STIHL MS 210
Zkušenosti s benzínovou motorovou pilou STIHL MS 210
Motorová pila STIHL MS 210 (v roce 2010 přibližně MS 230) je používána 10 let k přípravě palivového dříví zhruba 15 kubíku na zimní topnou sezónu - nařezání tvrdého dubového, bukového dřeva na polínka o délce 25 cm.
Za tuto dobu (10 let) se nevyskytla žádná závada jen podávací plastové zuby se zaoblily. Pila vyžaduje často čistit vzduchový filtr (zhruba při každém dolévání benzínu) jinak rychle ztrácí otáčky a výkon.
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
2 .) šnek AKY 357358 AKY kypřič
3 .) pojistný kroužek 47 AKY kypřič
4 .) ložisko 6004 AKY kypřič
5 .) ložisko 6303 AKY kypřič
7 .) těsnicí kroužek papír AKY kypřič
8 .) pero 5e7x5x14 AKY kypřič
9 .) kotouč spojky AKY kypřič
10 .) podložka s jazýčkem AKY kypřič
11 .) matice m12x125 AKY kypřič
13 .) vymezovací podložka šnekového kola AKY kypřič
15 .) šnekové kolo úplné AKY 357358 AKY kypřič
16 .) ložisko 6206 AKY kypřič
17 .) pojistný kroužek 62 AKY kypřič
19 .) víko AKY kypřič
20 .) šroub m8x16 AKY kypřič
21 .) podložka 8 AKY kypřič
22 .) opěrný kroužek AKY kypřič
23 .) o kroužek 30x2 AKY kypřič
24 .) gufero 48x62x8 AKY kypřič
25 .) plstěný kroužek AKY kypřič
26 .) olejová zátka m14x15 AKY kypřič
27 .) těsnění Cu 14x18 olejové zátky AKY kypřič
28 .) kolik 5x16 AKY kypřič
29 .) zajišťovací šroub klička AKY kypřič
_____________________________________________________________
60 .) nožová příruba
61 .) náboj AKY 358
63 .) nůž levý
64 .) nůž právy
65 .) nožová hvězdice levá
68 .) nožová hvězdice pravá
71 .) podložka šestihran
72 .) matice M16x1,5
73 .) závlačka mala
75 .) osový cep 218 2 hvězdice
76 .) osový cep 398 4 hvězdice
77 .) osový cep 578 6 hvězdic
78 .) osový cep 758 8 hvězdic
79 .) osový cep 938 mm
80 .) osový cep 1118 mm
81 .) šroub M8x25
82 .) matice M8
83 .) podložka 8
_________________________________________________
98 .) nosič radličky
99 .) radlička úplná
100 .) zálačka radličky velká
_________________________________________________
32 .) ochranný koutouč hluboký
33 .) ochranný koutouč plochý
34 .) závěs Z-02 kompletní
35 .) kolík úplný - svořeň
Převodovka VARI DSK 317 obrázek a seznam dílů | prevodovka-vari-dsk-317-obrazek-a-seznam-dilu-id-169
Převodová skříň se závěsem DSK-317, 317/S, 317/D
Gearbox with suspender
1 .) závěs
3 .) kolík svořen uplný
4 .) skřín dolní dsk 317
13.) šnekové kolo úplné DSK 317
16.) vymezovací podložka
17.) vymezovací podložka
18.) ložisko 6206
19.) pojistný kroužek 62
20.) gufero 48x62x8
21.) O kroužek 30x2
22.) plstěný kroužek
23.) opěrný kroužek
24.) těsnění víka
25.) víko boční
26.) šroub m8x16
27.) podložka 8
28.) těsnění cu 14x18 olejove zátky
29.) olejová zátka
32.) skřín horní
56.) zajišťovací šroub
59.) matice m14x15
63.) těsnění skříně
66.) šroub 8x30
68.) matice m8
69.) šroub m8x25
71.) kolik 5x16
77.) zajišťovací šroub
_______________________________________________________________________________
5 .) šnekový hřídel DSK 317
6 .) ložisko 30204
8 .) vymezovací podložka k 30204
9 .) vymezovací podložka
10 .) o kroužek 42x2
11 .) víčko spodní
12 .) šroub m 6x12
14 .) pero 5x5x14
30 .) pojistný kroužek 20
31 .) kolo ražení
33 .) ložisko 6200
34 .) ložisko 6203
35 .) ložisko 6201
36 .) podložka
