Sekera Fiskars vs Leveraxe recenze
Princip trhací sekery Leveraxe a recenze - Fiskars na stránce níže

Leveraxe pracuje na principu
1.) naštípnout okraj polene
2.) uvolnit sevření toporu sekery, aby se mohla sklopit na stranu těžiště.
3.) okrajový plát polene se odlomí vyvrácením sekery na stranu těžiště.
Tohoto efektu lze dosáhnou i sekerou Fiskars, když je sekera vedena na okraj polena mírně šikmo.
Nevýhody Leveraxe
- je třeba odštipovat pouze okraje polena a postupovat do středu - odštěpky lítají příliš daleko, je třeba štípat v pneumatice, či jinak stáhnout poleno např. gumou
- je třeba značené manuální zručnosti, aby netrpěla zápěstí při náhlém stočení sekery po nárazu do polene a včas uvolnit sevření topora
- jestli my bude tento styl štípání vyhovovat si mohu vyzkoušet běžnou sekerou, která je vedena na poleno mírně šikmo - také dojde k efektu naštípnutí a odlomení odštěpku díky vyvrácení se sekery na stranu
- je třeba odštipovat pouze okraje polena a postupovat do středu - odštěpky lítají příliš daleko, je třeba štípat v pneumatice, či jinak stáhnout poleno např. gumou
- je třeba značené manuální zručnosti, aby netrpěla zápěstí při náhlém stočení sekery po nárazu do polene a včas uvolnit sevření topora
- jestli my bude tento styl štípání vyhovovat si mohu vyzkoušet běžnou sekerou, která je vedena na poleno mírně šikmo - také dojde k efektu naštípnutí a odlomení odštěpku díky vyvrácení se sekery na stranu
Fiskars recenze
Mám pujčenou sekeru Fiskars, protože stojí více jak 1000 korun českých, tak jsem si jíchtěl nejdříve vyzkoušet než si jí zakoupím.
První trošku špatný dojem jsem měl z její nízké hmotnosti, tohle přeci nic nerozštípne!
Navíc plastové topůrku se asi pro prvním zaseknutí do polínka odlomí od sekery a ještě
budu muset majiteli koupit novou.
Tak dobrá, zkusím rozštípnout aspoň jedno polínko. Raději jen 10 cm vysoké, co se rozštípne samo
vahou sekery

Bum! A jéje! Můj vynikající špalek na štípaní dřeva je na půlky!
Asi byl už starý a jistě již puklý a proto se rozletěl na kusy.
Tak sekyru Fiskars zaseknu do nějakého polena na hromadě dříví, tak jak to dělám
z klasickou sekerou, ale chyba lávky, poleno se rozštíplo na poloviny a sekera z něj
vypadla. Zase náhoda, nebo je ta sekera Fiskars fakt tak dobrá?
Zkusím zaseknout do jiného polena a "rup" už je taky na půlky.
No to je paráda. Za 15 minut mám rozštípáno tolik polen, co bych
štípal na štípači dríví snad celé odpoledne.
Sekera Fiskars je fakt dobrá. Určitě si jí koupím a o topůrko
se již nebojím, protože Fiskars dávají na sekeru záruku 10 let.
Firma Fiskars si tímto získala mou důvěru.
Ještě jsem zjistil, že k sekeře Fiskars je dobré přikoupit i ostřič Fiskars 120000 za nějakých 300 KCZ,
protože ostří je velmi tvrdé a má určitý přesný úhel, aby nezůstávalo zaseknuté v poleně,
popřípadě se dalo snadno vyndat a s tímto ostřičem nabrousit sekeru je hračka.

Takhle Sekera Fiskars za 15 minut rozmetala hromadu polen na cimprcampr
Polena měla délku 60cm až 1 metr. Průměr od 10 do 25 cm.

175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Porovnání délky startu za studena u motorů Stihl, Redmax a Echo - video.
Stihl FS 130 4-MIX (čtyřtaktní motor) popis a video
Jelikož úhlový převod je přenášen pevným hřídelem, Stihl FS 130 4-MIX snese intenzivnější vyžínání než například STIHL FS 87.
Stihl FS 130 4-MIX má velmi nízkou spotřebu paliva.
Některá technická data:
- Zdvihový objem 36,3 cm3
- Výkon 1,4 / 1,9 kW/k
- Hmotnost 5,9 kg
- Objem nádrže 0,53 l
- Hnací hřídel pevný
Start motoru Stihl FS 130 4-MIX video
**VIDEO YOUTUBE
Prodává se též pod označením Raptor
Motor HECHT 139 cm3, 5 HP
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=52
Startování motoru: Napumpuje se benzín pomocí balonku 3x , startuje vcelku dobře
při každém novém startu bylo nutno znovu 3x zmáčknout balonek, aby motor chytil na jedno zatažení.
Motor se zdá být slabší jak u sekaček HECHT s motorem HONDA, hlavně při zapnutém pojezdu rychle ztrácel
na výkonu, ale pokud budete trávník pravidelně sekat aspoň jednou týdně a nebude to do svahu tak by motor neměl mít větší problémy.
Skelet - šasi - plechový, nedeformuje se a dobře chrání.
Koš 60 litrů plni se velmi dobře určitě mnohem lepší, jak koš o objemu 40 litrů.
Pojezd má jednu rychlost, na rovinně dobrý, u vyšší trávy moc rychlý, je třeba trávník sekat jednou týdně maximálně za 14 dnů.
Pro starší uživatele, nebo pro ty, kteří mají problémy s rychlou chůzi je třeba volit sekačku vice rychlostní pro lepší regulaci rychlosti pojezdu, ale na druhou stranu čím méně ovládacích páček na madle tím lépe se projíždí kolem stromku (větvičky se nemají za co zachytit.
Plyn , akcelerátor sekačka bez ovladače akcelerátoru, plyn (otáčky motoru) je regulován automaticky, čas ukáže zda je to vhodné řešení, zatím bez problémů.
Kohout přívodu paliva nemá
Boční výhoz funguje bez problémů, neucpával se.
Zadní výhoz neucpával se, bez problémů.
Provedení sekačka se zdá být robustní s kovovým držákem na uchyceni pro snadnou manipulaci.
Rychlo upínací spojky pro snadné sklopení madla
Couvání zadní kolečka jdou při couvání zatím ztuha.
Cena 6 390 KCZ je výhodná.
Celkové hodnocení sekačka patří ve své kategorii k těm nejlepším na našem trhu.

