DSK-316 převodovka VARI seznam dílů a manuál
AD MOB
Typ převodové skříně: DSK 316
Typ převodové skříně: šneková
Jak a kde objednat náhradní díly: http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=66&p=130#p130
Manuál k převodovce DSK-316.1PA/PSA
https://www.okhelp.cz/images/dum-zahrada/vari-dsk-316-1pa-psa-prevodovka.pdf
Obrázek a seznam dílů DSK-316.1PA/PSA
1) - díl je určen do převodové skříně DSK-316.1PA
2) - díl je určen do převodové skříně DSK-316.1PSA
Poz. Název Rozměr Výkres - Norma Obj. číslo Ks
1 Skříň 32 1 3253 001 124 004 1
2 Šnekové kolo 632 0 3221 013 124 037 1
3 Unášecí kotouč 622 9 3616 001 124 006 1
4 Pružina 632 0 9746 001 124 503 3
5 Hřídel šnekového kola 32 0 3814 005 125 001 1
6 Podložka vymezovací 32 0 9220 001 124 008 5
7 Podložka vymezovací 32 0 9220 086 126 003 5
8 Podložka vymezovací 32 0 9220 087 127 043 5
9 Podložka vymezovací 32 0 9220 158 168 020 2
10 Podložka vymezovací 32 0 9220 157 124 001 2
11 Ložisko 16005D 124 504 2
12 Pojistný kroužek 47 ČSN 02 2930 126 504 2
13 Gufero 25x47x7 ČSN 02 9401.0 124 505 2
14 Kryt 32 1 9220 126 127 014 2
15 Šneková hřídel 32 0 3215 008 124 040 1
16 Ložisko 6006A 124 506 1
17 Pojistný kroužek 30 ČSN 02 2930 126 502 1
18 Pojistný kroužek 52 ČSN 02 2931 126 505 2
19 Podložka vymezovací 32 0 9220 079 124 013 3
20 Podložka vymezovací 32 0 9220 080 127 037 3
21 Podložka vymezovací 32 0 9220 081 127 038 3
22 Ložisko 6304A 124 507 1
23 Podložka vymezovací 32 0 9220 057 124 014 3
24 Podložka vymezovací 32 0 9220 056 127 039 3
25 Podložka vymezovací 32 0 9220 058 127 041 3
26 Pero 6x6x16 ČSN 02 2562 124 519 1
27 Kuželové kolo 1) 632 0 3125 015 124 015 1
27 Kuželové kolo 2) 632 0 3125 017 124 033 1
28 Pojistný plech 32 0 9231 001 124 016 1
29 Matice M20x1,5 ČSN 02 1403 126 507 1
30 Pojistný kroužek 35 ČSN 02 2931 126 503 1
31 Pojistný kroužek 1) 35 ČSN 02 2931 126 503 1
31 Pojistný kroužek 2) BR 37 124 521 1
32 Kuželový pastorek 1) 632 0 3115 019 124 038 1
32 Kuželový pastorek 2) 632 0 3115 018 124 039 1
33 Ložisko 3202 124 508 1
34 Spojka 32 0 5921 002 124 012 1
35 Těsnicí papír 632 0 9620 017 124 012 1
36 Gufero 28x35x5 126 501 1
37 Pero 5x5x16 ČSN 02 2562 150 544 1
38 Kotouč spojky 32 0 3621 022 124 036 1
39 Podložka 12,2 ČSN 02 1740.05 106 532 1
40 Matice M12 ČSN 02 1403.25 126 508 1
41 Přesouvací hřídel 22 9 8016 009 124 031 1
42 Otočný čep 632 0 8011 005 124 020 1
43 Kroužek 12x2 ČSN 02 9281.2 124 510 1
44 Pružina 632 0 9746 002 124 511 1
45 Šroub M8x16 ČSN 02 1183 125 505 1
46 Kulička 7,938-40 110 517 1
47 Pružina 632 0 9746 003 110 505 1
48 Těsnicí kroužek 18x14x1,5 ČSN 02 9310.3 106 539 2
49 Matice M14x1,5 ČSN 02 1401.25 106 525 1
50 Zajišťovací šroub 632 0 9020 002 110021 1
51 Páčka spojky pojezdu 22 9 8045 029 124 035 1
52 Kolík pružný 1) 5x16 ČSN 02 2156 106 528 2
52 Nýt 2) 632 0 9321 009 106 048 2
53 Bowden spojky 622 9 8074 013 124 526 1
54 Zajišťovací čep 32 0 8011 001 124 021 1
