TERRA VARI výměna motoru JIKOV za 4-takt
Citace:
Pokud máte kamaráda, který vlastní pohonnou jednotku VARI HONDA,
poproste ho a vyzkoušejte jednotku na vaší převodovce v tahu.
Jedná se především o jízdu do kopce s naloženým vozíkem, kdy přeci
jen HONDA ztratí část ze svých otáček (max 3 600/min ale většinou seřízeno na 3 100/min) a odstředivá spojka začne prokluzovat.
Bude možná nutné zařadit 1. rychlostní stupeň v místech kde VARI s motorem JIKOV
vyběhla na 3. popřípadě 2. rychlost.
Nebo si na motorové jednotce JIKOV nastavte omezovač otáček do prvního zářezu 1. - 3 700 otáček za minutu
a to bude zhruba odpovídat maximálním otáčkám motoru HONDA 3 600 / min. Nyní můžete
zkoušet, jak se asi přibližně bude chovat motor HONDA s Vaší převodovkou, nebo rotovátorem (kypřičem půdy)
určeným pro motorovou jednotku JIKOV.
Jinak na rovinně, či v mírném svahu je motorová jednotka HONDA velmi spolehlivá a pracovitá,
chytá většinou na jedno zatáhnutí a je po řadu let bezproblémová, ale pozor na benzín viz odkaz
níže:
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=94
Pokud máte kamaráda, který vlastní pohonnou jednotku VARI HONDA,
poproste ho a vyzkoušejte jednotku na vaší převodovce v tahu.
Jedná se především o jízdu do kopce s naloženým vozíkem, kdy přeci
jen HONDA ztratí část ze svých otáček (max 3 600/min ale většinou seřízeno na 3 100/min) a odstředivá spojka začne prokluzovat.
Bude možná nutné zařadit 1. rychlostní stupeň v místech kde VARI s motorem JIKOV
vyběhla na 3. popřípadě 2. rychlost.
Nebo si na motorové jednotce JIKOV nastavte omezovač otáček do prvního zářezu 1. - 3 700 otáček za minutu
a to bude zhruba odpovídat maximálním otáčkám motoru HONDA 3 600 / min. Nyní můžete
zkoušet, jak se asi přibližně bude chovat motor HONDA s Vaší převodovkou, nebo rotovátorem (kypřičem půdy)
určeným pro motorovou jednotku JIKOV.
Jinak na rovinně, či v mírném svahu je motorová jednotka HONDA velmi spolehlivá a pracovitá,
chytá většinou na jedno zatáhnutí a je po řadu let bezproblémová, ale pozor na benzín viz odkaz
níže:
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=94
Výměna je možná, lépe koupit motor HONDA i s klečemi.
Bude nutné zaměnit kolíky pro upínací spony motoru k převodovce.
Problém jsou otáčky motoru HONDA max 3600(+/-100),
aby spojka při zátěži neprokluzovala,
V zářezu 1. omezovače otáček má 2T motor JIKOV maximální otáčky 3 700 a
na tyto otáčky je problém táhnout těžší náklad na vozíku, ale JIKOV 2T můžete
vytáčet až k 4 700 otáčkám na 3 zářez omezovače otáček, což u HONDY nelze.
Motor HONDA má zhruba 3 600 otáček a k těmto otáčkám přizpůsobenou převodovku!
JIKOV 2T má maximální otáčky zhruba 4 700 a tudíž spojka bude lépe zabírat v těchto otáčkách
než s motorem HONDA.
Některé přídavné nářadí se možná bude muset upravit, kvůli klečím,
čímž by se mělo zabránit tomu, že koupíte motor HONDA určený pro sekačky!
Bude nutné přenýtovat kolíky pro rychlo-upínání na hrdle převodovek,
stačí vyklepnout a naklepnout jiný druh kolíku.
V kopcovitém terénu, nebo při orání dlouhé brázdy může nastat problém s mazáním motoru HONDA,
nebo s poškozením filtru vzduchu olejem z motoru při naklonění stroje.
Nejlepší je pokud stroj pracuje převážně v kopcovitém terénu
nahradit 2T motor JIKOV u strojů VARI TERRA
znovu stejným motorem pro, který je určena příslušná převodovka(y)!
Popřípadě si motor JIKOV ponechat, jako záložní motorovou jednotku,
pro práci ve svazích!
Výhody motoru JIKOV 2T VARI TERRA viz odkaz níže
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=93
Video orba s motorem Honda na převodovce určené pro dvoutaktní motor Jikov.
**VIDEO YOUTUBE
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Tento štípací klín pracuje na principu závaží,
které padá na klín (po vodícím trnu). Klín leží
svou pracovní hranou na čele polena a po dopadu závaží
na týl klínu dojde (tak jako u sekyry) k roztržení
polene (pokud ne, tak se závaží vytáhne nahoru a spustí znovu
dolů na klín). Výhodou je přesné zacílení klíny například
do pukliny v poleně a snadnější štípání tenkých
třísek.
**VIDEO YOUTUBE
které padá na klín (po vodícím trnu). Klín leží
svou pracovní hranou na čele polena a po dopadu závaží
na týl klínu dojde (tak jako u sekyry) k roztržení
polene (pokud ne, tak se závaží vytáhne nahoru a spustí znovu
dolů na klín). Výhodou je přesné zacílení klíny například
do pukliny v poleně a snadnější štípání tenkých
třísek.
**VIDEO YOUTUBE
- Demontují se 4 kusy matic držících těleso startovadla a sejme se
- Za rukojeť vytáhněte šňůru nadoraz a zajistěte navijecí buben proti pootočení.
- Rozvažte uzel šňůry, který se nachází uvnitř bubnu a šňůru vytáhněte.
