Křovinořez s motorem 4 takt HONDA recenze
Křovinořez s motorem HONDA 1,2 kW zakoupen v roce 2004 ročně seče 40 aru - 2 měřice - 4 000 metrů čtverečních:
- za dobu používání se nevyskytla žádná porucha
- snadný okamžitý start (lahůdka, můžu kdykoliv přestat kosit aniž bych se obával, že horký motor HONDA již nenastartuji)
- nízká hlučnost (na volnoběh na 20 metrů vzdálenosti téměř neslyšitelný chod)
- nízká spotřeba ( v porovnání s dvoutaktem zakoupeným ve stejnou dobu, je spotřeba poloviční, tedy to co udělá dvoutakt za 2 litry benzínu, 4-T motor HONDA spotřebuje 1 litr benzínu )
- nekouří, nízké emise
- 1,2 kW je slabší ve vysoké trávě, nutno brát menší pokos
- vyšší pořizovací cena (zhruba dvojnásobek), než u křovinořezů s dvoutaktními motory
Celkové hodnocení hodnocení křovinořezu se čtyřtaktním motorem HONDA: vynikající, určitě bych si jej koupil znovu
- za dobu používání se nevyskytla žádná porucha
- snadný okamžitý start (lahůdka, můžu kdykoliv přestat kosit aniž bych se obával, že horký motor HONDA již nenastartuji)
- nízká hlučnost (na volnoběh na 20 metrů vzdálenosti téměř neslyšitelný chod)
- nízká spotřeba ( v porovnání s dvoutaktem zakoupeným ve stejnou dobu, je spotřeba poloviční, tedy to co udělá dvoutakt za 2 litry benzínu, 4-T motor HONDA spotřebuje 1 litr benzínu )
- nekouří, nízké emise
- 1,2 kW je slabší ve vysoké trávě, nutno brát menší pokos
- vyšší pořizovací cena (zhruba dvojnásobek), než u křovinořezů s dvoutaktními motory
Celkové hodnocení hodnocení křovinořezu se čtyřtaktním motorem HONDA: vynikající, určitě bych si jej koupil znovu
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Motorové pily Stihl jsou oblíbeny pro svou
spolehlivost, nízkou spotřebu a dlouhou
životnost.
Na videu tesař používá pilu Stihl při stavbě
srubu, jako hlavní pracovní nástroj
a občas si počíná s pilou, jako pistolník s koltem.
**VIDEO YOUTUBE
spolehlivost, nízkou spotřebu a dlouhou
životnost.
Na videu tesař používá pilu Stihl při stavbě
srubu, jako hlavní pracovní nástroj
a občas si počíná s pilou, jako pistolník s koltem.
**VIDEO YOUTUBE
Štípače se skládá z ramene opatřeného sekyrou - štípacím klínem,
vratné pružiny, pracovního stolu.
Na místo kam míří klín se postaví polínko a ručně se ramenem s klínem
udeří do polene. Rameno se vrátí do horní polohy pomocí pružiny.
Na videu vše vypadá jednoduše, pracovník štípe polena jen bez
suků a práce mu jde hezky od ruky (snad si jí časem neusekne).
**VIDEO YOUTUBE
vratné pružiny, pracovního stolu.
Na místo kam míří klín se postaví polínko a ručně se ramenem s klínem
udeří do polene. Rameno se vrátí do horní polohy pomocí pružiny.
Na videu vše vypadá jednoduše, pracovník štípe polena jen bez
suků a práce mu jde hezky od ruky (snad si jí časem neusekne).
**VIDEO YOUTUBE
Obrázek pro stromy rostoucí na rovném terénu, úhel výřezu 45 a 55°.
Nejdříve změříme výšku stromu. Bezpečná vzdálenost při kácení
je dvojnásobek výšky stromu. Výšku stromu určíme například
pomocí plastového trojúhelníku s úhly 45 stupňů.
Odvěsna nechť vodorovná se zemí (např. pomocí vodováhy).
