Rizikové kácení jak zabránit sevření lišty pily
Sevření řetězu a lišty motorové pily u velkých průměrů kmene
lze zabránit vražením klínu do řezu, aby nedošlo ke sevření
viz ukázkové video.
**VIDEO YOUTUBE
lze zabránit vražením klínu do řezu, aby nedošlo ke sevření
viz ukázkové video.
**VIDEO YOUTUBE
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Dobrý den,
výborná recenze. Chci se zeptat, zda náhodou nemáte zkušenosti i s modelem MTD SPK 53 HW (Bližší info:http://www.proprofiky.cz/Sekacky/Sekacka-MTD-SPK-53-HW-benzin.html
). Jde mi především o poměr cena/výkon. Hledám trochu výkonnější sekačku, která chvilku vydrží, ale zase úplné žihadlo nepotřebuji.
Děkuji
výborná recenze. Chci se zeptat, zda náhodou nemáte zkušenosti i s modelem MTD SPK 53 HW (Bližší info:http://www.proprofiky.cz/Sekacky/Sekacka-MTD-SPK-53-HW-benzin.html
). Jde mi především o poměr cena/výkon. Hledám trochu výkonnější sekačku, která chvilku vydrží, ale zase úplné žihadlo nepotřebuji.
Děkuji
Mobilní zařízení na výrobu štěpky z větví a dřevných zbytků
v akci. Na videu je ukázáno, že stroj si poradí i s celými stromy
o průměru 30 cm. Štěpka je foukána buď na valník, nebo jen volně
na hromadu. O štěpku je stále větší zájem, protože je výborným
palivem do automatických kotlů.
**VIDEO YOUTUBE
v akci. Na videu je ukázáno, že stroj si poradí i s celými stromy
o průměru 30 cm. Štěpka je foukána buď na valník, nebo jen volně
na hromadu. O štěpku je stále větší zájem, protože je výborným
palivem do automatických kotlů.
**VIDEO YOUTUBE
VARI sazeč brambor SB-40
Výhodou je nesporně rychlost sázení brambor
Nevýhody:
- půda musí být předem řádně nakypřena
- již do mírného svahu to není žádná med se strojem zápasit
- brambory nesmí mít žádné klíčky, jinak se olámou jak řetěz
s oky neustále nabírá nové zemáky a protláčí je přes vrstvu
zemáků nad nimi.
Takže kdo sází brambory později a řádně naklíčené i s kořínky
do vyhřáté půdy, tomu tento stroj pak nesplní jeho očekávání.
Sazeč brambor cena: do 10 000 KCZ
**VIDEO YOUTUBE
Sazeč brambor se skládá z radlice, která dělá rýhu, zachraňovacích radliček,
zásobníku brambor, kol přenášejících otáčky na převodového ústrojí a
podávacího zařízení - dopravníku.
U dna násypky je brambora nabrána okem které je upevněno na řetěze.
Tyto oka jsou ve vzdálenosti 30 cm od sebe aby brambory byly v této rozteči
sázeny za sebou. Řetěze se posunuje nahoru nad zásobník a tam pak padá do
roury, která ústí těsně za radlicí jež rozhrnula hlínu. Brambora padá na dno
rýhy a je okamžitě zahrnuta zachraňovacími radličkami.
Výhodou je nesporně rychlost sázení brambor
Nevýhody:
- půda musí být předem řádně nakypřena
- již do mírného svahu to není žádná med se strojem zápasit
- brambory nesmí mít žádné klíčky, jinak se olámou jak řetěz
s oky neustále nabírá nové zemáky a protláčí je přes vrstvu
zemáků nad nimi.
Takže kdo sází brambory později a řádně naklíčené i s kořínky
do vyhřáté půdy, tomu tento stroj pak nesplní jeho očekávání.
Sazeč brambor cena: do 10 000 KCZ
**VIDEO YOUTUBE
Sazeč brambor se skládá z radlice, která dělá rýhu, zachraňovacích radliček,
zásobníku brambor, kol přenášejících otáčky na převodového ústrojí a
podávacího zařízení - dopravníku.
U dna násypky je brambora nabrána okem které je upevněno na řetěze.
Tyto oka jsou ve vzdálenosti 30 cm od sebe aby brambory byly v této rozteči
sázeny za sebou. Řetěze se posunuje nahoru nad zásobník a tam pak padá do
roury, která ústí těsně za radlicí jež rozhrnula hlínu. Brambora padá na dno
rýhy a je okamžitě zahrnuta zachraňovacími radličkami.
Chcete mít všechny větvě hezky nasekané na malé kousky
i velmi tenké výhonky?
Pak je to velmi šikovný pomocník od firmy Bosch, který se neucpává a
nežmolkuje drobné výhonky, ale i ty poseká na malinké kousky díky
nožové turbíně viz video:
**VIDEO YOUTUBE
Turbína větve naseká na kousky.
Zdroj obrázku: bosch-naradi-cz.cz

