VARI JIKOV chlazení motoru - detaily součástí
29 ) Kliková skříň - sestava
30 ) Šroub M 6x30
31 ) Šroub M 6x31
32 ) Šroub
33 ) Podložka 8,4
34 ) Matice hlavy válce
35 ) Matice
36 ) Podložka 6,4
37 ) Matice M 6
38 ) Regulační klapka
40 ) Šroub M 8x12
41 ) Páka omezovače
42 ) Vratná pružina regulátoru
43 ) Ovládací táhla
44 ) Gumová průchodka
45 ) Oběžné kolo ventilátoru
47 ) Rohatka spouštěče
48 ) Podložka 15
49 ) Matice
52 ) Přípojka
53 ) Těsnění klikové skříně
54 ) Kolík 5x12
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Jak namíchat olej s benzínem do dvoutaktních motorů - poměr olej benzín
Výrobce uvádí, jaký olej se smí použít k mazání motoru a v jakém poměru se má mísit s benzínem!
Příklad:
Pokud chceme namíchat 50 litrů benzínu, pak stačí do tohoto množství nalít 1 litr oleje a máme hotovo, ale většinou potřebujeme množství mnohem menší.
Tak tedy:
Odměříme si množství benzínu, které budeme potřebovat. V našem příkladu to bude 1 litr benzínu.
1 litr = 1000 ml
Objem benzínu dělíme počtem dílů benzínu (50):
1000 / 50 = 20 ml
a dostaneme výsledek 1 díl oleje = 20 ml na 1 litr benzínu.
Pokud pak chceme výpočet upravit pro 5 litrů benzínu, stačí jen základní množství oleje na 1 litr násobit počtem litrů benzínu:
5 litrů benzínu x 20 ml = 100 ml ( 1 decilitr oleje na 5 litrů benzínu)
Výrobce uvádí, jaký olej se smí použít k mazání motoru a v jakém poměru se má mísit s benzínem!
Příklad:
Citace:
Výrobce doporučuje olej CASTROL POWER 1 2T v poměru 1:50 ( 1 díl oleje na 50 dílů benzínu = 1 litr oleje na 50 litrů benzinu).
Výrobce doporučuje olej CASTROL POWER 1 2T v poměru 1:50 ( 1 díl oleje na 50 dílů benzínu = 1 litr oleje na 50 litrů benzinu).
Pokud chceme namíchat 50 litrů benzínu, pak stačí do tohoto množství nalít 1 litr oleje a máme hotovo, ale většinou potřebujeme množství mnohem menší.
Tak tedy:
Odměříme si množství benzínu, které budeme potřebovat. V našem příkladu to bude 1 litr benzínu.
1 litr = 1000 ml
Objem benzínu dělíme počtem dílů benzínu (50):
1000 / 50 = 20 ml
a dostaneme výsledek 1 díl oleje = 20 ml na 1 litr benzínu.
Pokud pak chceme výpočet upravit pro 5 litrů benzínu, stačí jen základní množství oleje na 1 litr násobit počtem litrů benzínu:
5 litrů benzínu x 20 ml = 100 ml ( 1 decilitr oleje na 5 litrů benzínu)
Tabulka poměr benzín olej do dvoudobých motorů
Benzín litry | Olej 1:50 | Olej 1:40 |
---|---|---|
1 litr | 20 ml | 25 ml |
2 litry | 40 ml | 50 ml |
3 litry | 60 ml | 75 ml |
4 litry | 80 ml | 100 ml |
5 litrů | 100 ml | 125 ml |
10 litrů | 200 ml | 250 ml |
Upozornění před samotným seřízením bohatosti směsi zkontrolujte níže uvedené
Karburátor musí mít čisté trysky a být v dobrém stavu, bez velkých vůlí
na oskách plynové klapky a klapky sytiče jinak přisává falešný vzduch a nelze seřídit bohatost směsi.
Karburátor musí být řádně připevněn a matice příruby dotaženy a těsnění pod přírubou musí těsnit.
Filtr vzduchu musí být čistý a gumové koleno nesmí být prasklé, nebo zkroucené či špatně upevněné.
Svíčka zapalovací musí házet jiskru a být čistá.
Píst musí mít kompresi - klade značný odpor při startování když se sune k horní úvrati,
pokud vyšroubujete svíčku tak musíte cítit znatelný rozdíl - píst ve válci bez svíčky klade při
startování jen minimální odpor.