- Na nové šňůře udělejte uzel a šňůru protáhněte rukojetí.
- Druhý konec šňůry protáhněte průvlakem startovadla a otvorem v bubnu.
- Na konci šňůry uvažte uzel.
- Odjistěte buben a pomalu nechte šňůru navinout.
- Zkontrolujte činnost západky startovadla - povytažením šňůry musí dojít k vysunutí západky, po uvolnění šňůry se západka zasune do výchozí polohy.
- Nasaďte startovadlo na motor a řádně dotáhněte šrouby.
Pokud dojde k uvolnění předpětí navíjecí pružiny například při přetržení šňůry, postupuje se následovně:
- Sejměte startovadlo (pokud je namontováno).
- Odstraňte zbytek šňůry.
- Zkontrolujte zda části startovadla nejsou poškozeny.
- Rukou otáčejte bubnem ve směru záběru (doleva) až na doraz, tím se navine pružina.
- Pootočte bubnem zpět (doprava) tak, aby se otvor v bubnu překrýval s otvorem průvlaku, protáhněte jimi šňůru a zajistěte uzlem. Tím docílíte toho, že lze šňůru vytáhnout nadoraz, aniž by došlo k maximálnímu navinutí pružiny a k poškození pružiny, nebo startovadla.
Citace:
Doporučení pro majitele 2 taktních motorů:
Je nutné používat čerstvě namíchané palivo, protože současné ekologičtější oleje pro mazaní 2 taktů benzín Natural 95 postupně rozpouští a tím snižuje jejich mazné vlastnosti, proto si vždy míchejte palivo,
které spotřebujete. Navíc i benzín obsahuje bio-složky, které mohou po určité době doslova
zalepit jemné otvory a trysky v karburátoru.
Doporučení pro majitele 2 taktních motorů:
Je nutné používat čerstvě namíchané palivo, protože současné ekologičtější oleje pro mazaní 2 taktů benzín Natural 95 postupně rozpouští a tím snižuje jejich mazné vlastnosti, proto si vždy míchejte palivo,
které spotřebujete. Navíc i benzín obsahuje bio-složky, které mohou po určité době doslova
zalepit jemné otvory a trysky v karburátoru.
Nejvíce servisních oprav zadřených motorů se
vztahuje k jarnímu období z důvodu, že uživatelé zahradní
techniky použili benzín, který zůstal v nádrži stroje přes celou zimu.
Pokud používáte lepší oleje dodržujte předepsaný poměr směsi bezínu s olejem stanovený výrobcem.
Do nádrže stroje nelijeme benzín, který obsahuje vodu,
mechanické nečistoty, kal, rez, sraženiny.
Benzín je nejlépe používat čerstvý - právě zakoupený u čerpací stanice.
Po 14 dnech při běžném skladování již dochází ke změnám, polymerizaci některých
složek. Pokud byl benzín v nádrži stroje, došlo k odpaření prchavých složek
a motor již bude o něco hůře startovat.
Benzín zakoupený v určité období roku má svoji kvalitu (zimní, letní, přechodný, tlak par při zahřátí - léto 60kPa zima 90kPa)
a v toto roční období by se měl používat.
Pokud je benzín míchaný s olejem, mělo by se namíchat jen takové množství,
které spotřebujete, protože s moderními oleji může docházet ke změnám (tvorba gelu, sraženin atd.)
které doslova zalepí jemné otvory a trysky karburátoru.
Pokud palivo s olejem nalíváte z kanystru do nádrže, vždy jej předem pro jistotu znovu protřepejte.
Používejte jen kanystry určené pro skladování pohonných hmot!
Voda v benzínu:
V těsně uzavřeném kanystru by nemělo docházet ke kondenzaci vodních par
na stěnách, ale v nádrži stroje k tomu dochází, takže po určitém čase benzín
bude obsahovat i vodu. Hlavní podíl na tomto procesu má střídání teploty
okolního vzduchu a jeho vlhkost.
Oxidace benzínu
Oxidace benzínu téměř neprobíhá v hermeticky uzavřených a po okraj naplněných
kanystrech - nádržích uchovávaných v podzemních skladech za nízké teploty.
Na oxidaci benzínu má vliv sluneční záření, vzduch, popřípadě některé kovy (měď),
vysoká teplota.
Bio-složky benzínu
Do paliv mohou být přidávány další složky (od roku 2006), jako metanol, etanol, které jsou schopny vázat vodu
a ty ve směsi s oleji mohou po určitém čase získávat nežádoucí vlastnosti, takže další důvod
proč používat nový benzín.
Stabilizátor benzínu
Stabilizátory paliva se používají při dlouhodobém uskladnění (více
jak 2 měsíce). Je nutné naplnit nádrž po okraj a nechat stabilizované palivo i
v karburátoru. Stabilizátor dokáže ošetřit palivo až na 6 měsíců.
Pokud je benzín bez stabilizátoru, tak jej na zimu, nebo období přesahující
2 měsíce vypustíme z nádrže a vyjedeme vše, co zbylo v karburátoru.
Video nás provede celým pracovním cyklem
výroby dýhy, důležitým materiálem při výrobě
nábytku.
**VIDEO YOUTUBE
výroby dýhy, důležitým materiálem při výrobě
nábytku.
**VIDEO YOUTUBE
Je ten hrnec spojky po jízdě do kopce rozpálený? Sundat motor a plivnout na něj,
jak to jen zasyčí, tak spojka klouže. Možná je tam i trošku mastnoty ale ta by se
měla opálit.
jak to jen zasyčí, tak spojka klouže. Možná je tam i trošku mastnoty ale ta by se
měla opálit.
Editace: 1338067296
Počet článků v kategorii: 175
Url:terra-vari-vymena-motoru-jikov-za-4-takt-id-161