Štípací klín s posuvným závažím
Tento štípací klín pracuje na principu závaží,
které padá na klín (po vodícím trnu). Klín leží
svou pracovní hranou na čele polena a po dopadu závaží
na týl klínu dojde (tak jako u sekyry) k roztržení
polene (pokud ne, tak se závaží vytáhne nahoru a spustí znovu
dolů na klín). Výhodou je přesné zacílení klíny například
do pukliny v poleně a snadnější štípání tenkých
třísek.
**VIDEO YOUTUBE
které padá na klín (po vodícím trnu). Klín leží
svou pracovní hranou na čele polena a po dopadu závaží
na týl klínu dojde (tak jako u sekyry) k roztržení
polene (pokud ne, tak se závaží vytáhne nahoru a spustí znovu
dolů na klín). Výhodou je přesné zacílení klíny například
do pukliny v poleně a snadnější štípání tenkých
třísek.
**VIDEO YOUTUBE
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Nejčastěji pistole začne propouštět vzduch přes těsnění ve
ventilu pod kohoutkem.
Vyjmeme zajišťovací kroužek, vytáhneme kolík kohoutku.
Vyšroubujeme ventil, očistíme gumové těsnění, vyčistíme
závit a vnitřek pistole a ventil znovu našroubujeme. Pokud
gumičky nejsou vymačkané, nebo natržené, neměl by vzduch
již ucházet, jinak bude třeba gumičky vyměnit.
Pokud pistole netěsní v hubici, je třeba vyměnit gumové těsnění,
někdy toto těsnění bylo vyfouknutu a chybí, pak je nemožné
duši nafouknout, ozývá se silné syčení ucházejícího vzduchu, i když
je hubice řádně nasazena.
ventilu pod kohoutkem.
Vyjmeme zajišťovací kroužek, vytáhneme kolík kohoutku.
Vyšroubujeme ventil, očistíme gumové těsnění, vyčistíme
závit a vnitřek pistole a ventil znovu našroubujeme. Pokud
gumičky nejsou vymačkané, nebo natržené, neměl by vzduch
již ucházet, jinak bude třeba gumičky vyměnit.
Pokud pistole netěsní v hubici, je třeba vyměnit gumové těsnění,
někdy toto těsnění bylo vyfouknutu a chybí, pak je nemožné
duši nafouknout, ozývá se silné syčení ucházejícího vzduchu, i když
je hubice řádně nasazena.
Upozornění před samotným seřízením bohatosti směsi zkontrolujte níže uvedené
Karburátor musí mít čisté trysky a být v dobrém stavu, bez velkých vůlí
na oskách plynové klapky a klapky sytiče jinak přisává falešný vzduch a nelze seřídit bohatost směsi.
Karburátor musí být řádně připevněn a matice příruby dotaženy a těsnění pod přírubou musí těsnit.
Filtr vzduchu musí být čistý a gumové koleno nesmí být prasklé, nebo zkroucené či špatně upevněné.
Svíčka zapalovací musí házet jiskru a být čistá.
Píst musí mít kompresi - klade značný odpor při startování když se sune k horní úvrati,
pokud vyšroubujete svíčku tak musíte cítit znatelný rozdíl - píst ve válci bez svíčky klade při
startování jen minimální odpor.
Pokud píst po vyšroubování svíčky při startování klade značný odpor, prohlédněte stěny válce
zda nejsou poškrábány (odšroubovat výfuk i karburátor a otvory prohlédnout stěny válce když
píst je v dolní úvrati. Poškození stěn válce značí nutnost provedení výbrusu, výměnu pístu a pístních
kroužků a gufer na klikovce.
Gufera na klikovce musí těsnit viz
Časté poruchy VARI TERRA JIKOV: http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=86
Většinou pokud provedete předchozí úkony a vše řádně prohlédnete a vyčistíte,
nebude již třeba provádět žádné seřízení bohatosti směsi!
Nastavení bohatosti směsi - návod dvoutaktní motor JIKOV VARI TERRA
Nemáte li dostatek zkušeností se seřizováním bohatosti směsi, obraťte se na odbornou dílnu.
