Jak správně řezat dřevo, které je pod tlakem
Pokud kmen neleží celou plochou na zemi, v určitých místech
vznikají tlaky, které mohou řetězovou lištu a řetěz sevřít.
Abychom předešli tomuto nepříjemnému stavu, je nutno znát,
co se stane když kmen řežeme v různých směrech proti síle,
která působí na kmen.
Video ukazuje základní situace a jak jim lze předejít.
První řez se provede jen špicí pily, aby nedošlo k sevření celé lišty
Další dva řezy se provedou ze stran.
Konečný řez provedeme zdola, proti síle, která působí na prohnutí kmene.
**VIDEO YOUTUBE
vznikají tlaky, které mohou řetězovou lištu a řetěz sevřít.
Abychom předešli tomuto nepříjemnému stavu, je nutno znát,
co se stane když kmen řežeme v různých směrech proti síle,
která působí na kmen.
Video ukazuje základní situace a jak jim lze předejít.
Citace:
Když řežeme kmen jen na straně proti působící síle, dojde
k prasknutí kmene a jeho znehodnocení. Pokud řežeme jen
ve směru, kterým působí síla na kmen, dojde ke sevření lišty.
Je nutné kombinovat více stylů.
Nejdříve se nařízne kmen ve směru působící síly jen tak,
aby nedošlo k sevření pily a to kulatou špicí lišty (chce to cvik a praxi),
abychom případně sevřenou část lišty snadněji vytáhli z řezu .
Pak se kmen nařízne nad a pod tímto řezem kolmo na tento řez.
Nakonec se kmen řeže proti směru síly, která na místo řezu
působí.
Pokud síla způsobující prohnutí kmene působí na kmen z boku:
Nesmí se stát ve směru, kterým působí síla na kmen, protože
jak dojde k prořezaní, síla působící na kmen vymrští oba konce
kmene, jakoby jste přeřezali napnutý luk a mohlo by dojít k
smrtelnému úrazu.
Stojí se ze strany působení síly.
Když řežeme kmen jen na straně proti působící síle, dojde
k prasknutí kmene a jeho znehodnocení. Pokud řežeme jen
ve směru, kterým působí síla na kmen, dojde ke sevření lišty.
Je nutné kombinovat více stylů.
Nejdříve se nařízne kmen ve směru působící síly jen tak,
aby nedošlo k sevření pily a to kulatou špicí lišty (chce to cvik a praxi),
abychom případně sevřenou část lišty snadněji vytáhli z řezu .
Pak se kmen nařízne nad a pod tímto řezem kolmo na tento řez.
Nakonec se kmen řeže proti směru síly, která na místo řezu
působí.
Pokud síla způsobující prohnutí kmene působí na kmen z boku:
Nesmí se stát ve směru, kterým působí síla na kmen, protože
jak dojde k prořezaní, síla působící na kmen vymrští oba konce
kmene, jakoby jste přeřezali napnutý luk a mohlo by dojít k
smrtelnému úrazu.
Stojí se ze strany působení síly.
První řez se provede jen špicí pily, aby nedošlo k sevření celé lišty
Další dva řezy se provedou ze stran.
Konečný řez provedeme zdola, proti síle, která působí na prohnutí kmene.
**VIDEO YOUTUBE
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Tabulka katalog náhradních dílů Vari Jikov dvoutaktní motor válec píst klikovka a skříň
Číslo | Popis | Cena +- s DPH | Kus | Poznámka |
---|---|---|---|---|
1 | GUFERO 17x35x10 | 18 Kč | ks | GUFERO 17x35x10 |
