wc ventil pouští vodu P-2446-EF
Plovákový ventil nezavíral a pořád tekla voda.
Hlavní příčina byla ucpaná tryska pod oranžovým vahadlem.
Protáhl jehlou, ale propláchl jsem i celý systém, odšrouboval matici krytu,
a vše vypláchl. Byly tam usazeniny vápence atd.
Hlavní příčina byla ucpaná tryska pod oranžovým vahadlem.
Protáhl jehlou, ale propláchl jsem i celý systém, odšrouboval matici krytu,
a vše vypláchl. Byly tam usazeniny vápence atd.
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Trámy a hranoly není vždy nutné si nechat nařezat na
pile, ale můžeme je osámovat ( vytvořit čtvercový,
obdélníkový půdorys) přímo v lese pomocí
přípravku od fy LOGOSOL, který připevníme na oba konce klády.
Mezi konci přípravku upevníme jekl - desku, po které
se bude posouvat motorová pila opatřená plochou s dorazem
pro přesné řezání.
Tímto způsobem můžeme kládu nařezat i na fošny, nebo prkna,
ale přípravek neotáčíme, jen posunujeme plošinu o tloušťku
další fošny.
Více ve videu Zarovnávání - hranění trámů přímo v lese:
**VIDEO YOUTUBE
pile, ale můžeme je osámovat ( vytvořit čtvercový,
obdélníkový půdorys) přímo v lese pomocí
přípravku od fy LOGOSOL, který připevníme na oba konce klády.
Mezi konci přípravku upevníme jekl - desku, po které
se bude posouvat motorová pila opatřená plochou s dorazem
pro přesné řezání.
Tímto způsobem můžeme kládu nařezat i na fošny, nebo prkna,
ale přípravek neotáčíme, jen posunujeme plošinu o tloušťku
další fošny.
Více ve videu Zarovnávání - hranění trámů přímo v lese:
**VIDEO YOUTUBE
Rychlo štípačka s hřebenovým převodem až 7x rychlejší štípání dříví
Název DR Power DR RapidFire Flywheel Log SplitterMotor pohání setrvačník s pastorkem - malým ozubeným kolem. Píst je nahrazen ozubenou čtyřhrannou tyčí, která je pákou přitlačena k pastorku. Tím dojde k posuvu tyče proti polenu, které je přitlačeno na štípací klín a rozštípnuto. Tlak až 7 tun. Po uvolnění páky, nebo po dosažení max vysunutí tyče se tyč vzdálí ozubením od pastorku a dojde k jejímu zasunutí, pomocí pružiny, zpět do výchozí polohy.
Podomácku vyrobená štípačka viz video:
**VIDEO YOUTUBE
Štípač s klínem, sekyrou na obvodu setrvačníku
Základem tohoto štípače je mohutný setrvačník opatřenýštípacím trnem - sekyrou a pracovním stolem, na který
se pokládají polena.
Poleno se přitlačí k otáčejícímu setrvačníku a vyčká se
až zubu poleno rozpůlí.
Nebezpečí je v tom, že zub muže poleno vymrštit, či
zachytit ruku pracovníka, který stroj obsluhuje.
Stroj má však menší spotřebu energie, než klasické
hydraulické štípače.
**VIDEO YOUTUBE
Předem je důležité připomenout, že broušení pilníkem je nouzové řešení v terénu a po 10 ručních broušeních všech zubů řetězu je již téměř nutné zuby řádně nabrousit a zarovnat na brusce na řetězy.
Jak poznat tupý pilový řetěz?
Správně nabroušený řetěz přiložený k polenu s lištou ve svislém směru, se sám do dřeva zařezává a není třeba tlačit na pilu, a piliny tvoří špony - obdélníčky šířky zubu a délky 5 a více milimetrů.
Tupé zuby se poznají podle
- pokud je nutno na pilu tlačit ve svislém směru (když se řeže poleno například v kozlíku, tak by si měl řetěz sám řídit rychlost řezání)
- drobné piliny jako prach
- kouř z místa řezu i když pila maže
- řez je křivý, řetěz je z jedné strany tupý, špatně nabroušený
- pila odskakuje, drnčí v rukách - nesprávná výška omezovacích zubů ( omezovací zuby je až ta poslední možnost a před jejich zkrácením je třeba se poradit s odborníkem a až mám zkušenosti, tak už je možno jejich zkracování provádět sám, ale většinou se nezkracují do doby, kdy řezné zuby mají víc jako polovinu původní délky)
Ostrý a tupý zub řetězu motorové pily
Broušení řetězu pily se provádí speciálním kulatým pilníkem o přesně stanoveném průměru.
Každý řetěz má svoje parametry a tvar zubu, proto je nutné před zakoupením pilníku znát údaje o řetězu.Ty jsou vyznačeny na obale, ve kterém jsme řetěz zakoupily. Pokud obal nemáme vymontujeme řetěz a vezmeme jej sebou do prodejny, kde by měly určit, jaký pilník je vhodný pro ostření našeho řetězu.
Zuby mají tvar pluhové radlice a břitem ořezávají drobné třísky, jako hoblík hobliny. Hobliny o délce 5 mm i delší (u syrového dřeva) svědčí o dobře nabroušených zubech, pila se propadá do polene při řezání vlastní vahou bez nutnosti tlačit na ní.
Drobné třísky a malý přírůstek řezu většinou značí, že řetěz je již ztupen.
Ke kulatému pilníku je dobré si koupit i vodící přípravek pro přesnější vedení pilníku a dodržení vrcholových úhlů břitu, ale hlavně abychom nepilovali do článku řetězu a tím nezapříčinili jeho předčasné přetržení.
