Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

HECHT kontaktní údaje


AD MOB

WERCO spol. s r.o.
U Mototechny 131
251 62 TEHOVEC
Česká republika / EU
Tel: +420 323 661 347
Fax: +420 323 661 348
GPS: 49°59"22.264"N 14°43"36.091"E
Dotazy k produktům HECHT:
prodejna@werco.cz
Náhradní díly HECHT:
nahradnidily@werco.cz
http://www.hecht.cz/

http://www.zahradahrou.cz

http://www.werco.cz

161LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


41

Benzín doba použitelnosti | benzin-doba-pouzitelnosti-id-158


Citace:
Doporučení pro majitele 2 taktních motorů:
Je nutné používat čerstvě namíchané palivo, protože současné ekologičtější oleje pro mazaní 2 taktů benzín Natural 95 postupně rozpouští a tím snižuje jejich mazné vlastnosti, proto si vždy míchejte palivo,
které spotřebujete. Navíc i benzín obsahuje bio-složky, které mohou po určité době doslova
zalepit jemné otvory a trysky v karburátoru.


Nejvíce servisních oprav zadřených motorů se
vztahuje k jarnímu období z důvodu, že uživatelé zahradní
techniky použili benzín, který zůstal v nádrži stroje přes celou zimu.
Pokud používáte lepší oleje dodržujte předepsaný poměr směsi bezínu s olejem stanovený výrobcem.
Do nádrže stroje nelijeme benzín, který obsahuje vodu,
mechanické nečistoty, kal, rez, sraženiny.


Benzín je nejlépe používat čerstvý - právě zakoupený u čerpací stanice.
Po 14 dnech při běžném skladování již dochází ke změnám, polymerizaci některých
složek. Pokud byl benzín v nádrži stroje, došlo k odpaření prchavých složek
a motor již bude o něco hůře startovat.
Benzín zakoupený v určité období roku má svoji kvalitu (zimní, letní, přechodný, tlak par při zahřátí - léto 60kPa zima 90kPa)
a v toto roční období by se měl používat.
Pokud je benzín míchaný s olejem, mělo by se namíchat jen takové množství,
které spotřebujete, protože s moderními oleji může docházet ke změnám (tvorba gelu, sraženin atd.)
které doslova zalepí jemné otvory a trysky karburátoru.
Pokud palivo s olejem nalíváte z kanystru do nádrže, vždy jej předem pro jistotu znovu protřepejte.
Používejte jen kanystry určené pro skladování pohonných hmot!

Voda v benzínu:
V těsně uzavřeném kanystru by nemělo docházet ke kondenzaci vodních par
na stěnách, ale v nádrži stroje k tomu dochází, takže po určitém čase benzín
bude obsahovat i vodu. Hlavní podíl na tomto procesu má střídání teploty
okolního vzduchu a jeho vlhkost.

Oxidace benzínu
Oxidace benzínu téměř neprobíhá v hermeticky uzavřených a po okraj naplněných
kanystrech - nádržích uchovávaných v podzemních skladech za nízké teploty.
Na oxidaci benzínu má vliv sluneční záření, vzduch, popřípadě některé kovy (měď),
vysoká teplota.



Bio-složky benzínu
Do paliv mohou být přidávány další složky (od roku 2006), jako metanol, etanol, které jsou schopny vázat vodu
a ty ve směsi s oleji mohou po určitém čase získávat nežádoucí vlastnosti, takže další důvod
proč používat nový benzín.

Stabilizátor benzínu
Stabilizátory paliva se používají při dlouhodobém uskladnění (více
jak 2 měsíce
). Je nutné naplnit nádrž po okraj a nechat stabilizované palivo i
v karburátoru. Stabilizátor dokáže ošetřit palivo až na 6 měsíců.
Pokud je benzín bez stabilizátoru, tak jej na zimu, nebo období přesahující
2 měsíce vypustíme z nádrže a vyjedeme vše, co zbylo v karburátoru.
72

Ruční broušení řetězu motorové pily | rucni-brouseni-retezu-motorove-pily-id-338



Předem je důležité připomenout, že broušení pilníkem je nouzové řešení v terénu a po 10 ručních broušeních všech zubů řetězu je již téměř nutné zuby řádně nabrousit a zarovnat na brusce na řetězy.


Jak poznat tupý pilový řetěz?
Správně nabroušený řetěz přiložený k polenu s lištou ve svislém směru, se sám do dřeva zařezává a není třeba tlačit na pilu, a piliny tvoří špony - obdélníčky šířky zubu a délky 5 a více milimetrů.