1 | GUFERO 17x28x7 TERRA | 16 Kč | ks | |
2 | LOŽISKO KULIČKOVÉ 6203 | 72 Kč | ks | |
3 | PODLOŽKA VYMEZOVACÍ | 3 Kč | ks | |
4 | KLIKOVÁ HŘÍDEL VARI | 2 853 Kč | ks | |
4 | KLIKOVÁ HŘÍDEL TERRA | 2 853 Kč | ks | |
5 | PERO 3X5 | 18 Kč | ks | |
6 | LOŽISKO KULIČKOVÉ 6303 | 82 Kč | ks | |
7 | PÍSTNÍ ČEP | 73 Kč | ks | |
8 | POJISTNÝ KROUŽEK 14 | 2 Kč | ks | |
9 | PÍSTNÍ KROUŽEK 56X2 ORIGINÁL | 43 Kč | ks | Pro motory 1453, 1454 VAPE |
9 | PÍSTNÍ KROUŽEK 56.25 X 2 I. VÝBRUS | 43 Kč | ks | Pro motory 1453, 1454 VAPE |
9 | PÍSTNÍ KROUŽEK 56.50 X 2 II. VÝBRUS | 43 Kč | ks | Pro motory 1453, 1454 VAPE |
9 | PÍSTNÍ KROUŽEK 56.75 X 2 III. VÝBRUS | 69 Kč | ks | Pro motory 1453, 1454 VAPE |
9 | PÍSTNÍ KROUŽEK 57.00 X 2 IV. VÝBRUS | 55 Kč | ks | Pro motory 1453, 1454 VAPE |
9a | PÍSTNÍ KROUŽEK 60X2 | 53 Kč | ks | Pro motory 1447 DV |
10 | VYMEZOVACÍ PODLOŽKA | 3 Kč | ks | |
11 | PÍST PRŮMĚR 56 MM | 290 Kč | ks | Pro motory 1453, 1454 VAPE |
11 | PÍST PRŮMĚR 56.25 MM I.VÝBRUS | 290 Kč | ks | Pro motory 1453, 1454 VAPE |
11 | PÍST PRŮMĚR 56.50 MM II.VÝBRUS | 290 Kč | ks | |
11a | PÍST PRŮMĚR 60.00 MM | 320 Kč | ks | Pro motory 1447 DV |
12 | LOŽISKO JEHLOVÉ 14x17x20 INA | 155 Kč | ks | |
13 | OJNICE | 940 Kč | ks | |
13 | OJNICE TERRA | 862 Kč | ks | |
14 | LOŽISKO JEHLOVÉ 18x24x13 | 154 Kč | ks | |
15 | ČEP KLIKOVÝ | 224 Kč | ks | |
15 | ČEP KLIKOVÝ TERRA | 224 Kč | ks | |
16 | SKŘÍŇ KLIKOVÁ VARI | 1 284 Kč | ks | |
16 | SKŘÍŇ KLIKOVÁ MOTOR 6 HP | 1 426 Kč | ks | |
17 | TĚSNĚNÍ KLIKOVÉ SKŘÍNĚ | 7 Kč | ks | |
18 | ŠROUB | 31 Kč | ks | |
19 | PODLOŽKA 6,4 | 1 Kč | ks | |
20 | MATICE M6 | 1 Kč | ks | |
21 | MATICE HLAVY VÁLCE | 18 Kč | ks | |
22 | PODLOŽKA 8,4 | 1 Kč | ks | |
23 | HLAVA VÁLCE STARÁ BEZ DV | 375 Kč | ks | Bude montována s těsněním 56 mm od 1.7.1997 |
23 | HLAVA VÁLCE NOVÁ PRO DV | 765 Kč | ks | |
24 | PODLOŽKA 6,4 | 1 Kč | ks | |
25 | TĚSNĚNÍ KARBURÁTORU | 6 Kč | ks | |
26 | TĚSNĚNÍ POD HLAVU 56 MM | 73 Kč | ks | Pozor těsnění patří osadit pouze pod hlavy válce s hladkým povrchem v místě styku s válcem. V případě vroubků v místě styku s válcem, se … |
26a | TĚSNĚNÍ POD HLAVU 60 MM | 94 Kč | ks | Pro motory 1447 DV |
27 | PODLOŽKA IZOLAČNÍ | 29 Kč | ks | VLOŽKA KARBURÁTORU |
28 | ŠROUB M6x30 | 17 Kč | ks | |
29 | VÁLEC | 1 472 Kč | ks | SESTAVA SE ŠROUBY ORIGINÁL |
29a | VÁLEC 60 | 1 877 Kč | ks | SESTAVA SE ŠROUBY ORIGINÁL |
30 | ŠROUB ZÁVRTNÝ | 28 Kč | ks | |
31 | TĚSNĚNÍ VÁLCE 56 MM | 5 Kč | ks | |
31a | TĚSNĚNÍ VÁLCE 60 MM | 20 Kč | ks | Pro motory 1447 DV |
32 | POJISTNÝ KROUŽEK 12 | 2 Kč | ks | |
33 | NÁBOJ SPOJKY | 768 Kč | ks | |
34 | PODLOŽKA 10,5 | 4 Kč | ks | |
35 | MATICE M10x1 | 5 Kč | ks | |
36 | ZÁVAŽÍ SPOJKY 1/2 | 581 Kč | ks | 1/2 závaží spojky V případě že potřebujete dva kusy závaží spojky, použijte níže uvedený alternativní produkt. |
36 | ZÁVAŽÍ SPOJKY-SESTAVA | 1161 Kč | ks | Sada obsahuje: 2x 1/2 závaží spojky 2x pružina spoky 1x šroub 1x matici |
OBLOŽENÍ SPOJKY | KOVOVÉ | 137 Kč | ks | Bez zobrazení |