Příliš chudá směs vede k rychlému opotřebení částí motoru a mnohdy i k jeho zadřítí.
Označte si polohu regulačního šroubu 38 a 39 (zaznamenávejte si neustále kolik otáček jste povolili, či dotáhli)
a zapisujte si údaj do notesu, abyste se kdykoliv mohli navrátit do původního stavu
před seřízením bohatosti směsi!
Karburátor musí mít čisté trysky a být v dobrém stavu, bez velkých vůlí
na oskách plynové klapky a klapky sytiče jinak přisává falešný vzduch a nelze seřídit bohatost směsi.
Karburátor musí být řádně připevněn a matice příruby dotaženy a těsnění pod přírubou musí těsnit.
Filtr vzduchu musí být čistý a gumové koleno nesmí být prasklé, nebo zkroucené či špatně upevněné.
Svíčka zapalovací musí házet jiskru a být čistá.
Píst musí mít kompresi - klade značný odpor při startování když se sune k horní úvrati,
pokud vyšroubujete svíčku tak musíte cítit znatelný rozdíl - píst ve válci bez svíčky klade při
startování jen minimální odpor.
Pokud píst po vyšroubování svíčky při startování klade značný odpor, prohlédněte stěny válce
zda nejsou poškrábány (odšroubovat výfuk i karburátor a otvory prohlédnout stěny válce když
píst je v dolní úvrati. Poškození stěn válce značí nutnost provedení výbrusu, výměnu pístu a pístních
kroužků a gufer na klikovce.
Gufera na klikovce musí těsnit viz
Časté poruchy VARI TERRA JIKOV: http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=86
Většinou pokud provedete předchozí úkony a vše řádně prohlédnete a vyčistíte,
nebude již třeba provádět žádné seřízení bohatosti směsi!
Nastavení bohatosti směsi - návod dvoutaktní motor JIKOV VARI TERRA
Nemáte li dostatek zkušeností se seřizováním bohatosti směsi, obraťte se na odbornou dílnu.
Příliš chudá směs vede k rychlému opotřebení částí motoru a mnohdy i k jeho zadřítí.
Označte si polohu regulačního šroubu 38 a 39 (zaznamenávejte si neustále kolik otáček jste povolili, či dotáhli)
a zapisujte si údaj do notesu, abyste se kdykoliv mohli navrátit do původního stavu
před seřízením bohatosti směsi!
Citace:
Motor má být zahřátý na provozní teplotu !
Regulační šroub 38 s citem dotáhneme - okamžik kdy dosednou na sebe závity pružiny 33,
víc již nedotahujeme !!! A zaznamenáme si velikost pootočení regulačního šroubu pro případ
návratu k původnímu nastavení !!!
Pak šroub povolíme v rozsahu 1/2 až 1 1/2 otáčky, tedy střední hodnota je zhruba povolit o jednu otáčku.
Pokud se dalším povolením regulačního šroubu 38 otáčky začnou zvyšovat, ubereme základní plyn šroubem 39 a znovu
zkusíme povolit šroub bohatosti směsi a vše opakujeme tak dlouho dokud se otáčky motoru zvyšuji po mírném
povolení regulačního šroubu 38.
(Pokud šroub 38 musíte dotáhnout na méně jak jednu otáčku od základního dotažení a povolení o jednu otáčku, raději vyhledejte odborný servis,
jinak může hrozit zadření motoru díky nedokonalému mazaní chudobnou směsí).
Pokud se motor zastavuje ve volnoběžných otáčkách, můžeme přidat základní plyn (pootevření plynové klapky) pomocí
regulačního šroubu 39 a to v rozsahu 1/2 až 2 otáčky.
Po seřízení můžeme bohatost směsi ještě zvýšit povolením šroubu 38 o 1/4 otáčky pro snadnější studený start.
Na volnoběžné otáčky nesmí zabírat spojka, tedy motorová jednotka nesmí
uvést do chodu převodovku, popřípadě celý stroj. Pokud k tomu dochází, musíte
povolit šroub 39 a snížit volnoběžné otáčky.