Pokud tedy budeme vidět vrchol stromu pod úhlem 45 stupňů
a připočítáme svou výšku k místu, kde stojíme směrem
od stromu, máme zhruba výšku stromu (počítejte z odskočením
stromu po pádu od pařezu).
Pak se rozmyslíme, kam strom má padnout a jestli je to reálné a
nepřeváží jej kmen, či některé silné větve zcela jiným směrem.
Připravíme se únikovou cestu v případě nebezpečí, to je vykácíme
všechny keře a podobně, které by nám bránily v útěku, nebo které
by změnily směr pádu stromu.
Můžeme i odstranit některé větve ze stromu, aby pád stromu napáchal
menší škody na ostatním porostu.
Na straně kam má strom padnout se vyřeže směrový klín
a to do hloubky 1/3 stromu o výšce rovněž nejméně 1/3 stromu,
tím bude zaručen úhel 45° a větší. Kdyby byl úhel směrového klínu
příliš malý, strom by při pádu zůstal viset na "pantu" nedořezané plochy.
Spodní část směrového zářezu - klínu je vodorovná, horní pak
zkosená pod úhlem 45° až 55°(na rovném terénu).
Na svažujícím se terénu můžeme spodní část směrového zářezu - klínu
sešikmit - tedy zářez ještě více otevřít až na 70°(pokud kácíme
směrem ze svahu dolů).
Kácení směrem do svahu neprovádějte, kmen po pádů na zem může skočit
zpět odrazem do pružných větví a způsobit smrtelný úraz. Na
takové rizikové kácení je nutné pozvat odborníka.
Padající kmen je pomocí směrového klínu směrován na místo kam má padnout.
Nedořezaná část pak vytvoří "pant", který stabilizuje směr pádu
stromu. Tento "pant" bude přetržen, jakmile plochy směrového
klínu dosednou na sebe vahou padajícího stromu.
Řez proti klínu se provádí o 3 cm výše, než je
spodní řez vyřezaného klínu. Řez proti klínu nedořezáváme až do konce, ale ponecháme 1/10 průměru kmene u klínu, aby kmen nespadl na opačnou stranu. Zápich můžeme provést hned pro vyřezání klínu tak, že za klínem špicí pily se prořežeme až na druhou stranu a to asi 2/10 průměru kmene od konce klínu a dořežeme na 1/10 průměru. Pak již provádíme samotný řez. Za polovinou můžeme vložit a zarazit první klín, další zarazíme do řezu, když již zbývá dořezat zhruba 1/3 řezu. Pokud tedy strom nechce začít padat použijeme klíny, které vložíme do řezu a zatlučeme palicí tak, aby se kmen nakláněl na stranu kam má padnout. Po překonání určité meze naklonění se již kmen vyvrátí sám svou vahou a při pádu se úhel ve výřezu zmenšuje, až plochy dosednou na sebe. Hmotnost stromu a páka ve vyřezaném klínu způsobí otrhnutí nedořezané části od pařezu.
Dobré je si v začátcích celý řez i klín vyznačit křídou na kůru stromu a podle něj vlastní řez korigovat.
První kácení stromu, stromy s kmenem o průměru
větším než 20 cm, stromy, u kterých nedokážete určit
kam padnou, nebo pokud se bojíte a nemáte zkušenosti
svěřte kácení odborníkovi.
Zajistěte, aby se v prostoru kácení nemotala žena, děti,
domácí zvířata atd.
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
Nejdříve změříme výšku stromu. Bezpečná vzdálenost při kácení
je dvojnásobek výšky stromu. Výšku stromu určíme například
pomocí plastového trojúhelníku s úhly 45 stupňů.
Odvěsna nechť vodorovná se zemí (např. pomocí vodováhy).
Pokud tedy budeme vidět vrchol stromu pod úhlem 45 stupňů
a připočítáme svou výšku k místu, kde stojíme směrem
od stromu, máme zhruba výšku stromu (počítejte z odskočením
stromu po pádu od pařezu).
Pak se rozmyslíme, kam strom má padnout a jestli je to reálné a
nepřeváží jej kmen, či některé silné větve zcela jiným směrem.
