STIHL MS 210
Zkušenosti s benzínovou motorovou pilou STIHL MS 210
Motorová pila STIHL MS 210 (v roce 2010 přibližně MS 230) je používána 10 let k přípravě palivového dříví zhruba 15 kubíku na zimní topnou sezónu - nařezání tvrdého dubového, bukového dřeva na polínka o délce 25 cm.
Za tuto dobu (10 let) se nevyskytla žádná závada jen podávací plastové zuby se zaoblily. Pila vyžaduje často čistit vzduchový filtr (zhruba při každém dolévání benzínu) jinak rychle ztrácí otáčky a výkon.

175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Upozornění před samotným seřízením bohatosti směsi zkontrolujte níže uvedené
Karburátor musí mít čisté trysky a být v dobrém stavu, bez velkých vůlí
na oskách plynové klapky a klapky sytiče jinak přisává falešný vzduch a nelze seřídit bohatost směsi.
Karburátor musí být řádně připevněn a matice příruby dotaženy a těsnění pod přírubou musí těsnit.
Filtr vzduchu musí být čistý a gumové koleno nesmí být prasklé, nebo zkroucené či špatně upevněné.
Svíčka zapalovací musí házet jiskru a být čistá.
Píst musí mít kompresi - klade značný odpor při startování když se sune k horní úvrati,
pokud vyšroubujete svíčku tak musíte cítit znatelný rozdíl - píst ve válci bez svíčky klade při
startování jen minimální odpor.
Pokud píst po vyšroubování svíčky při startování klade značný odpor, prohlédněte stěny válce
zda nejsou poškrábány (odšroubovat výfuk i karburátor a otvory prohlédnout stěny válce když
píst je v dolní úvrati. Poškození stěn válce značí nutnost provedení výbrusu, výměnu pístu a pístních
kroužků a gufer na klikovce.
Gufera na klikovce musí těsnit viz
Časté poruchy VARI TERRA JIKOV: http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=86
Většinou pokud provedete předchozí úkony a vše řádně prohlédnete a vyčistíte,
nebude již třeba provádět žádné seřízení bohatosti směsi!
Nastavení bohatosti směsi - návod dvoutaktní motor JIKOV VARI TERRA
Nemáte li dostatek zkušeností se seřizováním bohatosti směsi, obraťte se na odbornou dílnu.
Příliš chudá směs vede k rychlému opotřebení částí motoru a mnohdy i k jeho zadřítí.
Označte si polohu regulačního šroubu 38 a 39 (zaznamenávejte si neustále kolik otáček jste povolili, či dotáhli)
a zapisujte si údaj do notesu, abyste se kdykoliv mohli navrátit do původního stavu
před seřízením bohatosti směsi!

