Pila a štípač dříví vše na hydraulický pohon
Pila v tomto případě není kotoučová, ale řetězová.
Píst štípače i pohon pily je poháněn hydraulickým
čerpadlem. Zařízení je na kolech a tudíž jej lze snadno
přemísťovat. Štípací klín má tvar paprsků, přes které je
tlakem poleno rozštípáno na jednotlivá polínka.
**VIDEO YOUTUBE
Píst štípače i pohon pily je poháněn hydraulickým
čerpadlem. Zařízení je na kolech a tudíž jej lze snadno
přemísťovat. Štípací klín má tvar paprsků, přes které je
tlakem poleno rozštípáno na jednotlivá polínka.
**VIDEO YOUTUBE
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Problém:
řetěz motorové pily je do minuty volný, nebo se uvolní v krátké době.
Je prověšený - odstává od lišty vlastní vahou.
Řešení:
Uvolním matice které drží boční kryt řetězovou lištu, dotáhnu je jen rukou
aby bylo možno řetězovou lištu posouvat napínacím šroubem.
Pak tímto napínacím šroubem otáčím, dokud se řetěz nenapne - není volný.
Pak řetězem posouvám po liště tam a zpět (v rukavicích, nebo pomocí dřevěné
desky), dokud si řetěz řádně nesedne.
Zatáhnu prsty za řetěz směrem od lišty a pokud zjistím, že se ještě uvolnil,
tak znova je napnu napínacím šroubem.
Znovu zkusím řetězem posunout tam a zpět, pokud je volný znovu nepatrně
dotáhnu.
Opakuji dokud řetěz není napnutý - tahem od lišty, v středu její délky, nesmím
vodící trny řetězu dostat mimo drážku vodící lišty.
Jakmile se již řetěz neuvolňuje, posouváním tam a zpět, dotáhnu matice.
Vyzkouším, zda lze řetězem volně posouvat po liště.
Pokud ne, musím matice uvolnit a napnutí řetězu zmenšit - povolit napínacím
šroubem.
Zase je třeba vyzkoušet posouváním řetězu jeho vůli již výše popsaným způsobem.
řetěz motorové pily je do minuty volný, nebo se uvolní v krátké době.
Je prověšený - odstává od lišty vlastní vahou.
Řešení:
Uvolním matice které drží boční kryt řetězovou lištu, dotáhnu je jen rukou
aby bylo možno řetězovou lištu posouvat napínacím šroubem.
Pak tímto napínacím šroubem otáčím, dokud se řetěz nenapne - není volný.
Pak řetězem posouvám po liště tam a zpět (v rukavicích, nebo pomocí dřevěné
desky), dokud si řetěz řádně nesedne.
Zatáhnu prsty za řetěz směrem od lišty a pokud zjistím, že se ještě uvolnil,
tak znova je napnu napínacím šroubem.
Znovu zkusím řetězem posunout tam a zpět, pokud je volný znovu nepatrně
dotáhnu.
Opakuji dokud řetěz není napnutý - tahem od lišty, v středu její délky, nesmím
vodící trny řetězu dostat mimo drážku vodící lišty.
Jakmile se již řetěz neuvolňuje, posouváním tam a zpět, dotáhnu matice.
Vyzkouším, zda lze řetězem volně posouvat po liště.
Pokud ne, musím matice uvolnit a napnutí řetězu zmenšit - povolit napínacím
šroubem.
Zase je třeba vyzkoušet posouváním řetězu jeho vůli již výše popsaným způsobem.
Hydraulický píst natlačí poleno na klín,
o který se poleno zlomí. Tento způsob
se zdá ale náročnější na spotřebu
energie a v ukázce jsou lámány jen
polena o průměru 10 cm. Zařízení je
na kolech a lze je převážet, nicméně
zabírá více místa, jak klasická cirkulárka.
**VIDEO YOUTUBE
o který se poleno zlomí. Tento způsob
se zdá ale náročnější na spotřebu
energie a v ukázce jsou lámány jen
polena o průměru 10 cm. Zařízení je
na kolech a lze je převážet, nicméně
zabírá více místa, jak klasická cirkulárka.
**VIDEO YOUTUBE
Jak má vypadat správně nabroušený zub řetězu motorové pily
Ryska broušení a zbroušení zubu, řetěz se značně opotřebovanými zuby nepoužívejte.
Po každém 5. broušení zubu zkontrolujte výšku omezovače hloubky řezu.