55 Matice M6 ČSN 02 1402.25 127 521 1
56 Pojistný kroužek 12 ČSN 02 2930 6021502 1
57 Měrka oleje 22 1 8616 003 124 003 1
58 Zajišťovací šroub - klička 32 0 9043 002 106 023 1
59 Těsnění 632 0 9620 015 127 016 1
60 Šroub M8x25 ČSN 02 1103.25 110 525 2
61 Víko 32 1 3910 001 126 005 1
62 Šroub M8x16 ČSN 02 1103.25 106 547 4
63 Příložka 32 1 3332 001A 124 032 1
64 Podložka 8,2 ČSN 02 1740.05 104 574 6
65 Gufero 36x55x8 ČSN 02 9401 124 515 1
66 Objímka ramene 32 1 3726 005 124 022 1
67 Šroub M10x40 ČSN 02 1101.55 124 529 4
68 Držák 32 0 1330 003 127 030 1
69 Podložka 10,2 ČSN 01 1740.05 106 530 3
70 Podložka 10,5 ČSN 02 1745.05 124 527 1
71 Omezovací čep 32 1 3711 004 124 034 1
72 Pružina 632 0 9746 004 124 500 1
73 Šroub 32 0 9016 043 127 011 1
74 Kolík 3x25 ČSN 02 2156 124 502 1
75 Kolík 3x18 ČSN 02 2156 127 504 1
76 Koule Pr.25-M8 ČSN 02 5181.21 124 524 1
77 Pojistný kroužek 22 ČSN 02 2930 125 504 2
78 Držák 32 0 8047 002B 127 049 1
79 Matice M6 ČSN 02 1665.25 125 501 2
80 Šroub M6x12 ČSN 02 1183 125 506 1
81 Matice M6 ČSN 02 1103 125 507 1
82
83
84 Manžeta kola levá 22 9 1642 008L 127 002 1
85 Manžeta kola pravá 22 9 1642 008P 127 001 1
86 Kolo levé L 4.00-4A ET 91310 127 514 1
87 Kolo pravé P 4.00-4A ET 91310 127 515 1
88 Kolík s kroužkem 125 500 2
Typ převodové skříně: šneková
Jak a kde objednat náhradní díly: http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=66&p=130#p130
Manuál k převodovce DSK-316.1PA/PSA
https://www.okhelp.cz/images/dum-zahrada/vari-dsk-316-1pa-psa-prevodovka.pdf
Obrázek a seznam dílů DSK-316.1PA/PSA



1) - díl je určen do převodové skříně DSK-316.1PA
2) - díl je určen do převodové skříně DSK-316.1PSA
Poz. Název Rozměr Výkres - Norma Obj. číslo Ks
1 Skříň 32 1 3253 001 124 004 1
2 Šnekové kolo 632 0 3221 013 124 037 1
3 Unášecí kotouč 622 9 3616 001 124 006 1
4 Pružina 632 0 9746 001 124 503 3
5 Hřídel šnekového kola 32 0 3814 005 125 001 1
6 Podložka vymezovací 32 0 9220 001 124 008 5
7 Podložka vymezovací 32 0 9220 086 126 003 5
8 Podložka vymezovací 32 0 9220 087 127 043 5
9 Podložka vymezovací 32 0 9220 158 168 020 2
10 Podložka vymezovací 32 0 9220 157 124 001 2
11 Ložisko 16005D 124 504 2
12 Pojistný kroužek 47 ČSN 02 2930 126 504 2
13 Gufero 25x47x7 ČSN 02 9401.0 124 505 2
14 Kryt 32 1 9220 126 127 014 2
15 Šneková hřídel 32 0 3215 008 124 040 1
16 Ložisko 6006A 124 506 1
17 Pojistný kroužek 30 ČSN 02 2930 126 502 1
18 Pojistný kroužek 52 ČSN 02 2931 126 505 2
19 Podložka vymezovací 32 0 9220 079 124 013 3
20 Podložka vymezovací 32 0 9220 080 127 037 3
21 Podložka vymezovací 32 0 9220 081 127 038 3
22 Ložisko 6304A 124 507 1
23 Podložka vymezovací 32 0 9220 057 124 014 3
24 Podložka vymezovací 32 0 9220 056 127 039 3
25 Podložka vymezovací 32 0 9220 058 127 041 3
26 Pero 6x6x16 ČSN 02 2562 124 519 1
27 Kuželové kolo 1) 632 0 3125 015 124 015 1
27 Kuželové kolo 2) 632 0 3125 017 124 033 1
