Výměna startovací šňůry motor JIKOV VARI TERRA
- Demontují se 4 kusy matic držících těleso startovadla a sejme se
- Za rukojeť vytáhněte šňůru nadoraz a zajistěte navijecí buben proti pootočení.
- Rozvažte uzel šňůry, který se nachází uvnitř bubnu a šňůru vytáhněte.
- Na nové šňůře udělejte uzel a šňůru protáhněte rukojetí.
- Druhý konec šňůry protáhněte průvlakem startovadla a otvorem v bubnu.
- Na konci šňůry uvažte uzel.
- Odjistěte buben a pomalu nechte šňůru navinout.
- Zkontrolujte činnost západky startovadla - povytažením šňůry musí dojít k vysunutí západky, po uvolnění šňůry se západka zasune do výchozí polohy.
- Nasaďte startovadlo na motor a řádně dotáhněte šrouby.
Pokud dojde k uvolnění předpětí navíjecí pružiny například při přetržení šňůry, postupuje se následovně:
- Sejměte startovadlo (pokud je namontováno).
- Odstraňte zbytek šňůry.
- Zkontrolujte zda části startovadla nejsou poškozeny.
- Rukou otáčejte bubnem ve směru záběru (doleva) až na doraz, tím se navine pružina.
- Pootočte bubnem zpět (doprava) tak, aby se otvor v bubnu překrýval s otvorem průvlaku, protáhněte jimi šňůru a zajistěte uzlem. Tím docílíte toho, že lze šňůru vytáhnout nadoraz, aniž by došlo k maximálnímu navinutí pružiny a k poškození pružiny, nebo startovadla.
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Dvoudobé motory JIKOV
JIKOV 1447
JIKOV 1453
JIKOV 1447 DV
JIKOV 1454 DV
JIKOV 1447 LTS
JIKOV 1453 LTS
Pro dvoudobé motory se používá směs benzínu a motorového oleje.
Záběh motoru: benzín BA - 95 N NATURAL motorový olej MOGUL TS, TSF 40:1
Po cca 15 hodinách záběhu motoru se doporučuje používat tyto směsi:
BA - 95 N NATURAL motorový olej MOGUL TS, TSF 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej CASTROL SUPER TT 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej BIO MIX OMV 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej CASTROL XTS BIOLUBE 100:1
JIKOV 1447
JIKOV 1453
JIKOV 1447 DV
JIKOV 1454 DV
JIKOV 1447 LTS
JIKOV 1453 LTS
Pro dvoudobé motory se používá směs benzínu a motorového oleje.
Záběh motoru: benzín BA - 95 N NATURAL motorový olej MOGUL TS, TSF 40:1
Po cca 15 hodinách záběhu motoru se doporučuje používat tyto směsi:
BA - 95 N NATURAL motorový olej MOGUL TS, TSF 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej CASTROL SUPER TT 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej BIO MIX OMV 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej CASTROL XTS BIOLUBE 100:1
Porovnání dvoutaktních versus čtyřtaktních křovinořezů
Parametr | 2T | 4T |
---|---|---|
Emise | nižší | |
Hlučnost | nižší | |
Spotřeba | nižší | |
Startování | snadnější | |
Cena pořizovací | vyšší |
Potřeboval bych poradit. Vyměnil jsem odstředivou spojku JIKOV VARI (kovové obložení) a taky kotouč spojky DSK 317(misku). Šroub s pružinou (nový) jsem dotáhnul na viditelnost poloviny závitu. Při volnoběhu má hlasitější hrubší zvuk, který se po přidání plynu a rozjezdu dostane do normálu. Největší problém je, že do kopce na plný plyn s minimální zátěží na cestovní rychlost jede Vari dost pomalu (se starou spojkou pokud byla vpořádku to jelo o dost rychleji).
Převodovka je DKS 317 a pohonná jednotka JIKOV 1453. Dík za radu.
Převodovka je DKS 317 a pohonná jednotka JIKOV 1453. Dík za radu.
Zdrávim Chtěl jsem se zeptat jak se šteluje zapalování u Vari??? Předem díky
Problém:
řetěz motorové pily je do minuty volný, nebo se uvolní v krátké době.
Je prověšený - odstává od lišty vlastní vahou.
Řešení:
Uvolním matice které drží boční kryt řetězovou lištu, dotáhnu je jen rukou
aby bylo možno řetězovou lištu posouvat napínacím šroubem.
Pak tímto napínacím šroubem otáčím, dokud se řetěz nenapne - není volný.
Pak řetězem posouvám po liště tam a zpět (v rukavicích, nebo pomocí dřevěné
desky), dokud si řetěz řádně nesedne.
Zatáhnu prsty za řetěz směrem od lišty a pokud zjistím, že se ještě uvolnil,
tak znova je napnu napínacím šroubem.
Znovu zkusím řetězem posunout tam a zpět, pokud je volný znovu nepatrně
dotáhnu.
Opakuji dokud řetěz není napnutý - tahem od lišty, v středu její délky, nesmím
vodící trny řetězu dostat mimo drážku vodící lišty.
Jakmile se již řetěz neuvolňuje, posouváním tam a zpět, dotáhnu matice.
Vyzkouším, zda lze řetězem volně posouvat po liště.
Pokud ne, musím matice uvolnit a napnutí řetězu zmenšit - povolit napínacím
šroubem.
Zase je třeba vyzkoušet posouváním řetězu jeho vůli již výše popsaným způsobem.
řetěz motorové pily je do minuty volný, nebo se uvolní v krátké době.
Je prověšený - odstává od lišty vlastní vahou.
Řešení:
Uvolním matice které drží boční kryt řetězovou lištu, dotáhnu je jen rukou
aby bylo možno řetězovou lištu posouvat napínacím šroubem.
Pak tímto napínacím šroubem otáčím, dokud se řetěz nenapne - není volný.
Pak řetězem posouvám po liště tam a zpět (v rukavicích, nebo pomocí dřevěné
desky), dokud si řetěz řádně nesedne.
Zatáhnu prsty za řetěz směrem od lišty a pokud zjistím, že se ještě uvolnil,
tak znova je napnu napínacím šroubem.
Znovu zkusím řetězem posunout tam a zpět, pokud je volný znovu nepatrně
dotáhnu.
Opakuji dokud řetěz není napnutý - tahem od lišty, v středu její délky, nesmím
vodící trny řetězu dostat mimo drážku vodící lišty.
Jakmile se již řetěz neuvolňuje, posouváním tam a zpět, dotáhnu matice.
Vyzkouším, zda lze řetězem volně posouvat po liště.
Pokud ne, musím matice uvolnit a napnutí řetězu zmenšit - povolit napínacím
šroubem.
Zase je třeba vyzkoušet posouváním řetězu jeho vůli již výše popsaným způsobem.
Editace: 1338326726
Počet článků v kategorii: 175
Url:vymena-startovaci-snury-motor-jikov-vari-terra-id-168