Sekera Fiskars vs Leveraxe recenze
AD MOB
Princip trhací sekery Leveraxe a recenze - Fiskars na stránce níže

Leveraxe pracuje na principu
1.) naštípnout okraj polene
2.) uvolnit sevření toporu sekery, aby se mohla sklopit na stranu těžiště.
3.) okrajový plát polene se odlomí vyvrácením sekery na stranu těžiště.
Tohoto efektu lze dosáhnou i sekerou Fiskars, když je sekera vedena na okraj polena mírně šikmo.
Nevýhody Leveraxe
- je třeba odštipovat pouze okraje polena a postupovat do středu - odštěpky lítají příliš daleko, je třeba štípat v pneumatice, či jinak stáhnout poleno např. gumou
- je třeba značené manuální zručnosti, aby netrpěla zápěstí při náhlém stočení sekery po nárazu do polene a včas uvolnit sevření topora
- jestli my bude tento styl štípání vyhovovat si mohu vyzkoušet běžnou sekerou, která je vedena na poleno mírně šikmo - také dojde k efektu naštípnutí a odlomení odštěpku díky vyvrácení se sekery na stranu
- je třeba odštipovat pouze okraje polena a postupovat do středu - odštěpky lítají příliš daleko, je třeba štípat v pneumatice, či jinak stáhnout poleno např. gumou
- je třeba značené manuální zručnosti, aby netrpěla zápěstí při náhlém stočení sekery po nárazu do polene a včas uvolnit sevření topora
- jestli my bude tento styl štípání vyhovovat si mohu vyzkoušet běžnou sekerou, která je vedena na poleno mírně šikmo - také dojde k efektu naštípnutí a odlomení odštěpku díky vyvrácení se sekery na stranu
Fiskars recenze
Mám pujčenou sekeru Fiskars, protože stojí více jak 1000 korun českých, tak jsem si jíchtěl nejdříve vyzkoušet než si jí zakoupím.
První trošku špatný dojem jsem měl z její nízké hmotnosti, tohle přeci nic nerozštípne!
Navíc plastové topůrku se asi pro prvním zaseknutí do polínka odlomí od sekery a ještě
budu muset majiteli koupit novou.
Tak dobrá, zkusím rozštípnout aspoň jedno polínko. Raději jen 10 cm vysoké, co se rozštípne samo
vahou sekery

Bum! A jéje! Můj vynikající špalek na štípaní dřeva je na půlky!
Asi byl už starý a jistě již puklý a proto se rozletěl na kusy.
Tak sekyru Fiskars zaseknu do nějakého polena na hromadě dříví, tak jak to dělám
z klasickou sekerou, ale chyba lávky, poleno se rozštíplo na poloviny a sekera z něj
vypadla. Zase náhoda, nebo je ta sekera Fiskars fakt tak dobrá?
Zkusím zaseknout do jiného polena a "rup" už je taky na půlky.
No to je paráda. Za 15 minut mám rozštípáno tolik polen, co bych
štípal na štípači dríví snad celé odpoledne.
Sekera Fiskars je fakt dobrá. Určitě si jí koupím a o topůrko
se již nebojím, protože Fiskars dávají na sekeru záruku 10 let.
Firma Fiskars si tímto získala mou důvěru.
Ještě jsem zjistil, že k sekeře Fiskars je dobré přikoupit i ostřič Fiskars 120000 za nějakých 300 KCZ,
protože ostří je velmi tvrdé a má určitý přesný úhel, aby nezůstávalo zaseknuté v poleně,
popřípadě se dalo snadno vyndat a s tímto ostřičem nabrousit sekeru je hračka.

Takhle Sekera Fiskars za 15 minut rozmetala hromadu polen na cimprcampr
Polena měla délku 60cm až 1 metr. Průměr od 10 do 25 cm.

173LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Cirkulárka je na principu klasické cirkulárky s kolébkou,
kde poleno je tlačeno na kotouč.
Zde v tomto videu jsou kotouče dva vedle sebe ve
vzdálenosti délky výsledných polínek.
Poleno je pak rozřezáno na tři stejné díly a
tyto díly mohou být pomocí dopravníku ukládány
na valník automobilu a pak převezeny k zákazníkovi.
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
kde poleno je tlačeno na kotouč.
Zde v tomto videu jsou kotouče dva vedle sebe ve
vzdálenosti délky výsledných polínek.
Poleno je pak rozřezáno na tři stejné díly a
tyto díly mohou být pomocí dopravníku ukládány
na valník automobilu a pak převezeny k zákazníkovi.
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
Posch - Spaltfix K-540
Pokud chcete podnikat v oblasti výroby palivového
dříví, jistě Vás bude zajímat zařízení poháněné náhonem
z traktoru, které polena nařeže, rozštípe a naloží do
kontejneru viz video.
**VIDEO YOUTUBE
Pokud chcete podnikat v oblasti výroby palivového
dříví, jistě Vás bude zajímat zařízení poháněné náhonem
z traktoru, které polena nařeže, rozštípe a naloží do
kontejneru viz video.
**VIDEO YOUTUBE
Citace:
Doporučení pro majitele 2 taktních motorů:
Je nutné používat čerstvě namíchané palivo, protože současné ekologičtější oleje pro mazaní 2 taktů benzín Natural 95 postupně rozpouští a tím snižuje jejich mazné vlastnosti, proto si vždy míchejte palivo,
které spotřebujete. Navíc i benzín obsahuje bio-složky, které mohou po určité době doslova
zalepit jemné otvory a trysky v karburátoru.
Doporučení pro majitele 2 taktních motorů:
Je nutné používat čerstvě namíchané palivo, protože současné ekologičtější oleje pro mazaní 2 taktů benzín Natural 95 postupně rozpouští a tím snižuje jejich mazné vlastnosti, proto si vždy míchejte palivo,
které spotřebujete. Navíc i benzín obsahuje bio-složky, které mohou po určité době doslova
zalepit jemné otvory a trysky v karburátoru.
Nejvíce servisních oprav zadřených motorů se
vztahuje k jarnímu období z důvodu, že uživatelé zahradní
techniky použili benzín, který zůstal v nádrži stroje přes celou zimu.
Pokud používáte lepší oleje dodržujte předepsaný poměr směsi bezínu s olejem stanovený výrobcem.
Do nádrže stroje nelijeme benzín, který obsahuje vodu,
mechanické nečistoty, kal, rez, sraženiny.
Benzín je nejlépe používat čerstvý - právě zakoupený u čerpací stanice.
Po 14 dnech při běžném skladování již dochází ke změnám, polymerizaci některých
složek. Pokud byl benzín v nádrži stroje, došlo k odpaření prchavých složek
a motor již bude o něco hůře startovat.
Benzín zakoupený v určité období roku má svoji kvalitu (zimní, letní, přechodný, tlak par při zahřátí - léto 60kPa zima 90kPa)
a v toto roční období by se měl používat.
Pokud je benzín míchaný s olejem, mělo by se namíchat jen takové množství,
které spotřebujete, protože s moderními oleji může docházet ke změnám (tvorba gelu, sraženin atd.)
které doslova zalepí jemné otvory a trysky karburátoru.
Pokud palivo s olejem nalíváte z kanystru do nádrže, vždy jej předem pro jistotu znovu protřepejte.
Používejte jen kanystry určené pro skladování pohonných hmot!
Voda v benzínu:
V těsně uzavřeném kanystru by nemělo docházet ke kondenzaci vodních par
na stěnách, ale v nádrži stroje k tomu dochází, takže po určitém čase benzín
bude obsahovat i vodu. Hlavní podíl na tomto procesu má střídání teploty
okolního vzduchu a jeho vlhkost.
Oxidace benzínu
Oxidace benzínu téměř neprobíhá v hermeticky uzavřených a po okraj naplněných
kanystrech - nádržích uchovávaných v podzemních skladech za nízké teploty.
Na oxidaci benzínu má vliv sluneční záření, vzduch, popřípadě některé kovy (měď),
vysoká teplota.
Bio-složky benzínu
Do paliv mohou být přidávány další složky (od roku 2006), jako metanol, etanol, které jsou schopny vázat vodu
a ty ve směsi s oleji mohou po určitém čase získávat nežádoucí vlastnosti, takže další důvod
proč používat nový benzín.
Stabilizátor benzínu
Stabilizátory paliva se používají při dlouhodobém uskladnění (více
jak 2 měsíce). Je nutné naplnit nádrž po okraj a nechat stabilizované palivo i
v karburátoru. Stabilizátor dokáže ošetřit palivo až na 6 měsíců.
Pokud je benzín bez stabilizátoru, tak jej na zimu, nebo období přesahující
2 měsíce vypustíme z nádrže a vyjedeme vše, co zbylo v karburátoru.
Jednotlivé díly karburátoru JIKOV 2820 VARI
1 Těleso karburátoru
2 Plovák
3 Jehlový ventil kompletní
4 Tryska běhu naprázdno kompletní
5 Opěra bowdenu
6 Plováková komora
7 Páčka škrtící klapky
8 Páčka dorazu
9 Páčka startovací klapky
10 Třecí podložka
11 Těsnění 5,5/2,5
12 Těsnění 10/7,1/1
13 Startovací klapka
14 Pojistka
15 Škrtící klapka
16 Podložka průměr 3
17 Podložka průměr 4
18 Podložka s jazýčkem
19 Těsnění
20 Podložka
21 Emulsní trubice
22 Podložka průměr 3,2
23 Osička startovací klapky
24 Osička škrtící klapky
25 Hlavní tryska
26 Kolík 2x12
27 Osička závěsu
28 Matice M 5
29 Kulička IV.
30 Pružina
31 Pružina
32 Pružina
33 Zajištovací pružina
34 Matice M 5
35 Šroub přípojky
36 Šroub osičky
37 Šroub ovládání
38 Regulační šroub
39 Dorazový šroub
40 Šroub M 4x8
41 Šroub M 3x6
42 Šroub s čočkovou hlavou M 4x14
43 Kroužek 42x2
44 Těsnění
45 Vložka
Níže uvedený obrázek nesouvisí s popisem dílů uvedeným výše.