Pokud píst po vyšroubování svíčky při startování klade značný odpor, prohlédněte stěny válce
zda nejsou poškrábány (odšroubovat výfuk i karburátor a otvory prohlédnout stěny válce když
píst je v dolní úvrati. Poškození stěn válce značí nutnost provedení výbrusu, výměnu pístu a pístních
kroužků a gufer na klikovce.
Gufera na klikovce musí těsnit viz
Časté poruchy VARI TERRA JIKOV: http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=86
Většinou pokud provedete předchozí úkony a vše řádně prohlédnete a vyčistíte,
nebude již třeba provádět žádné seřízení bohatosti směsi!
Nastavení bohatosti směsi - návod dvoutaktní motor JIKOV VARI TERRA
Nemáte li dostatek zkušeností se seřizováním bohatosti směsi, obraťte se na odbornou dílnu.
Příliš chudá směs vede k rychlému opotřebení částí motoru a mnohdy i k jeho zadřítí.
Označte si polohu regulačního šroubu 38 a 39 (zaznamenávejte si neustále kolik otáček jste povolili, či dotáhli)
a zapisujte si údaj do notesu, abyste se kdykoliv mohli navrátit do původního stavu
před seřízením bohatosti směsi!
Karburátor musí mít čisté trysky a být v dobrém stavu, bez velkých vůlí
na oskách plynové klapky a klapky sytiče jinak přisává falešný vzduch a nelze seřídit bohatost směsi.
Karburátor musí být řádně připevněn a matice příruby dotaženy a těsnění pod přírubou musí těsnit.
Filtr vzduchu musí být čistý a gumové koleno nesmí být prasklé, nebo zkroucené či špatně upevněné.
Svíčka zapalovací musí házet jiskru a být čistá.
Píst musí mít kompresi - klade značný odpor při startování když se sune k horní úvrati,
pokud vyšroubujete svíčku tak musíte cítit znatelný rozdíl - píst ve válci bez svíčky klade při
startování jen minimální odpor.
Pokud píst po vyšroubování svíčky při startování klade značný odpor, prohlédněte stěny válce
zda nejsou poškrábány (odšroubovat výfuk i karburátor a otvory prohlédnout stěny válce když
píst je v dolní úvrati. Poškození stěn válce značí nutnost provedení výbrusu, výměnu pístu a pístních
kroužků a gufer na klikovce.
Gufera na klikovce musí těsnit viz
Časté poruchy VARI TERRA JIKOV: http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=86
Většinou pokud provedete předchozí úkony a vše řádně prohlédnete a vyčistíte,
nebude již třeba provádět žádné seřízení bohatosti směsi!
Nastavení bohatosti směsi - návod dvoutaktní motor JIKOV VARI TERRA
Nemáte li dostatek zkušeností se seřizováním bohatosti směsi, obraťte se na odbornou dílnu.
Příliš chudá směs vede k rychlému opotřebení částí motoru a mnohdy i k jeho zadřítí.
Označte si polohu regulačního šroubu 38 a 39 (zaznamenávejte si neustále kolik otáček jste povolili, či dotáhli)
a zapisujte si údaj do notesu, abyste se kdykoliv mohli navrátit do původního stavu
před seřízením bohatosti směsi!
Citace:
Motor má být zahřátý na provozní teplotu !
Regulační šroub 38 s citem dotáhneme - okamžik kdy dosednou na sebe závity pružiny 33,
víc již nedotahujeme !!! A zaznamenáme si velikost pootočení regulačního šroubu pro případ
návratu k původnímu nastavení !!!
Pak šroub povolíme v rozsahu 1/2 až 1 1/2 otáčky, tedy střední hodnota je zhruba povolit o jednu otáčku.
Pokud se dalším povolením regulačního šroubu 38 otáčky začnou zvyšovat, ubereme základní plyn šroubem 39 a znovu
zkusíme povolit šroub bohatosti směsi a vše opakujeme tak dlouho dokud se otáčky motoru zvyšuji po mírném
povolení regulačního šroubu 38.
(Pokud šroub 38 musíte dotáhnout na méně jak jednu otáčku od základního dotažení a povolení o jednu otáčku, raději vyhledejte odborný servis,
jinak může hrozit zadření motoru díky nedokonalému mazaní chudobnou směsí).