28 Pojistný plech 32 0 9231 001 124 016 1
29 Matice M20x1,5 ČSN 02 1403 126 507 1
30 Pojistný kroužek 35 ČSN 02 2931 126 503 1
31 Pojistný kroužek 1) 35 ČSN 02 2931 126 503 1
31 Pojistný kroužek 2) BR 37 124 521 1
32 Kuželový pastorek 1) 632 0 3115 019 124 038 1
32 Kuželový pastorek 2) 632 0 3115 018 124 039 1
33 Ložisko 3202 124 508 1
34 Spojka 32 0 5921 002 124 012 1
35 Těsnicí papír 632 0 9620 017 124 012 1
36 Gufero 28x35x5 126 501 1
37 Pero 5x5x16 ČSN 02 2562 150 544 1
38 Kotouč spojky 32 0 3621 022 124 036 1
39 Podložka 12,2 ČSN 02 1740.05 106 532 1
40 Matice M12 ČSN 02 1403.25 126 508 1
41 Přesouvací hřídel 22 9 8016 009 124 031 1
42 Otočný čep 632 0 8011 005 124 020 1
43 Kroužek 12x2 ČSN 02 9281.2 124 510 1
44 Pružina 632 0 9746 002 124 511 1
45 Šroub M8x16 ČSN 02 1183 125 505 1
46 Kulička 7,938-40 110 517 1
47 Pružina 632 0 9746 003 110 505 1
48 Těsnicí kroužek 18x14x1,5 ČSN 02 9310.3 106 539 2
49 Matice M14x1,5 ČSN 02 1401.25 106 525 1
50 Zajišťovací šroub 632 0 9020 002 110021 1
51 Páčka spojky pojezdu 22 9 8045 029 124 035 1
52 Kolík pružný 1) 5x16 ČSN 02 2156 106 528 2
52 Nýt 2) 632 0 9321 009 106 048 2
53 Bowden spojky 622 9 8074 013 124 526 1
54 Zajišťovací čep 32 0 8011 001 124 021 1
55 Matice M6 ČSN 02 1402.25 127 521 1
56 Pojistný kroužek 12 ČSN 02 2930 6021502 1
57 Měrka oleje 22 1 8616 003 124 003 1
58 Zajišťovací šroub - klička 32 0 9043 002 106 023 1
59 Těsnění 632 0 9620 015 127 016 1
60 Šroub M8x25 ČSN 02 1103.25 110 525 2
61 Víko 32 1 3910 001 126 005 1
62 Šroub M8x16 ČSN 02 1103.25 106 547 4
63 Příložka 32 1 3332 001A 124 032 1
64 Podložka 8,2 ČSN 02 1740.05 104 574 6
65 Gufero 36x55x8 ČSN 02 9401 124 515 1
66 Objímka ramene 32 1 3726 005 124 022 1
67 Šroub M10x40 ČSN 02 1101.55 124 529 4
68 Držák 32 0 1330 003 127 030 1
69 Podložka 10,2 ČSN 01 1740.05 106 530 3
70 Podložka 10,5 ČSN 02 1745.05 124 527 1
71 Omezovací čep 32 1 3711 004 124 034 1
72 Pružina 632 0 9746 004 124 500 1
73 Šroub 32 0 9016 043 127 011 1
74 Kolík 3x25 ČSN 02 2156 124 502 1
75 Kolík 3x18 ČSN 02 2156 127 504 1
76 Koule Pr.25-M8 ČSN 02 5181.21 124 524 1
77 Pojistný kroužek 22 ČSN 02 2930 125 504 2
78 Držák 32 0 8047 002B 127 049 1
79 Matice M6 ČSN 02 1665.25 125 501 2
80 Šroub M6x12 ČSN 02 1183 125 506 1
81 Matice M6 ČSN 02 1103 125 507 1
82
83
84 Manžeta kola levá 22 9 1642 008L 127 002 1
85 Manžeta kola pravá 22 9 1642 008P 127 001 1
86 Kolo levé L 4.00-4A ET 91310 127 514 1
87 Kolo pravé P 4.00-4A ET 91310 127 515 1
88 Kolík s kroužkem 125 500 2
173LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Tento štípací klín pracuje na principu závaží,
které padá na klín (po vodícím trnu). Klín leží
svou pracovní hranou na čele polena a po dopadu závaží
na týl klínu dojde (tak jako u sekyry) k roztržení
polene (pokud ne, tak se závaží vytáhne nahoru a spustí znovu
dolů na klín). Výhodou je přesné zacílení klíny například
do pukliny v poleně a snadnější štípání tenkých
třísek.
