Periodická údržba VARI TERRA JIKOV
Před každým spuštěním motoru:
Kontrola hladiny paliva.
Zkontrolujte čistič vzduchu, čistotu a množství olejové náplně.
Zkontrolujte vstup vzduchu a oblast chlazení, popřípadě vyčistěte.
Zkontrolujte stav startovacího zařízení a šňůry.
Po každých 30 hodinách
Vyměňte olej v čističi vzduchu.
Zkontrolujte palivový filtr, znečistěný vyměňte.
Po každých 100 hodinách chodu motoru:
Kontrola zapalovací svíčky - očistit, nastavit elektrody 0,6 mm.
Zkontrolujte a vyčistěte chladící plochy motoru. Doporučeno provádět ve smluvní opravně.

Kontrola hladiny paliva.
Zkontrolujte čistič vzduchu, čistotu a množství olejové náplně.
Zkontrolujte vstup vzduchu a oblast chlazení, popřípadě vyčistěte.
Zkontrolujte stav startovacího zařízení a šňůry.
Po každých 30 hodinách
Vyměňte olej v čističi vzduchu.
Zkontrolujte palivový filtr, znečistěný vyměňte.
Po každých 100 hodinách chodu motoru:
Kontrola zapalovací svíčky - očistit, nastavit elektrody 0,6 mm.
Zkontrolujte a vyčistěte chladící plochy motoru. Doporučeno provádět ve smluvní opravně.

175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Uvolníme šroub krytu startéru a taky šrouby krytu vzduchového filtru.
Kryt startéru drží ještě za úchyty v otvorech, nutno opatrně šroubovákem vysunout.
Uvolníme tři matice startéru
Uvolníme matici vzduchového kolena a okraje části u vzduchového filtru.
Rozpojíme palivovou hadičku například u filtru paliva.
Pak by již měla jít sundat nádrž i s krytem motoru.
Uvolníme dvě matice karburátoru.
Sací koleno opatrně vysuneme a též vysuneme těsnění, řádně si označíme vrch, spodek, těsnění, nebo si jej vyfotíme pro správnou montáž.
Demontujeme táhla sytiče a škrtící klapky regulátoru otáček - plynu (tam je i pružinka, opatrně jí vyháčkujte).
Páčku sytiče možná bude nutno malinko nahnout, aby táhlo vyběhlo z očka.
Karburátor stáhneme ze šroubů.
Detail karburátoru Honda GXV od válce.
honda-gxv-karburator-detail-od-vzduchoveho-filtru
Honda GXV karburátor demontáž hlavní trysky.
Honda GXV karburátor a plovák

Kryt startéru drží ještě za úchyty v otvorech, nutno opatrně šroubovákem vysunout.

Uvolníme tři matice startéru

Uvolníme matici vzduchového kolena a okraje části u vzduchového filtru.

Rozpojíme palivovou hadičku například u filtru paliva.

Pak by již měla jít sundat nádrž i s krytem motoru.
Uvolníme dvě matice karburátoru.

Sací koleno opatrně vysuneme a též vysuneme těsnění, řádně si označíme vrch, spodek, těsnění, nebo si jej vyfotíme pro správnou montáž.

Demontujeme táhla sytiče a škrtící klapky regulátoru otáček - plynu (tam je i pružinka, opatrně jí vyháčkujte).
Páčku sytiče možná bude nutno malinko nahnout, aby táhlo vyběhlo z očka.

Karburátor stáhneme ze šroubů.

Detail karburátoru Honda GXV od válce.

honda-gxv-karburator-detail-od-vzduchoveho-filtru

Honda GXV karburátor demontáž hlavní trysky.

Honda GXV karburátor a plovák

Zdrávim Chtěl jsem se zeptat jak se šteluje zapalování u Vari??? Předem díky
Kontakt http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=53
Ruční postřikovače HECHT
Orientační ceny
Motorové a ruční postřikovače ECHO

