Rychloupínání lišty nebo matice co je lepší
Vzhledem k tomu, že lištu často nesundáváme je lepší, když je lišta řetězu motorové pily upevněna dvěma šrouby a maticemi.
Spojení šroub + matice lze pevně dotáhnout a lišta se jen tak snadno neuvolní. To pak souvisí i s napnutím řetězu, který je nutno častěji napínat pokud lišta není pevně uchycena.
Obrázek: motorová pila STIHL MS 261 s rychloupínacím prvkem.
Obrázek: motorová pila STIHL MS 261 C-Q s dvěma šrouby a maticemi zajišťujícími pevné uchycení lišty.
Spojení šroub + matice lze pevně dotáhnout a lišta se jen tak snadno neuvolní. To pak souvisí i s napnutím řetězu, který je nutno častěji napínat pokud lišta není pevně uchycena.
Obrázek: motorová pila STIHL MS 261 s rychloupínacím prvkem.
Obrázek: motorová pila STIHL MS 261 C-Q s dvěma šrouby a maticemi zajišťujícími pevné uchycení lišty.
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Drtiče větví, ale i štěpkovací zařízení pracují na několika základních principech
- hoblovací nože krájí malé kousky postupně z větví
- rotující fréza strouhá větev
- dvě ozubená kola stojící proti sobě polámou slabší větve na kousky jemile jí vtáhnou mezi sebe
- šnek podobný tomu, co je v mlýnku na maso přesekne větev na kousky
rovnající se rozteči hřbetů - závitu šneku
- hydraulický píst stříhá větve na malé kousky
Video princip drtičů větví
**VIDEO YOUTUBE
Lámání větví mezi ozubenými koly. Rozteč zubů je zhruba výsledná délka
polínek. Kola se otáčejí proti sobě a vtahují větev do zařízení.
Vypadávají již nalámané kousky.
- hoblovací nože krájí malé kousky postupně z větví
- rotující fréza strouhá větev
- dvě ozubená kola stojící proti sobě polámou slabší větve na kousky jemile jí vtáhnou mezi sebe
- šnek podobný tomu, co je v mlýnku na maso přesekne větev na kousky
rovnající se rozteči hřbetů - závitu šneku
- hydraulický píst stříhá větve na malé kousky
Video princip drtičů větví
**VIDEO YOUTUBE
Lámání větví mezi ozubenými koly. Rozteč zubů je zhruba výsledná délka
polínek. Kola se otáčejí proti sobě a vtahují větev do zařízení.
Vypadávají již nalámané kousky.
Rotávátor - kypřič se sestaví na šířku 60 cm.
Místo úzké radličky se vloží hrobkovací radlice a rozevře se na maximum.
Pracuje se s tím lépe jak s hrobkovacímí radlicemi a převodovkou s koly, protože si půdu před hrobkováním řádně stroj prokope není nutné před hrobkováním příliš půdu projíždět kypřičem.
Zajímavostí je, že kypřič půdy je v tomto případě zpřevodován pro VARI Jikov, takže má menší otáčky a hlínu opravdu jen prokope.
Viz video níže:
Místo úzké radličky se vloží hrobkovací radlice a rozevře se na maximum.
Pracuje se s tím lépe jak s hrobkovacímí radlicemi a převodovkou s koly, protože si půdu před hrobkováním řádně stroj prokope není nutné před hrobkováním příliš půdu projíždět kypřičem.
Zajímavostí je, že kypřič půdy je v tomto případě zpřevodován pro VARI Jikov, takže má menší otáčky a hlínu opravdu jen prokope.
Viz video níže:
**VIDEO YOUTUBE
Potřeboval bych poradit. Vyměnil jsem odstředivou spojku JIKOV VARI (kovové obložení) a taky kotouč spojky DSK 317(misku). Šroub s pružinou (nový) jsem dotáhnul na viditelnost poloviny závitu. Při volnoběhu má hlasitější hrubší zvuk, který se po přidání plynu a rozjezdu dostane do normálu. Největší problém je, že do kopce na plný plyn s minimální zátěží na cestovní rychlost jede Vari dost pomalu (se starou spojkou pokud byla vpořádku to jelo o dost rychleji).