Volnoběžné otáčky by měly být, co nejmenší, ale stroj nesmí zhasínat a
zároveň by měl svižně přecházet do vyšších otáček po přidání plynu.
Volnoběžné otáčky dvoutaktního motoru VARI JIKOV se nastavují na 1.300 +- 100 otáček za minutu.
Motor má být zahřátý na provozní teplotu !
Regulační šroub 38 s citem dotáhneme - okamžik kdy dosednou na sebe závity pružiny 33,
víc již nedotahujeme !!! A zaznamenáme si velikost pootočení regulačního šroubu pro případ
návratu k původnímu nastavení !!!
Pak šroub povolíme v rozsahu 1/2 až 1 1/2 otáčky, tedy střední hodnota je zhruba povolit o jednu otáčku.
Pokud se dalším povolením regulačního šroubu 38 otáčky začnou zvyšovat, ubereme základní plyn šroubem 39 a znovu
zkusíme povolit šroub bohatosti směsi a vše opakujeme tak dlouho dokud se otáčky motoru zvyšuji po mírném
povolení regulačního šroubu 38.
(Pokud šroub 38 musíte dotáhnout na méně jak jednu otáčku od základního dotažení a povolení o jednu otáčku, raději vyhledejte odborný servis,
jinak může hrozit zadření motoru díky nedokonalému mazaní chudobnou směsí).
Pokud se motor zastavuje ve volnoběžných otáčkách, můžeme přidat základní plyn (pootevření plynové klapky) pomocí
regulačního šroubu 39 a to v rozsahu 1/2 až 2 otáčky.
Po seřízení můžeme bohatost směsi ještě zvýšit povolením šroubu 38 o 1/4 otáčky pro snadnější studený start.
Na volnoběžné otáčky nesmí zabírat spojka, tedy motorová jednotka nesmí
uvést do chodu převodovku, popřípadě celý stroj. Pokud k tomu dochází, musíte
povolit šroub 39 a snížit volnoběžné otáčky.
Volnoběžné otáčky by měly být, co nejmenší, ale stroj nesmí zhasínat a
zároveň by měl svižně přecházet do vyšších otáček po přidání plynu.
Volnoběžné otáčky dvoutaktního motoru VARI JIKOV se nastavují na 1.300 +- 100 otáček za minutu.
Výrobce: Lumag
Kód výrobce: Lumag HE14
Katalog. číslo: Lumag HE14
Naše speciální cena: 28 917.36 Kč (bez DPH), 34 990.00 Kč (vč. DPH)
DPH: 21%
Celkem dost drahá, jinak vypadá hezky a 14 tun tlak je dostatečný?
Kód výrobce: Lumag HE14
Katalog. číslo: Lumag HE14
Naše speciální cena: 28 917.36 Kč (bez DPH), 34 990.00 Kč (vč. DPH)
DPH: 21%
Celkem dost drahá, jinak vypadá hezky a 14 tun tlak je dostatečný?
Princip trhací sekery Leveraxe a recenze - Fiskars na stránce níže
Leveraxe pracuje na principu
1.) naštípnout okraj polene
2.) uvolnit sevření toporu sekery, aby se mohla sklopit na stranu těžiště.
3.) okrajový plát polene se odlomí vyvrácením sekery na stranu těžiště.
Tohoto efektu lze dosáhnou i sekerou Fiskars, když je sekera vedena na okraj polena mírně šikmo.
