Svíčka zapalovací VARI TERRA JIKOV
Svíčka zapalovací VARI TERRA JIKOV pro
dvoudobé motory JIKOV
JIKOV 1447
JIKOV 1453
JIKOV 1447 DV
JIKOV 1454 DV
JIKOV 1447 LTS
JIKOV 1453 LTS
Upozornění: Před výměnou svíčky si vždy poměřte délku závitu, s původní svíčkou !!!!!!!!
Pokud bude na nové svíčce delší, může dojít k poškození motoru !!!!
Název svíčky: BRISK D 17 YC (případně ekvivalenty od jiných firem)
Vzdálenost elektrod: 0,6 mm
Kontrola svíčky: každých 100 hodin chodu motoru
Nová svíčka se našroubuje a dotáhne pevně rukou. Pak se pomocí klíče dotáhne
pootočí ještě o úhel 90°.
Stará svíčka se po dotažení rukou dotáhne klíčem jen o 15°.
dvoudobé motory JIKOV
JIKOV 1447
JIKOV 1453
JIKOV 1447 DV
JIKOV 1454 DV
JIKOV 1447 LTS
JIKOV 1453 LTS
Upozornění: Před výměnou svíčky si vždy poměřte délku závitu, s původní svíčkou !!!!!!!!
Pokud bude na nové svíčce delší, může dojít k poškození motoru !!!!
Název svíčky: BRISK D 17 YC (případně ekvivalenty od jiných firem)
Vzdálenost elektrod: 0,6 mm
Kontrola svíčky: každých 100 hodin chodu motoru
Nová svíčka se našroubuje a dotáhne pevně rukou. Pak se pomocí klíče dotáhne
pootočí ještě o úhel 90°.
Stará svíčka se po dotažení rukou dotáhne klíčem jen o 15°.
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Citace:
Doporučení pro majitele 2 taktních motorů:
Je nutné používat čerstvě namíchané palivo, protože současné ekologičtější oleje pro mazaní 2 taktů benzín Natural 95 postupně rozpouští a tím snižuje jejich mazné vlastnosti, proto si vždy míchejte palivo,
které spotřebujete. Navíc i benzín obsahuje bio-složky, které mohou po určité době doslova
zalepit jemné otvory a trysky v karburátoru.
Doporučení pro majitele 2 taktních motorů:
Je nutné používat čerstvě namíchané palivo, protože současné ekologičtější oleje pro mazaní 2 taktů benzín Natural 95 postupně rozpouští a tím snižuje jejich mazné vlastnosti, proto si vždy míchejte palivo,
které spotřebujete. Navíc i benzín obsahuje bio-složky, které mohou po určité době doslova
zalepit jemné otvory a trysky v karburátoru.
Nejvíce servisních oprav zadřených motorů se
vztahuje k jarnímu období z důvodu, že uživatelé zahradní
techniky použili benzín, který zůstal v nádrži stroje přes celou zimu.
Pokud používáte lepší oleje dodržujte předepsaný poměr směsi bezínu s olejem stanovený výrobcem.
Do nádrže stroje nelijeme benzín, který obsahuje vodu,
mechanické nečistoty, kal, rez, sraženiny.
Benzín je nejlépe používat čerstvý - právě zakoupený u čerpací stanice.
Po 14 dnech při běžném skladování již dochází ke změnám, polymerizaci některých
složek. Pokud byl benzín v nádrži stroje, došlo k odpaření prchavých složek
a motor již bude o něco hůře startovat.
Benzín zakoupený v určité období roku má svoji kvalitu (zimní, letní, přechodný, tlak par při zahřátí - léto 60kPa zima 90kPa)
a v toto roční období by se měl používat.
Pokud je benzín míchaný s olejem, mělo by se namíchat jen takové množství,
které spotřebujete, protože s moderními oleji může docházet ke změnám (tvorba gelu, sraženin atd.)
které doslova zalepí jemné otvory a trysky karburátoru.
Pokud palivo s olejem nalíváte z kanystru do nádrže, vždy jej předem pro jistotu znovu protřepejte.
Používejte jen kanystry určené pro skladování pohonných hmot!