Převodovka je DKS 317 a pohonná jednotka JIKOV 1453. Dík za radu.
Převodovka je DKS 317 a pohonná jednotka JIKOV 1453. Dík za radu.
Nejlepší zahradní drtiče větví do průměru 3cm v poměru cena a výkon jsou:
Bosch 2500HP ATX
**VIDEO YOUTUBE
HECHT 625 SILENT
**VIDEO YOUTUBE
Upozornění:
Pokud chcete štěpkovat větve o velkém průměru za účelem vytvořit
štěpku na celé zimní období, je k tomu nutné profesionální zařízení
poháněné traktorem, nákladním automobilem, či silným elektromotorem.
Výše uvedené drtiče větví jsou určeny jen na malé zahrádky za účelem
likvidace menšího množství větví a větviček.
Bosch 2500HP ATX
**VIDEO YOUTUBE
HECHT 625 SILENT
**VIDEO YOUTUBE
Upozornění:
Pokud chcete štěpkovat větve o velkém průměru za účelem vytvořit
štěpku na celé zimní období, je k tomu nutné profesionální zařízení
poháněné traktorem, nákladním automobilem, či silným elektromotorem.
Výše uvedené drtiče větví jsou určeny jen na malé zahrádky za účelem
likvidace menšího množství větví a větviček.
1 .) Zkontrolovat zda je v nádrži dostatek benzínu a zda je palivový filtr zaplaven benzínem a není znečistěn. Zařadit neutrál na převodovce, dát páčku omezovače do polohy 1.
2 .) Otevřít palivový kohout.
3 .) Uzavřít sytič 9. , páčku otočit nahoru (po startu musíte sytič sklopit znovu do vodorovné polohy).
4 .) Zatáhnout lehce za startovací šňůru tak, aby západka zasedla do rohatky zařízení - ucítíme, že zařízení klade odpor proti tahu.
5 .) Táhneme dokud píst není téměř před horní úvratí - nutno vyzkoušet, za horní úvratí je píst tlačen kompresí zpět do dolní úvrati a tento moment využijeme pro snadné startování.
6 .) Tedy, těsně před horní úvratí řádně zatáhneme, stlačený plyn nám pomůže roztočit klikovku s pístem a přejít snáze do horní úvrati, kdy přeskočí jiskra a motor chytí - nastartuje se.
7 .) Pokud ani na druhé zatažení motor nechytil, je třeba otevřít klapku sytiče - sklopit do vodorovné polohy.
8 .) Dát plný plyn, polohu omezovače otáček do zářezu 1 a zkusit znovu nastartovat.
9 .) Nastartovaný motor necháme zahřát a můžeme pracovat.
10 .) Pokud motor nechytil viz odkaz níže:
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=86
Obrázek karburátoru JIKOV
2 .) Otevřít palivový kohout.
3 .) Uzavřít sytič 9. , páčku otočit nahoru (po startu musíte sytič sklopit znovu do vodorovné polohy).
4 .) Zatáhnout lehce za startovací šňůru tak, aby západka zasedla do rohatky zařízení - ucítíme, že zařízení klade odpor proti tahu.
5 .) Táhneme dokud píst není téměř před horní úvratí - nutno vyzkoušet, za horní úvratí je píst tlačen kompresí zpět do dolní úvrati a tento moment využijeme pro snadné startování.
6 .) Tedy, těsně před horní úvratí řádně zatáhneme, stlačený plyn nám pomůže roztočit klikovku s pístem a přejít snáze do horní úvrati, kdy přeskočí jiskra a motor chytí - nastartuje se.
7 .) Pokud ani na druhé zatažení motor nechytil, je třeba otevřít klapku sytiče - sklopit do vodorovné polohy.
8 .) Dát plný plyn, polohu omezovače otáček do zářezu 1 a zkusit znovu nastartovat.
9 .) Nastartovaný motor necháme zahřát a můžeme pracovat.
10 .) Pokud motor nechytil viz odkaz níže:
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=86
Obrázek karburátoru JIKOV
Editace: 1353751857
Počet článků v kategorii: 175
Url:rychloupinani-listy-nebo-matice-co-je-lepsi-id-356