Poruchy - nejčastější poruchy VARI TERRA JIKOV
Citace:
Pokud nemá motor požadovaný výkon, běží nepravidelně, nebo na volnoběhu
zhasíná, nejdříve prohlédneme zapalovací soustavu - svíčku, kabel vysokého napětí
s koncovkou, dále palivovou soustavu - množství paliva v nádrži, není li ucpán přívod paliva ke
karburátoru, není li ucpán palivový kohout.
Zkontrolujte, není-li ucpán otvor ve víčku nádrže pro odvzdušňování.
Dále zkontrolujte zda palivo není znečistěno, nebo neobsahuje vodu.
Pokud jsou v palivu nečistoty bude třeba vyčistit jak nádrž, tak filtr paliva
i karburátor.
Zkontrolujeme palivový a vzduchový filtr zda nejsou znečištěny.
Jestliže motor nechytá, nebo běží nepravidelně i po této kontrole je třeba vyčistit
trysky.
Pokud nemá motor požadovaný výkon, běží nepravidelně, nebo na volnoběhu
zhasíná, nejdříve prohlédneme zapalovací soustavu - svíčku, kabel vysokého napětí
s koncovkou, dále palivovou soustavu - množství paliva v nádrži, není li ucpán přívod paliva ke
karburátoru, není li ucpán palivový kohout.
Zkontrolujte, není-li ucpán otvor ve víčku nádrže pro odvzdušňování.
Dále zkontrolujte zda palivo není znečistěno, nebo neobsahuje vodu.
Pokud jsou v palivu nečistoty bude třeba vyčistit jak nádrž, tak filtr paliva
i karburátor.
Zkontrolujeme palivový a vzduchový filtr zda nejsou znečištěny.
Jestliže motor nechytá, nebo běží nepravidelně i po této kontrole je třeba vyčistit
trysky.
Citace:
Na čištění otvorů trysek se nesmí používat kovové předměty ani dráty,
maximálně lze použít žíni, nebo umělé vlákno!
Na čištění otvorů trysek se nesmí používat kovové předměty ani dráty,
maximálně lze použít žíni, nebo umělé vlákno!
Motor nejde nastartovat, svíčka je suchá a dává jiskru:
Ucpané trysky, ventil paliva, přívod paliva - palivový filtr 17, 67,47,49, nebo v nádrži není dostatek benzínu, uzavřený přívod paliva.
Ucpaná hlavní tryska
demontujte plovákovou komoru 41, vyšroubujte hlavní trysku 47 a vyčistěte jí profouknutím.
Teplý motor nejde nastartovat
Svíčka je mokrá - uberte plyn na minimum a při vyšroubované svíčce 10 x naprázdno startujte dokud se neodstraní nadbytečné palivo. Očištěnou svíčku našroubujte zpět do hlavy válce a nasuňte kabelovou koncovku.
Svíčka nedává jiskru - svíčka je vyšroubovaná, elektrody jsou očištěny, svíčka připojena ke kabelové koncovce a ukostřená k výfuku - při zkušebním startu nedává jiskru.
- vyměňte jí za novou , pokud ani poté na elektrodách nebude přeskakovat jiskra a kabely jsou v dobrém stavu zkontrolujte, zda se nedotýká zkratové lanko kostry (páčky plynu).
- pokud znovu nepřeskočí jiskra při zkušebním startu, závada bude patrně v zapalovacím ústrojí
Motor se nadměrně zahřívá a nemá výkon
Ucpaný - znečištěný filtr oleje - zanesené přívodní potrubí
Znečistěný ventilátor, žebra válce
Zakarbonované výfukové potrubí
Voda v karburátoru, nádrži.
Další časté závady po 5 letech začínají být značné vůle na oskách plynu a sytiče karburátoru.
Gufera na klice přestávají těsnit.
Netěsnost gufer se projeví tím, že i když svíčka hází jiskru a karburátor
je vyčištěn a dodává palivo, tak motor nelze nastartovat, nebo i když
se motor podaří nastartovat, tak při nulovém plynu a přepnutí páčky
regulátoru otáček do vyššího zářezu 2, 3 dojde k zvýšení otáček,
popřípadě otáčky motoru budou nepravidelné atd.
