Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

DSK-316 převodovka VARI seznam dílů a manuál


AD MOB

Typ převodové skříně: DSK 316
Typ převodové skříně: šneková
Jak a kde objednat náhradní díly: http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=66&p=130#p130

Manuál k převodovce DSK-316.1PA/PSA
https://www.okhelp.cz/images/dum-zahrada/vari-dsk-316-1pa-psa-prevodovka.pdf


Obrázek a seznam dílů DSK-316.1PA/PSA






1) - díl je určen do převodové skříně DSK-316.1PA
2) - díl je určen do převodové skříně DSK-316.1PSA


Poz. Název Rozměr Výkres - Norma Obj. číslo Ks
1 Skříň 32 1 3253 001 124 004 1
2 Šnekové kolo 632 0 3221 013 124 037 1
3 Unášecí kotouč 622 9 3616 001 124 006 1
4 Pružina 632 0 9746 001 124 503 3
5 Hřídel šnekového kola 32 0 3814 005 125 001 1
6 Podložka vymezovací 32 0 9220 001 124 008 5
7 Podložka vymezovací 32 0 9220 086 126 003 5
8 Podložka vymezovací 32 0 9220 087 127 043 5
9 Podložka vymezovací 32 0 9220 158 168 020 2
10 Podložka vymezovací 32 0 9220 157 124 001 2
11 Ložisko 16005D 124 504 2
12 Pojistný kroužek 47 ČSN 02 2930 126 504 2
13 Gufero 25x47x7 ČSN 02 9401.0 124 505 2
14 Kryt 32 1 9220 126 127 014 2
15 Šneková hřídel 32 0 3215 008 124 040 1
16 Ložisko 6006A 124 506 1
17 Pojistný kroužek 30 ČSN 02 2930 126 502 1
18 Pojistný kroužek 52 ČSN 02 2931 126 505 2
19 Podložka vymezovací 32 0 9220 079 124 013 3
20 Podložka vymezovací 32 0 9220 080 127 037 3
21 Podložka vymezovací 32 0 9220 081 127 038 3
22 Ložisko 6304A 124 507 1
23 Podložka vymezovací 32 0 9220 057 124 014 3
24 Podložka vymezovací 32 0 9220 056 127 039 3
25 Podložka vymezovací 32 0 9220 058 127 041 3
26 Pero 6x6x16 ČSN 02 2562 124 519 1
27 Kuželové kolo 1) 632 0 3125 015 124 015 1
27 Kuželové kolo 2) 632 0 3125 017 124 033 1
28 Pojistný plech 32 0 9231 001 124 016 1
29 Matice M20x1,5 ČSN 02 1403 126 507 1
30 Pojistný kroužek 35 ČSN 02 2931 126 503 1
31 Pojistný kroužek 1) 35 ČSN 02 2931 126 503 1
31 Pojistný kroužek 2) BR 37 124 521 1
32 Kuželový pastorek 1) 632 0 3115 019 124 038 1
32 Kuželový pastorek 2) 632 0 3115 018 124 039 1
33 Ložisko 3202 124 508 1
34 Spojka 32 0 5921 002 124 012 1
