Motor nemá tah - jak změřit kompresi motoru
Komprese motoru - jak změřit kompresi
Pokud si chcete vyzkoušet , jakou má motor VARI JIKOV kompresi jednoduchým
způsobem, budete k tomu potřebovat mincíř na vážení do 20 kg.
Háčkem mincíře provlečte startovací šňůru tak, aby se startovací rukojeť
zachytla v oku háku.
Začněte táhnout dokud píst nepřekoná dolní úvrať a nezačne klást odpor.
Pak zatáhněte tak, aby se píst pomalu začal sunout k horní úvrati (žádné škubnutí, jen pomalý pohyb).
Při tomto pohybu by měl píst o průměru 56 mm bez dekoventilu - dekompresoru vykazovat
odpor vůči tahu mincíře 8 a více kilogramů.
Upozornění: Poškozený válec a píst mohou způsobit, že píst se bude špatně
pohybovat ve válci, proto je nutné vyšroubovat svíčku a vyzkoušet, jestli
při startování se píst pohybuje snadno a nezadrhává ve válci, popřípadě
prohlédnout stěny válce zda neobsahují rýhy!
Další časté závady VARI JIKOV: http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=86
Pokud si chcete vyzkoušet , jakou má motor VARI JIKOV kompresi jednoduchým
způsobem, budete k tomu potřebovat mincíř na vážení do 20 kg.
Háčkem mincíře provlečte startovací šňůru tak, aby se startovací rukojeť
zachytla v oku háku.
Začněte táhnout dokud píst nepřekoná dolní úvrať a nezačne klást odpor.
Pak zatáhněte tak, aby se píst pomalu začal sunout k horní úvrati (žádné škubnutí, jen pomalý pohyb).
Při tomto pohybu by měl píst o průměru 56 mm bez dekoventilu - dekompresoru vykazovat
odpor vůči tahu mincíře 8 a více kilogramů.
Upozornění: Poškozený válec a píst mohou způsobit, že píst se bude špatně
pohybovat ve válci, proto je nutné vyšroubovat svíčku a vyzkoušet, jestli
při startování se píst pohybuje snadno a nezadrhává ve válci, popřípadě
prohlédnout stěny válce zda neobsahují rýhy!
Další časté závady VARI JIKOV: http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=86
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
VeGA nebo Scheppach
Scheppach je německá firma. I když může část produkce vyrábět v Číně, tak je zřejmé, že kontroluje kvalitu výroby a i servis bude snadnější.VeGA se nepodařilo dohledat, o jakou firmu se jedná - patrně čínská továrna.
Servis
Scheppach i VeGA používají stejnou síť servisů - možná je VeGA vyráběna v nějaké licenci Scheppachu, nebo je to jeho napodobenina?Síť servisů Scheppach a VeGA https://www.garland.cz/servisy/
Servis typu B nechtěl přijmout k opravě, ani prohlídce štípačku, která nebyla u něj zakoupena.
7 tun Scheppach vs VeGA
7 tun štípací tlak již zaručuje pohodlné štípání i polen, které bychom sekyrou nerozsekli na jedno seknutí.4 tuny štípací tlak je jen na krátká polínka, nebo na dřevo velmi snadno štípatelné - takové polínko snadno rozsekneme i sekyrou.
Scheppach HL 760 LS skutečně dokáže vyvinout 7 tun štípací tlak.
U VeGA štípaček si někteří zákazníci stěžovali, že tlak se jeví menší, než uváděný, ale na to by muselo proběhnout měření ve zkušebně.
Nezapomenout povolit odvzdušňovací šroub!
Někteří uživatelé nechávají tento šroub trvale povolený, aby nezapomněli jej povolit při práci a nevzniklo nebezpečí poškození zařízení zahřátým olejem, který nabývá na objemu.Při povoleném odvzdušňovacím šroubu dbám na to, aby jím olej nevytékal ven ze zařízení, ale k tomu by došlo jen, kdyby bylo zařízení příliš nakloněno směrem k tomuto šroubu.
Nejčastější problém je popojíždění aretace nastavení délky polen
Výrobce by mohl buď udělat větší hlavu zajišťovacího šroubu, nebo nějaké vymezovací vložky, které by zabránily návratu pístu až do základní pozice.Na obrázku níže pokus jen s polínkem, které již neumožnilo návrat pístnice až do výchozí polohy.