i velmi tenké výhonky?
Pak je to velmi šikovný pomocník od firmy Bosch, který se neucpává a
nežmolkuje drobné výhonky, ale i ty poseká na malinké kousky díky
nožové turbíně viz video:
**VIDEO YOUTUBE
Rozdíl mezi D a TC drtičem spočívá v nožové hlavě
Válcová hlava je pevnější, ale hůře odděluje kousky větví od sebe.Turbína větve naseká na kousky.
Zdroj obrázku: bosch-naradi-cz.cz

Na obrázku štěpka z klasického Bosch AXT D s válcovou frézou místo turbíny
Štěpka vytváří větší kousky, není oddělena na kousíčky. Má to i své výhody, lépe se s ní roztápí v krbových kamnech - rychleji prohoří. Nevýhodou je, že se zařízení více ucpává, než AXT TC s turbínou.

Upozornění před samotným seřízením bohatosti směsi zkontrolujte níže uvedené
Karburátor musí mít čisté trysky a být v dobrém stavu, bez velkých vůlí
na oskách plynové klapky a klapky sytiče jinak přisává falešný vzduch a nelze seřídit bohatost směsi.
Karburátor musí být řádně připevněn a matice příruby dotaženy a těsnění pod přírubou musí těsnit.
Filtr vzduchu musí být čistý a gumové koleno nesmí být prasklé, nebo zkroucené či špatně upevněné.
Svíčka zapalovací musí házet jiskru a být čistá.
Píst musí mít kompresi - klade značný odpor při startování když se sune k horní úvrati,
pokud vyšroubujete svíčku tak musíte cítit znatelný rozdíl - píst ve válci bez svíčky klade při
startování jen minimální odpor.
Pokud píst po vyšroubování svíčky při startování klade značný odpor, prohlédněte stěny válce
zda nejsou poškrábány (odšroubovat výfuk i karburátor a otvory prohlédnout stěny válce když
píst je v dolní úvrati. Poškození stěn válce značí nutnost provedení výbrusu, výměnu pístu a pístních
kroužků a gufer na klikovce.
Gufera na klikovce musí těsnit viz
Časté poruchy VARI TERRA JIKOV: http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=86
Většinou pokud provedete předchozí úkony a vše řádně prohlédnete a vyčistíte,
nebude již třeba provádět žádné seřízení bohatosti směsi!
Nastavení bohatosti směsi - návod dvoutaktní motor JIKOV VARI TERRA
Nemáte li dostatek zkušeností se seřizováním bohatosti směsi, obraťte se na odbornou dílnu.
Příliš chudá směs vede k rychlému opotřebení částí motoru a mnohdy i k jeho zadřítí.
Označte si polohu regulačního šroubu 38 a 39 (zaznamenávejte si neustále kolik otáček jste povolili, či dotáhli)
a zapisujte si údaj do notesu, abyste se kdykoliv mohli navrátit do původního stavu
před seřízením bohatosti směsi!

