Stihl Redmax Echo porovnání startu za studena
Porovnání délky startu za studena u motorů Stihl, Redmax a Echo - video.
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Upozornění před samotným seřízením bohatosti směsi zkontrolujte níže uvedené
Karburátor musí mít čisté trysky a být v dobrém stavu, bez velkých vůlí
na oskách plynové klapky a klapky sytiče jinak přisává falešný vzduch a nelze seřídit bohatost směsi.
Karburátor musí být řádně připevněn a matice příruby dotaženy a těsnění pod přírubou musí těsnit.
Filtr vzduchu musí být čistý a gumové koleno nesmí být prasklé, nebo zkroucené či špatně upevněné.
Svíčka zapalovací musí házet jiskru a být čistá.
Píst musí mít kompresi - klade značný odpor při startování když se sune k horní úvrati,
pokud vyšroubujete svíčku tak musíte cítit znatelný rozdíl - píst ve válci bez svíčky klade při
startování jen minimální odpor.
Pokud píst po vyšroubování svíčky při startování klade značný odpor, prohlédněte stěny válce
zda nejsou poškrábány (odšroubovat výfuk i karburátor a otvory prohlédnout stěny válce když
píst je v dolní úvrati. Poškození stěn válce značí nutnost provedení výbrusu, výměnu pístu a pístních
kroužků a gufer na klikovce.
Gufera na klikovce musí těsnit viz
Časté poruchy VARI TERRA JIKOV: http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=86
Většinou pokud provedete předchozí úkony a vše řádně prohlédnete a vyčistíte,
nebude již třeba provádět žádné seřízení bohatosti směsi!
Nastavení bohatosti směsi - návod dvoutaktní motor JIKOV VARI TERRA
Nemáte li dostatek zkušeností se seřizováním bohatosti směsi, obraťte se na odbornou dílnu.
Příliš chudá směs vede k rychlému opotřebení částí motoru a mnohdy i k jeho zadřítí.
Označte si polohu regulačního šroubu 38 a 39 (zaznamenávejte si neustále kolik otáček jste povolili, či dotáhli)
a zapisujte si údaj do notesu, abyste se kdykoliv mohli navrátit do původního stavu
před seřízením bohatosti směsi!
Karburátor musí mít čisté trysky a být v dobrém stavu, bez velkých vůlí
na oskách plynové klapky a klapky sytiče jinak přisává falešný vzduch a nelze seřídit bohatost směsi.
Karburátor musí být řádně připevněn a matice příruby dotaženy a těsnění pod přírubou musí těsnit.
Filtr vzduchu musí být čistý a gumové koleno nesmí být prasklé, nebo zkroucené či špatně upevněné.
Svíčka zapalovací musí házet jiskru a být čistá.
Píst musí mít kompresi - klade značný odpor při startování když se sune k horní úvrati,
pokud vyšroubujete svíčku tak musíte cítit znatelný rozdíl - píst ve válci bez svíčky klade při
startování jen minimální odpor.
Pokud píst po vyšroubování svíčky při startování klade značný odpor, prohlédněte stěny válce
zda nejsou poškrábány (odšroubovat výfuk i karburátor a otvory prohlédnout stěny válce když
píst je v dolní úvrati. Poškození stěn válce značí nutnost provedení výbrusu, výměnu pístu a pístních
kroužků a gufer na klikovce.
Gufera na klikovce musí těsnit viz
Časté poruchy VARI TERRA JIKOV: http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=86
Většinou pokud provedete předchozí úkony a vše řádně prohlédnete a vyčistíte,
nebude již třeba provádět žádné seřízení bohatosti směsi!
Nastavení bohatosti směsi - návod dvoutaktní motor JIKOV VARI TERRA
Nemáte li dostatek zkušeností se seřizováním bohatosti směsi, obraťte se na odbornou dílnu.
Příliš chudá směs vede k rychlému opotřebení částí motoru a mnohdy i k jeho zadřítí.
