Nastavení bohatosti směsi karburátor JIKOV VARI TERRA
Upozornění před samotným seřízením bohatosti směsi zkontrolujte níže uvedené
Karburátor musí mít čisté trysky a být v dobrém stavu, bez velkých vůlí
na oskách plynové klapky a klapky sytiče jinak přisává falešný vzduch a nelze seřídit bohatost směsi.
Karburátor musí být řádně připevněn a matice příruby dotaženy a těsnění pod přírubou musí těsnit.
Filtr vzduchu musí být čistý a gumové koleno nesmí být prasklé, nebo zkroucené či špatně upevněné.
Svíčka zapalovací musí házet jiskru a být čistá.
Píst musí mít kompresi - klade značný odpor při startování když se sune k horní úvrati,
pokud vyšroubujete svíčku tak musíte cítit znatelný rozdíl - píst ve válci bez svíčky klade při
startování jen minimální odpor.
Pokud píst po vyšroubování svíčky při startování klade značný odpor, prohlédněte stěny válce
zda nejsou poškrábány (odšroubovat výfuk i karburátor a otvory prohlédnout stěny válce když
píst je v dolní úvrati. Poškození stěn válce značí nutnost provedení výbrusu, výměnu pístu a pístních
kroužků a gufer na klikovce.
Gufera na klikovce musí těsnit viz
Časté poruchy VARI TERRA JIKOV: http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=86
Většinou pokud provedete předchozí úkony a vše řádně prohlédnete a vyčistíte,
nebude již třeba provádět žádné seřízení bohatosti směsi!
Nastavení bohatosti směsi - návod dvoutaktní motor JIKOV VARI TERRA
Nemáte li dostatek zkušeností se seřizováním bohatosti směsi, obraťte se na odbornou dílnu.
Příliš chudá směs vede k rychlému opotřebení částí motoru a mnohdy i k jeho zadřítí.
Označte si polohu regulačního šroubu 38 a 39 (zaznamenávejte si neustále kolik otáček jste povolili, či dotáhli)
a zapisujte si údaj do notesu, abyste se kdykoliv mohli navrátit do původního stavu
před seřízením bohatosti směsi!
Karburátor musí mít čisté trysky a být v dobrém stavu, bez velkých vůlí
na oskách plynové klapky a klapky sytiče jinak přisává falešný vzduch a nelze seřídit bohatost směsi.
Karburátor musí být řádně připevněn a matice příruby dotaženy a těsnění pod přírubou musí těsnit.
Filtr vzduchu musí být čistý a gumové koleno nesmí být prasklé, nebo zkroucené či špatně upevněné.
Svíčka zapalovací musí házet jiskru a být čistá.
Píst musí mít kompresi - klade značný odpor při startování když se sune k horní úvrati,
pokud vyšroubujete svíčku tak musíte cítit znatelný rozdíl - píst ve válci bez svíčky klade při
startování jen minimální odpor.
Pokud píst po vyšroubování svíčky při startování klade značný odpor, prohlédněte stěny válce
zda nejsou poškrábány (odšroubovat výfuk i karburátor a otvory prohlédnout stěny válce když
píst je v dolní úvrati. Poškození stěn válce značí nutnost provedení výbrusu, výměnu pístu a pístních
kroužků a gufer na klikovce.
Gufera na klikovce musí těsnit viz
Časté poruchy VARI TERRA JIKOV: http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=86
Většinou pokud provedete předchozí úkony a vše řádně prohlédnete a vyčistíte,
nebude již třeba provádět žádné seřízení bohatosti směsi!
Nastavení bohatosti směsi - návod dvoutaktní motor JIKOV VARI TERRA
Nemáte li dostatek zkušeností se seřizováním bohatosti směsi, obraťte se na odbornou dílnu.
Příliš chudá směs vede k rychlému opotřebení částí motoru a mnohdy i k jeho zadřítí.
Označte si polohu regulačního šroubu 38 a 39 (zaznamenávejte si neustále kolik otáček jste povolili, či dotáhli)
a zapisujte si údaj do notesu, abyste se kdykoliv mohli navrátit do původního stavu
před seřízením bohatosti směsi!
Citace:
Motor má být zahřátý na provozní teplotu !
Regulační šroub 38 s citem dotáhneme - okamžik kdy dosednou na sebe závity pružiny 33,
víc již nedotahujeme !!! A zaznamenáme si velikost pootočení regulačního šroubu pro případ
návratu k původnímu nastavení !!!
Pak šroub povolíme v rozsahu 1/2 až 1 1/2 otáčky, tedy střední hodnota je zhruba povolit o jednu otáčku.
Pokud se dalším povolením regulačního šroubu 38 otáčky začnou zvyšovat, ubereme základní plyn šroubem 39 a znovu
zkusíme povolit šroub bohatosti směsi a vše opakujeme tak dlouho dokud se otáčky motoru zvyšuji po mírném
povolení regulačního šroubu 38.