Ruce musí být na spínačích
Protože by mohlo dojít k vážným úrazům rukou, tak zařízení je možno spustit jen za použití obou rukou, tedy ruce pak není možno vložit do pracovního prostoru.Předělat si spínání chodu pístu štípačky na nožní ovládání je proto zakázáno - VIDEO.
Date: 06.10.2021 - 19:59
Poruchy - nejčastější poruchy VARI TERRA JIKOV | poruchy-nejcastejsi-poruchy-vari-terra-jikov-id-150
Citace:
Pokud nemá motor požadovaný výkon, běží nepravidelně, nebo na volnoběhu
zhasíná, nejdříve prohlédneme zapalovací soustavu - svíčku, kabel vysokého napětí
s koncovkou, dále palivovou soustavu - množství paliva v nádrži, není li ucpán přívod paliva ke
karburátoru, není li ucpán palivový kohout.
Zkontrolujte, není-li ucpán otvor ve víčku nádrže pro odvzdušňování.
Dále zkontrolujte zda palivo není znečistěno, nebo neobsahuje vodu.
Pokud jsou v palivu nečistoty bude třeba vyčistit jak nádrž, tak filtr paliva
i karburátor.
Zkontrolujeme palivový a vzduchový filtr zda nejsou znečištěny.
Jestliže motor nechytá, nebo běží nepravidelně i po této kontrole je třeba vyčistit
trysky.
Pokud nemá motor požadovaný výkon, běží nepravidelně, nebo na volnoběhu
zhasíná, nejdříve prohlédneme zapalovací soustavu - svíčku, kabel vysokého napětí
s koncovkou, dále palivovou soustavu - množství paliva v nádrži, není li ucpán přívod paliva ke
karburátoru, není li ucpán palivový kohout.
Zkontrolujte, není-li ucpán otvor ve víčku nádrže pro odvzdušňování.
Dále zkontrolujte zda palivo není znečistěno, nebo neobsahuje vodu.
Pokud jsou v palivu nečistoty bude třeba vyčistit jak nádrž, tak filtr paliva
i karburátor.
Zkontrolujeme palivový a vzduchový filtr zda nejsou znečištěny.
Jestliže motor nechytá, nebo běží nepravidelně i po této kontrole je třeba vyčistit
trysky.
Citace:
Na čištění otvorů trysek se nesmí používat kovové předměty ani dráty,
maximálně lze použít žíni, nebo umělé vlákno!
Na čištění otvorů trysek se nesmí používat kovové předměty ani dráty,
maximálně lze použít žíni, nebo umělé vlákno!
Motor nejde nastartovat, svíčka je suchá a dává jiskru:
Ucpané trysky, ventil paliva, přívod paliva - palivový filtr 17, 67,47,49, nebo v nádrži není dostatek benzínu, uzavřený přívod paliva.
Ucpaná hlavní tryska
demontujte plovákovou komoru 41, vyšroubujte hlavní trysku 47 a vyčistěte jí profouknutím.
Teplý motor nejde nastartovat
Svíčka je mokrá - uberte plyn na minimum a při vyšroubované svíčce 10 x naprázdno startujte dokud se neodstraní nadbytečné palivo. Očištěnou svíčku našroubujte zpět do hlavy válce a nasuňte kabelovou koncovku.
Svíčka nedává jiskru - svíčka je vyšroubovaná, elektrody jsou očištěny, svíčka připojena ke kabelové koncovce a ukostřená k výfuku - při zkušebním startu nedává jiskru.
- vyměňte jí za novou , pokud ani poté na elektrodách nebude přeskakovat jiskra a kabely jsou v dobrém stavu zkontrolujte, zda se nedotýká zkratové lanko kostry (páčky plynu).
- pokud znovu nepřeskočí jiskra při zkušebním startu, závada bude patrně v zapalovacím ústrojí
Motor se nadměrně zahřívá a nemá výkon
Ucpaný - znečištěný filtr oleje - zanesené přívodní potrubí
Znečistěný ventilátor, žebra válce
Zakarbonované výfukové potrubí
Voda v karburátoru, nádrži.