1 Těleso karburátoru
2 Plovák
3 Jehlový ventil kompletní
4 Tryska běhu naprázdno kompletní
5 Opěra bowdenu
6 Plováková komora
7 Páčka škrtící klapky
8 Páčka dorazu
9 Páčka startovací klapky
10 Třecí podložka
11 Těsnění 5,5/2,5
12 Těsnění 10/7,1/1
13 Startovací klapka
14 Pojistka
15 Škrtící klapka
16 Podložka průměr 3
17 Podložka průměr 4
18 Podložka s jazýčkem
19 Těsnění
20 Podložka
21 Emulsní trubice
22 Podložka průměr 3,2
23 Osička startovací klapky
24 Osička škrtící klapky
25 Hlavní tryska
26 Kolík 2x12
27 Osička závěsu
28 Matice M 5
29 Kulička IV.
30 Pružina
31 Pružina
32 Pružina
33 Zajištovací pružina
34 Matice M 5
35 Šroub přípojky
36 Šroub osičky
37 Šroub ovládání
38 Regulační šroub
39 Dorazový šroub
40 Šroub M 4x8
41 Šroub M 3x6
42 Šroub s čočkovou hlavou M 4x14
43 Kroužek 42x2
44 Těsnění
45 Vložka



Níže uvedený obrázek nesouvisí s popisem dílů uvedeným výše.

Zkušenosti s benzínovou motorovou pilou STIHL MS 210
Motorová pila STIHL MS 210 (v roce 2010 přibližně MS 230) je používána 10 let k přípravě palivového dříví zhruba 15 kubíku na zimní topnou sezónu - nařezání tvrdého dubového, bukového dřeva na polínka o délce 25 cm.
Za tuto dobu (10 let) se nevyskytla žádná závada jen podávací plastové zuby se zaoblily. Pila vyžaduje často čistit vzduchový filtr (zhruba při každém dolévání benzínu) jinak rychle ztrácí otáčky a výkon.

Editace: 18.4.2021 - 09:30
Počet článků v kategorii: 173
Url:sekera-fiskars-recense-id-74
AD