**VIDEO YOUTUBE
které padá na klín (po vodícím trnu). Klín leží
svou pracovní hranou na čele polena a po dopadu závaží
na týl klínu dojde (tak jako u sekyry) k roztržení
polene (pokud ne, tak se závaží vytáhne nahoru a spustí znovu
dolů na klín). Výhodou je přesné zacílení klíny například
do pukliny v poleně a snadnější štípání tenkých
třísek.
**VIDEO YOUTUBE
Předem je důležité připomenout, že broušení pilníkem je nouzové řešení v terénu a po 10 ručních broušeních všech zubů řetězu je již téměř nutné zuby řádně nabrousit a zarovnat na brusce na řetězy.
Jak poznat tupý pilový řetěz?
Správně nabroušený řetěz přiložený k polenu s lištou ve svislém směru, se sám do dřeva zařezává a není třeba tlačit na pilu, a piliny tvoří špony - obdélníčky šířky zubu a délky 5 a více milimetrů.
Tupé zuby se poznají podle
- pokud je nutno na pilu tlačit ve svislém směru (když se řeže poleno například v kozlíku, tak by si měl řetěz sám řídit rychlost řezání)
- drobné piliny jako prach
- kouř z místa řezu i když pila maže
- řez je křivý, řetěz je z jedné strany tupý, špatně nabroušený
- pila odskakuje, drnčí v rukách - nesprávná výška omezovacích zubů ( omezovací zuby je až ta poslední možnost a před jejich zkrácením je třeba se poradit s odborníkem a až mám zkušenosti, tak už je možno jejich zkracování provádět sám, ale většinou se nezkracují do doby, kdy řezné zuby mají víc jako polovinu původní délky)
Ostrý a tupý zub řetězu motorové pily

Broušení řetězu pily se provádí speciálním kulatým pilníkem o přesně stanoveném průměru.
Každý řetěz má svoje parametry a tvar zubu, proto je nutné před zakoupením pilníku znát údaje o řetězu.Ty jsou vyznačeny na obale, ve kterém jsme řetěz zakoupily. Pokud obal nemáme vymontujeme řetěz a vezmeme jej sebou do prodejny, kde by měly určit, jaký pilník je vhodný pro ostření našeho řetězu.
Zuby mají tvar pluhové radlice a břitem ořezávají drobné třísky, jako hoblík hobliny. Hobliny o délce 5 mm i delší (u syrového dřeva) svědčí o dobře nabroušených zubech, pila se propadá do polene při řezání vlastní vahou bez nutnosti tlačit na ní.
Drobné třísky a malý přírůstek řezu většinou značí, že řetěz je již ztupen.
Ke kulatému pilníku je dobré si koupit i vodící přípravek pro přesnější vedení pilníku a dodržení vrcholových úhlů břitu, ale hlavně abychom nepilovali do článku řetězu a tím nezapříčinili jeho předčasné přetržení.
Správný průměr pilníku by měl zaručit vrcholový úhel břitu zhruba 60°. Úhel čela je zpravidla 30° a je vyznačen na přípravku, do kterého upínáme pilník.
Pozor, zuby jsou pravé a levé !!! Je nutné nejdříve nabrousit každý druhý zub a pak změnit směr broušení tak aby pilník kopíroval uhel čela břitu.
Každý zub přetáhneme pilníkem asi 3 krát jen směrem od sebe!! Pokud by byl zub stále ještě tupý přidáme další přetažení.
Správně a špatně naostřený břit zubu řetězu pily - pohled shora
Břit musí být po broušení pilníkem rovný. Zakulacení indikuje nesprávné vedení pilníku, nebo, v průběhu řezání, značné otupení zubu a je třeba jej neprodleně naostřit.