Karburátor musí mít čisté trysky a být v dobrém stavu, bez velkých vůlí
na oskách plynové klapky a klapky sytiče jinak přisává falešný vzduch a nelze seřídit bohatost směsi.
Karburátor musí být řádně připevněn a matice příruby dotaženy a těsnění pod přírubou musí těsnit.
Filtr vzduchu musí být čistý a gumové koleno nesmí být prasklé, nebo zkroucené či špatně upevněné.
Svíčka zapalovací musí házet jiskru a být čistá.
Píst musí mít kompresi - klade značný odpor při startování když se sune k horní úvrati,
pokud vyšroubujete svíčku tak musíte cítit znatelný rozdíl - píst ve válci bez svíčky klade při
startování jen minimální odpor.
Pokud píst po vyšroubování svíčky při startování klade značný odpor, prohlédněte stěny válce
zda nejsou poškrábány (odšroubovat výfuk i karburátor a otvory prohlédnout stěny válce když
píst je v dolní úvrati. Poškození stěn válce značí nutnost provedení výbrusu, výměnu pístu a pístních
kroužků a gufer na klikovce.
Gufera na klikovce musí těsnit viz
Časté poruchy VARI TERRA JIKOV: http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=86
Většinou pokud provedete předchozí úkony a vše řádně prohlédnete a vyčistíte,
nebude již třeba provádět žádné seřízení bohatosti směsi!
Nastavení bohatosti směsi - návod dvoutaktní motor JIKOV VARI TERRA
Nemáte li dostatek zkušeností se seřizováním bohatosti směsi, obraťte se na odbornou dílnu.
Příliš chudá směs vede k rychlému opotřebení částí motoru a mnohdy i k jeho zadřítí.
Označte si polohu regulačního šroubu 38 a 39 (zaznamenávejte si neustále kolik otáček jste povolili, či dotáhli)
a zapisujte si údaj do notesu, abyste se kdykoliv mohli navrátit do původního stavu
před seřízením bohatosti směsi!
Citace:
Motor má být zahřátý na provozní teplotu !
Regulační šroub 38 s citem dotáhneme - okamžik kdy dosednou na sebe závity pružiny 33,
víc již nedotahujeme !!! A zaznamenáme si velikost pootočení regulačního šroubu pro případ
návratu k původnímu nastavení !!!
Pak šroub povolíme v rozsahu 1/2 až 1 1/2 otáčky, tedy střední hodnota je zhruba povolit o jednu otáčku.
Pokud se dalším povolením regulačního šroubu 38 otáčky začnou zvyšovat, ubereme základní plyn šroubem 39 a znovu
zkusíme povolit šroub bohatosti směsi a vše opakujeme tak dlouho dokud se otáčky motoru zvyšuji po mírném
povolení regulačního šroubu 38.
(Pokud šroub 38 musíte dotáhnout na méně jak jednu otáčku od základního dotažení a povolení o jednu otáčku, raději vyhledejte odborný servis,
jinak může hrozit zadření motoru díky nedokonalému mazaní chudobnou směsí).
Pokud se motor zastavuje ve volnoběžných otáčkách, můžeme přidat základní plyn (pootevření plynové klapky) pomocí
regulačního šroubu 39 a to v rozsahu 1/2 až 2 otáčky.
Po seřízení můžeme bohatost směsi ještě zvýšit povolením šroubu 38 o 1/4 otáčky pro snadnější studený start.
Na volnoběžné otáčky nesmí zabírat spojka, tedy motorová jednotka nesmí
uvést do chodu převodovku, popřípadě celý stroj. Pokud k tomu dochází, musíte
povolit šroub 39 a snížit volnoběžné otáčky.
Volnoběžné otáčky by měly být, co nejmenší, ale stroj nesmí zhasínat a
zároveň by měl svižně přecházet do vyšších otáček po přidání plynu.
Volnoběžné otáčky dvoutaktního motoru VARI JIKOV se nastavují na 1.300 +- 100 otáček za minutu.
Motor má být zahřátý na provozní teplotu !
Regulační šroub 38 s citem dotáhneme - okamžik kdy dosednou na sebe závity pružiny 33,
víc již nedotahujeme !!! A zaznamenáme si velikost pootočení regulačního šroubu pro případ
návratu k původnímu nastavení !!!
Pak šroub povolíme v rozsahu 1/2 až 1 1/2 otáčky, tedy střední hodnota je zhruba povolit o jednu otáčku.
Pokud se dalším povolením regulačního šroubu 38 otáčky začnou zvyšovat, ubereme základní plyn šroubem 39 a znovu
zkusíme povolit šroub bohatosti směsi a vše opakujeme tak dlouho dokud se otáčky motoru zvyšuji po mírném
povolení regulačního šroubu 38.
(Pokud šroub 38 musíte dotáhnout na méně jak jednu otáčku od základního dotažení a povolení o jednu otáčku, raději vyhledejte odborný servis,
jinak může hrozit zadření motoru díky nedokonalému mazaní chudobnou směsí).
Pokud se motor zastavuje ve volnoběžných otáčkách, můžeme přidat základní plyn (pootevření plynové klapky) pomocí
regulačního šroubu 39 a to v rozsahu 1/2 až 2 otáčky.
Po seřízení můžeme bohatost směsi ještě zvýšit povolením šroubu 38 o 1/4 otáčky pro snadnější studený start.
Na volnoběžné otáčky nesmí zabírat spojka, tedy motorová jednotka nesmí
uvést do chodu převodovku, popřípadě celý stroj. Pokud k tomu dochází, musíte
povolit šroub 39 a snížit volnoběžné otáčky.
Volnoběžné otáčky by měly být, co nejmenší, ale stroj nesmí zhasínat a
zároveň by měl svižně přecházet do vyšších otáček po přidání plynu.
Volnoběžné otáčky dvoutaktního motoru VARI JIKOV se nastavují na 1.300 +- 100 otáček za minutu.

Drtiče větví, ale i štěpkovací zařízení pracují na několika základních principech
- hoblovací nože krájí malé kousky postupně z větví
- rotující fréza strouhá větev
- dvě ozubená kola stojící proti sobě polámou slabší větve na kousky jemile jí vtáhnou mezi sebe
- šnek podobný tomu, co je v mlýnku na maso přesekne větev na kousky
rovnající se rozteči hřbetů - závitu šneku
- hydraulický píst stříhá větve na malé kousky
Video princip drtičů větví
**VIDEO YOUTUBE
Lámání větví mezi ozubenými koly. Rozteč zubů je zhruba výsledná délka
polínek. Kola se otáčejí proti sobě a vtahují větev do zařízení.
Vypadávají již nalámané kousky.