Voda v benzínu:
V těsně uzavřeném kanystru by nemělo docházet ke kondenzaci vodních par
na stěnách, ale v nádrži stroje k tomu dochází, takže po určitém čase benzín
bude obsahovat i vodu. Hlavní podíl na tomto procesu má střídání teploty
okolního vzduchu a jeho vlhkost.
Oxidace benzínu
Oxidace benzínu téměř neprobíhá v hermeticky uzavřených a po okraj naplněných
kanystrech - nádržích uchovávaných v podzemních skladech za nízké teploty.
Na oxidaci benzínu má vliv sluneční záření, vzduch, popřípadě některé kovy (měď),
vysoká teplota.
Bio-složky benzínu
Do paliv mohou být přidávány další složky (od roku 2006), jako metanol, etanol, které jsou schopny vázat vodu
a ty ve směsi s oleji mohou po určitém čase získávat nežádoucí vlastnosti, takže další důvod
proč používat nový benzín.
Stabilizátor benzínu
Stabilizátory paliva se používají při dlouhodobém uskladnění (více
jak 2 měsíce). Je nutné naplnit nádrž po okraj a nechat stabilizované palivo i
v karburátoru. Stabilizátor dokáže ošetřit palivo až na 6 měsíců.
Pokud je benzín bez stabilizátoru, tak jej na zimu, nebo období přesahující
2 měsíce vypustíme z nádrže a vyjedeme vše, co zbylo v karburátoru.
U travní sekačky kolísaly otáčky motoru - našel jsem několik možných příčin.
Postupoval jsem od jednodušších bodů, abych si nenadělal více starostí a vždy pak vyzkoušel, jestli došlo ke zlepšení.
Ti co nemají žádné zkušenosti, vyhledají odborníka.
Postupoval jsem od jednodušších bodů, abych si nenadělal více starostí a vždy pak vyzkoušel, jestli došlo ke zlepšení.
Ti co nemají žádné zkušenosti, vyhledají odborníka.
- - kontrola výšky hladiny oleje!!!!!! (při jízdě do svahu došlo k špatnému mazání a píst se zadíral)
- - zkontroloval jsem benzín v nádržce, musím tam mít aspoň třetinu nádržky, zejména v šikmém terénu (jednou jsem tam měl nekvalitní benzín, byl třeba jej vypustit a koupit u značkové pumpy)
- - vyčistil jsem svíčku (bylo třeba vyměnit za novou)
- - vyčistil vzduchový filtr
- - vyčistil trysky karburátoru
- - odkalil karburátor (boční šroubek na misce karburátoru)
- - kontroloval jsem průchodnost palivové hadičky a filtru paliva
- - dotáhl jsem upevňovací šrouby karburátoru, aby pod těsněním nebyl přisáván falešný vzduch
- - zkontroloval pružinky regulátoru otáček u karburátoru (háček na jedné straně neseděl v dírce)
- - mokrá tráva (nalepí se pod kryt nože, ucpe vyhazovací otvor), zastavil jsem stroj a vyčistil
- OD TOHOTO BODU JE TO JIŽ PRO ZKUŠENÉ, NEBO SERVIS
- - tupý nůž (motor se zastavuje)
- - karburátor s podávací membránou (kontrola membrány a podávacího mechanismu)
- - náporový regulátor otáček, pružinky, táhla (jedno táhlo jsem měl zdeformované)
- - nevhodný nůž sekačky (měl jinou hmotnost, než originál a nepůsobil jako setrvačník)
- - karbon ve výfuku
Problém:
řetěz motorové pily je do minuty volný, nebo se uvolní v krátké době.
Je prověšený - odstává od lišty vlastní vahou.
Řešení:
Uvolním matice které drží boční kryt řetězovou lištu, dotáhnu je jen rukou
aby bylo možno řetězovou lištu posouvat napínacím šroubem.
Pak tímto napínacím šroubem otáčím, dokud se řetěz nenapne - není volný.
Pak řetězem posouvám po liště tam a zpět (v rukavicích, nebo pomocí dřevěné
desky), dokud si řetěz řádně nesedne.
Zatáhnu prsty za řetěz směrem od lišty a pokud zjistím, že se ještě uvolnil,
tak znova je napnu napínacím šroubem.