Označte si polohu regulačního šroubu 38 a 39 (zaznamenávejte si neustále kolik otáček jste povolili, či dotáhli)
a zapisujte si údaj do notesu, abyste se kdykoliv mohli navrátit do původního stavu
před seřízením bohatosti směsi!
Citace:
Motor má být zahřátý na provozní teplotu !
Regulační šroub 38 s citem dotáhneme - okamžik kdy dosednou na sebe závity pružiny 33,
víc již nedotahujeme !!! A zaznamenáme si velikost pootočení regulačního šroubu pro případ
návratu k původnímu nastavení !!!
Pak šroub povolíme v rozsahu 1/2 až 1 1/2 otáčky, tedy střední hodnota je zhruba povolit o jednu otáčku.
Pokud se dalším povolením regulačního šroubu 38 otáčky začnou zvyšovat, ubereme základní plyn šroubem 39 a znovu
zkusíme povolit šroub bohatosti směsi a vše opakujeme tak dlouho dokud se otáčky motoru zvyšuji po mírném
povolení regulačního šroubu 38.
(Pokud šroub 38 musíte dotáhnout na méně jak jednu otáčku od základního dotažení a povolení o jednu otáčku, raději vyhledejte odborný servis,
jinak může hrozit zadření motoru díky nedokonalému mazaní chudobnou směsí).
Pokud se motor zastavuje ve volnoběžných otáčkách, můžeme přidat základní plyn (pootevření plynové klapky) pomocí
regulačního šroubu 39 a to v rozsahu 1/2 až 2 otáčky.
Po seřízení můžeme bohatost směsi ještě zvýšit povolením šroubu 38 o 1/4 otáčky pro snadnější studený start.
Na volnoběžné otáčky nesmí zabírat spojka, tedy motorová jednotka nesmí
uvést do chodu převodovku, popřípadě celý stroj. Pokud k tomu dochází, musíte
povolit šroub 39 a snížit volnoběžné otáčky.
Volnoběžné otáčky by měly být, co nejmenší, ale stroj nesmí zhasínat a
zároveň by měl svižně přecházet do vyšších otáček po přidání plynu.
Volnoběžné otáčky dvoutaktního motoru VARI JIKOV se nastavují na 1.300 +- 100 otáček za minutu.
Motor má být zahřátý na provozní teplotu !
Regulační šroub 38 s citem dotáhneme - okamžik kdy dosednou na sebe závity pružiny 33,
víc již nedotahujeme !!! A zaznamenáme si velikost pootočení regulačního šroubu pro případ
návratu k původnímu nastavení !!!
Pak šroub povolíme v rozsahu 1/2 až 1 1/2 otáčky, tedy střední hodnota je zhruba povolit o jednu otáčku.
Pokud se dalším povolením regulačního šroubu 38 otáčky začnou zvyšovat, ubereme základní plyn šroubem 39 a znovu
zkusíme povolit šroub bohatosti směsi a vše opakujeme tak dlouho dokud se otáčky motoru zvyšuji po mírném
povolení regulačního šroubu 38.
(Pokud šroub 38 musíte dotáhnout na méně jak jednu otáčku od základního dotažení a povolení o jednu otáčku, raději vyhledejte odborný servis,
jinak může hrozit zadření motoru díky nedokonalému mazaní chudobnou směsí).
Pokud se motor zastavuje ve volnoběžných otáčkách, můžeme přidat základní plyn (pootevření plynové klapky) pomocí
regulačního šroubu 39 a to v rozsahu 1/2 až 2 otáčky.
Po seřízení můžeme bohatost směsi ještě zvýšit povolením šroubu 38 o 1/4 otáčky pro snadnější studený start.
Na volnoběžné otáčky nesmí zabírat spojka, tedy motorová jednotka nesmí
uvést do chodu převodovku, popřípadě celý stroj. Pokud k tomu dochází, musíte
povolit šroub 39 a snížit volnoběžné otáčky.