Vysoký omezovač = tenká špona, nebo drtinky, pila jakoby neřeže.
Správná výška omezovače je zhruba 0,1mm pod výškou zubu.
Nízký omezovací zub = hrubá špona - úběr, pila trpí, skáče, zvýšené riziko úrazu.
Zub řetězu motorové pily je napodobenina hoblíku na dřevo. Sílu třísky špony zajišťuje omezovací zub.
Správně nabroušený zub ubírá šponu jako tvaru 0,1mm tenkého čtverečku o délce strany rovnající se
šířce zubu.
Ryska broušení a zbroušení zubu, řetěz se značně opotřebovanými zuby nepoužívejte.
Po každém 5. broušení zubu zkontrolujte výšku omezovače hloubky řezu.
Vysoký omezovač = tenká špona, nebo drtinky, pila jakoby neřeže.
Správná výška omezovače je zhruba 0,1mm pod výškou zubu.
Nízký omezovací zub = hrubá špona - úběr, pila trpí, skáče, zvýšené riziko úrazu.
Zub řetězu motorové pily je napodobenina hoblíku na dřevo. Sílu třísky špony zajišťuje omezovací zub.
Správně nabroušený zub ubírá šponu jako tvaru 0,1mm tenkého čtverečku o délce strany rovnající se
šířce zubu.
Koza na řezání dříví od firmy OREGON.
Mezi tyče stojanu se naskládají polena na sebe.
Stojan má 6 tyčí vždy dvě a dvě proti sobě.
Vzdálenost tyčí umožňuje řezání polen o délce
25 cm. Polena jsou svrchu zajištěna samo-upínací
přepážkou. Stojan lze snadno složit sklopením.
**VIDEO YOUTUBE
Mezi tyče stojanu se naskládají polena na sebe.
Stojan má 6 tyčí vždy dvě a dvě proti sobě.
Vzdálenost tyčí umožňuje řezání polen o délce
25 cm. Polena jsou svrchu zajištěna samo-upínací
přepážkou. Stojan lze snadno složit sklopením.
**VIDEO YOUTUBE
Uvolníme šroub krytu startéru a taky šrouby krytu vzduchového filtru.
Kryt startéru drží ještě za úchyty v otvorech, nutno opatrně šroubovákem vysunout.
Uvolníme tři matice startéru
Uvolníme matici vzduchového kolena a okraje části u vzduchového filtru.
Rozpojíme palivovou hadičku například u filtru paliva.
Pak by již měla jít sundat nádrž i s krytem motoru.
Uvolníme dvě matice karburátoru.
Sací koleno opatrně vysuneme a též vysuneme těsnění, řádně si označíme vrch, spodek, těsnění, nebo si jej vyfotíme pro správnou montáž.
Demontujeme táhla sytiče a škrtící klapky regulátoru otáček - plynu (tam je i pružinka, opatrně jí vyháčkujte).
Páčku sytiče možná bude nutno malinko nahnout, aby táhlo vyběhlo z očka.
Karburátor stáhneme ze šroubů.
Detail karburátoru Honda GXV od válce.
honda-gxv-karburator-detail-od-vzduchoveho-filtru
Honda GXV karburátor demontáž hlavní trysky.
Honda GXV karburátor a plovák
Kryt startéru drží ještě za úchyty v otvorech, nutno opatrně šroubovákem vysunout.
Uvolníme tři matice startéru
Uvolníme matici vzduchového kolena a okraje části u vzduchového filtru.
Rozpojíme palivovou hadičku například u filtru paliva.
Pak by již měla jít sundat nádrž i s krytem motoru.
Uvolníme dvě matice karburátoru.
Sací koleno opatrně vysuneme a též vysuneme těsnění, řádně si označíme vrch, spodek, těsnění, nebo si jej vyfotíme pro správnou montáž.
Demontujeme táhla sytiče a škrtící klapky regulátoru otáček - plynu (tam je i pružinka, opatrně jí vyháčkujte).
Páčku sytiče možná bude nutno malinko nahnout, aby táhlo vyběhlo z očka.
Karburátor stáhneme ze šroubů.
Detail karburátoru Honda GXV od válce.
honda-gxv-karburator-detail-od-vzduchoveho-filtru
Honda GXV karburátor demontáž hlavní trysky.
Honda GXV karburátor a plovák
Editace: 1353762929
Počet článků v kategorii: 175
Url:pila-a-stipac-drivi-vse-na-hydraulicky-pohon-id-360