- hoblovací nože krájí malé kousky postupně z větví
- rotující fréza strouhá větev
- dvě ozubená kola stojící proti sobě polámou slabší větve na kousky jemile jí vtáhnou mezi sebe
- šnek podobný tomu, co je v mlýnku na maso přesekne větev na kousky
rovnající se rozteči hřbetů - závitu šneku
- hydraulický píst stříhá větve na malé kousky
Video princip drtičů větví
**VIDEO YOUTUBE
Lámání větví mezi ozubenými koly. Rozteč zubů je zhruba výsledná délka
polínek. Kola se otáčejí proti sobě a vtahují větev do zařízení.
Vypadávají již nalámané kousky.

Zdravím.Nemohu nikde najíd poměr převodu osa spojky/od motoru/-ke hřídeli na kola.Zajímá mě převod pro orbu ať už terra nebo vari.Co jsem našel z manuálu pro terru a vari je pouze uveden údaj otáček hřídele na kola,ale ne při jakých otáčkách motoru.Můžete někdo mě s tím poradit
Pila na dřevo oblouková 590 mm
Levně koupené, dvakrát placené!
Malá oblouková pilka 515 mm délka listu zakoupená v supermarketu
měla tyto nedostatky.
Čela břitů zubů byly kolmé k řezanému předmětu - nenabroušené.
Zuby byyly vyžíhány takže okamžitě ztratily šraňk - rozhod.
Rám celkem stabilní. Možná po výměně listu bude
plnit svůj účel.
Raději koupit přímo od výrobce Pilana Zborovice za
o něco vyšší cenu, ale člověk může hned dělat než od neznámého
výrobce.
Levně koupené, dvakrát placené!
Malá oblouková pilka 515 mm délka listu zakoupená v supermarketu
měla tyto nedostatky.
Čela břitů zubů byly kolmé k řezanému předmětu - nenabroušené.
Zuby byyly vyžíhány takže okamžitě ztratily šraňk - rozhod.
Rám celkem stabilní. Možná po výměně listu bude
plnit svůj účel.
Raději koupit přímo od výrobce Pilana Zborovice za
o něco vyšší cenu, ale člověk může hned dělat než od neznámého
výrobce.
Voda z bojleru může zapáchat z více příčin. Může to být vodou samotnou pokud
máme vlastní zdroj a voda například obsahuje síru, může pak zapáchat po
zkažených vejcích.
Tak zapáchá voda i v bojleru, který se často nepoužívá.
Dobré je když se nám vodu podaří vypustit z bojleru.
Zastavíme hlavní přívod vody.
Pak otevřeme kohout teplé vody i studené, které jsou
připojeny na bojler a voda by měla vytéct z kohoutku na
studenou vodu.
Taky můžete zkusit vypustit vodu přes pojistný ventil, ale zase
je třeba otevřít kohout s teplou vodou, aby v bojleru nevznikl podtlak,
který brání vytečení vody z bojleru.
Po vypuštění necháme otevřený jen kohout na teplou vodu a otevřeme
hlavní přívod vody. Jakmile začne téci plynule "teplá" voda z bojleru,
kohout s teplou uzavřeme a necháme bojler ohřát na max teplotu,
aby se usmrtily všechny případné bakterie.
Vodu znovu raději ještě vypustíme.
máme vlastní zdroj a voda například obsahuje síru, může pak zapáchat po
zkažených vejcích.
Tak zapáchá voda i v bojleru, který se často nepoužívá.
Dobré je když se nám vodu podaří vypustit z bojleru.
Zastavíme hlavní přívod vody.
Pak otevřeme kohout teplé vody i studené, které jsou
připojeny na bojler a voda by měla vytéct z kohoutku na
studenou vodu.
Taky můžete zkusit vypustit vodu přes pojistný ventil, ale zase
je třeba otevřít kohout s teplou vodou, aby v bojleru nevznikl podtlak,
který brání vytečení vody z bojleru.
Po vypuštění necháme otevřený jen kohout na teplou vodu a otevřeme
hlavní přívod vody. Jakmile začne téci plynule "teplá" voda z bojleru,
kohout s teplou uzavřeme a necháme bojler ohřát na max teplotu,
aby se usmrtily všechny případné bakterie.
Vodu znovu raději ještě vypustíme.
Editace: 9.3.2020 - 10:16
Počet článků v kategorii: 175
Url:stihl-ms-210-20100821