37 | PRUŽINA SPOJKY | 12 Kč | ks | |
38 | ŠROUB SPOJKY M6x70 | 3 Kč | ks | |
39 | MATICE M 6 | 10 Kč | ks | |
40 | ŠROUB M8x20 | 7 Kč | ks | |
41 | PODLOŽKA 8,2 | 1 Kč | ks | |
42 | UZÁVĚR | 66 Kč | ks | SESTAVA |
43 | MEZIPŘÍRUBA SESTAVA | 376 Kč | ks | |
44 | PODLOŽKA VYMEZOVACÍ TL.0,2MM | 4 Kč | ks | |
44 | PODLOŽKA VYMEZOVACÍ TL 0,3MM | 3 Kč | ks | |
44 | PODLOŽKA VYMEZOVACÍ TL 0,4MM | 4 Kč | ks | |
44 | PODLOŽKA VYMEZOVACÍ TL.0,5MM | 4 Kč | ks | |
45 | POUZDRO SPOJKY | 18 Kč | ks | |
46 | MATICE M8 | 1 Kč | ks | |
47 | ŠROUB M3,9X19 | 1 Kč | ks | |
48 | PODLOŽKA 4,3 | 1 Kč | ks | |
49 | ROZPĚRKA | 10 Kč | ks | |
50 | KRYT TLUMIČE VÝFUKU | 104 Kč | ks | |
51,52 | CLONA, PLECH STÍNÍCÍ VARI | 45 Kč | ks | |
51,52 | CLONA, PLECH STÍNÍCÍ TERRA | 45 Kč | ks | |
53 | TLUMIČ VÝFUKU SESTAVA | 1638 Kč | ks | |
54 | TĚSNĚNÍ VÝFUKU KOV | 27 Kč | ks | |
54 | TĚSNĚNÍ VÝFUKU | 6 Kč | ks | |
55 | ŠROUB M8x16 | 1 Kč | ks | |
56 | PODLOŽKA 5,3 | 1 Kč | ks | |
57 | PODLOŽKA 5,1 | 1 Kč | ks | |
58 | MATICE M5 | 1 Kč | ks | |
59 | VENTIL DEKOMPRESNÍ | 550 Kč | ks | Pro motory 1447 DV |
59 | SADA DEKOMPRESNÍHO VENTILU | 2 252 Kč | ks | |
60 | HADIČKA OVLÁDÁNÍ DEKOVENTILU | 55 Kč | ks | Pro motory 1447 DV |
61 | SPONA HADICOVÁ COBRA 8-9,DL | 16 Kč | ks |
Kde koupit náhradní díly Vari Jikov motor:
http://www.lednice-trzil.cz/nahradni-dily/e-nahradni-dily/motor-jikov/valec-a-klikova-skrin/?pageNo=1&
Ceník sekaček HECHT jaro 2012 plus popis sekačky: motor, výkon, objem motoru, hmotnost, doporučená plocha sečení, záběr, nastavení výšky, mulčování, pojezd, sečení kolem zídky, boční výhoz, spirálové vřetenové sečení, objem koše atd.
Recenze zkušenost http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=79
HECHT 541 ,
HECHT 546 ,
HECHT 5461 ,
HECHT 5460 BS ,
HECHT 5480 ,
HECHT 5481 BS
HECHT 1801 ELEKTRICKÁ ,
HECHT 1802 S ELEKTRICKÁ,
HECHT 540 ,
HECHT 541 B ,
HECHT 546 ,
HECHT SP 46 H GCV 135 HONDA
HECHT 548 SW 5 in 1 ,
HECHT 5484 SW 5 in 1 ,
HECHT 549 SWB 5 in 1 ,
HECHT 5494 SWB 5 in 1 ,
HECHT 548 HSW HONDA ,
HECHT SP 46 SH GCV 135 HONDA
HECHT SP 46 SB B&S 60 HW ,
HECHT GT 47 SH GCV 135 ,
HECHT 5530 XR ,
HECHT 551 SWB 5 in 1 ,
HECHT 552 RS 5 in 1 ,
HECHT AK 53 SH GCV 160
HECHT 554 AL 5 in 1 ,
HECHT 553 AL 5 in 1 ,
HECHT GT 53 SH GCV 190 HW ,
HECHT GT 53 SB BS 675 TNM HW ,
HECHT GX 54 SB BS 675 3 in 1 HW ,
HECHT GX 54 SH GCV 160 3in1 HW HONDA
HECHT MX 52 SH GCV 190 3 in 1 HW HONDA,
HECHT 556 RS 5 in 1,
HECHT GT 60 SB BS 60 GIGANG,
HECHT AK 57 SH GCV 190 3 in 1 HONDA,
HECHT LAWNMASTER 500
Recenze zkušenost http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=79
HECHT 541 ,
HECHT 546 ,
HECHT 5461 ,
HECHT 5460 BS ,
HECHT 5480 ,
HECHT 5481 BS
HECHT 1801 ELEKTRICKÁ ,
HECHT 1802 S ELEKTRICKÁ,
HECHT 540 ,
HECHT 541 B ,
HECHT 546 ,
HECHT SP 46 H GCV 135 HONDA
HECHT 548 SW 5 in 1 ,
HECHT 5484 SW 5 in 1 ,
HECHT 549 SWB 5 in 1 ,
HECHT 5494 SWB 5 in 1 ,
HECHT 548 HSW HONDA ,
HECHT SP 46 SH GCV 135 HONDA