Karburátor musí mít čisté trysky a být v dobrém stavu, bez velkých vůlí
na oskách plynové klapky a klapky sytiče jinak přisává falešný vzduch a nelze seřídit bohatost směsi.
Karburátor musí být řádně připevněn a matice příruby dotaženy a těsnění pod přírubou musí těsnit.
Filtr vzduchu musí být čistý a gumové koleno nesmí být prasklé, nebo zkroucené či špatně upevněné.
Svíčka zapalovací musí házet jiskru a být čistá.
Píst musí mít kompresi - klade značný odpor při startování když se sune k horní úvrati,
pokud vyšroubujete svíčku tak musíte cítit znatelný rozdíl - píst ve válci bez svíčky klade při
startování jen minimální odpor.
Pokud píst po vyšroubování svíčky při startování klade značný odpor, prohlédněte stěny válce
zda nejsou poškrábány (odšroubovat výfuk i karburátor a otvory prohlédnout stěny válce když
píst je v dolní úvrati. Poškození stěn válce značí nutnost provedení výbrusu, výměnu pístu a pístních
kroužků a gufer na klikovce.
Gufera na klikovce musí těsnit viz
Časté poruchy VARI TERRA JIKOV: http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=86
Většinou pokud provedete předchozí úkony a vše řádně prohlédnete a vyčistíte,
nebude již třeba provádět žádné seřízení bohatosti směsi!
Nastavení bohatosti směsi - návod dvoutaktní motor JIKOV VARI TERRA
Nemáte li dostatek zkušeností se seřizováním bohatosti směsi, obraťte se na odbornou dílnu.
Příliš chudá směs vede k rychlému opotřebení částí motoru a mnohdy i k jeho zadřítí.
Označte si polohu regulačního šroubu 38 a 39 (zaznamenávejte si neustále kolik otáček jste povolili, či dotáhli)
a zapisujte si údaj do notesu, abyste se kdykoliv mohli navrátit do původního stavu
před seřízením bohatosti směsi!
Citace:
Motor má být zahřátý na provozní teplotu !
Regulační šroub 38 s citem dotáhneme - okamžik kdy dosednou na sebe závity pružiny 33,
víc již nedotahujeme !!! A zaznamenáme si velikost pootočení regulačního šroubu pro případ
návratu k původnímu nastavení !!!
Pak šroub povolíme v rozsahu 1/2 až 1 1/2 otáčky, tedy střední hodnota je zhruba povolit o jednu otáčku.
Pokud se dalším povolením regulačního šroubu 38 otáčky začnou zvyšovat, ubereme základní plyn šroubem 39 a znovu
zkusíme povolit šroub bohatosti směsi a vše opakujeme tak dlouho dokud se otáčky motoru zvyšuji po mírném
povolení regulačního šroubu 38.
(Pokud šroub 38 musíte dotáhnout na méně jak jednu otáčku od základního dotažení a povolení o jednu otáčku, raději vyhledejte odborný servis,
jinak může hrozit zadření motoru díky nedokonalému mazaní chudobnou směsí).
Pokud se motor zastavuje ve volnoběžných otáčkách, můžeme přidat základní plyn (pootevření plynové klapky) pomocí
regulačního šroubu 39 a to v rozsahu 1/2 až 2 otáčky.
Po seřízení můžeme bohatost směsi ještě zvýšit povolením šroubu 38 o 1/4 otáčky pro snadnější studený start.
Na volnoběžné otáčky nesmí zabírat spojka, tedy motorová jednotka nesmí
uvést do chodu převodovku, popřípadě celý stroj. Pokud k tomu dochází, musíte
povolit šroub 39 a snížit volnoběžné otáčky.
Volnoběžné otáčky by měly být, co nejmenší, ale stroj nesmí zhasínat a
zároveň by měl svižně přecházet do vyšších otáček po přidání plynu.
Volnoběžné otáčky dvoutaktního motoru VARI JIKOV se nastavují na 1.300 +- 100 otáček za minutu.
Motor má být zahřátý na provozní teplotu !
Regulační šroub 38 s citem dotáhneme - okamžik kdy dosednou na sebe závity pružiny 33,
víc již nedotahujeme !!! A zaznamenáme si velikost pootočení regulačního šroubu pro případ
návratu k původnímu nastavení !!!
Pak šroub povolíme v rozsahu 1/2 až 1 1/2 otáčky, tedy střední hodnota je zhruba povolit o jednu otáčku.
Pokud se dalším povolením regulačního šroubu 38 otáčky začnou zvyšovat, ubereme základní plyn šroubem 39 a znovu
zkusíme povolit šroub bohatosti směsi a vše opakujeme tak dlouho dokud se otáčky motoru zvyšuji po mírném
povolení regulačního šroubu 38.
(Pokud šroub 38 musíte dotáhnout na méně jak jednu otáčku od základního dotažení a povolení o jednu otáčku, raději vyhledejte odborný servis,
jinak může hrozit zadření motoru díky nedokonalému mazaní chudobnou směsí).
Pokud se motor zastavuje ve volnoběžných otáčkách, můžeme přidat základní plyn (pootevření plynové klapky) pomocí
regulačního šroubu 39 a to v rozsahu 1/2 až 2 otáčky.
Po seřízení můžeme bohatost směsi ještě zvýšit povolením šroubu 38 o 1/4 otáčky pro snadnější studený start.
Na volnoběžné otáčky nesmí zabírat spojka, tedy motorová jednotka nesmí
uvést do chodu převodovku, popřípadě celý stroj. Pokud k tomu dochází, musíte
povolit šroub 39 a snížit volnoběžné otáčky.
Volnoběžné otáčky by měly být, co nejmenší, ale stroj nesmí zhasínat a
zároveň by měl svižně přecházet do vyšších otáček po přidání plynu.
Volnoběžné otáčky dvoutaktního motoru VARI JIKOV se nastavují na 1.300 +- 100 otáček za minutu.

Editace: 1353869443
Počet článků v kategorii: 175
Url:rizikove-kaceni-jak-zabranit-sevreni-listy-pily-id-375