Motor HECHT 139 cm3, 5 HP
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=52
Startování motoru: Napumpuje se benzín pomocí balonku 3x , startuje vcelku dobře
při každém novém startu bylo nutno znovu 3x zmáčknout balonek, aby motor chytil na jedno zatažení.
Motor se zdá být slabší jak u sekaček HECHT s motorem HONDA, hlavně při zapnutém pojezdu rychle ztrácel
na výkonu, ale pokud budete trávník pravidelně sekat aspoň jednou týdně a nebude to do svahu tak by motor neměl mít větší problémy.
Skelet - šasi - plechový, nedeformuje se a dobře chrání.
Koš 60 litrů plni se velmi dobře určitě mnohem lepší, jak koš o objemu 40 litrů.
Pojezd má jednu rychlost, na rovinně dobrý, u vyšší trávy moc rychlý, je třeba trávník sekat jednou týdně maximálně za 14 dnů.
Pro starší uživatele, nebo pro ty, kteří mají problémy s rychlou chůzi je třeba volit sekačku vice rychlostní pro lepší regulaci rychlosti pojezdu, ale na druhou stranu čím méně ovládacích páček na madle tím lépe se projíždí kolem stromku (větvičky se nemají za co zachytit.
Plyn , akcelerátor sekačka bez ovladače akcelerátoru, plyn (otáčky motoru) je regulován automaticky, čas ukáže zda je to vhodné řešení, zatím bez problémů.
Kohout přívodu paliva nemá
Boční výhoz funguje bez problémů, neucpával se.
Zadní výhoz neucpával se, bez problémů.
Provedení sekačka se zdá být robustní s kovovým držákem na uchyceni pro snadnou manipulaci.
Rychlo upínací spojky pro snadné sklopení madla
Couvání zadní kolečka jdou při couvání zatím ztuha.
Cena 6 390 KCZ je výhodná.
Celkové hodnocení sekačka patří ve své kategorii k těm nejlepším na našem trhu.

STIHL FS 450 - křovinořez, který něco vydrží.
S křovinořezem STIHL FS 450 se nejčastěji setkáte u zaměstnanců obecních úřadů při každodenním kosení vzdorující trávy nebo křovin v katastru obce. Je to bojovník a jen tak něco jej nezastaví.
Některá technická data STIHL FS 450:
- Zdvihový objem 44,3 cm3
- Výkon 2,1 / 2,9 kW/k
- Hmotnost 8 kg
- Objem nádrže 0,67 l
- Hnací hřídel pevný
Video STIHL FS 450 v akci při koseni velmi vysokého porostu.
**VIDEO YOUTUBEUvolníme šroub krytu startéru a taky šrouby krytu vzduchového filtru.
Kryt startéru drží ještě za úchyty v otvorech, nutno opatrně šroubovákem vysunout.
Uvolníme tři matice startéru
Uvolníme matici vzduchového kolena a okraje části u vzduchového filtru.
Rozpojíme palivovou hadičku například u filtru paliva.
Pak by již měla jít sundat nádrž i s krytem motoru.
Uvolníme dvě matice karburátoru.
Sací koleno opatrně vysuneme a též vysuneme těsnění, řádně si označíme vrch, spodek, těsnění, nebo si jej vyfotíme pro správnou montáž.
Demontujeme táhla sytiče a škrtící klapky regulátoru otáček - plynu (tam je i pružinka, opatrně jí vyháčkujte).
Páčku sytiče možná bude nutno malinko nahnout, aby táhlo vyběhlo z očka.
Karburátor stáhneme ze šroubů.
Detail karburátoru Honda GXV od válce.
honda-gxv-karburator-detail-od-vzduchoveho-filtru
Honda GXV karburátor demontáž hlavní trysky.
Honda GXV karburátor a plovák

Kryt startéru drží ještě za úchyty v otvorech, nutno opatrně šroubovákem vysunout.

Uvolníme tři matice startéru

Uvolníme matici vzduchového kolena a okraje části u vzduchového filtru.

Rozpojíme palivovou hadičku například u filtru paliva.

Pak by již měla jít sundat nádrž i s krytem motoru.
Uvolníme dvě matice karburátoru.

Sací koleno opatrně vysuneme a též vysuneme těsnění, řádně si označíme vrch, spodek, těsnění, nebo si jej vyfotíme pro správnou montáž.

Demontujeme táhla sytiče a škrtící klapky regulátoru otáček - plynu (tam je i pružinka, opatrně jí vyháčkujte).
Páčku sytiče možná bude nutno malinko nahnout, aby táhlo vyběhlo z očka.

Karburátor stáhneme ze šroubů.

Detail karburátoru Honda GXV od válce.

honda-gxv-karburator-detail-od-vzduchoveho-filtru

Honda GXV karburátor demontáž hlavní trysky.

Honda GXV karburátor a plovák

Editace: 18.4.2021 - 09:30
Počet článků v kategorii: 175
Url:sekera-fiskars-recense-id-74