HECHT SP 46 SB B&S 60 HW ,
HECHT GT 47 SH GCV 135 ,
HECHT 5530 XR ,
HECHT 551 SWB 5 in 1 ,
HECHT 552 RS 5 in 1 ,
HECHT AK 53 SH GCV 160
HECHT 554 AL 5 in 1 ,
HECHT 553 AL 5 in 1 ,
HECHT GT 53 SH GCV 190 HW ,
HECHT GT 53 SB BS 675 TNM HW ,
HECHT GX 54 SB BS 675 3 in 1 HW ,
HECHT GX 54 SH GCV 160 3in1 HW HONDA
HECHT MX 52 SH GCV 190 3 in 1 HW HONDA,
HECHT 556 RS 5 in 1,
HECHT GT 60 SB BS 60 GIGANG,
HECHT AK 57 SH GCV 190 3 in 1 HONDA,
HECHT LAWNMASTER 500
Dobry den
mel bych dotaz ohledne nastaveni karburatoru. Mam motor Jikov, ktery pouzivam s bubnovou sekackou, behem seceni se motor zacal vytacet do otacek bez pridani plynu. Demontoval jsem karburator, rozdelal, vycistil ale neshledal jsem nic volneho, ucpaneho ci praskleho. Klapka plynu je cca 1-2mm otevrena i "na volnobeh, presto jde motor stale do otacek. Jedine co motor udusi je zavreni druhe klapky sytice. Nemel by jste s timto jiz zkusenost? Dekuji
mel bych dotaz ohledne nastaveni karburatoru. Mam motor Jikov, ktery pouzivam s bubnovou sekackou, behem seceni se motor zacal vytacet do otacek bez pridani plynu. Demontoval jsem karburator, rozdelal, vycistil ale neshledal jsem nic volneho, ucpaneho ci praskleho. Klapka plynu je cca 1-2mm otevrena i "na volnobeh, presto jde motor stale do otacek. Jedine co motor udusi je zavreni druhe klapky sytice. Nemel by jste s timto jiz zkusenost? Dekuji
Obrázek pro stromy rostoucí na rovném terénu, úhel výřezu 45 a 55°.
Nejdříve změříme výšku stromu. Bezpečná vzdálenost při kácení
je dvojnásobek výšky stromu. Výšku stromu určíme například
pomocí plastového trojúhelníku s úhly 45 stupňů.
Odvěsna nechť vodorovná se zemí (např. pomocí vodováhy).
Pokud tedy budeme vidět vrchol stromu pod úhlem 45 stupňů
a připočítáme svou výšku k místu, kde stojíme směrem
od stromu, máme zhruba výšku stromu (počítejte z odskočením
stromu po pádu od pařezu).
Pak se rozmyslíme, kam strom má padnout a jestli je to reálné a
nepřeváží jej kmen, či některé silné větve zcela jiným směrem.
Připravíme se únikovou cestu v případě nebezpečí, to je vykácíme
všechny keře a podobně, které by nám bránily v útěku, nebo které
by změnily směr pádu stromu.
Můžeme i odstranit některé větve ze stromu, aby pád stromu napáchal
menší škody na ostatním porostu.
Na straně kam má strom padnout se vyřeže směrový klín
a to do hloubky 1/3 stromu o výšce rovněž nejméně 1/3 stromu,
tím bude zaručen úhel 45° a větší. Kdyby byl úhel směrového klínu
příliš malý, strom by při pádu zůstal viset na "pantu" nedořezané plochy.
Spodní část směrového zářezu - klínu je vodorovná, horní pak
zkosená pod úhlem 45° až 55°(na rovném terénu).
Na svažujícím se terénu můžeme spodní část směrového zářezu - klínu
sešikmit - tedy zářez ještě více otevřít až na 70°(pokud kácíme
směrem ze svahu dolů).
Kácení směrem do svahu neprovádějte, kmen po pádů na zem může skočit
zpět odrazem do pružných větví a způsobit smrtelný úraz. Na
takové rizikové kácení je nutné pozvat odborníka.