Volnoběžné otáčky by měly být, co nejmenší, ale stroj nesmí zhasínat a
zároveň by měl svižně přecházet do vyšších otáček po přidání plynu.
Volnoběžné otáčky dvoutaktního motoru VARI JIKOV se nastavují na 1.300 +- 100 otáček za minutu.
nenavíjí se co s tím děkuji
Nejlepší štípačky dříví rady ke štípání dříví návratnost investice výpočet | nejlepsi-stipacky-drivi
Několik rad k štípání dříví na hydraulických štípačích dřeva.
- řídit se manuálem výrobce
- 10 kN zhruba 1 tuna
- nezapomenout povolit odvzdušnění před započetím práce
- zkontrolovat hladinu oleje - po záběhu zařízení olej vyměnit za předepsaný v manuálu
- promazat třecí plochy
- zkontrolovat zda jsou dotaženy matice a šrouby, vyjma šroubu odvzdušnění - ten musí být povolen, aby nedošlo ke zkroucení zařízení
- hobby štípačky mají max pracovní tlak 40 do 120 kN
- 4 tuny horizontální (vodorovná do váhy 50 kg) - je na polena, která lze na dvakrát rozštípnout sekerou (dvakrát mohutně seknout přesně do stejného místa, pokud se polínko nerozletí, tak i štípačka se může poškodit)
- 7 tun vodorovná hmotnost do 50 kg je vylepšená 4 tunka a znovu platí, že to co nerozštípne sekera na dvakrát max tři silná tnutí do stejného místa, tak je lépe rozřezat motorovou pilou
- profi štípačky tlak nejčastěji 250 kN a vícea výkon motoru 5 a více kilowatt
- ruční sekera 70 cm topor při sekání vyvine krátkodobě tlak na ostří něco kolem 5 až 50 kN - 0,5 až 5 tun
- poloviční zátěž zařízení = 100 x delší životnost komponent
- nepřetěžovat píst, vyhýbat se polenům s mohutnými suky - tyto polena raději rozřezat motorovou pilou
- využívat pukliny v polenech, které nejdou přes suk a ty nasměřovat na klín
- využívat tlak zařízení zhruba z poloviny (poloviční délka polen, menší tlak potřebný na rozštípnutí)
- menší suk musí být na straně od pístu a částí bez suku směřovat na klín, a nedoštipovat až do konce
Poleno obráceno částí bez suku směrem na klín a sukem na píst
Kdyby tomu bylo obráceně, klín by nedokázal suk roztrhnout a mohlo by dojít k ohnutí pístnice, či zničení těsnících kroužků a manžet. Oprava by stála v servisu pomalu stejně, jako nové zařízení.Využití puklin ve dřevě pro snadnější rozštípnutí
Největší puklinu nasměrovat proti klínu.Návratnost investice zakoupení štípačky
1 m3 - cena za naštípání zhruba 300 korun (dle firmy)25 m3 - spotřeba dříví za sezónu
25 x 300 = 7 500 korun za štípání
7 500 cena horizontální štípačky
Návratnost investice po zakoupení štípačky je zhruba 1 rok.
Štípačky rok 2021 pro domácí použití - hobby
HECHT 670; Scheppach HL 650 a VeGA LS700 VARIOScheppach je německá firma (pokud to někomu usnadní rozhodování) viz odkaz na jejich stránky www.scheppach.com
7 tun max tlak pístu
6,5 tun tlak pístu - Scheppach HL 650, ale bývá dodáván již i se stojanem (aby se obsluha nemusela ohýbat k zemi)
52 cm max délka polena
230 Volt
45 kg hmotnost
7 000 KCZ cena
Jedna z nevýhod je, že pístnice není za zařízením nijak kryta, padají na ní odlomky, kůra, piliny, popřípadě hlína a písek ze štípaných polen.