Ruční postřikovače HECHT
Orientační ceny

Motorové a ruční postřikovače ECHO

VARI sazeč brambor SB-40
Výhodou je nesporně rychlost sázení brambor
Nevýhody:
- půda musí být předem řádně nakypřena
- již do mírného svahu to není žádná med se strojem zápasit
- brambory nesmí mít žádné klíčky, jinak se olámou jak řetěz
s oky neustále nabírá nové zemáky a protláčí je přes vrstvu
zemáků nad nimi.
Takže kdo sází brambory později a řádně naklíčené i s kořínky
do vyhřáté půdy, tomu tento stroj pak nesplní jeho očekávání.
Sazeč brambor cena: do 10 000 KCZ
**VIDEO YOUTUBE
Sazeč brambor se skládá z radlice, která dělá rýhu, zachraňovacích radliček,
zásobníku brambor, kol přenášejících otáčky na převodového ústrojí a
podávacího zařízení - dopravníku.
U dna násypky je brambora nabrána okem které je upevněno na řetěze.
Tyto oka jsou ve vzdálenosti 30 cm od sebe aby brambory byly v této rozteči
sázeny za sebou. Řetěze se posunuje nahoru nad zásobník a tam pak padá do
roury, která ústí těsně za radlicí jež rozhrnula hlínu. Brambora padá na dno
rýhy a je okamžitě zahrnuta zachraňovacími radličkami.
Výhodou je nesporně rychlost sázení brambor
Nevýhody:
- půda musí být předem řádně nakypřena
- již do mírného svahu to není žádná med se strojem zápasit
- brambory nesmí mít žádné klíčky, jinak se olámou jak řetěz
s oky neustále nabírá nové zemáky a protláčí je přes vrstvu
zemáků nad nimi.
Takže kdo sází brambory později a řádně naklíčené i s kořínky
do vyhřáté půdy, tomu tento stroj pak nesplní jeho očekávání.
Sazeč brambor cena: do 10 000 KCZ
**VIDEO YOUTUBE
Sazeč brambor se skládá z radlice, která dělá rýhu, zachraňovacích radliček,
zásobníku brambor, kol přenášejících otáčky na převodového ústrojí a
podávacího zařízení - dopravníku.
U dna násypky je brambora nabrána okem které je upevněno na řetěze.
Tyto oka jsou ve vzdálenosti 30 cm od sebe aby brambory byly v této rozteči
sázeny za sebou. Řetěze se posunuje nahoru nad zásobník a tam pak padá do
roury, která ústí těsně za radlicí jež rozhrnula hlínu. Brambora padá na dno
rýhy a je okamžitě zahrnuta zachraňovacími radličkami.
1 kůň = 0,735 kilowattů
3,4 koně = 2,5 kW
3,8 koní = 2,8 kW
4,6 koně = 3,2 kW
5,17 koní = 3,8 kW
3,4 koně = 2,5 kW
3,8 koní = 2,8 kW
4,6 koně = 3,2 kW
5,17 koní = 3,8 kW
Hlavní technické údaje | ||
Typové označení | JIKOV 1447, 1447 DV, 1453, 1453 DV, 1454, 1454 DV | |
Provedení | ležatý jednoválec | |
Typ motoru | benzínový dvoudobý | |
Chlazení | nucené vzduchem | |
Motor | JIKOV 1453, 1453 DV, 1454, 1454 DV | JIKOV 1447, 1447 DV |
Vrtání válce(mm) | 56 | 60 |
Zdvih pístu(mm) | 54 | 54 |
Zdviohový objem(cm3) | 133 | 153 |
Maximální výkon (kW/min-1) | 3,5 / 4 800 5 000 | 3,8 / 4 800 5 000 |
Jmenovitý výkon | 2,5 / 4 000 4 500 | 2,8 / 4 000 4 500 |
Specifická spotřeba paliva (g/kWh) | 600 | 600 |
Karburátor | JIKOV typ 2820 T | JIKOV typ 2820 T |
Maximální provozní otáčky (min-1) | 4800 | 4800 |
Nastavení omezovače otáček | 1 : 3 700 | 1 : 3 700 |
2 : 4 200 | 2 : 4 200 | |
3 : 4 700 | 3 : 4 700 | |
Obsah palivové nádrže (litry) | 3 | 3 |
Zapalování kontaktní, bez světelné cívky | motor JIKOV 1453, 1447 zapalování ISKRA | |
Zapalování bezkontaktní | motor JIKOV 1447, 1454 zapalování VAPE | |
Zapalovací svíčka | BRISK D 17 YC, přip. Ekvivalenty firem BOSH atd. | |
Startování | reverzní ruční startovadlo | |
Hmotnost motoru suchá (kg) | cca 17 |
Editace: 1338232353
Počet článků v kategorii: 175
Url:periodicka-udrzba-vari-terra-jikov-id-165