Správný průměr pilníku by měl zaručit vrcholový úhel břitu zhruba 60°. Úhel čela je zpravidla 30° a je vyznačen na přípravku, do kterého upínáme pilník.
Pozor, zuby jsou pravé a levé !!! Je nutné nejdříve nabrousit každý druhý zub a pak změnit směr broušení tak aby pilník kopíroval uhel čela břitu.
Každý zub přetáhneme pilníkem asi 3 krát jen směrem od sebe!! Pokud by byl zub stále ještě tupý přidáme další přetažení.
Správně a špatně naostřený břit zubu řetězu pily - pohled shora
Břit musí být po broušení pilníkem rovný. Zakulacení indikuje nesprávné vedení pilníku, nebo, v průběhu řezání, značné otupení zubu a je třeba jej neprodleně naostřit.
Pokud se nedaří zub řádně nebrousit, je třeba ZAVČAS řetěz nabrousit u odborníka.
Video jak nabrousit řetěz motorové pily pomocí pilníku.
**VIDEO YOUTUBE
Poruchy - nejčastější poruchy VARI TERRA JIKOV | poruchy-nejcastejsi-poruchy-vari-terra-jikov-id-150
Citace:
Pokud nemá motor požadovaný výkon, běží nepravidelně, nebo na volnoběhu
zhasíná, nejdříve prohlédneme zapalovací soustavu - svíčku, kabel vysokého napětí
s koncovkou, dále palivovou soustavu - množství paliva v nádrži, není li ucpán přívod paliva ke
karburátoru, není li ucpán palivový kohout.
Zkontrolujte, není-li ucpán otvor ve víčku nádrže pro odvzdušňování.
Dále zkontrolujte zda palivo není znečistěno, nebo neobsahuje vodu.
Pokud jsou v palivu nečistoty bude třeba vyčistit jak nádrž, tak filtr paliva
i karburátor.
Zkontrolujeme palivový a vzduchový filtr zda nejsou znečištěny.
Jestliže motor nechytá, nebo běží nepravidelně i po této kontrole je třeba vyčistit
trysky.
Pokud nemá motor požadovaný výkon, běží nepravidelně, nebo na volnoběhu
zhasíná, nejdříve prohlédneme zapalovací soustavu - svíčku, kabel vysokého napětí
s koncovkou, dále palivovou soustavu - množství paliva v nádrži, není li ucpán přívod paliva ke
karburátoru, není li ucpán palivový kohout.
Zkontrolujte, není-li ucpán otvor ve víčku nádrže pro odvzdušňování.
Dále zkontrolujte zda palivo není znečistěno, nebo neobsahuje vodu.
Pokud jsou v palivu nečistoty bude třeba vyčistit jak nádrž, tak filtr paliva
i karburátor.
Zkontrolujeme palivový a vzduchový filtr zda nejsou znečištěny.
Jestliže motor nechytá, nebo běží nepravidelně i po této kontrole je třeba vyčistit
trysky.
Citace:
Na čištění otvorů trysek se nesmí používat kovové předměty ani dráty,
maximálně lze použít žíni, nebo umělé vlákno!
Na čištění otvorů trysek se nesmí používat kovové předměty ani dráty,
maximálně lze použít žíni, nebo umělé vlákno!
Motor nejde nastartovat, svíčka je suchá a dává jiskru:
Ucpané trysky, ventil paliva, přívod paliva - palivový filtr 17, 67,47,49, nebo v nádrži není dostatek benzínu, uzavřený přívod paliva.
Ucpaná hlavní tryska
demontujte plovákovou komoru 41, vyšroubujte hlavní trysku 47 a vyčistěte jí profouknutím.
Teplý motor nejde nastartovat
Svíčka je mokrá - uberte plyn na minimum a při vyšroubované svíčce 10 x naprázdno startujte dokud se neodstraní nadbytečné palivo. Očištěnou svíčku našroubujte zpět do hlavy válce a nasuňte kabelovou koncovku.
Svíčka nedává jiskru - svíčka je vyšroubovaná, elektrody jsou očištěny, svíčka připojena ke kabelové koncovce a ukostřená k výfuku - při zkušebním startu nedává jiskru.
- vyměňte jí za novou , pokud ani poté na elektrodách nebude přeskakovat jiskra a kabely jsou v dobrém stavu zkontrolujte, zda se nedotýká zkratové lanko kostry (páčky plynu).
- pokud znovu nepřeskočí jiskra při zkušebním startu, závada bude patrně v zapalovacím ústrojí
Motor se nadměrně zahřívá a nemá výkon
Ucpaný - znečištěný filtr oleje - zanesené přívodní potrubí
Znečistěný ventilátor, žebra válce
Zakarbonované výfukové potrubí
Voda v karburátoru, nádrži.
Další časté závady po 5 letech začínají být značné vůle na oskách plynu a sytiče karburátoru.
Gufera na klice přestávají těsnit.
Netěsnost gufer se projeví tím, že i když svíčka hází jiskru a karburátor
je vyčištěn a dodává palivo, tak motor nelze nastartovat, nebo i když
se motor podaří nastartovat, tak při nulovém plynu a přepnutí páčky
regulátoru otáček do vyššího zářezu 2, 3 dojde k zvýšení otáček,
popřípadě otáčky motoru budou nepravidelné atd.
Editace: 1413890481
Počet článků v kategorii: 175
Url:wc-ventil-pousti-vodu-p-2446-ef-id-753