Video, co dokáže HECHT 670:
https://www.youtube.com/watch?v=hWjk1tRX_aM
**VIDEO YOUTUBE
Vertikální štípačky střední třídy - farmářské
Vertikální štípačky střední třídy se vyznačují robustnější konstrukcí.Pro srovnání 7 tun hobby horizontální má hmotnost do 50 kg, zatím co vertikální 120 a více kilogramů.
Tím je zajištěno, že lépe snáší deklarované tlaky a tudíž mívá delší životnost.
Dalo by se říct, že střední - farmářská třída je ideální pro domácí použití a při správném používání vydrží mnoho let.
Na obrázku níže je štípačka VARI 7 TON SUPER FORCE 230V.
Pracuje od roku 2014 - štípe 30 kubíků dříví ročně.
Vyskytla se závada, že dvakrát shořel kondezátor na motoru, ale bylo to vinou přetěžování, motor byl již horký a bylo třeba na chvíli štípačce dopřát oddech, jinak bez závad a velké spokojenosti - navíc je to český výrobek.
Jako náhrada se dnes již vyrábí ve verzi 8 TON.
Může být i na 400V, či poháněna benzínovým motorem HONDA.
**VIDEO YOUTUBE
Date: 29.01.2021 - 08:59
Citace:
Zdravim vsechny,poridil jsem si vari T20 2pr.stupne v pred a zpatecka a mam par otazek-
-po koupy a odvozu domu jsem zjistil ze je na kasy bubinek a zavazi spojky-vse jsem obednal nove a zajima me jak by se mela spravvne zabehnout spojka at pekne zabyra a neprokluzuje ze se ani do mirneho kopecka nerozjede.
Zdravim vsechny,poridil jsem si vari T20 2pr.stupne v pred a zpatecka a mam par otazek-
-po koupy a odvozu domu jsem zjistil ze je na kasy bubinek a zavazi spojky-vse jsem obednal nove a zajima me jak by se mela spravvne zabehnout spojka at pekne zabyra a neprokluzuje ze se ani do mirneho kopecka nerozjede.
Spojka nesmí zabírat na volnoběžné otáčky, ale po zvýšení otáček již musí
sepnout, takže povolit stahovací šroub závaží, popřípadě do kopce jezdit na nižší převodový stupeň.
Citace:
-Jaky olej pouzivate do benzinu?
-Jaky olej pouzivate do benzinu?
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=100
Citace:
-Kolik se presne lije do prevodovky?
-Kolik se presne lije do prevodovky?
Obsah olejové náplně v převodovce T20 je 1,2 litru
Pozor: nepřelít!!! Větší množství má za následek vytlačení gufer a únik oleje.
Jak používat kleště rozváděcí na listové pily k vytvoření šraňku.
Je třeba dbát aby zub byl ohnut u jeho kořene. K tomu slouží doraz,
který se seřídí tak, aby zub ležel kořenem na hraně šikminy, přes kterou
se bude ohýbat.
Detail ohybu zubu přes hranu přípravku u jeho kořene kde již není zakalený a
proto by se neměl zlomit či prasknout.
Videa ke šraňkování rozvodu pily a použití kleští
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=31&t=459&title=Jak-udelat-pilovy-rozvod-srank-brouseni-pily
Je třeba dbát aby zub byl ohnut u jeho kořene. K tomu slouží doraz,
který se seřídí tak, aby zub ležel kořenem na hraně šikminy, přes kterou
se bude ohýbat.
Detail ohybu zubu přes hranu přípravku u jeho kořene kde již není zakalený a
proto by se neměl zlomit či prasknout.
Videa ke šraňkování rozvodu pily a použití kleští
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=31&t=459&title=Jak-udelat-pilovy-rozvod-srank-brouseni-pily
Editace: 5.7.2020 - 10:10
Počet článků v kategorii: 175
Url:stihl-redmax-echo-porovnani-studeny-start