37 .) pastorek
38 .) předloha
39 .) pojistný kroužek 40
40 .) předlohový hřídel
41 .) ozubené kolo male
42 .) ozubené kolo velké
44 .) pouzdro
45 .) pružina aretace
46 .) o kroužek 10x6
47 .) západka aretace
48 .) matice m16x15
49 .) vymezovací podložka
51 .) kulička 16
52 .) podložka
53 .) řadící kulisa
54 .) o kroužek 14x10
55 .) těsnění Cu 14x18 olejové zátky
57 .) kulička pr 7938
58 .) pružina kuličky
60 .) těsnicí kroužek papír
61 .) gufero 30x40x7
62 .) kotouč spojky
64 .) podložka zajišťovací s jazýčkem
65 .) matice m12x125
67 .) vymezovací podložka
70 .) pero 5e7x5x14
72 .) těsnicí kroužek 16x20
73 .) ukazatel šipka
74 .) řadící páka
75 .) koule 25
Gearbox with suspender
1 .) závěs
3 .) kolík svořen uplný
4 .) skřín dolní dsk 317
13.) šnekové kolo úplné DSK 317
16.) vymezovací podložka
17.) vymezovací podložka
18.) ložisko 6206
19.) pojistný kroužek 62
20.) gufero 48x62x8
21.) O kroužek 30x2
22.) plstěný kroužek
23.) opěrný kroužek
24.) těsnění víka
25.) víko boční
26.) šroub m8x16
27.) podložka 8
28.) těsnění cu 14x18 olejove zátky
29.) olejová zátka
32.) skřín horní
56.) zajišťovací šroub
59.) matice m14x15
63.) těsnění skříně
66.) šroub 8x30
68.) matice m8
69.) šroub m8x25
71.) kolik 5x16
77.) zajišťovací šroub
_______________________________________________________________________________
5 .) šnekový hřídel DSK 317
6 .) ložisko 30204
8 .) vymezovací podložka k 30204
9 .) vymezovací podložka
10 .) o kroužek 42x2
11 .) víčko spodní
12 .) šroub m 6x12
14 .) pero 5x5x14
30 .) pojistný kroužek 20
31 .) kolo ražení
33 .) ložisko 6200
34 .) ložisko 6203
35 .) ložisko 6201
36 .) podložka
37 .) pastorek
38 .) předloha
39 .) pojistný kroužek 40
40 .) předlohový hřídel
41 .) ozubené kolo male
42 .) ozubené kolo velké
44 .) pouzdro
45 .) pružina aretace
46 .) o kroužek 10x6
47 .) západka aretace
48 .) matice m16x15
49 .) vymezovací podložka
51 .) kulička 16
52 .) podložka
53 .) řadící kulisa
54 .) o kroužek 14x10
55 .) těsnění Cu 14x18 olejové zátky
57 .) kulička pr 7938
58 .) pružina kuličky
60 .) těsnicí kroužek papír
61 .) gufero 30x40x7
62 .) kotouč spojky
64 .) podložka zajišťovací s jazýčkem
65 .) matice m12x125
67 .) vymezovací podložka
70 .) pero 5e7x5x14
72 .) těsnicí kroužek 16x20
73 .) ukazatel šipka
74 .) řadící páka
75 .) koule 25
Broušení pily zabralo 20 minut
Byl použit smirkový lamelový kotouč, úhlová bruska - flexka a pilový kotouč byl ocelový bez plátků z tvrdokovu, určený na řezání palivového dříví. Trénink je dobré provádět na kotouči, který již dosluhuje a případný nezdar nebude tolik mrzet. Kotouče s plátky z tvrdokovu potřebují přesné broušení na speciálním zařízení. Výhodou je, že nebylo třeba vyndat kotouč z pily, tedy úspora času a také pilník se ztupil po dvou broušeních, tedy i finanční úspora. Náročnost: Zvládne člověk, který umí pracovat s úhlovou bruskou, dodržuje předepsané bezpečnostní předpisy a ví co dělá. Pilu je třeba po určitém počtu broušení nechat nabrousit odborným brusičem, který navíc udělá šraňk - rozvod zubů. Ostrá pila významně šetří spotřebu elektrické energie.Je třeba dodržovat bezpečnostní předpisy určené výrobcem pro údržbu a práci s jednotlivým zařízením. Ochranné brýle, nebo odpojení cirkulárky od elektrického proudu, je základ.
