Štípací klín s posuvným závažím
Tento štípací klín pracuje na principu závaží,
které padá na klín (po vodícím trnu). Klín leží
svou pracovní hranou na čele polena a po dopadu závaží
na týl klínu dojde (tak jako u sekyry) k roztržení
polene (pokud ne, tak se závaží vytáhne nahoru a spustí znovu
dolů na klín). Výhodou je přesné zacílení klíny například
do pukliny v poleně a snadnější štípání tenkých
třísek.
**VIDEO YOUTUBE
které padá na klín (po vodícím trnu). Klín leží
svou pracovní hranou na čele polena a po dopadu závaží
na týl klínu dojde (tak jako u sekyry) k roztržení
polene (pokud ne, tak se závaží vytáhne nahoru a spustí znovu
dolů na klín). Výhodou je přesné zacílení klíny například
do pukliny v poleně a snadnější štípání tenkých
třísek.
**VIDEO YOUTUBE
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Je ten hrnec spojky po jízdě do kopce rozpálený? Sundat motor a plivnout na něj,
jak to jen zasyčí, tak spojka klouže. Možná je tam i trošku mastnoty ale ta by se
měla opálit.
jak to jen zasyčí, tak spojka klouže. Možná je tam i trošku mastnoty ale ta by se
měla opálit.
- Demontují se 4 kusy matic držících těleso startovadla a sejme se
- Za rukojeť vytáhněte šňůru nadoraz a zajistěte navijecí buben proti pootočení.
- Rozvažte uzel šňůry, který se nachází uvnitř bubnu a šňůru vytáhněte.
- Na nové šňůře udělejte uzel a šňůru protáhněte rukojetí.
- Druhý konec šňůry protáhněte průvlakem startovadla a otvorem v bubnu.
- Na konci šňůry uvažte uzel.
- Odjistěte buben a pomalu nechte šňůru navinout.
- Zkontrolujte činnost západky startovadla - povytažením šňůry musí dojít k vysunutí západky, po uvolnění šňůry se západka zasune do výchozí polohy.
- Nasaďte startovadlo na motor a řádně dotáhněte šrouby.
Pokud dojde k uvolnění předpětí navíjecí pružiny například při přetržení šňůry, postupuje se následovně:
- Sejměte startovadlo (pokud je namontováno).
- Odstraňte zbytek šňůry.
- Zkontrolujte zda části startovadla nejsou poškozeny.
- Rukou otáčejte bubnem ve směru záběru (doleva) až na doraz, tím se navine pružina.
- Pootočte bubnem zpět (doprava) tak, aby se otvor v bubnu překrýval s otvorem průvlaku, protáhněte jimi šňůru a zajistěte uzlem. Tím docílíte toho, že lze šňůru vytáhnout nadoraz, aniž by došlo k maximálnímu navinutí pružiny a k poškození pružiny, nebo startovadla.
Jak namíchat olej s benzínem do dvoutaktních motorů - poměr olej benzín
Výrobce uvádí, jaký olej se smí použít k mazání motoru a v jakém poměru se má mísit s benzínem!
Příklad:
Pokud chceme namíchat 50 litrů benzínu, pak stačí do tohoto množství nalít 1 litr oleje a máme hotovo, ale většinou potřebujeme množství mnohem menší.
Tak tedy:
Odměříme si množství benzínu, které budeme potřebovat. V našem příkladu to bude 1 litr benzínu.
1 litr = 1000 ml
Objem benzínu dělíme počtem dílů benzínu (50):
1000 / 50 = 20 ml
a dostaneme výsledek 1 díl oleje = 20 ml na 1 litr benzínu.
Pokud pak chceme výpočet upravit pro 5 litrů benzínu, stačí jen základní množství oleje na 1 litr násobit počtem litrů benzínu:
5 litrů benzínu x 20 ml = 100 ml ( 1 decilitr oleje na 5 litrů benzínu)
Výrobce uvádí, jaký olej se smí použít k mazání motoru a v jakém poměru se má mísit s benzínem!
Příklad:
Citace:
Výrobce doporučuje olej CASTROL POWER 1 2T v poměru 1:50 ( 1 díl oleje na 50 dílů benzínu = 1 litr oleje na 50 litrů benzinu).
Výrobce doporučuje olej CASTROL POWER 1 2T v poměru 1:50 ( 1 díl oleje na 50 dílů benzínu = 1 litr oleje na 50 litrů benzinu).
Pokud chceme namíchat 50 litrů benzínu, pak stačí do tohoto množství nalít 1 litr oleje a máme hotovo, ale většinou potřebujeme množství mnohem menší.
Tak tedy:
Odměříme si množství benzínu, které budeme potřebovat. V našem příkladu to bude 1 litr benzínu.
1 litr = 1000 ml
Objem benzínu dělíme počtem dílů benzínu (50):
1000 / 50 = 20 ml
a dostaneme výsledek 1 díl oleje = 20 ml na 1 litr benzínu.
Pokud pak chceme výpočet upravit pro 5 litrů benzínu, stačí jen základní množství oleje na 1 litr násobit počtem litrů benzínu:
5 litrů benzínu x 20 ml = 100 ml ( 1 decilitr oleje na 5 litrů benzínu)
Tabulka poměr benzín olej do dvoudobých motorů
Benzín litry | Olej 1:50 | Olej 1:40 |
---|---|---|
1 litr | 20 ml | 25 ml |
2 litry | 40 ml | 50 ml |
3 litry | 60 ml | 75 ml |
4 litry | 80 ml | 100 ml |
5 litrů | 100 ml | 125 ml |
10 litrů | 200 ml | 250 ml |
Motor 1433 482 489 551 414
55 ) Hlava válce
56 ) Válec
57 ) Závrtný šroub; 2 ks
58 ) Těsnění válce
59 ) Závrtný šroub M 6x30; 2 ks
60 ) Píst průměr 56
61 ) Pístní čep
62 ) Pojistný kroužek 14
63 ) Pístní koužky průměr 56x2; 2 ks
Stihl FS 130 4-MIX (čtyřtaktní motor) popis a video
Jelikož úhlový převod je přenášen pevným hřídelem, Stihl FS 130 4-MIX snese intenzivnější vyžínání než například STIHL FS 87.
Stihl FS 130 4-MIX má velmi nízkou spotřebu paliva.
Některá technická data:
- Zdvihový objem 36,3 cm3
- Výkon 1,4 / 1,9 kW/k
- Hmotnost 5,9 kg
- Objem nádrže 0,53 l
- Hnací hřídel pevný
Start motoru Stihl FS 130 4-MIX video
**VIDEO YOUTUBE
Editace: 1353834383
Počet článků v kategorii: 175
Url:stipaci-klin-s-posuvnym-zavazim-id-368