Nevýhody Leveraxe
- je třeba odštipovat pouze okraje polena a postupovat do středu - odštěpky lítají příliš daleko, je třeba štípat v pneumatice, či jinak stáhnout poleno např. gumou
- je třeba značené manuální zručnosti, aby netrpěla zápěstí při náhlém stočení sekery po nárazu do polene a včas uvolnit sevření topora
- jestli my bude tento styl štípání vyhovovat si mohu vyzkoušet běžnou sekerou, která je vedena na poleno mírně šikmo - také dojde k efektu naštípnutí a odlomení odštěpku díky vyvrácení se sekery na stranu
- je třeba odštipovat pouze okraje polena a postupovat do středu - odštěpky lítají příliš daleko, je třeba štípat v pneumatice, či jinak stáhnout poleno např. gumou
- je třeba značené manuální zručnosti, aby netrpěla zápěstí při náhlém stočení sekery po nárazu do polene a včas uvolnit sevření topora
- jestli my bude tento styl štípání vyhovovat si mohu vyzkoušet běžnou sekerou, která je vedena na poleno mírně šikmo - také dojde k efektu naštípnutí a odlomení odštěpku díky vyvrácení se sekery na stranu
Fiskars recenze
Mám pujčenou sekeru Fiskars, protože stojí více jak 1000 korun českých, tak jsem si jíchtěl nejdříve vyzkoušet než si jí zakoupím.
První trošku špatný dojem jsem měl z její nízké hmotnosti, tohle přeci nic nerozštípne!
Navíc plastové topůrku se asi pro prvním zaseknutí do polínka odlomí od sekery a ještě
budu muset majiteli koupit novou.
Tak dobrá, zkusím rozštípnout aspoň jedno polínko. Raději jen 10 cm vysoké, co se rozštípne samo
vahou sekery .
Bum! A jéje! Můj vynikající špalek na štípaní dřeva je na půlky!
Asi byl už starý a jistě již puklý a proto se rozletěl na kusy.
Tak sekyru Fiskars zaseknu do nějakého polena na hromadě dříví, tak jak to dělám
z klasickou sekerou, ale chyba lávky, poleno se rozštíplo na poloviny a sekera z něj
vypadla. Zase náhoda, nebo je ta sekera Fiskars fakt tak dobrá?
Zkusím zaseknout do jiného polena a "rup" už je taky na půlky.
No to je paráda. Za 15 minut mám rozštípáno tolik polen, co bych
štípal na štípači dríví snad celé odpoledne.
Sekera Fiskars je fakt dobrá. Určitě si jí koupím a o topůrko
se již nebojím, protože Fiskars dávají na sekeru záruku 10 let.
Firma Fiskars si tímto získala mou důvěru.
Ještě jsem zjistil, že k sekeře Fiskars je dobré přikoupit i ostřič Fiskars 120000 za nějakých 300 KCZ,
protože ostří je velmi tvrdé a má určitý přesný úhel, aby nezůstávalo zaseknuté v poleně,
popřípadě se dalo snadno vyndat a s tímto ostřičem nabrousit sekeru je hračka.
Takhle Sekera Fiskars za 15 minut rozmetala hromadu polen na cimprcampr
Polena měla délku 60cm až 1 metr. Průměr od 10 do 25 cm.
Jikov VARI ojnice, ložiska, gufera, píst, hlava, válec, kliková skříň, spojka - obrázky a popis jednotlivých dílů.
Ojnice - motor 1433 482 489 561 414
65 ) Klikový hřídel sestava
66 ) Vymezovací podložka
67 ) Ložisko 6303
68 ) Ložisko UR 6203
69 ) Gufero 17x35x10
72 ) Podložka 10
73 ) Matice M 10x1
74 ) Pero 3x5
75 ) Jehlové ložisko KBK 14x17x20
1 gufero 17x35x10
2 lozisko kulickove 6203
3 podlozka vymezovaci
4 klikova hridel vari
5 pero 3x5
6 lozisko kulickove 6303
7 pistni cep
8 pojistny krouzek 14
9 pistni krouzek 56x2 original
9a pistni krouzek 60x2
10 vymezovaci podlozka