35 Těsnicí papír 632 0 9620 017 124 012 1
36 Gufero 28x35x5 126 501 1
37 Pero 5x5x16 ČSN 02 2562 150 544 1
38 Kotouč spojky 32 0 3621 022 124 036 1
39 Podložka 12,2 ČSN 02 1740.05 106 532 1
40 Matice M12 ČSN 02 1403.25 126 508 1
41 Přesouvací hřídel 22 9 8016 009 124 031 1
42 Otočný čep 632 0 8011 005 124 020 1
43 Kroužek 12x2 ČSN 02 9281.2 124 510 1
44 Pružina 632 0 9746 002 124 511 1
45 Šroub M8x16 ČSN 02 1183 125 505 1
46 Kulička 7,938-40 110 517 1
47 Pružina 632 0 9746 003 110 505 1
48 Těsnicí kroužek 18x14x1,5 ČSN 02 9310.3 106 539 2
49 Matice M14x1,5 ČSN 02 1401.25 106 525 1
50 Zajišťovací šroub 632 0 9020 002 110021 1
51 Páčka spojky pojezdu 22 9 8045 029 124 035 1
52 Kolík pružný 1) 5x16 ČSN 02 2156 106 528 2
52 Nýt 2) 632 0 9321 009 106 048 2
53 Bowden spojky 622 9 8074 013 124 526 1
54 Zajišťovací čep 32 0 8011 001 124 021 1
55 Matice M6 ČSN 02 1402.25 127 521 1
56 Pojistný kroužek 12 ČSN 02 2930 6021502 1
57 Měrka oleje 22 1 8616 003 124 003 1
58 Zajišťovací šroub - klička 32 0 9043 002 106 023 1
59 Těsnění 632 0 9620 015 127 016 1
60 Šroub M8x25 ČSN 02 1103.25 110 525 2
61 Víko 32 1 3910 001 126 005 1
62 Šroub M8x16 ČSN 02 1103.25 106 547 4
63 Příložka 32 1 3332 001A 124 032 1
64 Podložka 8,2 ČSN 02 1740.05 104 574 6
65 Gufero 36x55x8 ČSN 02 9401 124 515 1
66 Objímka ramene 32 1 3726 005 124 022 1
67 Šroub M10x40 ČSN 02 1101.55 124 529 4
68 Držák 32 0 1330 003 127 030 1
69 Podložka 10,2 ČSN 01 1740.05 106 530 3
70 Podložka 10,5 ČSN 02 1745.05 124 527 1
71 Omezovací čep 32 1 3711 004 124 034 1
72 Pružina 632 0 9746 004 124 500 1
73 Šroub 32 0 9016 043 127 011 1
74 Kolík 3x25 ČSN 02 2156 124 502 1
75 Kolík 3x18 ČSN 02 2156 127 504 1
76 Koule Pr.25-M8 ČSN 02 5181.21 124 524 1
77 Pojistný kroužek 22 ČSN 02 2930 125 504 2
78 Držák 32 0 8047 002B 127 049 1
79 Matice M6 ČSN 02 1665.25 125 501 2
80 Šroub M6x12 ČSN 02 1183 125 506 1
81 Matice M6 ČSN 02 1103 125 507 1
82
83
84 Manžeta kola levá 22 9 1642 008L 127 002 1
85 Manžeta kola pravá 22 9 1642 008P 127 001 1
86 Kolo levé L 4.00-4A ET 91310 127 514 1
87 Kolo pravé P 4.00-4A ET 91310 127 515 1
88 Kolík s kroužkem 125 500 2

161LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


99

Štípací ruční klíny Logmatic a stojany na dříví | stipaci-rucni-kliny-logmatic-a-stojany-na-drivi-id-367


Ruční štípací klín Logmatic váží 1,8 kg. Skládá se
z násady zakončené klínem a pohyblivé části násady,
která funguje, jako závaží. Klín se pustí vlastní vahou
na poleno a naraz závaží pak udělá své.
Ve videu jsou předvedeny velmi praktické stojany na
dříví. K zařízení lze koupit i držák polene, takže po štípání
jsou polínka přidržena v tomto koši a můžete je okamžitě
pohodlně přinést ke krbu.


**
34

Sekačka HECHT 5480 XR - recenze - zkušenost | sekacka-hecht-5480-xr-recenze-zkusenost-id-143


Prodává se též pod označením Raptor
Motor HECHT 139 cm3, 5 HP
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=52

Startování motoru: Napumpuje se benzín pomocí balonku 3x , startuje vcelku dobře
při každém novém startu bylo nutno znovu 3x zmáčknout balonek, aby motor chytil na jedno zatažení.
Motor se zdá být slabší jak u sekaček HECHT s motorem HONDA, hlavně při zapnutém pojezdu rychle ztrácel
na výkonu, ale pokud budete trávník pravidelně sekat aspoň jednou týdně a nebude to do svahu tak by motor neměl mít větší problémy.
Skelet - šasi - plechový, nedeformuje se a dobře chrání.
Koš 60 litrů plni se velmi dobře určitě mnohem lepší, jak koš o objemu 40 litrů.
Pojezd má jednu rychlost, na rovinně dobrý, u vyšší trávy moc rychlý, je třeba trávník sekat jednou týdně maximálně za 14 dnů.
Pro starší uživatele, nebo pro ty, kteří mají problémy s rychlou chůzi je třeba volit sekačku vice rychlostní pro lepší regulaci rychlosti pojezdu, ale na druhou stranu čím méně ovládacích páček na madle tím lépe se projíždí kolem stromku (větvičky se nemají za co zachytit.
Plyn , akcelerátor sekačka bez ovladače akcelerátoru, plyn (otáčky motoru) je regulován automaticky, čas ukáže zda je to vhodné řešení, zatím bez problémů.
Kohout přívodu paliva nemá
Boční výhoz funguje bez problémů, neucpával se.
Zadní výhoz neucpával se, bez problémů.
Provedení sekačka se zdá být robustní s kovovým držákem na uchyceni pro snadnou manipulaci.
Rychlo upínací spojky pro snadné sklopení madla
Couvání zadní kolečka jdou při couvání zatím ztuha.
Cena 6 390 KCZ je výhodná.
Celkové hodnocení sekačka patří ve své kategorii k těm nejlepším na našem trhu.

94

Štípač dřeva na principu setrvačníku | stipac-dreva-na-principu-setrvacniku-id-362


Základem tohoto štípače je mohutný setrvačník opatřený
štípacím trnem - sekyrou a pracovním stolem, na který
se pokládají polena.
Poleno se přitlačí k otáčejícímu setrvačníku a vyčká se
až zubu poleno rozpůlí.
Nebezpečí je v tom, že zub muže poleno vymrštit, či
zachytit ruku pracovníka, který stroj obsluhuje.
Stroj má však menší spotřebu energie, než klasické
hydraulické štípače.

**
85

Jak se kácí strom motorovou pilou | jak-se-kaci-strom-motorovou-pilou-id-353


Obrázek pro stromy rostoucí na rovném terénu, úhel výřezu 45 a 55°.


Nejdříve změříme výšku stromu. Bezpečná vzdálenost při kácení
je dvojnásobek výšky stromu.
Výšku stromu určíme například
pomocí plastového trojúhelníku s úhly 45 stupňů.
Odvěsna nechť vodorovná se zemí (např. pomocí vodováhy).
Pokud tedy budeme vidět vrchol stromu pod úhlem 45 stupňů
a připočítáme svou výšku k místu, kde stojíme směrem
od stromu, máme zhruba výšku stromu (počítejte z odskočením
stromu po pádu od pařezu).


Pak se rozmyslíme, kam strom má padnout a jestli je to reálné a
nepřeváží jej kmen, či některé silné větve zcela jiným směrem.
Připravíme se únikovou cestu v případě nebezpečí, to je vykácíme
všechny keře a podobně, které by nám bránily v útěku, nebo které
by změnily směr pádu stromu.
Můžeme i odstranit některé větve ze stromu, aby pád stromu napáchal
menší škody na ostatním porostu.
Na straně kam má strom padnout se vyřeže směrový klín
a to do hloubky 1/3 stromu o výšce rovněž nejméně 1/3 stromu,
tím bude zaručen úhel 45° a větší. Kdyby byl úhel směrového klínu
příliš malý, strom by při pádu zůstal viset na "pantu" nedořezané plochy.
Spodní část směrového zářezu - klínu je vodorovná, horní pak
zkosená pod úhlem 45° až 55°(na rovném terénu).
Na svažujícím se terénu můžeme spodní část směrového zářezu - klínu
sešikmit - tedy zářez ještě více otevřít až na 70°(pokud kácíme
směrem ze svahu dolů
).
Kácení směrem do svahu neprovádějte, kmen po pádů na zem může skočit
zpět odrazem do pružných větví a způsobit smrtelný úraz. Na
takové rizikové kácení je nutné pozvat odborníka.
Padající kmen je pomocí směrového klínu směrován na místo kam má padnout.
Nedořezaná část pak vytvoří "pant", který stabilizuje směr pádu
stromu. Tento "pant" bude přetržen, jakmile plochy směrového
klínu dosednou na sebe vahou padajícího stromu.