Padající kmen je pomocí směrového klínu směrován na místo kam má padnout.
Nedořezaná část pak vytvoří "pant", který stabilizuje směr pádu
stromu. Tento "pant" bude přetržen, jakmile plochy směrového
klínu dosednou na sebe vahou padajícího stromu.
Řez proti klínu se provádí o 3 cm výše, než je
spodní řez vyřezaného klínu. Řez proti klínu nedořezáváme až do konce, ale ponecháme 1/10 průměru kmene u klínu, aby kmen nespadl na opačnou stranu. Zápich můžeme provést hned pro vyřezání klínu tak, že za klínem špicí pily se prořežeme až na druhou stranu a to asi 2/10 průměru kmene od konce klínu a dořežeme na 1/10 průměru. Pak již provádíme samotný řez. Za polovinou můžeme vložit a zarazit první klín, další zarazíme do řezu, když již zbývá dořezat zhruba 1/3 řezu. Pokud tedy strom nechce začít padat použijeme klíny, které vložíme do řezu a zatlučeme palicí tak, aby se kmen nakláněl na stranu kam má padnout. Po překonání určité meze naklonění se již kmen vyvrátí sám svou vahou a při pádu se úhel ve výřezu zmenšuje, až plochy dosednou na sebe. Hmotnost stromu a páka ve vyřezaném klínu způsobí otrhnutí nedořezané části od pařezu.
Dobré je si v začátcích celý řez i klín vyznačit křídou na kůru stromu a podle něj vlastní řez korigovat.
První kácení stromu, stromy s kmenem o průměru
větším než 20 cm, stromy, u kterých nedokážete určit
kam padnou, nebo pokud se bojíte a nemáte zkušenosti
svěřte kácení odborníkovi.
Zajistěte, aby se v prostoru kácení nemotala žena, děti,
domácí zvířata atd.
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
Nejdříve změříme výšku stromu. Bezpečná vzdálenost při kácení
je dvojnásobek výšky stromu. Výšku stromu určíme například
pomocí plastového trojúhelníku s úhly 45 stupňů.
Odvěsna nechť vodorovná se zemí (např. pomocí vodováhy).
Pokud tedy budeme vidět vrchol stromu pod úhlem 45 stupňů
a připočítáme svou výšku k místu, kde stojíme směrem
od stromu, máme zhruba výšku stromu (počítejte z odskočením
stromu po pádu od pařezu).
Pak se rozmyslíme, kam strom má padnout a jestli je to reálné a
nepřeváží jej kmen, či některé silné větve zcela jiným směrem.
Připravíme se únikovou cestu v případě nebezpečí, to je vykácíme
všechny keře a podobně, které by nám bránily v útěku, nebo které
by změnily směr pádu stromu.
Můžeme i odstranit některé větve ze stromu, aby pád stromu napáchal
menší škody na ostatním porostu.
Na straně kam má strom padnout se vyřeže směrový klín
a to do hloubky 1/3 stromu o výšce rovněž nejméně 1/3 stromu,
tím bude zaručen úhel 45° a větší. Kdyby byl úhel směrového klínu
příliš malý, strom by při pádu zůstal viset na "pantu" nedořezané plochy.
Spodní část směrového zářezu - klínu je vodorovná, horní pak
zkosená pod úhlem 45° až 55°(na rovném terénu).
Na svažujícím se terénu můžeme spodní část směrového zářezu - klínu
sešikmit - tedy zářez ještě více otevřít až na 70°(pokud kácíme
směrem ze svahu dolů).
Kácení směrem do svahu neprovádějte, kmen po pádů na zem může skočit
zpět odrazem do pružných větví a způsobit smrtelný úraz. Na
takové rizikové kácení je nutné pozvat odborníka.
Padající kmen je pomocí směrového klínu směrován na místo kam má padnout.
Nedořezaná část pak vytvoří "pant", který stabilizuje směr pádu
stromu. Tento "pant" bude přetržen, jakmile plochy směrového
klínu dosednou na sebe vahou padajícího stromu.
Řez proti klínu se provádí o 3 cm výše, než je
spodní řez vyřezaného klínu. Řez proti klínu nedořezáváme až do konce, ale ponecháme 1/10 průměru kmene u klínu, aby kmen nespadl na opačnou stranu. Zápich můžeme provést hned pro vyřezání klínu tak, že za klínem špicí pily se prořežeme až na druhou stranu a to asi 2/10 průměru kmene od konce klínu a dořežeme na 1/10 průměru. Pak již provádíme samotný řez. Za polovinou můžeme vložit a zarazit první klín, další zarazíme do řezu, když již zbývá dořezat zhruba 1/3 řezu. Pokud tedy strom nechce začít padat použijeme klíny, které vložíme do řezu a zatlučeme palicí tak, aby se kmen nakláněl na stranu kam má padnout. Po překonání určité meze naklonění se již kmen vyvrátí sám svou vahou a při pádu se úhel ve výřezu zmenšuje, až plochy dosednou na sebe. Hmotnost stromu a páka ve vyřezaném klínu způsobí otrhnutí nedořezané části od pařezu.