Tupé zuby se poznají podle

  • pokud je nutno na pilu tlačit ve svislém směru (když se řeže poleno například v kozlíku, tak by si měl řetěz sám řídit rychlost řezání)
  • drobné piliny jako prach
  • kouř z místa řezu i když pila maže
  • řez je křivý, řetěz je z jedné strany tupý, špatně nabroušený
  • pila odskakuje, drnčí v rukách - nesprávná výška omezovacích zubů ( omezovací zuby je až ta poslední možnost a před jejich zkrácením je třeba se poradit s odborníkem a až mám zkušenosti, tak už je možno jejich zkracování provádět sám, ale většinou se nezkracují do doby, kdy řezné zuby mají víc jako polovinu původní délky)


Ostrý a tupý zub řetězu motorové pily



Broušení řetězu pily se provádí speciálním kulatým pilníkem o přesně stanoveném průměru.
Každý řetěz má svoje parametry a tvar zubu, proto je nutné před zakoupením pilníku znát údaje o řetězu.Ty jsou vyznačeny na obale, ve kterém jsme řetěz zakoupily. Pokud obal nemáme vymontujeme řetěz a vezmeme jej sebou do prodejny, kde by měly určit, jaký pilník je vhodný pro ostření našeho řetězu.
Zuby mají tvar pluhové radlice a břitem ořezávají drobné třísky, jako hoblík hobliny. Hobliny o délce 5 mm i delší (u syrového dřeva) svědčí o dobře nabroušených zubech, pila se propadá do polene při řezání vlastní vahou bez nutnosti tlačit na ní.
Drobné třísky a malý přírůstek řezu většinou značí, že řetěz je již ztupen.
Ke kulatému pilníku je dobré si koupit i vodící přípravek pro přesnější vedení pilníku a dodržení vrcholových úhlů břitu, ale hlavně abychom nepilovali do článku řetězu a tím nezapříčinili jeho předčasné přetržení.
Správný průměr pilníku by měl zaručit vrcholový úhel břitu zhruba 60°. Úhel čela je zpravidla 30° a je vyznačen na přípravku, do kterého upínáme pilník.
Pozor, zuby jsou pravé a levé !!! Je nutné nejdříve nabrousit každý druhý zub a pak změnit směr broušení tak aby pilník kopíroval uhel čela břitu.
Každý zub přetáhneme pilníkem asi 3 krát jen směrem od sebe!! Pokud by byl zub stále ještě tupý přidáme další přetažení.

Správně a špatně naostřený břit zubu řetězu pily - pohled shora
Břit musí být po broušení pilníkem rovný. Zakulacení indikuje nesprávné vedení pilníku, nebo, v průběhu řezání, značné otupení zubu a je třeba jej neprodleně naostřit.
Pokud se nedaří zub řádně nebrousit, je třeba ZAVČAS řetěz nabrousit u odborníka.


Video jak nabrousit řetěz motorové pily pomocí pilníku.
**
88

Rychloupínání lišty nebo matice co je lepší | rychloupinani-listy-nebo-matice-co-je-lepsi-id-356


Vzhledem k tomu, že lištu často nesundáváme je lepší, když je lišta řetězu motorové pily upevněna dvěma šrouby a maticemi.
Spojení šroub + matice lze pevně dotáhnout a lišta se jen tak snadno neuvolní. To pak souvisí i s napnutím řetězu, který je nutno častěji napínat pokud lišta není pevně uchycena.

Obrázek: motorová pila STIHL MS 261 s rychloupínacím prvkem.


Obrázek: motorová pila STIHL MS 261 C-Q s dvěma šrouby a maticemi zajišťujícími pevné uchycení lišty.
94

Štípač dřeva na principu setrvačníku | stipac-dreva-na-principu-setrvacniku-id-362


Základem tohoto štípače je mohutný setrvačník opatřený
štípacím trnem - sekyrou a pracovním stolem, na který
se pokládají polena.
Poleno se přitlačí k otáčejícímu setrvačníku a vyčká se
až zubu poleno rozpůlí.
Nebezpečí je v tom, že zub muže poleno vymrštit, či
zachytit ruku pracovníka, který stroj obsluhuje.
Stroj má však menší spotřebu energie, než klasické
hydraulické štípače.

**
76

Hydraulický štípač dřeva seřízení výšky zdvihu | hydraulicky-stipac-dreva-serizeni-vysky-zdvihu-id-342


Pro rychlost štípání je důležité, aby
bylo možno seřídit délku vracení se
zpět hydraulického válce a tím se
zkrátila doba, po kterou hydraulika
pracuje naprázdno viz video:

**


Editace: 1334576450
Počet článků v kategorii: 161
Url:hecht-kontaktni-udaje-id-117

AD
11 Share
Share
Tweet