Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Kotouč z ruční pily mafl do křovinořezu


AD MOB

Vyzkoušel jsem pilový kotouč z ruční pily - maflu, který rozměrově pasoval do vyžínače trávy - křoviňáku.
Kotouč byl opatřen plátky z tvrdkovu.
Jednalo se o odstranění náletových dřevin malého průměru.
Pokud jsou kmínky dobře přístupné(nejsou zarostlé hustou travou), šlo řezání dobře.


Problémy:

  • náraz do kamenu vylámal plátky
  • ulomený - odlétající plátek může zranit, či zabít


Shrnutí:
Zakoupil jsem si raději pilový list, určený pro daný křovinořez.
Je to nakonec levnější po všech stránkách.
Lidské zdraví je to nejcennější co člověk má.

164LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


127

Bosch AXT 25 TC 2500w drtič větví | bosch-axt-25-tc-2500w-drtic-vetvi-id-590


Chcete mít všechny větvě hezky nasekané na malé kousky
i velmi tenké výhonky?
Pak je to velmi šikovný pomocník od firmy Bosch, který se neucpává a
nežmolkuje drobné výhonky, ale i ty poseká na malinké kousky díky
nožové turbíně viz video:

**



Rozdíl mezi D a TC drtičem spočívá v nožové hlavě

Válcová hlava je pevnější, ale hůře odděluje kousky větví od sebe.
Turbína větve naseká na kousky.
Zdroj obrázku: bosch-naradi-cz.cz
drtic-vetvi-bosch-axt-s-valcovou-frezou-a-s-turbinou-princip-drceni-vetvi.jpg



Na obrázku štěpka z klasického Bosch AXT D s válcovou frézou místo turbíny

Štěpka vytváří větší kousky, není oddělena na kousíčky. Má to i své výhody, lépe se s ní roztápí v krbových kamnech - rychleji prohoří. Nevýhodou je, že se zařízení více ucpává, než AXT TC s turbínou.

drtic-vetvi-bosch-axt-25-d-valcova-freza-stepka-ukazka.jpg
50

Výměna startovací šňůry motor JIKOV VARI TERRA | vymena-startovaci-snury-motor-jikov-vari-terra-id-168



  • Demontují se 4 kusy matic držících těleso startovadla a sejme se
  • Za rukojeť vytáhněte šňůru nadoraz a zajistěte navijecí buben proti pootočení.
  • Rozvažte uzel šňůry, který se nachází uvnitř bubnu a šňůru vytáhněte.
  • Na nové šňůře udělejte uzel a šňůru protáhněte rukojetí.
  • Druhý konec šňůry protáhněte průvlakem startovadla a otvorem v bubnu.
  • Na konci šňůry uvažte uzel.
  • Odjistěte buben a pomalu nechte šňůru navinout.
  • Zkontrolujte činnost západky startovadla - povytažením šňůry musí dojít k vysunutí západky, po uvolnění šňůry se západka zasune do výchozí polohy.
  • Nasaďte startovadlo na motor a řádně dotáhněte šrouby.


Pokud dojde k uvolnění předpětí navíjecí pružiny například při přetržení šňůry, postupuje se následovně:

  • Sejměte startovadlo (pokud je namontováno).
  • Odstraňte zbytek šňůry.
  • Zkontrolujte zda části startovadla nejsou poškozeny.
  • Rukou otáčejte bubnem ve směru záběru (doleva) až na doraz, tím se navine pružina.
  • Pootočte bubnem zpět (doprava) tak, aby se otvor v bubnu překrýval s otvorem průvlaku, protáhněte jimi šňůru a zajistěte uzlem. Tím docílíte toho, že lze šňůru vytáhnout nadoraz, aniž by došlo k maximálnímu navinutí pružiny a k poškození pružiny, nebo startovadla.
86

Jak namíchat olej s benzínem - poměr olej benzín | jak-namichat-olej-s-benzinem-pomer-olej-benzin-id-354


Jak namíchat olej s benzínem do dvoutaktních motorů - poměr olej benzín
Výrobce uvádí, jaký olej se smí použít k mazání motoru a v jakém poměru se má mísit s benzínem!

Příklad:
Citace:
Výrobce doporučuje olej CASTROL POWER 1 2T v poměru 1:50 ( 1 díl oleje na 50 dílů benzínu = 1 litr oleje na 50 litrů benzinu).

Pokud chceme namíchat 50 litrů benzínu, pak stačí do tohoto množství nalít 1 litr oleje a máme hotovo, ale většinou potřebujeme množství mnohem menší.
Tak tedy:
Odměříme si množství benzínu, které budeme potřebovat. V našem příkladu to bude 1 litr benzínu.
1 litr = 1000 ml
Objem benzínu dělíme počtem dílů benzínu (50):
1000 / 50 = 20 ml
a dostaneme výsledek 1 díl oleje = 20 ml na 1 litr benzínu.