Pokud se nedaří zub řádně nebrousit, je třeba ZAVČAS řetěz nabrousit u odborníka.

Video jak nabrousit řetěz motorové pily pomocí pilníku.
**VIDEO YOUTUBE
Sevření řetězu a lišty motorové pily u velkých průměrů kmene
lze zabránit vražením klínu do řezu, aby nedošlo ke sevření
viz ukázkové video.
**VIDEO YOUTUBE
lze zabránit vražením klínu do řezu, aby nedošlo ke sevření
viz ukázkové video.
**VIDEO YOUTUBE
Pokud kmen neleží celou plochou na zemi, v určitých místech
vznikají tlaky, které mohou řetězovou lištu a řetěz sevřít.
Abychom předešli tomuto nepříjemnému stavu, je nutno znát,
co se stane když kmen řežeme v různých směrech proti síle,
která působí na kmen.
Video ukazuje základní situace a jak jim lze předejít.
První řez se provede jen špicí pily, aby nedošlo k sevření celé lišty
Další dva řezy se provedou ze stran.
Konečný řez provedeme zdola, proti síle, která působí na prohnutí kmene.
**VIDEO YOUTUBE
vznikají tlaky, které mohou řetězovou lištu a řetěz sevřít.
Abychom předešli tomuto nepříjemnému stavu, je nutno znát,
co se stane když kmen řežeme v různých směrech proti síle,
která působí na kmen.
Video ukazuje základní situace a jak jim lze předejít.
Citace:
Když řežeme kmen jen na straně proti působící síle, dojde
k prasknutí kmene a jeho znehodnocení. Pokud řežeme jen
ve směru, kterým působí síla na kmen, dojde ke sevření lišty.
Je nutné kombinovat více stylů.
Nejdříve se nařízne kmen ve směru působící síly jen tak,
aby nedošlo k sevření pily a to kulatou špicí lišty (chce to cvik a praxi),
abychom případně sevřenou část lišty snadněji vytáhli z řezu .
Pak se kmen nařízne nad a pod tímto řezem kolmo na tento řez.
Nakonec se kmen řeže proti směru síly, která na místo řezu
působí.
Pokud síla způsobující prohnutí kmene působí na kmen z boku:
Nesmí se stát ve směru, kterým působí síla na kmen, protože
jak dojde k prořezaní, síla působící na kmen vymrští oba konce
kmene, jakoby jste přeřezali napnutý luk a mohlo by dojít k
smrtelnému úrazu.
Stojí se ze strany působení síly.
Když řežeme kmen jen na straně proti působící síle, dojde
k prasknutí kmene a jeho znehodnocení. Pokud řežeme jen
ve směru, kterým působí síla na kmen, dojde ke sevření lišty.
Je nutné kombinovat více stylů.
Nejdříve se nařízne kmen ve směru působící síly jen tak,
aby nedošlo k sevření pily a to kulatou špicí lišty (chce to cvik a praxi),
abychom případně sevřenou část lišty snadněji vytáhli z řezu .
Pak se kmen nařízne nad a pod tímto řezem kolmo na tento řez.
Nakonec se kmen řeže proti směru síly, která na místo řezu
působí.
Pokud síla způsobující prohnutí kmene působí na kmen z boku:
Nesmí se stát ve směru, kterým působí síla na kmen, protože
jak dojde k prořezaní, síla působící na kmen vymrští oba konce
kmene, jakoby jste přeřezali napnutý luk a mohlo by dojít k
smrtelnému úrazu.
Stojí se ze strany působení síly.

První řez se provede jen špicí pily, aby nedošlo k sevření celé lišty

Další dva řezy se provedou ze stran.

Konečný řez provedeme zdola, proti síle, která působí na prohnutí kmene.

**VIDEO YOUTUBE
Problém řezání polen v klasické koze je,
jak řezat polena, která jsou kratší než vzdálenost
X ramen a mezi rameny nedrží.
Koza na videu pomocí přípravku snadno
upevní konec polene a tím je možno řezat poleno až do konce.
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
jak řezat polena, která jsou kratší než vzdálenost
X ramen a mezi rameny nedrží.
Koza na videu pomocí přípravku snadno
upevní konec polene a tím je možno řezat poleno až do konce.
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
Editace: 1339074925
Počet článků v kategorii: 173
Url:dsk-316-prevodovka-vari-seznam-dilu-a-manual-id-177
AD