11 pist prumer 56 mm
11a pist prumer 60 mm
12 lozisko jehlove 14x17x20 ina
13 ojnice
14 lozisko jehlove 18x24x13
15 cep klikovy
16 skrin klikova vari
16 skrin klikova vari
17 tesneni klikove skrine
18 sroub
18 sroub
19 podlozka 6,4
20 matice m6
20 matice m6
20 matice m6
21 matice hlavy valce
22 podlozka 8,4
23 hlava valce stara bez dv
24 podlozka 6,4
25 tesneni karburatoru
25 tesneni karburatoru
26 tesneni pod hlavu 56 mm
26a tesneni pod hlavu 60 mm
27 podlozka izolacni vlozka karburatoru
29 valec sestava se srouby original
29 valec sestava se srouby original
29a valec 60 sestava se srouby original
30 sroub zavrtny
31 tesneni valce 56 mm
31a tesneni valce 60 mm
32 pojistny krouzek 12
32 pojistny krouzek 12
33 naboj spojky
34 podlozka 105
35 matice m10x1
36 zavazi spojky 12 kov
37 pruzina spojky
37 pruzina spojky
38 sroub spojky m6x70
39 matice m 6
40 sroub m8x20
41 podlozka 8,2
42 uzaver sestava
43 mezipriruba sestava
44 podlozka vymezovaci tl02mm
45 pouzdro spojky
46 matice m8
47 sroub m3,9x19
48 podlozka 4,3
49 rozperka
50 kryt tlumice vyfuku
51 clona plech stinici vari
52 clona plech stinici vari
53 tlumic vyfuku sestava
54 tesneni vyfuku kov
55 sroub m8x16
56 podlozka 5,3
57 podlozka 5,1
58 matice m5
59 ventil dekompresni
60 hadicka ovladani dekoventilu
61 spona hadicova cobra 8
Ojnice - motor 1433 482 489 561 414
65 ) Klikový hřídel sestava
66 ) Vymezovací podložka
67 ) Ložisko 6303
68 ) Ložisko UR 6203
69 ) Gufero 17x35x10
72 ) Podložka 10
73 ) Matice M 10x1
74 ) Pero 3x5
75 ) Jehlové ložisko KBK 14x17x20
1 gufero 17x35x10
2 lozisko kulickove 6203
3 podlozka vymezovaci
4 klikova hridel vari
5 pero 3x5
6 lozisko kulickove 6303
7 pistni cep
8 pojistny krouzek 14
9 pistni krouzek 56x2 original
9a pistni krouzek 60x2
10 vymezovaci podlozka
11 pist prumer 56 mm
11a pist prumer 60 mm
12 lozisko jehlove 14x17x20 ina
13 ojnice
14 lozisko jehlove 18x24x13
15 cep klikovy
16 skrin klikova vari
16 skrin klikova vari
17 tesneni klikove skrine
18 sroub
18 sroub
19 podlozka 6,4
20 matice m6
20 matice m6
20 matice m6
21 matice hlavy valce
22 podlozka 8,4
23 hlava valce stara bez dv
24 podlozka 6,4
25 tesneni karburatoru
25 tesneni karburatoru
26 tesneni pod hlavu 56 mm
26a tesneni pod hlavu 60 mm
27 podlozka izolacni vlozka karburatoru
29 valec sestava se srouby original
29 valec sestava se srouby original
29a valec 60 sestava se srouby original
30 sroub zavrtny
31 tesneni valce 56 mm
31a tesneni valce 60 mm
32 pojistny krouzek 12
32 pojistny krouzek 12
33 naboj spojky
34 podlozka 105
35 matice m10x1
36 zavazi spojky 12 kov
37 pruzina spojky
37 pruzina spojky
38 sroub spojky m6x70
39 matice m 6
40 sroub m8x20
41 podlozka 8,2
42 uzaver sestava
43 mezipriruba sestava
44 podlozka vymezovaci tl02mm
45 pouzdro spojky
46 matice m8
47 sroub m3,9x19
48 podlozka 4,3
49 rozperka
50 kryt tlumice vyfuku
51 clona plech stinici vari
52 clona plech stinici vari
53 tlumic vyfuku sestava
54 tesneni vyfuku kov
55 sroub m8x16
56 podlozka 5,3
57 podlozka 5,1
58 matice m5
59 ventil dekompresni
60 hadicka ovladani dekoventilu
61 spona hadicova cobra 8
Editace: 1353834383
Počet článků v kategorii: 175
Url:stipaci-klin-s-posuvnym-zavazim-id-368