Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.


AD MOB

Ruční broušení řetězu motorové pily


Předem je důležité připomenout, že broušení pilníkem je nouzové řešení v terénu a po 10 ručních broušeních všech zubů řetězu je již téměř nutné zuby řádně nabrousit a zarovnat na brusce na řetězy.


Jak poznat tupý pilový řetěz?
Správně nabroušený řetěz přiložený k polenu s lištou ve svislém směru, se sám do dřeva zařezává a není třeba tlačit na pilu, a piliny tvoří špony - obdélníčky šířky zubu a délky 5 a více milimetrů.

Tupé zuby se poznají podle

  • pokud je nutno na pilu tlačit ve svislém směru (když se řeže poleno například v kozlíku, tak by si měl řetěz sám řídit rychlost řezání)
  • drobné piliny jako prach
  • kouř z místa řezu i když pila maže
  • řez je křivý, řetěz je z jedné strany tupý, špatně nabroušený
  • pila odskakuje, drnčí v rukách - nesprávná výška omezovacích zubů ( omezovací zuby je až ta poslední možnost a před jejich zkrácením je třeba se poradit s odborníkem a až mám zkušenosti, tak už je možno jejich zkracování provádět sám, ale většinou se nezkracují do doby, kdy řezné zuby mají víc jako polovinu původní délky)


Ostrý a tupý zub řetězu motorové pily



Broušení řetězu pily se provádí speciálním kulatým pilníkem o přesně stanoveném průměru.
Každý řetěz má svoje parametry a tvar zubu, proto je nutné před zakoupením pilníku znát údaje o řetězu.Ty jsou vyznačeny na obale, ve kterém jsme řetěz zakoupily. Pokud obal nemáme vymontujeme řetěz a vezmeme jej sebou do prodejny, kde by měly určit, jaký pilník je vhodný pro ostření našeho řetězu.
Zuby mají tvar pluhové radlice a břitem ořezávají drobné třísky, jako hoblík hobliny. Hobliny o délce 5 mm i delší (u syrového dřeva) svědčí o dobře nabroušených zubech, pila se propadá do polene při řezání vlastní vahou bez nutnosti tlačit na ní.
Drobné třísky a malý přírůstek řezu většinou značí, že řetěz je již ztupen.
Ke kulatému pilníku je dobré si koupit i vodící přípravek pro přesnější vedení pilníku a dodržení vrcholových úhlů břitu, ale hlavně abychom nepilovali do článku řetězu a tím nezapříčinili jeho předčasné přetržení.
Správný průměr pilníku by měl zaručit vrcholový úhel břitu zhruba 60°. Úhel čela je zpravidla 30° a je vyznačen na přípravku, do kterého upínáme pilník.
Pozor, zuby jsou pravé a levé !!! Je nutné nejdříve nabrousit každý druhý zub a pak změnit směr broušení tak aby pilník kopíroval uhel čela břitu.
Každý zub přetáhneme pilníkem asi 3 krát jen směrem od sebe!! Pokud by byl zub stále ještě tupý přidáme další přetažení.

Správně a špatně naostřený břit zubu řetězu pily - pohled shora
Břit musí být po broušení pilníkem rovný. Zakulacení indikuje nesprávné vedení pilníku, nebo, v průběhu řezání, značné otupení zubu a je třeba jej neprodleně naostřit.
Pokud se nedaří zub řádně nebrousit, je třeba ZAVČAS řetěz nabrousit u odborníka.


Video jak nabrousit řetěz motorové pily pomocí pilníku.
**

161LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


74

Cirkulárka s dvěma kotouči | cirkularka-s-dvema-kotouci-id-340


Cirkulárka je na principu klasické cirkulárky s kolébkou,
kde poleno je tlačeno na kotouč.
Zde v tomto videu jsou kotouče dva vedle sebe ve
vzdálenosti délky výsledných polínek.
Poleno je pak rozřezáno na tři stejné díly a
tyto díly mohou být pomocí dopravníku ukládány
na valník automobilu a pak převezeny k zákazníkovi.


**


**
139

Jak zalepit plastovou nádrž, nádržku postříkovače PE PVC PP | jak-zalepit-plastovou-nadrz-nadrzku-postrikovace-pe-pvc-pp-id-713


Na micro prasklinu můžete zkusit nějaké lepidlo od LOCTITE.
LOCTITE Ultra Plastik 2g univerzální sekundové lepidlo
Univerzální sekundové lepidlo na všechny plasty. Lepí PE, PP, PVC, plexisklo, dřevo, kov, procelán.

Větší praskliny je lepší tzv. svařování plastů. Provádějí jej autodílny, kde svařováním plastů opravují například nárazníky.
81

Jak se vyrábí dýha - překližka | jak-se-vyrabi-dyha-preklizka-id-347


Video nás provede celým pracovním cyklem
výroby dýhy, důležitým materiálem při výrobě
nábytku.

**
60

Vari Honda GXV demontáž karburátoru foto-seriál | vari-honda-gxv-demontaz-karburatoru-foto-serial-id-236


Uvolníme šroub krytu startéru a taky šrouby krytu vzduchového filtru.
Kryt startéru drží ještě za úchyty v otvorech, nutno opatrně šroubovákem vysunout.


Uvolníme tři matice startéru


Uvolníme matici vzduchového kolena a okraje části u vzduchového filtru.


Rozpojíme palivovou hadičku například u filtru paliva.


Pak by již měla jít sundat nádrž i s krytem motoru.
Uvolníme dvě matice karburátoru.


Sací koleno opatrně vysuneme a též vysuneme těsnění, řádně si označíme vrch, spodek, těsnění, nebo si jej vyfotíme pro správnou montáž.


Demontujeme táhla sytiče a škrtící klapky regulátoru otáček - plynu (tam je i pružinka, opatrně jí vyháčkujte).
Páčku sytiče možná bude nutno malinko nahnout, aby táhlo vyběhlo z očka.


Karburátor stáhneme ze šroubů.



Detail karburátoru Honda GXV od válce.


honda-gxv-karburator-detail-od-vzduchoveho-filtru


Honda GXV karburátor demontáž hlavní trysky.


Honda GXV karburátor a plovák
96

Radlice na sníh VARI | radlice-na-snih-vari-id-364


Výborným pomocníkem při odklízení sněhu
je VARI SYSTÉM s radlicí.
Mnoho domácích kutilů si již radlici vyrobilo
ze starého bojleru, ale ani koupě již hotového
výrobku nejsou vyhozené peníze pokud odklízíte
dlouhé úseky.
Podívejte se na video, jak si TERRA s radlicí poradí
již z celkem značnou vrstvou sněhu.

**


Radlici si můžete udělat i sami z již zmíněného starého
bojleru. Důležité je, aby se dal seřídit úhel sklonu (napravo,
nalevo). Spodek radlice se opatří tvrdou gumou.
Dále radlice musí mít vodící "tácky", které jí udržují stále
ve stejné výšce nad povrchem chodníku.


Editace: 1353682103
Počet článků v kategorii: 161
Url:rucni-brouseni-retezu-motorove-pily-id-338

AD
Share
Share
Tweet