Řez proti klínu se provádí o 3 cm výše, než je
spodní řez vyřezaného klínu. Řez proti klínu nedořezáváme až do konce, ale ponecháme 1/10 průměru kmene u klínu, aby kmen nespadl na opačnou stranu. Zápich můžeme provést hned pro vyřezání klínu tak, že za klínem špicí pily se prořežeme až na druhou stranu a to asi 2/10 průměru kmene od konce klínu a dořežeme na 1/10 průměru. Pak již provádíme samotný řez. Za polovinou můžeme vložit a zarazit první klín, další zarazíme do řezu, když již zbývá dořezat zhruba 1/3 řezu. Pokud tedy strom nechce začít padat použijeme klíny, které vložíme do řezu a zatlučeme palicí tak, aby se kmen nakláněl na stranu kam má padnout. Po překonání určité meze naklonění se již kmen vyvrátí sám svou vahou a při pádu se úhel ve výřezu zmenšuje, až plochy dosednou na sebe. Hmotnost stromu a páka ve vyřezaném klínu způsobí otrhnutí nedořezané části od pařezu.
Dobré je si v začátcích celý řez i klín vyznačit křídou na kůru stromu a podle něj vlastní řez korigovat.

První kácení stromu, stromy s kmenem o průměru
větším než 20 cm, stromy, u kterých nedokážete určit
kam padnou, nebo pokud se bojíte a nemáte zkušenosti
svěřte kácení odborníkovi.
Zajistěte, aby se v prostoru kácení nemotala žena, děti,
domácí zvířata atd.


**


**


**


**


**
50

Výměna startovací šňůry motor JIKOV VARI TERRA | vymena-startovaci-snury-motor-jikov-vari-terra-id-168



  • Demontují se 4 kusy matic držících těleso startovadla a sejme se
  • Za rukojeť vytáhněte šňůru nadoraz a zajistěte navijecí buben proti pootočení.
  • Rozvažte uzel šňůry, který se nachází uvnitř bubnu a šňůru vytáhněte.
  • Na nové šňůře udělejte uzel a šňůru protáhněte rukojetí.
  • Druhý konec šňůry protáhněte průvlakem startovadla a otvorem v bubnu.
  • Na konci šňůry uvažte uzel.
  • Odjistěte buben a pomalu nechte šňůru navinout.
  • Zkontrolujte činnost západky startovadla - povytažením šňůry musí dojít k vysunutí západky, po uvolnění šňůry se západka zasune do výchozí polohy.
  • Nasaďte startovadlo na motor a řádně dotáhněte šrouby.


Pokud dojde k uvolnění předpětí navíjecí pružiny například při přetržení šňůry, postupuje se následovně:

  • Sejměte startovadlo (pokud je namontováno).
  • Odstraňte zbytek šňůry.
  • Zkontrolujte zda části startovadla nejsou poškozeny.
  • Rukou otáčejte bubnem ve směru záběru (doleva) až na doraz, tím se navine pružina.
  • Pootočte bubnem zpět (doprava) tak, aby se otvor v bubnu překrýval s otvorem průvlaku, protáhněte jimi šňůru a zajistěte uzlem. Tím docílíte toho, že lze šňůru vytáhnout nadoraz, aniž by došlo k maximálnímu navinutí pružiny a k poškození pružiny, nebo startovadla.


Editace: 1339074925
Počet článků v kategorii: 161
Url:dsk-316-prevodovka-vari-seznam-dilu-a-manual-id-177

AD
11 Share
Share
Tweet