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
1 ) Palivová nádrž
2 ) Chladící plášť
3 ) Uzávěr nádrže
4 ) Držadlo
5 ) Spona
6 ) Šroub M 6x14
7 ) Podložka průměr 6
8 ) Matice M 6
9 ) Matice
10 ) Podložka 15
11 ) Šroub M 8x14
12 ) Podložka 8,4
13 ) Rohatka spouštěče
14 ) Oběžné kolo ventilátoru
15 ) Filtr
16 ) Objímka gorbin
17 ) Palivová hadička
18 ) Palivový kohout
19 ) Palivová hadička
S ČERTEM na vyorávání brambor mám zkušenost takovou,
že mi brambory více hnijí, ale záleží jak prudce ty lopatky
rotují a narážejí do hlíz. Ony se ty lopatky infikují od hlíz
které jsou napadeny hnilobou a pak pokud naruší zdravé hlízy,
tak na ně se přenese z lopatek tak infekce.
Dobré je pak zemáky nechat řádně oschnout na sluníčku aby případné
rány zaschly.
že mi brambory více hnijí, ale záleží jak prudce ty lopatky
rotují a narážejí do hlíz. Ony se ty lopatky infikují od hlíz
které jsou napadeny hnilobou a pak pokud naruší zdravé hlízy,
tak na ně se přenese z lopatek tak infekce.
Dobré je pak zemáky nechat řádně oschnout na sluníčku aby případné
rány zaschly.
Odšroubují se horní šroubky krytu ale nejdříve je třeba závity postříkat uvolňovací
kapalinou například WD-40. Pokud máte čas nechte působit 24 hodin a pak povolujte.
Sekačku bychom měli 15 minut používat aby převodovka byla teplá a olej snáze vytekl.
Po sundání krytu je vidět v hrnci převodovku a na ní šroub měrky.
Šroub vyšroubujeme, sekačku překlopíme na připravenou nádobu - plech a olej vylijeme,
necháme řádně vykapat.
Pak již můžeme nalít novou náplň.
Výměna a doplňování oleje v převodovce.
Při výměně olejů dodržujte základní pravidla hygieny a dodržujte předpisy a zákony
o ochraně životního prostředí.
Ozubené soukolí převodovky náhonu stroje pracuje v olejové lázni. Kontrolu stavu
oleje provádějte jedenkrát měsíčně.
Převodový olej by měl mít minimální klasifikaci dle API GL - 4, GL – 5 nebo dle
SAE 90 nebo 80W - 90.
Olej vyměňujte u nového stroje po prvních 5 hodinách provozu a poté po 100
hodinách nebo po sezóně. Tímto bude zaručeno, že nedojde k nadměrnému opotřebení
převodů. U olejů s vyšší klasifikací (API GL - 5, SAE 80W - 90) lze interval výměny
prodloužit až na 130 hodin. Dobu 5 hodin záběhu je zároveň nutno dodržet.
Z olejů českých výrobců plně vyhovuje např. převodový olej " MOGUL TRANS 90 "
nebo " MOGUL TRANS 80W - 90 " .
Naplňte převodovou skříň novým olejem v množství cca 0,15 litru (použít například
trychtýř s ohebnou hadičkou). Hladina oleje by měla dosahovat k zářezu na
měrce oleje. Měrku při měření hladiny oleje zašroubujte. Pokud je těsnění pod měrkou
poškozené, vyměňte ho za nové.
Stránky výrobce:
http://www.vari.cz/katalog/stavebnicovy-system-vari/dsk-316/prislusenstvi/sekacka-bubnova-samson-56/cp:77/
kapalinou například WD-40. Pokud máte čas nechte působit 24 hodin a pak povolujte.
Sekačku bychom měli 15 minut používat aby převodovka byla teplá a olej snáze vytekl.
Po sundání krytu je vidět v hrnci převodovku a na ní šroub měrky.
Šroub vyšroubujeme, sekačku překlopíme na připravenou nádobu - plech a olej vylijeme,
necháme řádně vykapat.
Pak již můžeme nalít novou náplň.
Výměna a doplňování oleje v převodovce.
Při výměně olejů dodržujte základní pravidla hygieny a dodržujte předpisy a zákony
o ochraně životního prostředí.
Ozubené soukolí převodovky náhonu stroje pracuje v olejové lázni. Kontrolu stavu
oleje provádějte jedenkrát měsíčně.
Převodový olej by měl mít minimální klasifikaci dle API GL - 4, GL – 5 nebo dle
SAE 90 nebo 80W - 90.
Olej vyměňujte u nového stroje po prvních 5 hodinách provozu a poté po 100
hodinách nebo po sezóně. Tímto bude zaručeno, že nedojde k nadměrnému opotřebení
převodů. U olejů s vyšší klasifikací (API GL - 5, SAE 80W - 90) lze interval výměny
prodloužit až na 130 hodin. Dobu 5 hodin záběhu je zároveň nutno dodržet.