Znovu zkusím řetězem posunout tam a zpět, pokud je volný znovu nepatrně
dotáhnu.
Opakuji dokud řetěz není napnutý - tahem od lišty, v středu její délky, nesmím
vodící trny řetězu dostat mimo drážku vodící lišty.
Jakmile se již řetěz neuvolňuje, posouváním tam a zpět, dotáhnu matice.
Vyzkouším, zda lze řetězem volně posouvat po liště.
Pokud ne, musím matice uvolnit a napnutí řetězu zmenšit - povolit napínacím
šroubem.
Zase je třeba vyzkoušet posouváním řetězu jeho vůli již výše popsaným způsobem.
řetěz motorové pily je do minuty volný, nebo se uvolní v krátké době.
Je prověšený - odstává od lišty vlastní vahou.
Řešení:
Uvolním matice které drží boční kryt řetězovou lištu, dotáhnu je jen rukou
aby bylo možno řetězovou lištu posouvat napínacím šroubem.
Pak tímto napínacím šroubem otáčím, dokud se řetěz nenapne - není volný.
Pak řetězem posouvám po liště tam a zpět (v rukavicích, nebo pomocí dřevěné
desky), dokud si řetěz řádně nesedne.
Zatáhnu prsty za řetěz směrem od lišty a pokud zjistím, že se ještě uvolnil,
tak znova je napnu napínacím šroubem.
Znovu zkusím řetězem posunout tam a zpět, pokud je volný znovu nepatrně
dotáhnu.
Opakuji dokud řetěz není napnutý - tahem od lišty, v středu její délky, nesmím
vodící trny řetězu dostat mimo drážku vodící lišty.
Jakmile se již řetěz neuvolňuje, posouváním tam a zpět, dotáhnu matice.
Vyzkouším, zda lze řetězem volně posouvat po liště.
Pokud ne, musím matice uvolnit a napnutí řetězu zmenšit - povolit napínacím
šroubem.
Zase je třeba vyzkoušet posouváním řetězu jeho vůli již výše popsaným způsobem.
87 ) Závaží spojky ; 2 ks
88 ) Pružina spojky ; 2 ks
89 ) Matice M 6 ; 1 ks
90 ) Šroub M 6x70 ; 1 ks
91 ) Náboj spojky ; 1 ks
93 ) Pojistný kroužek 12 ; 2 ks
95 ) Vymezovací podložka ; 4 ks
Citace:
Odstředivá spojka nesmí zabírat již při volnoběžných otáčkách motoru cca 1300 otáček za minutu.
Značné dotažení šroubu pozice 90 bude mít za následek, že se spojka brzy opotřebuje, nebo
bude prokluzovat.
Naopak velké uvolnění šroubu má za následek špatné vypínaní spojky při volnoběžných otáčkách.
Odstředivá spojka nesmí zabírat již při volnoběžných otáčkách motoru cca 1300 otáček za minutu.
Značné dotažení šroubu pozice 90 bude mít za následek, že se spojka brzy opotřebuje, nebo
bude prokluzovat.
Naopak velké uvolnění šroubu má za následek špatné vypínaní spojky při volnoběžných otáčkách.
Matice se povoluje po směru otáčení kotouče.
Je to proto, aby se matice sama dotahovala
při otáčení kotouče, zejména při spuštění pily.
Matici a její dotažení kontrolujeme před spuštěním stroje
při odpojeném zařízení od zásuvky el. proudu.
Matice se povoluje po směru otáčení.
Do kolébky bylo vloženo malé polínko dřeva, kolíbka byla
přiklopena na pilový kotouč a tak bylo snadnější povolit
matici
Je to proto, aby se matice sama dotahovala
při otáčení kotouče, zejména při spuštění pily.
Matici a její dotažení kontrolujeme před spuštěním stroje
při odpojeném zařízení od zásuvky el. proudu.
Matice se povoluje po směru otáčení.
Do kolébky bylo vloženo malé polínko dřeva, kolíbka byla
přiklopena na pilový kotouč a tak bylo snadnější povolit
matici
Editace: 1338206889
Počet článků v kategorii: 175
Url:svicka-zapalovaci-vari-terra-jikov-id-163