(Pokud šroub 38 musíte dotáhnout na méně jak jednu otáčku od základního dotažení a povolení o jednu otáčku, raději vyhledejte odborný servis,
jinak může hrozit zadření motoru díky nedokonalému mazaní chudobnou směsí).
Pokud se motor zastavuje ve volnoběžných otáčkách, můžeme přidat základní plyn (pootevření plynové klapky) pomocí
regulačního šroubu 39 a to v rozsahu 1/2 až 2 otáčky.
Po seřízení můžeme bohatost směsi ještě zvýšit povolením šroubu 38 o 1/4 otáčky pro snadnější studený start.
Na volnoběžné otáčky nesmí zabírat spojka, tedy motorová jednotka nesmí
uvést do chodu převodovku, popřípadě celý stroj. Pokud k tomu dochází, musíte
povolit šroub 39 a snížit volnoběžné otáčky.
Volnoběžné otáčky by měly být, co nejmenší, ale stroj nesmí zhasínat a
zároveň by měl svižně přecházet do vyšších otáček po přidání plynu.
Volnoběžné otáčky dvoutaktního motoru VARI JIKOV se nastavují na 1.300 +- 100 otáček za minutu.
Motor má být zahřátý na provozní teplotu !
Regulační šroub 38 s citem dotáhneme - okamžik kdy dosednou na sebe závity pružiny 33,
víc již nedotahujeme !!! A zaznamenáme si velikost pootočení regulačního šroubu pro případ
návratu k původnímu nastavení !!!
Pak šroub povolíme v rozsahu 1/2 až 1 1/2 otáčky, tedy střední hodnota je zhruba povolit o jednu otáčku.
Pokud se dalším povolením regulačního šroubu 38 otáčky začnou zvyšovat, ubereme základní plyn šroubem 39 a znovu
zkusíme povolit šroub bohatosti směsi a vše opakujeme tak dlouho dokud se otáčky motoru zvyšuji po mírném
povolení regulačního šroubu 38.
(Pokud šroub 38 musíte dotáhnout na méně jak jednu otáčku od základního dotažení a povolení o jednu otáčku, raději vyhledejte odborný servis,
jinak může hrozit zadření motoru díky nedokonalému mazaní chudobnou směsí).
Pokud se motor zastavuje ve volnoběžných otáčkách, můžeme přidat základní plyn (pootevření plynové klapky) pomocí
regulačního šroubu 39 a to v rozsahu 1/2 až 2 otáčky.
Po seřízení můžeme bohatost směsi ještě zvýšit povolením šroubu 38 o 1/4 otáčky pro snadnější studený start.
Na volnoběžné otáčky nesmí zabírat spojka, tedy motorová jednotka nesmí
uvést do chodu převodovku, popřípadě celý stroj. Pokud k tomu dochází, musíte
povolit šroub 39 a snížit volnoběžné otáčky.
Volnoběžné otáčky by měly být, co nejmenší, ale stroj nesmí zhasínat a
zároveň by měl svižně přecházet do vyšších otáček po přidání plynu.
Volnoběžné otáčky dvoutaktního motoru VARI JIKOV se nastavují na 1.300 +- 100 otáček za minutu.
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
1 kůň = 0,735 kilowattů
3,4 koně = 2,5 kW
3,8 koní = 2,8 kW
4,6 koně = 3,2 kW
5,17 koní = 3,8 kW
3,4 koně = 2,5 kW
3,8 koní = 2,8 kW
4,6 koně = 3,2 kW
5,17 koní = 3,8 kW
Hlavní technické údaje | ||
Typové označení | JIKOV 1447, 1447 DV, 1453, 1453 DV, 1454, 1454 DV | |
Provedení | ležatý jednoválec | |
Typ motoru | benzínový dvoudobý | |
Chlazení | nucené vzduchem | |
Motor | JIKOV 1453, 1453 DV, 1454, 1454 DV | JIKOV 1447, 1447 DV |
Vrtání válce(mm) | 56 | 60 |
Zdvih pístu(mm) | 54 | 54 |
Zdviohový objem(cm3) | 133 | 153 |
Maximální výkon (kW/min-1) | 3,5 / 4 800 5 000 | 3,8 / 4 800 5 000 |
Jmenovitý výkon | 2,5 / 4 000 4 500 | 2,8 / 4 000 4 500 |
Specifická spotřeba paliva (g/kWh) | 600 | 600 |
Karburátor | JIKOV typ 2820 T | JIKOV typ 2820 T |
Maximální provozní otáčky (min-1) | 4800 | 4800 |
Nastavení omezovače otáček | 1 : 3 700 | 1 : 3 700 |
2 : 4 200 | 2 : 4 200 | |
3 : 4 700 | 3 : 4 700 | |
Obsah palivové nádrže (litry) | 3 | 3 |
Zapalování kontaktní, bez světelné cívky | motor JIKOV 1453, 1447 zapalování ISKRA | |
Zapalování bezkontaktní | motor JIKOV 1447, 1454 zapalování VAPE | |
Zapalovací svíčka | BRISK D 17 YC, přip. Ekvivalenty firem BOSH atd. | |
Startování | reverzní ruční startovadlo | |
Hmotnost motoru suchá (kg) | cca 17 |
Hydraulický píst natlačí poleno na klín,
o který se poleno zlomí. Tento způsob
se zdá ale náročnější na spotřebu
energie a v ukázce jsou lámány jen
polena o průměru 10 cm. Zařízení je
na kolech a lze je převážet, nicméně
zabírá více místa, jak klasická cirkulárka.