Pokud pak chceme výpočet upravit pro 5 litrů benzínu, stačí jen základní množství oleje na 1 litr násobit počtem litrů benzínu:
5 litrů benzínu x 20 ml = 100 ml ( 1 decilitr oleje na 5 litrů benzínu)


Tabulka poměr benzín olej do dvoudobých motorů
Benzín litry Olej 1:50 Olej 1:40
1 litr 20 ml 25 ml
2 litry 40 ml 50 ml
3 litry 60 ml 75 ml
4 litry 80 ml 100 ml
5 litrů 100 ml 125 ml
10 litrů 200 ml 250 ml
2

Stihl FS 130 4-MIX | stihl-fs-130-4-mix


Stihl FS 130 4-MIX (čtyřtaktní motor) popis a video

Jelikož úhlový převod je přenášen pevným hřídelem, Stihl FS 130 4-MIX snese intenzivnější vyžínání než například STIHL FS 87.
Stihl FS 130 4-MIX má velmi nízkou spotřebu paliva.

Některá technická data:

  • Zdvihový objem 36,3 cm3
  • Výkon 1,4 / 1,9 kW/k
  • Hmotnost 5,9 kg
  • Objem nádrže 0,53 l
  • Hnací hřídel pevný


Start motoru Stihl FS 130 4-MIX video
**

72

Ruční broušení řetězu motorové pily | rucni-brouseni-retezu-motorove-pily-id-338



Předem je důležité připomenout, že broušení pilníkem je nouzové řešení v terénu a po 10 ručních broušeních všech zubů řetězu je již téměř nutné zuby řádně nabrousit a zarovnat na brusce na řetězy.


Jak poznat tupý pilový řetěz?
Správně nabroušený řetěz přiložený k polenu s lištou ve svislém směru, se sám do dřeva zařezává a není třeba tlačit na pilu, a piliny tvoří špony - obdélníčky šířky zubu a délky 5 a více milimetrů.

Tupé zuby se poznají podle

  • pokud je nutno na pilu tlačit ve svislém směru (když se řeže poleno například v kozlíku, tak by si měl řetěz sám řídit rychlost řezání)
  • drobné piliny jako prach
  • kouř z místa řezu i když pila maže
  • řez je křivý, řetěz je z jedné strany tupý, špatně nabroušený
  • pila odskakuje, drnčí v rukách - nesprávná výška omezovacích zubů ( omezovací zuby je až ta poslední možnost a před jejich zkrácením je třeba se poradit s odborníkem a až mám zkušenosti, tak už je možno jejich zkracování provádět sám, ale většinou se nezkracují do doby, kdy řezné zuby mají víc jako polovinu původní délky)


Ostrý a tupý zub řetězu motorové pily



Broušení řetězu pily se provádí speciálním kulatým pilníkem o přesně stanoveném průměru.
Každý řetěz má svoje parametry a tvar zubu, proto je nutné před zakoupením pilníku znát údaje o řetězu.Ty jsou vyznačeny na obale, ve kterém jsme řetěz zakoupily. Pokud obal nemáme vymontujeme řetěz a vezmeme jej sebou do prodejny, kde by měly určit, jaký pilník je vhodný pro ostření našeho řetězu.
Zuby mají tvar pluhové radlice a břitem ořezávají drobné třísky, jako hoblík hobliny. Hobliny o délce 5 mm i delší (u syrového dřeva) svědčí o dobře nabroušených zubech, pila se propadá do polene při řezání vlastní vahou bez nutnosti tlačit na ní.
Drobné třísky a malý přírůstek řezu většinou značí, že řetěz je již ztupen.
Ke kulatému pilníku je dobré si koupit i vodící přípravek pro přesnější vedení pilníku a dodržení vrcholových úhlů břitu, ale hlavně abychom nepilovali do článku řetězu a tím nezapříčinili jeho předčasné přetržení.
Správný průměr pilníku by měl zaručit vrcholový úhel břitu zhruba 60°. Úhel čela je zpravidla 30° a je vyznačen na přípravku, do kterého upínáme pilník.
Pozor, zuby jsou pravé a levé !!! Je nutné nejdříve nabrousit každý druhý zub a pak změnit směr broušení tak aby pilník kopíroval uhel čela břitu.
Každý zub přetáhneme pilníkem asi 3 krát jen směrem od sebe!! Pokud by byl zub stále ještě tupý přidáme další přetažení.

Správně a špatně naostřený břit zubu řetězu pily - pohled shora
Břit musí být po broušení pilníkem rovný. Zakulacení indikuje nesprávné vedení pilníku, nebo, v průběhu řezání, značné otupení zubu a je třeba jej neprodleně naostřit.
Pokud se nedaří zub řádně nebrousit, je třeba ZAVČAS řetěz nabrousit u odborníka.


Video jak nabrousit řetěz motorové pily pomocí pilníku.
**


Editace: 1529056983
Počet článků v kategorii: 164
Url:kotouc-z-rucni-pily-mafl-do-krovinorezu-id-2281

AD
11 Share
Share
Tweet