455 Rancher
Položka | Hodnota |
---|---|
Zdvihový objem válce | 55,5 cm3 |
Výkon | 3,5 hp 2,6 kW |
Maximální otáčky motoru při zatížení | 9000 ot |
Maximální doporučené otáčky motoru | 13300 ot |
Volnoběžné otáčky | 2700 ot./min |
Zapalovací svíčka | Champion RCJ7Y, NGK BPMR7A |
Mezera mezi elektrodami | 0,02 palce 0,5 mm |
Objem olejové nádrže | 0.33 litru |
Typ olejového čerpadla | Nastavitelný průtok |
Výkon olejového čerpadla | 6-17 ml / min |
Ekvivalentní hladina vibrací (ahv, eq) přední / zadní rukojeti | 3.4/4.5 m / s ² |
Hladina akustického tlaku zvuku na sluch obsluhy | 104 dB (A) |
Hladina akustického výkonu, zaručené dle (LWA) | 113 dB (A) |
Rozteč řetězu | .325 "/ 3/8" |
Doporučená délka vodící lišty, min-max | 13 palců až 20 palců (33 až 51 cm) |
Rychlost řetězu na max. výkon | 65,62 ft/s - 19 metrů za sekundu |
Hmotnost | 5.8 kg |
**VIDEO YOUTUBE
Jen aby to nebyly gufera na klice.
Začne to přisávat vzduch kolem kliky, směs je chudobná tak
to vyletí do otáček a pak to chcípne.
Oni ty gufera časem ztrácejí pružnost a asi tak
po 5 letech již může nastat situace, že po startu otáčející se
klikovka (protože může i nepatrně házet) ty těsnící hrany gufera odtlačí a ony se vrátí nazpět
až je motor v klidu, takže například za 5 minut to zase natočíte
a vše se znovu opakuje.
Začne to přisávat vzduch kolem kliky, směs je chudobná tak
to vyletí do otáček a pak to chcípne.
Oni ty gufera časem ztrácejí pružnost a asi tak
po 5 letech již může nastat situace, že po startu otáčející se
klikovka (protože může i nepatrně házet) ty těsnící hrany gufera odtlačí a ony se vrátí nazpět
až je motor v klidu, takže například za 5 minut to zase natočíte
a vše se znovu opakuje.
Pokud chcete vyměnit motor Jikov za motor Honda stačí na převodovce přenýtovat
nýty pro zachycení motorové jednotky. Nové nýty pro motor Honda jsou uzpůsobeny tak,
že je možné zpětně použít znovu motor Jikov viz obrázek.
nýty pro zachycení motorové jednotky. Nové nýty pro motor Honda jsou uzpůsobeny tak,
že je možné zpětně použít znovu motor Jikov viz obrázek.
Digitální posuvneé měřítko z Kauflandu
Měří dostatečně přesně pro domácí použití viz obrázky níže. Výhodné pro kutily, kterým už neslouží tak zrak. Nevýhodou je, že se hůře kontroluje naměřená hodnota na měřítku, které kryje těleso displeje. Ani aretační šroubek nefungoval u tohoto přístroje správně a nedokázal zajistit čelisti proti posunutí. Před každým měřením je třeba čelisti očistit od nečistot, přitlačit k sobě a vynulovat přístroj. Celkově lze posuvné měřítko doporučit - pokud jej budete udržovat v čistotě a vždy nakonzervované, bude Vám dobře sloužit.Obrázky:
kaufland-my-projekt-digitalni-posuvne-meritko-vzhled-obalu.jpg
kaufland-my-projekt-digitalni-posuvne-meritko.jpg
kaufland-my-projekt-digitalni-posuvne-meritko-vyjmuti-vlozeni-baterie.jpg
kaufland-my-projekt-digitalni-posuvne-meritko-vyjmuti-izolace-pod-baterii.jpg
kaufland-my-projekt-digitalni-posuvne-meritko-meren-vrtaku-prumer-6-5-mm.jpg
kaufland-my-projekt-digitalni-posuvne-meritko-porovnaní-s-klasickym-meritkem-6-5-mm.jpg
kaufland-my-projekt-digitalni-posuvne-meritko-test-mereni-prumeru-7-mm.jpg
kaufland-my-projekt-digitalni-posuvne-meritko-porovnaní-s-klasickym-meritkem-7-mm.jpg
Date: 11.04.2022 - 13:09
Broušení pily zabralo 20 minut
Byl použit smirkový lamelový kotouč, úhlová bruska - flexka a pilový kotouč byl ocelový bez plátků z tvrdokovu, určený na řezání palivového dříví. Trénink je dobré provádět na kotouči, který již dosluhuje a případný nezdar nebude tolik mrzet. Kotouče s plátky z tvrdokovu potřebují přesné broušení na speciálním zařízení. Výhodou je, že nebylo třeba vyndat kotouč z pily, tedy úspora času a také pilník se ztupil po dvou broušeních, tedy i finanční úspora. Náročnost: Zvládne člověk, který umí pracovat s úhlovou bruskou, dodržuje předepsané bezpečnostní předpisy a ví co dělá. Pilu je třeba po určitém počtu broušení nechat nabrousit odborným brusičem, který navíc udělá šraňk - rozvod zubů. Ostrá pila významně šetří spotřebu elektrické energie.Je třeba dodržovat bezpečnostní předpisy určené výrobcem pro údržbu a práci s jednotlivým zařízením. Ochranné brýle, nebo odpojení cirkulárky od elektrického proudu, je základ.
Kotouč je třeba při broušení jednotlivých zubů zajistit proti otáčení, například svěrkami pro svařování plechů.
Broušení čela zubu je mnohem snadnější. Je třeba dodržet původní úhly. Trošinku přitlačit kotouč, mírně oddálit a zkontrolovat jakou stopu zanechává kotouč.
Broušení hřbetu zubu je mnohem náročnější, nejdříve přiložit vypnutou brusku, zkusit úhly, zda kotouč správně sedí, pak mírně oddálit, zapnout brusku a jemně zkusit, jakou stopu zanechává kotouč. Je lepší začít od konce zubu ke špici, jinak špici snadno podbrousíme. Je nutné počítat přitlačení kotouče ke hřbetu zubu. Mělo by stačit třikrát na každý hřbet přitlačit. Počet přitlačení - broušení je důležitý aby zuby zůstaly stejně vysoké. Správný úhel broušení zanechává stopu po celém hřbetu zubu, to značí, že se podařilo zachovat původní úhly broušení.
Správně nabroušená pila snadno řeže - prochází materiálem, na řezu je vidět jak nabroušený kotouč ubíral pořádné porce materiálu.
Nejčastější chyby jsou zbroušení špice zubu, proto je lepší začít brousit od zadní části zubu a kontrolovat zda kotouč zanechává spravnou stopu na hřbetu zubu
Lépe je začít od zadní části zubu a kontrolovat zanechanou brusnou stopu, zda je úhel správný a srovnat úhel kotouče s úhlem hřbetu zubu.Pokud se začne od špice zubu, hrozí její podbroušení.
Pro břit hřbetu platí to samé, pokud jej zbrousíme, zbrousíme i špici zubu - začít od spodní hrany, kontrolovat brusnou stopu a případně dorovnat držení flexky a tím úhel kotouče aby byl stejný jako u zubu
Date: 04.08.2022 - 23:15
Editace: 1338119564
Počet článků v kategorii: 175
Url:start-motoru-jikov-vari-terra-id-162