Dobré je si v začátcích celý řez i klín vyznačit křídou na kůru stromu a podle něj vlastní řez korigovat.
První kácení stromu, stromy s kmenem o průměru
větším než 20 cm, stromy, u kterých nedokážete určit
kam padnou, nebo pokud se bojíte a nemáte zkušenosti
svěřte kácení odborníkovi.
Zajistěte, aby se v prostoru kácení nemotala žena, děti,
domácí zvířata atd.
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
Typ převodové skříně: DSK 316
Typ převodové skříně: šneková
Jak a kde objednat náhradní díly: http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=66&p=130#p130
Manuál k převodovce DSK-316.1PA/PSA
https://www.okhelp.cz/images/dum-zahrada/vari-dsk-316-1pa-psa-prevodovka.pdf
Obrázek a seznam dílů DSK-316.1PA/PSA
1) - díl je určen do převodové skříně DSK-316.1PA
2) - díl je určen do převodové skříně DSK-316.1PSA
Poz. Název Rozměr Výkres - Norma Obj. číslo Ks
1 Skříň 32 1 3253 001 124 004 1
2 Šnekové kolo 632 0 3221 013 124 037 1
3 Unášecí kotouč 622 9 3616 001 124 006 1
4 Pružina 632 0 9746 001 124 503 3
5 Hřídel šnekového kola 32 0 3814 005 125 001 1
6 Podložka vymezovací 32 0 9220 001 124 008 5
7 Podložka vymezovací 32 0 9220 086 126 003 5
8 Podložka vymezovací 32 0 9220 087 127 043 5
9 Podložka vymezovací 32 0 9220 158 168 020 2
10 Podložka vymezovací 32 0 9220 157 124 001 2
11 Ložisko 16005D 124 504 2
12 Pojistný kroužek 47 ČSN 02 2930 126 504 2
13 Gufero 25x47x7 ČSN 02 9401.0 124 505 2
14 Kryt 32 1 9220 126 127 014 2
15 Šneková hřídel 32 0 3215 008 124 040 1
16 Ložisko 6006A 124 506 1
17 Pojistný kroužek 30 ČSN 02 2930 126 502 1
18 Pojistný kroužek 52 ČSN 02 2931 126 505 2
19 Podložka vymezovací 32 0 9220 079 124 013 3
20 Podložka vymezovací 32 0 9220 080 127 037 3
21 Podložka vymezovací 32 0 9220 081 127 038 3
22 Ložisko 6304A 124 507 1
23 Podložka vymezovací 32 0 9220 057 124 014 3
24 Podložka vymezovací 32 0 9220 056 127 039 3
25 Podložka vymezovací 32 0 9220 058 127 041 3
26 Pero 6x6x16 ČSN 02 2562 124 519 1
27 Kuželové kolo 1) 632 0 3125 015 124 015 1
27 Kuželové kolo 2) 632 0 3125 017 124 033 1
28 Pojistný plech 32 0 9231 001 124 016 1
29 Matice M20x1,5 ČSN 02 1403 126 507 1
30 Pojistný kroužek 35 ČSN 02 2931 126 503 1
31 Pojistný kroužek 1) 35 ČSN 02 2931 126 503 1
31 Pojistný kroužek 2) BR 37 124 521 1
32 Kuželový pastorek 1) 632 0 3115 019 124 038 1
32 Kuželový pastorek 2) 632 0 3115 018 124 039 1
33 Ložisko 3202 124 508 1
34 Spojka 32 0 5921 002 124 012 1
35 Těsnicí papír 632 0 9620 017 124 012 1
36 Gufero 28x35x5 126 501 1
37 Pero 5x5x16 ČSN 02 2562 150 544 1
38 Kotouč spojky 32 0 3621 022 124 036 1
39 Podložka 12,2 ČSN 02 1740.05 106 532 1
40 Matice M12 ČSN 02 1403.25 126 508 1
41 Přesouvací hřídel 22 9 8016 009 124 031 1
42 Otočný čep 632 0 8011 005 124 020 1
43 Kroužek 12x2 ČSN 02 9281.2 124 510 1
44 Pružina 632 0 9746 002 124 511 1
45 Šroub M8x16 ČSN 02 1183 125 505 1
46 Kulička 7,938-40 110 517 1
47 Pružina 632 0 9746 003 110 505 1