**VIDEO YOUTUBE
o který se poleno zlomí. Tento způsob
se zdá ale náročnější na spotřebu
energie a v ukázce jsou lámány jen
polena o průměru 10 cm. Zařízení je
na kolech a lze je převážet, nicméně
zabírá více místa, jak klasická cirkulárka.
**VIDEO YOUTUBE
STIHL FS 450 - křovinořez, který něco vydrží.
S křovinořezem STIHL FS 450 se nejčastěji setkáte u zaměstnanců obecních úřadů při každodenním kosení vzdorující trávy nebo křovin v katastru obce. Je to bojovník a jen tak něco jej nezastaví.
Některá technická data STIHL FS 450:
- Zdvihový objem 44,3 cm3
- Výkon 2,1 / 2,9 kW/k
- Hmotnost 8 kg
- Objem nádrže 0,67 l
- Hnací hřídel pevný
Video STIHL FS 450 v akci při koseni velmi vysokého porostu.
**VIDEO YOUTUBEOdkaz na kontaktní údaje:
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=53
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=53
Jak namíchat olej s benzínem do dvoutaktních motorů - poměr olej benzín
Výrobce uvádí, jaký olej se smí použít k mazání motoru a v jakém poměru se má mísit s benzínem!
Příklad:
Pokud chceme namíchat 50 litrů benzínu, pak stačí do tohoto množství nalít 1 litr oleje a máme hotovo, ale většinou potřebujeme množství mnohem menší.
Tak tedy:
Odměříme si množství benzínu, které budeme potřebovat. V našem příkladu to bude 1 litr benzínu.
1 litr = 1000 ml
Objem benzínu dělíme počtem dílů benzínu (50):
1000 / 50 = 20 ml
a dostaneme výsledek 1 díl oleje = 20 ml na 1 litr benzínu.
Pokud pak chceme výpočet upravit pro 5 litrů benzínu, stačí jen základní množství oleje na 1 litr násobit počtem litrů benzínu:
5 litrů benzínu x 20 ml = 100 ml ( 1 decilitr oleje na 5 litrů benzínu)
Výrobce uvádí, jaký olej se smí použít k mazání motoru a v jakém poměru se má mísit s benzínem!
Příklad:
Citace:
Výrobce doporučuje olej CASTROL POWER 1 2T v poměru 1:50 ( 1 díl oleje na 50 dílů benzínu = 1 litr oleje na 50 litrů benzinu).
Výrobce doporučuje olej CASTROL POWER 1 2T v poměru 1:50 ( 1 díl oleje na 50 dílů benzínu = 1 litr oleje na 50 litrů benzinu).
Pokud chceme namíchat 50 litrů benzínu, pak stačí do tohoto množství nalít 1 litr oleje a máme hotovo, ale většinou potřebujeme množství mnohem menší.
Tak tedy:
Odměříme si množství benzínu, které budeme potřebovat. V našem příkladu to bude 1 litr benzínu.
1 litr = 1000 ml
Objem benzínu dělíme počtem dílů benzínu (50):
1000 / 50 = 20 ml
a dostaneme výsledek 1 díl oleje = 20 ml na 1 litr benzínu.
Pokud pak chceme výpočet upravit pro 5 litrů benzínu, stačí jen základní množství oleje na 1 litr násobit počtem litrů benzínu:
5 litrů benzínu x 20 ml = 100 ml ( 1 decilitr oleje na 5 litrů benzínu)
Tabulka poměr benzín olej do dvoudobých motorů
Benzín litry | Olej 1:50 | Olej 1:40 |
---|---|---|
1 litr | 20 ml | 25 ml |
2 litry | 40 ml | 50 ml |
3 litry | 60 ml | 75 ml |
4 litry | 80 ml | 100 ml |
5 litrů | 100 ml | 125 ml |
10 litrů | 200 ml | 250 ml |
Editace: 1337704499
Počet článků v kategorii: 175
Url:nastaveni-bohatosti-smesi-karburator-jikov-vari-terra-id-156