Pokud se motor zastavuje ve volnoběžných otáčkách, můžeme přidat základní plyn (pootevření plynové klapky) pomocí
regulačního šroubu 39 a to v rozsahu 1/2 až 2 otáčky.
Po seřízení můžeme bohatost směsi ještě zvýšit povolením šroubu 38 o 1/4 otáčky pro snadnější studený start.
Na volnoběžné otáčky nesmí zabírat spojka, tedy motorová jednotka nesmí
uvést do chodu převodovku, popřípadě celý stroj. Pokud k tomu dochází, musíte
povolit šroub 39 a snížit volnoběžné otáčky.
Volnoběžné otáčky by měly být, co nejmenší, ale stroj nesmí zhasínat a
zároveň by měl svižně přecházet do vyšších otáček po přidání plynu.
Volnoběžné otáčky dvoutaktního motoru VARI JIKOV se nastavují na 1.300 +- 100 otáček za minutu.
Motor má být zahřátý na provozní teplotu !
Regulační šroub 38 s citem dotáhneme - okamžik kdy dosednou na sebe závity pružiny 33,
víc již nedotahujeme !!! A zaznamenáme si velikost pootočení regulačního šroubu pro případ
návratu k původnímu nastavení !!!
Pak šroub povolíme v rozsahu 1/2 až 1 1/2 otáčky, tedy střední hodnota je zhruba povolit o jednu otáčku.
Pokud se dalším povolením regulačního šroubu 38 otáčky začnou zvyšovat, ubereme základní plyn šroubem 39 a znovu
zkusíme povolit šroub bohatosti směsi a vše opakujeme tak dlouho dokud se otáčky motoru zvyšuji po mírném
povolení regulačního šroubu 38.
(Pokud šroub 38 musíte dotáhnout na méně jak jednu otáčku od základního dotažení a povolení o jednu otáčku, raději vyhledejte odborný servis,
jinak může hrozit zadření motoru díky nedokonalému mazaní chudobnou směsí).
Pokud se motor zastavuje ve volnoběžných otáčkách, můžeme přidat základní plyn (pootevření plynové klapky) pomocí
regulačního šroubu 39 a to v rozsahu 1/2 až 2 otáčky.
Po seřízení můžeme bohatost směsi ještě zvýšit povolením šroubu 38 o 1/4 otáčky pro snadnější studený start.
Na volnoběžné otáčky nesmí zabírat spojka, tedy motorová jednotka nesmí
uvést do chodu převodovku, popřípadě celý stroj. Pokud k tomu dochází, musíte
povolit šroub 39 a snížit volnoběžné otáčky.
Volnoběžné otáčky by měly být, co nejmenší, ale stroj nesmí zhasínat a
zároveň by měl svižně přecházet do vyšších otáček po přidání plynu.
Volnoběžné otáčky dvoutaktního motoru VARI JIKOV se nastavují na 1.300 +- 100 otáček za minutu.
Nejlepší zahradní drtiče větví do průměru 3cm v poměru cena a výkon jsou:
Bosch 2500HP ATX
**VIDEO YOUTUBE
HECHT 625 SILENT
**VIDEO YOUTUBE
Upozornění:
Pokud chcete štěpkovat větve o velkém průměru za účelem vytvořit
štěpku na celé zimní období, je k tomu nutné profesionální zařízení
poháněné traktorem, nákladním automobilem, či silným elektromotorem.
Výše uvedené drtiče větví jsou určeny jen na malé zahrádky za účelem
likvidace menšího množství větví a větviček.
Bosch 2500HP ATX
**VIDEO YOUTUBE
HECHT 625 SILENT
**VIDEO YOUTUBE
Upozornění:
Pokud chcete štěpkovat větve o velkém průměru za účelem vytvořit
štěpku na celé zimní období, je k tomu nutné profesionální zařízení
poháněné traktorem, nákladním automobilem, či silným elektromotorem.
Výše uvedené drtiče větví jsou určeny jen na malé zahrádky za účelem
likvidace menšího množství větví a větviček.
Pokud odřezáváme větve od kmene stromu je žádoucí, aby
nedošlo k prsknutí větve za řezem blíže ke stromu.
K tomu je nutné nejdříve nařezat větev ze spodní strany kousek od
kmene asi do poloviny větve (pozor na sevření lišty).
Další řez provedeme z horní strany zhruba 10cm dále od spodního
řezu.
Větev se zlomí mezi řezy podél vláken dřeva.
nedošlo k prsknutí větve za řezem blíže ke stromu.