48 Těsnicí kroužek 18x14x1,5 ČSN 02 9310.3 106 539 2
49 Matice M14x1,5 ČSN 02 1401.25 106 525 1
50 Zajišťovací šroub 632 0 9020 002 110021 1
51 Páčka spojky pojezdu 22 9 8045 029 124 035 1
52 Kolík pružný 1) 5x16 ČSN 02 2156 106 528 2
52 Nýt 2) 632 0 9321 009 106 048 2
53 Bowden spojky 622 9 8074 013 124 526 1
54 Zajišťovací čep 32 0 8011 001 124 021 1
55 Matice M6 ČSN 02 1402.25 127 521 1
56 Pojistný kroužek 12 ČSN 02 2930 6021502 1
57 Měrka oleje 22 1 8616 003 124 003 1
58 Zajišťovací šroub - klička 32 0 9043 002 106 023 1
59 Těsnění 632 0 9620 015 127 016 1
60 Šroub M8x25 ČSN 02 1103.25 110 525 2
61 Víko 32 1 3910 001 126 005 1
62 Šroub M8x16 ČSN 02 1103.25 106 547 4
63 Příložka 32 1 3332 001A 124 032 1
64 Podložka 8,2 ČSN 02 1740.05 104 574 6
65 Gufero 36x55x8 ČSN 02 9401 124 515 1
66 Objímka ramene 32 1 3726 005 124 022 1
67 Šroub M10x40 ČSN 02 1101.55 124 529 4
68 Držák 32 0 1330 003 127 030 1
69 Podložka 10,2 ČSN 01 1740.05 106 530 3
70 Podložka 10,5 ČSN 02 1745.05 124 527 1
71 Omezovací čep 32 1 3711 004 124 034 1
72 Pružina 632 0 9746 004 124 500 1
73 Šroub 32 0 9016 043 127 011 1
74 Kolík 3x25 ČSN 02 2156 124 502 1
75 Kolík 3x18 ČSN 02 2156 127 504 1
76 Koule Pr.25-M8 ČSN 02 5181.21 124 524 1
77 Pojistný kroužek 22 ČSN 02 2930 125 504 2
78 Držák 32 0 8047 002B 127 049 1
79 Matice M6 ČSN 02 1665.25 125 501 2
80 Šroub M6x12 ČSN 02 1183 125 506 1
81 Matice M6 ČSN 02 1103 125 507 1
82
83
84 Manžeta kola levá 22 9 1642 008L 127 002 1
85 Manžeta kola pravá 22 9 1642 008P 127 001 1
86 Kolo levé L 4.00-4A ET 91310 127 514 1
87 Kolo pravé P 4.00-4A ET 91310 127 515 1
88 Kolík s kroužkem 125 500 2
Typ převodové skříně: šneková
Jak a kde objednat náhradní díly: http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=66&p=130#p130
Manuál k převodovce DSK-316.1PA/PSA
https://www.okhelp.cz/images/dum-zahrada/vari-dsk-316-1pa-psa-prevodovka.pdf
Obrázek a seznam dílů DSK-316.1PA/PSA
1) - díl je určen do převodové skříně DSK-316.1PA
2) - díl je určen do převodové skříně DSK-316.1PSA
Poz. Název Rozměr Výkres - Norma Obj. číslo Ks
1 Skříň 32 1 3253 001 124 004 1
2 Šnekové kolo 632 0 3221 013 124 037 1
3 Unášecí kotouč 622 9 3616 001 124 006 1
4 Pružina 632 0 9746 001 124 503 3
5 Hřídel šnekového kola 32 0 3814 005 125 001 1
6 Podložka vymezovací 32 0 9220 001 124 008 5
7 Podložka vymezovací 32 0 9220 086 126 003 5
8 Podložka vymezovací 32 0 9220 087 127 043 5
9 Podložka vymezovací 32 0 9220 158 168 020 2
10 Podložka vymezovací 32 0 9220 157 124 001 2
11 Ložisko 16005D 124 504 2
12 Pojistný kroužek 47 ČSN 02 2930 126 504 2
13 Gufero 25x47x7 ČSN 02 9401.0 124 505 2
14 Kryt 32 1 9220 126 127 014 2
15 Šneková hřídel 32 0 3215 008 124 040 1
16 Ložisko 6006A 124 506 1
17 Pojistný kroužek 30 ČSN 02 2930 126 502 1
18 Pojistný kroužek 52 ČSN 02 2931 126 505 2
19 Podložka vymezovací 32 0 9220 079 124 013 3
20 Podložka vymezovací 32 0 9220 080 127 037 3