Kotouč je třeba při broušení jednotlivých zubů zajistit proti otáčení, například svěrkami pro svařování plechů.
Broušení čela zubu je mnohem snadnější. Je třeba dodržet původní úhly. Trošinku přitlačit kotouč, mírně oddálit a zkontrolovat jakou stopu zanechává kotouč.
Broušení hřbetu zubu je mnohem náročnější, nejdříve přiložit vypnutou brusku, zkusit úhly, zda kotouč správně sedí, pak mírně oddálit, zapnout brusku a jemně zkusit, jakou stopu zanechává kotouč. Je lepší začít od konce zubu ke špici, jinak špici snadno podbrousíme. Je nutné počítat přitlačení kotouče ke hřbetu zubu. Mělo by stačit třikrát na každý hřbet přitlačit. Počet přitlačení - broušení je důležitý aby zuby zůstaly stejně vysoké. Správný úhel broušení zanechává stopu po celém hřbetu zubu, to značí, že se podařilo zachovat původní úhly broušení.
Správně nabroušená pila snadno řeže - prochází materiálem, na řezu je vidět jak nabroušený kotouč ubíral pořádné porce materiálu.
Nejčastější chyby jsou zbroušení špice zubu, proto je lepší začít brousit od zadní části zubu a kontrolovat zda kotouč zanechává spravnou stopu na hřbetu zubu
Lépe je začít od zadní části zubu a kontrolovat zanechanou brusnou stopu, zda je úhel správný a srovnat úhel kotouče s úhlem hřbetu zubu.Pokud se začne od špice zubu, hrozí její podbroušení.
Pro břit hřbetu platí to samé, pokud jej zbrousíme, zbrousíme i špici zubu - začít od spodní hrany, kontrolovat brusnou stopu a případně dorovnat držení flexky a tím úhel kotouče aby byl stejný jako u zubu
Date: 04.08.2022 - 23:15
Před uvedením do provozu je třeba olejový čistič doplnit olejem
například MOGUL TS.
Hladina olejem má být 3 - 5 mm nad dnem spodního dílu čističe.
Olej pravidelně kontrolujte a dolívejte a při znečištění vyměňte.
V suchém prašném období kontrolu provádíme denně, jinak dle
potřeby. Po každých 30 hodinách provozu olej vyměníme.
například MOGUL TS.
Hladina olejem má být 3 - 5 mm nad dnem spodního dílu čističe.
Olej pravidelně kontrolujte a dolívejte a při znečištění vyměňte.
V suchém prašném období kontrolu provádíme denně, jinak dle
potřeby. Po každých 30 hodinách provozu olej vyměníme.
Hezký den.
Po 2 -3 min. bezproblémového chodu mi motor náhle shasne. Po nastartování jde přitom do otáček i na volnoběh. Už jsem zkoušel: 1. ucpaný přívod paliva - benzín do karburátoru teče ani víčko nádrže není ucpané 2. nečistoty v karburátoru - plováková komora vyčištěna a trysky profouknuté 3. problém v elektrice - kontakty rozdělovači očištěny 4. špatná svíčka - výměna za novou (jiskru dává) 4. vyčištěná nádrž a nový benzín 5. kabel ke svíčce se motoru nedotýká. Co ještě může být špatně???
Děkuji moc za radu.
Jirka K.
Po 2 -3 min. bezproblémového chodu mi motor náhle shasne. Po nastartování jde přitom do otáček i na volnoběh. Už jsem zkoušel: 1. ucpaný přívod paliva - benzín do karburátoru teče ani víčko nádrže není ucpané 2. nečistoty v karburátoru - plováková komora vyčištěna a trysky profouknuté 3. problém v elektrice - kontakty rozdělovači očištěny 4. špatná svíčka - výměna za novou (jiskru dává) 4. vyčištěná nádrž a nový benzín 5. kabel ke svíčce se motoru nedotýká. Co ještě může být špatně???
Děkuji moc za radu.
Jirka K.
Editace: 9.3.2020 - 10:16
Počet článků v kategorii: 175
Url:stihl-ms-210-20100821