Z olejů českých výrobců plně vyhovuje např. převodový olej " MOGUL TRANS 90 "
nebo " MOGUL TRANS 80W - 90 " .
Naplňte převodovou skříň novým olejem v množství cca 0,15 litru (použít například
trychtýř s ohebnou hadičkou). Hladina oleje by měla dosahovat k zářezu na
měrce oleje. Měrku při měření hladiny oleje zašroubujte. Pokud je těsnění pod měrkou
poškozené, vyměňte ho za nové.
Stránky výrobce:
http://www.vari.cz/katalog/stavebnicovy-system-vari/dsk-316/prislusenstvi/sekacka-bubnova-samson-56/cp:77/
Pokud kmen neleží celou plochou na zemi, v určitých místech
vznikají tlaky, které mohou řetězovou lištu a řetěz sevřít.
Abychom předešli tomuto nepříjemnému stavu, je nutno znát,
co se stane když kmen řežeme v různých směrech proti síle,
která působí na kmen.
Video ukazuje základní situace a jak jim lze předejít.
První řez se provede jen špicí pily, aby nedošlo k sevření celé lišty
Další dva řezy se provedou ze stran.
Konečný řez provedeme zdola, proti síle, která působí na prohnutí kmene.
**VIDEO YOUTUBE
vznikají tlaky, které mohou řetězovou lištu a řetěz sevřít.
Abychom předešli tomuto nepříjemnému stavu, je nutno znát,
co se stane když kmen řežeme v různých směrech proti síle,
která působí na kmen.
Video ukazuje základní situace a jak jim lze předejít.
Citace:
Když řežeme kmen jen na straně proti působící síle, dojde
k prasknutí kmene a jeho znehodnocení. Pokud řežeme jen
ve směru, kterým působí síla na kmen, dojde ke sevření lišty.
Je nutné kombinovat více stylů.
Nejdříve se nařízne kmen ve směru působící síly jen tak,
aby nedošlo k sevření pily a to kulatou špicí lišty (chce to cvik a praxi),
abychom případně sevřenou část lišty snadněji vytáhli z řezu .
Pak se kmen nařízne nad a pod tímto řezem kolmo na tento řez.
Nakonec se kmen řeže proti směru síly, která na místo řezu
působí.
Pokud síla způsobující prohnutí kmene působí na kmen z boku:
Nesmí se stát ve směru, kterým působí síla na kmen, protože
jak dojde k prořezaní, síla působící na kmen vymrští oba konce
kmene, jakoby jste přeřezali napnutý luk a mohlo by dojít k
smrtelnému úrazu.
Stojí se ze strany působení síly.
Když řežeme kmen jen na straně proti působící síle, dojde
k prasknutí kmene a jeho znehodnocení. Pokud řežeme jen
ve směru, kterým působí síla na kmen, dojde ke sevření lišty.
Je nutné kombinovat více stylů.
Nejdříve se nařízne kmen ve směru působící síly jen tak,
aby nedošlo k sevření pily a to kulatou špicí lišty (chce to cvik a praxi),
abychom případně sevřenou část lišty snadněji vytáhli z řezu .
Pak se kmen nařízne nad a pod tímto řezem kolmo na tento řez.
Nakonec se kmen řeže proti směru síly, která na místo řezu
působí.
Pokud síla způsobující prohnutí kmene působí na kmen z boku:
Nesmí se stát ve směru, kterým působí síla na kmen, protože
jak dojde k prořezaní, síla působící na kmen vymrští oba konce
kmene, jakoby jste přeřezali napnutý luk a mohlo by dojít k
smrtelnému úrazu.
Stojí se ze strany působení síly.
První řez se provede jen špicí pily, aby nedošlo k sevření celé lišty
Další dva řezy se provedou ze stran.
Konečný řez provedeme zdola, proti síle, která působí na prohnutí kmene.
**VIDEO YOUTUBE
Zdravím Admine,
mám dotaz, kde lze zakoupit tuto brusku s upínáním lišty. Shlédl jsem spoustu internetových obchodů a v žádném jsem nenašel brusku s upínáním lišty.
Díky Pavel
mám dotaz, kde lze zakoupit tuto brusku s upínáním lišty. Shlédl jsem spoustu internetových obchodů a v žádném jsem nenašel brusku s upínáním lišty.
Díky Pavel
Editace: 1337154760
Počet článků v kategorii: 175
Url:poruchy-nejcastejsi-poruchy-vari-terra-jikov-id-150