Připravíme se únikovou cestu v případě nebezpečí, to je vykácíme
všechny keře a podobně, které by nám bránily v útěku, nebo které
by změnily směr pádu stromu.
Můžeme i odstranit některé větve ze stromu, aby pád stromu napáchal
menší škody na ostatním porostu.
Na straně kam má strom padnout se vyřeže směrový klín
a to do hloubky 1/3 stromu o výšce rovněž nejméně 1/3 stromu,
tím bude zaručen úhel 45° a větší. Kdyby byl úhel směrového klínu
příliš malý, strom by při pádu zůstal viset na "pantu" nedořezané plochy.
Spodní část směrového zářezu - klínu je vodorovná, horní pak
zkosená pod úhlem 45° až 55°(na rovném terénu).
Na svažujícím se terénu můžeme spodní část směrového zářezu - klínu
sešikmit - tedy zářez ještě více otevřít až na 70°(pokud kácíme
směrem ze svahu dolů).
Kácení směrem do svahu neprovádějte, kmen po pádů na zem může skočit
zpět odrazem do pružných větví a způsobit smrtelný úraz. Na
takové rizikové kácení je nutné pozvat odborníka.
Padající kmen je pomocí směrového klínu směrován na místo kam má padnout.
Nedořezaná část pak vytvoří "pant", který stabilizuje směr pádu
stromu. Tento "pant" bude přetržen, jakmile plochy směrového
klínu dosednou na sebe vahou padajícího stromu.
Řez proti klínu se provádí o 3 cm výše, než je
spodní řez vyřezaného klínu. Řez proti klínu nedořezáváme až do konce, ale ponecháme 1/10 průměru kmene u klínu, aby kmen nespadl na opačnou stranu. Zápich můžeme provést hned pro vyřezání klínu tak, že za klínem špicí pily se prořežeme až na druhou stranu a to asi 2/10 průměru kmene od konce klínu a dořežeme na 1/10 průměru. Pak již provádíme samotný řez. Za polovinou můžeme vložit a zarazit první klín, další zarazíme do řezu, když již zbývá dořezat zhruba 1/3 řezu. Pokud tedy strom nechce začít padat použijeme klíny, které vložíme do řezu a zatlučeme palicí tak, aby se kmen nakláněl na stranu kam má padnout. Po překonání určité meze naklonění se již kmen vyvrátí sám svou vahou a při pádu se úhel ve výřezu zmenšuje, až plochy dosednou na sebe. Hmotnost stromu a páka ve vyřezaném klínu způsobí otrhnutí nedořezané části od pařezu.
Dobré je si v začátcích celý řez i klín vyznačit křídou na kůru stromu a podle něj vlastní řez korigovat.
První kácení stromu, stromy s kmenem o průměru
větším než 20 cm, stromy, u kterých nedokážete určit
kam padnou, nebo pokud se bojíte a nemáte zkušenosti
svěřte kácení odborníkovi.
Zajistěte, aby se v prostoru kácení nemotala žena, děti,
domácí zvířata atd.
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
Pila na dřevo oblouková 590 mm
Levně koupené, dvakrát placené!
Malá oblouková pilka 515 mm délka listu zakoupená v supermarketu
měla tyto nedostatky.
Čela břitů zubů byly kolmé k řezanému předmětu - nenabroušené.
Zuby byyly vyžíhány takže okamžitě ztratily šraňk - rozhod.
Rám celkem stabilní. Možná po výměně listu bude
plnit svůj účel.
Raději koupit přímo od výrobce Pilana Zborovice za
o něco vyšší cenu, ale člověk může hned dělat než od neznámého
výrobce.
Levně koupené, dvakrát placené!
Malá oblouková pilka 515 mm délka listu zakoupená v supermarketu
měla tyto nedostatky.
Čela břitů zubů byly kolmé k řezanému předmětu - nenabroušené.
Zuby byyly vyžíhány takže okamžitě ztratily šraňk - rozhod.
Rám celkem stabilní. Možná po výměně listu bude
plnit svůj účel.
