Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Princip dvoudobého a čtyřdobého motoru


AD MOB

Výhodou dvoudobého motoru je, že při
každém dosažení pístu horní úvrati dochází
k zapálení směsi takže i malinký motor má
velký výkon. Navíc dvoudobé motory jsou velmi
jednoduché a lehké proto nacházejí obrovské
uplatnění v ručních zařízeních jako jsou pily,
křovinořezy, vysavače atd.
Čtyřtaktní motor se zase může pochlubit dokonalejším
spalováním a menší spotřebou paliva, ale i dvoutaktní
motory jsou v současnosti konstruovány tak, aby jejich
spotřeba se blížila spotřebě čtyřdobých motorů.
Čtyřtaktní motory se v současnosti již také používají
v malé zahradní technice a jsou oblíbené pro svůj
snadný start a mohou být opatřeny i katalyzátorem.

Video princip dvoudobého a čtyřdobého motoru
**

164LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


112

Domácí štípač dřeva | domaci-stipac-dreva-id-424


Zdravím,
pokračuji v představování štípačů dřeva. Tentokrát něco pro domácí použití, přístroj je však možné použít i profesionálně. Na videu vidíte Lumag HE14 - profesionální 2-rychlostní hydraulický štípač dřeva. Robustní vertikální konstrukce se stabilním rámem. Volba 2 pracovní rychlostí pro práci s různou hustotou stípaného dřeva. Štípač dřeva má možnost snížení pístu pro usnadnění transporu a skladování. Dvouruční ovládání. Zástrčka s fázovým měničem pro snadnou změnu směru otáčení. Velká pojezdová kola.
Více info o štípači : //www.akcepardubice.cz/zahradni-technika/stipac-dreva-14-t-lumag-he14-doprava-zdarma
**
131

Vozík na klády | vozik-na-klady-id-679


Vozík na klády ruční. Kládu si uchytí pomocí kleští, jakmile naklopíte oje
, tak kleště sevřou kládu a následně nadzvednou od země a už jedete na
místo určení.
Vozík můžete použít i při kácení dřeva, pokud menší stromy zůstanou zaklesnuty
v korunách okolních stromů.
**
66

Systém broušení řetězu motorové pily PowerSharp | system-brouseni-retezu-motorove-pily-powersharp-id-330


Zub řetězu má dlátovitý tvar. Na přední oblouk lišty se
nevleče brousící přípravek. Pila se natočí, na přípravek
se zatlačí pilou tak aby se vrcholy zubů dotýkaly brusného
kamene a tím jak se pohybují se on kámen brousí.

Reakce uživatele:
Citace:
Akorát k té novince řetězové si musíš koupit i novou lištu, tj 500 kč.řetěz 495 kč,
přípravek na broušení cca700 kč, celkem tedy 1700 a tím přípravkem řetěz
nabrousíš pětkrát a jdeš si koupit nový.Ještě se s tím novým řetězem dá řezat jen
měkčí dřevo, rychleji se to tupí.Takže ti co dělají v lese radí, kup si normální
řetěz a pilník pořežeš s tím daleko nejvíc.


Video PowerSharp Oregon broušení motorové pily
**


**


**
142

Vari převodovka DSK 316 výměna oleje | vari-prevodovka-dsk-316-vymena-oleje-id-724


Pokud výrobce neurčil jinak olej vyměňujte u nové
převodové skříně po prvních 10 hodinách provozu a poté vždy po 100 hodinách provozu
nebo po sezóně.