K tomu je nutné nejdříve nařezat větev ze spodní strany kousek od
kmene asi do poloviny větve (pozor na sevření lišty).
Další řez provedeme z horní strany zhruba 10cm dále od spodního
řezu.
Větev se zlomí mezi řezy podél vláken dřeva.
Prodává se též pod označením Raptor
Motor HECHT 139 cm3, 5 HP
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=52
Startování motoru: Napumpuje se benzín pomocí balonku 3x , startuje vcelku dobře
při každém novém startu bylo nutno znovu 3x zmáčknout balonek, aby motor chytil na jedno zatažení.
Motor se zdá být slabší jak u sekaček HECHT s motorem HONDA, hlavně při zapnutém pojezdu rychle ztrácel
na výkonu, ale pokud budete trávník pravidelně sekat aspoň jednou týdně a nebude to do svahu tak by motor neměl mít větší problémy.
Skelet - šasi - plechový, nedeformuje se a dobře chrání.
Koš 60 litrů plni se velmi dobře určitě mnohem lepší, jak koš o objemu 40 litrů.
Pojezd má jednu rychlost, na rovinně dobrý, u vyšší trávy moc rychlý, je třeba trávník sekat jednou týdně maximálně za 14 dnů.
Pro starší uživatele, nebo pro ty, kteří mají problémy s rychlou chůzi je třeba volit sekačku vice rychlostní pro lepší regulaci rychlosti pojezdu, ale na druhou stranu čím méně ovládacích páček na madle tím lépe se projíždí kolem stromku (větvičky se nemají za co zachytit.
Plyn , akcelerátor sekačka bez ovladače akcelerátoru, plyn (otáčky motoru) je regulován automaticky, čas ukáže zda je to vhodné řešení, zatím bez problémů.
Kohout přívodu paliva nemá
Boční výhoz funguje bez problémů, neucpával se.
Zadní výhoz neucpával se, bez problémů.
Provedení sekačka se zdá být robustní s kovovým držákem na uchyceni pro snadnou manipulaci.
Rychlo upínací spojky pro snadné sklopení madla
Couvání zadní kolečka jdou při couvání zatím ztuha.
Cena 6 390 KCZ je výhodná.
Celkové hodnocení sekačka patří ve své kategorii k těm nejlepším na našem trhu.
Motor HECHT 139 cm3, 5 HP
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=52
Startování motoru: Napumpuje se benzín pomocí balonku 3x , startuje vcelku dobře
při každém novém startu bylo nutno znovu 3x zmáčknout balonek, aby motor chytil na jedno zatažení.
Motor se zdá být slabší jak u sekaček HECHT s motorem HONDA, hlavně při zapnutém pojezdu rychle ztrácel
na výkonu, ale pokud budete trávník pravidelně sekat aspoň jednou týdně a nebude to do svahu tak by motor neměl mít větší problémy.
Skelet - šasi - plechový, nedeformuje se a dobře chrání.
Koš 60 litrů plni se velmi dobře určitě mnohem lepší, jak koš o objemu 40 litrů.
Pojezd má jednu rychlost, na rovinně dobrý, u vyšší trávy moc rychlý, je třeba trávník sekat jednou týdně maximálně za 14 dnů.
Pro starší uživatele, nebo pro ty, kteří mají problémy s rychlou chůzi je třeba volit sekačku vice rychlostní pro lepší regulaci rychlosti pojezdu, ale na druhou stranu čím méně ovládacích páček na madle tím lépe se projíždí kolem stromku (větvičky se nemají za co zachytit.
Plyn , akcelerátor sekačka bez ovladače akcelerátoru, plyn (otáčky motoru) je regulován automaticky, čas ukáže zda je to vhodné řešení, zatím bez problémů.
Kohout přívodu paliva nemá
Boční výhoz funguje bez problémů, neucpával se.
Zadní výhoz neucpával se, bez problémů.
Provedení sekačka se zdá být robustní s kovovým držákem na uchyceni pro snadnou manipulaci.
Rychlo upínací spojky pro snadné sklopení madla
Couvání zadní kolečka jdou při couvání zatím ztuha.
Cena 6 390 KCZ je výhodná.
Celkové hodnocení sekačka patří ve své kategorii k těm nejlepším na našem trhu.
Editace: 1335510918
Počet článků v kategorii: 175
Url:vari-jikov-chlazeni-motoru-detaily-soucasti-id-133