Raději koupit přímo od výrobce Pilana Zborovice za
o něco vyšší cenu, ale člověk může hned dělat než od neznámého
výrobce.
Citace:
Doporučení pro majitele 2 taktních motorů:
Je nutné používat čerstvě namíchané palivo, protože současné ekologičtější oleje pro mazaní 2 taktů benzín Natural 95 postupně rozpouští a tím snižuje jejich mazné vlastnosti, proto si vždy míchejte palivo,
které spotřebujete. Navíc i benzín obsahuje bio-složky, které mohou po určité době doslova
zalepit jemné otvory a trysky v karburátoru.
Doporučení pro majitele 2 taktních motorů:
Je nutné používat čerstvě namíchané palivo, protože současné ekologičtější oleje pro mazaní 2 taktů benzín Natural 95 postupně rozpouští a tím snižuje jejich mazné vlastnosti, proto si vždy míchejte palivo,
které spotřebujete. Navíc i benzín obsahuje bio-složky, které mohou po určité době doslova
zalepit jemné otvory a trysky v karburátoru.
Nejvíce servisních oprav zadřených motorů se
vztahuje k jarnímu období z důvodu, že uživatelé zahradní
techniky použili benzín, který zůstal v nádrži stroje přes celou zimu.
Pokud používáte lepší oleje dodržujte předepsaný poměr směsi bezínu s olejem stanovený výrobcem.
Do nádrže stroje nelijeme benzín, který obsahuje vodu,
mechanické nečistoty, kal, rez, sraženiny.
Benzín je nejlépe používat čerstvý - právě zakoupený u čerpací stanice.
Po 14 dnech při běžném skladování již dochází ke změnám, polymerizaci některých
složek. Pokud byl benzín v nádrži stroje, došlo k odpaření prchavých složek
a motor již bude o něco hůře startovat.
Benzín zakoupený v určité období roku má svoji kvalitu (zimní, letní, přechodný, tlak par při zahřátí - léto 60kPa zima 90kPa)
a v toto roční období by se měl používat.
Pokud je benzín míchaný s olejem, mělo by se namíchat jen takové množství,
které spotřebujete, protože s moderními oleji může docházet ke změnám (tvorba gelu, sraženin atd.)
které doslova zalepí jemné otvory a trysky karburátoru.
Pokud palivo s olejem nalíváte z kanystru do nádrže, vždy jej předem pro jistotu znovu protřepejte.
Používejte jen kanystry určené pro skladování pohonných hmot!
Voda v benzínu:
V těsně uzavřeném kanystru by nemělo docházet ke kondenzaci vodních par
na stěnách, ale v nádrži stroje k tomu dochází, takže po určitém čase benzín
bude obsahovat i vodu. Hlavní podíl na tomto procesu má střídání teploty
okolního vzduchu a jeho vlhkost.
Oxidace benzínu
Oxidace benzínu téměř neprobíhá v hermeticky uzavřených a po okraj naplněných
kanystrech - nádržích uchovávaných v podzemních skladech za nízké teploty.
Na oxidaci benzínu má vliv sluneční záření, vzduch, popřípadě některé kovy (měď),
vysoká teplota.
Bio-složky benzínu
Do paliv mohou být přidávány další složky (od roku 2006), jako metanol, etanol, které jsou schopny vázat vodu
a ty ve směsi s oleji mohou po určitém čase získávat nežádoucí vlastnosti, takže další důvod
proč používat nový benzín.
Stabilizátor benzínu
Stabilizátory paliva se používají při dlouhodobém uskladnění (více
jak 2 měsíce). Je nutné naplnit nádrž po okraj a nechat stabilizované palivo i
v karburátoru. Stabilizátor dokáže ošetřit palivo až na 6 měsíců.
Pokud je benzín bez stabilizátoru, tak jej na zimu, nebo období přesahující
2 měsíce vypustíme z nádrže a vyjedeme vše, co zbylo v karburátoru.
Editace: 1343468970
Počet článků v kategorii: 175
Url:krovinorez-s-motorem-4-takt-honda-recenze-id-231