21 Podložka vymezovací 32 0 9220 081 127 038 3
22 Ložisko 6304A 124 507 1
23 Podložka vymezovací 32 0 9220 057 124 014 3
24 Podložka vymezovací 32 0 9220 056 127 039 3
25 Podložka vymezovací 32 0 9220 058 127 041 3
26 Pero 6x6x16 ČSN 02 2562 124 519 1
27 Kuželové kolo 1) 632 0 3125 015 124 015 1
27 Kuželové kolo 2) 632 0 3125 017 124 033 1
28 Pojistný plech 32 0 9231 001 124 016 1
29 Matice M20x1,5 ČSN 02 1403 126 507 1
30 Pojistný kroužek 35 ČSN 02 2931 126 503 1
31 Pojistný kroužek 1) 35 ČSN 02 2931 126 503 1
31 Pojistný kroužek 2) BR 37 124 521 1
32 Kuželový pastorek 1) 632 0 3115 019 124 038 1
32 Kuželový pastorek 2) 632 0 3115 018 124 039 1
33 Ložisko 3202 124 508 1
34 Spojka 32 0 5921 002 124 012 1
35 Těsnicí papír 632 0 9620 017 124 012 1
36 Gufero 28x35x5 126 501 1
37 Pero 5x5x16 ČSN 02 2562 150 544 1
38 Kotouč spojky 32 0 3621 022 124 036 1
39 Podložka 12,2 ČSN 02 1740.05 106 532 1
40 Matice M12 ČSN 02 1403.25 126 508 1
41 Přesouvací hřídel 22 9 8016 009 124 031 1
42 Otočný čep 632 0 8011 005 124 020 1
43 Kroužek 12x2 ČSN 02 9281.2 124 510 1
44 Pružina 632 0 9746 002 124 511 1
45 Šroub M8x16 ČSN 02 1183 125 505 1
46 Kulička 7,938-40 110 517 1
47 Pružina 632 0 9746 003 110 505 1
48 Těsnicí kroužek 18x14x1,5 ČSN 02 9310.3 106 539 2
49 Matice M14x1,5 ČSN 02 1401.25 106 525 1
50 Zajišťovací šroub 632 0 9020 002 110021 1
51 Páčka spojky pojezdu 22 9 8045 029 124 035 1
52 Kolík pružný 1) 5x16 ČSN 02 2156 106 528 2
52 Nýt 2) 632 0 9321 009 106 048 2
53 Bowden spojky 622 9 8074 013 124 526 1
54 Zajišťovací čep 32 0 8011 001 124 021 1
55 Matice M6 ČSN 02 1402.25 127 521 1
56 Pojistný kroužek 12 ČSN 02 2930 6021502 1
57 Měrka oleje 22 1 8616 003 124 003 1
58 Zajišťovací šroub - klička 32 0 9043 002 106 023 1
59 Těsnění 632 0 9620 015 127 016 1
60 Šroub M8x25 ČSN 02 1103.25 110 525 2
61 Víko 32 1 3910 001 126 005 1
62 Šroub M8x16 ČSN 02 1103.25 106 547 4
63 Příložka 32 1 3332 001A 124 032 1
64 Podložka 8,2 ČSN 02 1740.05 104 574 6
65 Gufero 36x55x8 ČSN 02 9401 124 515 1
66 Objímka ramene 32 1 3726 005 124 022 1
67 Šroub M10x40 ČSN 02 1101.55 124 529 4
68 Držák 32 0 1330 003 127 030 1
69 Podložka 10,2 ČSN 01 1740.05 106 530 3
70 Podložka 10,5 ČSN 02 1745.05 124 527 1
71 Omezovací čep 32 1 3711 004 124 034 1
72 Pružina 632 0 9746 004 124 500 1
73 Šroub 32 0 9016 043 127 011 1
74 Kolík 3x25 ČSN 02 2156 124 502 1
75 Kolík 3x18 ČSN 02 2156 127 504 1
76 Koule Pr.25-M8 ČSN 02 5181.21 124 524 1
77 Pojistný kroužek 22 ČSN 02 2930 125 504 2
78 Držák 32 0 8047 002B 127 049 1
79 Matice M6 ČSN 02 1665.25 125 501 2
80 Šroub M6x12 ČSN 02 1183 125 506 1
81 Matice M6 ČSN 02 1103 125 507 1
82
83
84 Manžeta kola levá 22 9 1642 008L 127 002 1
85 Manžeta kola pravá 22 9 1642 008P 127 001 1
86 Kolo levé L 4.00-4A ET 91310 127 514 1
87 Kolo pravé P 4.00-4A ET 91310 127 515 1
88 Kolík s kroužkem 125 500 2
Editace: 1353755940
Počet článků v kategorii: 175
Url:jak-spravne-rezat-drevo-ktere-je-pod-tlakem-id-358