Další časté závady po 5 letech začínají být značné vůle na oskách plynu a sytiče karburátoru.
Gufera na klice přestávají těsnit.
Netěsnost gufer se projeví tím, že i když svíčka hází jiskru a karburátor
je vyčištěn a dodává palivo, tak motor nelze nastartovat, nebo i když
se motor podaří nastartovat, tak při nulovém plynu a přepnutí páčky
regulátoru otáček do vyššího zářezu 2, 3 dojde k zvýšení otáček,
popřípadě otáčky motoru budou nepravidelné atd.
Citace:
Zdravim vsechny,poridil jsem si vari T20 2pr.stupne v pred a zpatecka a mam par otazek-
-po koupy a odvozu domu jsem zjistil ze je na kasy bubinek a zavazi spojky-vse jsem obednal nove a zajima me jak by se mela spravvne zabehnout spojka at pekne zabyra a neprokluzuje ze se ani do mirneho kopecka nerozjede.
Zdravim vsechny,poridil jsem si vari T20 2pr.stupne v pred a zpatecka a mam par otazek-
-po koupy a odvozu domu jsem zjistil ze je na kasy bubinek a zavazi spojky-vse jsem obednal nove a zajima me jak by se mela spravvne zabehnout spojka at pekne zabyra a neprokluzuje ze se ani do mirneho kopecka nerozjede.
Spojka nesmí zabírat na volnoběžné otáčky, ale po zvýšení otáček již musí
sepnout, takže povolit stahovací šroub závaží, popřípadě do kopce jezdit na nižší převodový stupeň.
Citace:
-Jaky olej pouzivate do benzinu?
-Jaky olej pouzivate do benzinu?
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=100
Citace:
-Kolik se presne lije do prevodovky?
-Kolik se presne lije do prevodovky?
Obsah olejové náplně v převodovce T20 je 1,2 litru
Pozor: nepřelít!!! Větší množství má za následek vytlačení gufer a únik oleje.
Ruční štípací klín Logmatic váží 1,8 kg. Skládá se
z násady zakončené klínem a pohyblivé části násady,
která funguje, jako závaží. Klín se pustí vlastní vahou
na poleno a naraz závaží pak udělá své.
Ve videu jsou předvedeny velmi praktické stojany na
dříví. K zařízení lze koupit i držák polene, takže po štípání
jsou polínka přidržena v tomto koši a můžete je okamžitě
pohodlně přinést ke krbu.
**VIDEO YOUTUBE
z násady zakončené klínem a pohyblivé části násady,
která funguje, jako závaží. Klín se pustí vlastní vahou
na poleno a naraz závaží pak udělá své.
Ve videu jsou předvedeny velmi praktické stojany na
dříví. K zařízení lze koupit i držák polene, takže po štípání
jsou polínka přidržena v tomto koši a můžete je okamžitě
pohodlně přinést ke krbu.
**VIDEO YOUTUBE
Hecht 625
Tento drtič, nebo jak chceš štěpkovač, patří mezi lepší, nejlépe je v tom drtit větve polosuché, když jsou moc suché tak ten nůž je za chvíli tupý, ale pak se to musí nějakou dobu nechat schnout.Když to přidáváš do kotle, tak jen suché a zase ne moc, aby se to nezaneslo.
Výborná je štěpka při zatápění, nebo prosypat s ní palivo, aby lépe hořelo.
Drtí se s tím na jaře hodně , a na podzim, dá se to dát i do pytlů, a někam složit, ale do toho pytle to musíš dát už suché , jinak to plesniví.Cena tohoto drtiče je taky dobrá, když si k tomu přikoupíš dlouhý kabel ,můžeš to dělat i na zahradě.
Výborná je štěpka při zatápění, nebo prosypat s ní palivo, aby lépe hořelo.
Drtí se s tím na jaře hodně , a na podzim, dá se to dát i do pytlů, a někam složit, ale do toho pytle to musíš dát už suché , jinak to plesniví.Cena tohoto drtiče je taky dobrá, když si k tomu přikoupíš dlouhý kabel ,můžeš to dělat i na zahradě.
Editace: 1338022165
Počet článků v kategorii: 175
Url:motor-nema-tah-jak-zmerit-kompresi-motoru-id-160