Hladinu oleje kontrolujeme po odšroubování šroubu s měrkou.
Ryska ukazuje maximální hladinu.
Pokud je to nutné, olej vyměníme a to po zahřátí převodovky provozem zařízení.
Olej z teplé převodovky dokonale vyteče.
Olej se vypouští přes otvor měrky oleje a to nakloněním převodovky.
Olej vypouštíme do nádobky o obsahu nejméně 1 litr protože převodovka má dle druhu obsah přibližně 0,75 litru oleje,
pokud je naplněna po rysku.
Nový olej nalijeme pomocí trychtýře, někdy je třeba trychtýř nadzvednout,
aby mohl uniknout vzduch z převodovky.
Olej používáme předepsaný výrobcem v manuálu například HEKRA PP 90H
Odvzdušňovací otvor v měrce řádně vyčistěte, nesmí být ucpaný.
Poškozené těsnění pod šroubem měrky vyměňte za nové.


38

Poruchy - nejčastější poruchy VARI TERRA JIKOV | poruchy-nejcastejsi-poruchy-vari-terra-jikov-id-150


Citace:

Pokud nemá motor požadovaný výkon, běží nepravidelně, nebo na volnoběhu
zhasíná, nejdříve prohlédneme zapalovací soustavu - svíčku, kabel vysokého napětí
s koncovkou, dále palivovou soustavu - množství paliva v nádrži, není li ucpán přívod paliva ke
karburátoru, není li ucpán palivový kohout.
Zkontrolujte, není-li ucpán otvor ve víčku nádrže pro odvzdušňování.
Dále zkontrolujte zda palivo není znečistěno, nebo neobsahuje vodu.
Pokud jsou v palivu nečistoty bude třeba vyčistit jak nádrž, tak filtr paliva
i karburátor.
Zkontrolujeme palivový a vzduchový filtr zda nejsou znečištěny.
Jestliže motor nechytá, nebo běží nepravidelně i po této kontrole je třeba vyčistit
trysky.

Citace:

Na čištění otvorů trysek se nesmí používat kovové předměty ani dráty,
maximálně lze použít žíni, nebo umělé vlákno!



Motor nejde nastartovat, svíčka je suchá a dává jiskru:
Ucpané trysky, ventil paliva, přívod paliva - palivový filtr 17, 67,47,49, nebo v nádrži není dostatek benzínu, uzavřený přívod paliva.
Ucpaná hlavní tryska
demontujte plovákovou komoru 41, vyšroubujte hlavní trysku 47 a vyčistěte jí profouknutím.

Teplý motor nejde nastartovat
Svíčka je mokrá - uberte plyn na minimum a při vyšroubované svíčce 10 x naprázdno startujte dokud se neodstraní nadbytečné palivo. Očištěnou svíčku našroubujte zpět do hlavy válce a nasuňte kabelovou koncovku.

Svíčka nedává jiskru - svíčka je vyšroubovaná, elektrody jsou očištěny, svíčka připojena ke kabelové koncovce a ukostřená k výfuku - při zkušebním startu nedává jiskru.
- vyměňte jí za novou , pokud ani poté na elektrodách nebude přeskakovat jiskra a kabely jsou v dobrém stavu zkontrolujte, zda se nedotýká zkratové lanko kostry (páčky plynu).
- pokud znovu nepřeskočí jiskra při zkušebním startu, závada bude patrně v zapalovacím ústrojí


Motor se nadměrně zahřívá a nemá výkon
Ucpaný - znečištěný filtr oleje - zanesené přívodní potrubí
Znečistěný ventilátor, žebra válce
Zakarbonované výfukové potrubí
Voda v karburátoru, nádrži.

Další časté závady po 5 letech začínají být značné vůle na oskách plynu a sytiče karburátoru.
Gufera na klice přestávají těsnit.
Netěsnost gufer se projeví tím, že i když svíčka hází jiskru a karburátor
je vyčištěn a dodává palivo, tak motor nelze nastartovat, nebo i když
se motor podaří nastartovat, tak při nulovém plynu a přepnutí páčky
regulátoru otáček do vyššího zářezu 2, 3 dojde k zvýšení otáček,
popřípadě otáčky motoru budou nepravidelné atd.



Editace: 1352207370
Počet článků v kategorii: 164
Url:princip-dvoudobeho-a-ctyrdobeho-motoru-id-314

AD
11 Share
Share
Tweet