VARI JIKOV manual
Dvoudobé motory JIKOV
JIKOV 1447
JIKOV 1453
JIKOV 1447 DV
JIKOV 1454 DV
JIKOV 1447 LTS
JIKOV 1453 LTS
https://www.okhelp.cz/images/dum-zahrada/manual_vari_jikov_dvoutakt_20100502.pdf
JIKOV 1447
JIKOV 1453
JIKOV 1447 DV
JIKOV 1454 DV
JIKOV 1447 LTS
JIKOV 1453 LTS
https://www.okhelp.cz/images/dum-zahrada/manual_vari_jikov_dvoutakt_20100502.pdf
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Jak namíchat olej s benzínem do dvoutaktních motorů - poměr olej benzín
Výrobce uvádí, jaký olej se smí použít k mazání motoru a v jakém poměru se má mísit s benzínem!
Příklad:
Pokud chceme namíchat 50 litrů benzínu, pak stačí do tohoto množství nalít 1 litr oleje a máme hotovo, ale většinou potřebujeme množství mnohem menší.
Tak tedy:
Odměříme si množství benzínu, které budeme potřebovat. V našem příkladu to bude 1 litr benzínu.
1 litr = 1000 ml
Objem benzínu dělíme počtem dílů benzínu (50):
1000 / 50 = 20 ml
a dostaneme výsledek 1 díl oleje = 20 ml na 1 litr benzínu.
Pokud pak chceme výpočet upravit pro 5 litrů benzínu, stačí jen základní množství oleje na 1 litr násobit počtem litrů benzínu:
5 litrů benzínu x 20 ml = 100 ml ( 1 decilitr oleje na 5 litrů benzínu)
Výrobce uvádí, jaký olej se smí použít k mazání motoru a v jakém poměru se má mísit s benzínem!
Příklad:
Citace:
Výrobce doporučuje olej CASTROL POWER 1 2T v poměru 1:50 ( 1 díl oleje na 50 dílů benzínu = 1 litr oleje na 50 litrů benzinu).
Výrobce doporučuje olej CASTROL POWER 1 2T v poměru 1:50 ( 1 díl oleje na 50 dílů benzínu = 1 litr oleje na 50 litrů benzinu).
Pokud chceme namíchat 50 litrů benzínu, pak stačí do tohoto množství nalít 1 litr oleje a máme hotovo, ale většinou potřebujeme množství mnohem menší.
Tak tedy:
Odměříme si množství benzínu, které budeme potřebovat. V našem příkladu to bude 1 litr benzínu.
1 litr = 1000 ml
Objem benzínu dělíme počtem dílů benzínu (50):
1000 / 50 = 20 ml
a dostaneme výsledek 1 díl oleje = 20 ml na 1 litr benzínu.
Pokud pak chceme výpočet upravit pro 5 litrů benzínu, stačí jen základní množství oleje na 1 litr násobit počtem litrů benzínu:
5 litrů benzínu x 20 ml = 100 ml ( 1 decilitr oleje na 5 litrů benzínu)
Tabulka poměr benzín olej do dvoudobých motorů
Benzín litry | Olej 1:50 | Olej 1:40 |
---|---|---|
1 litr | 20 ml | 25 ml |
2 litry | 40 ml | 50 ml |
3 litry | 60 ml | 75 ml |
4 litry | 80 ml | 100 ml |
5 litrů | 100 ml | 125 ml |
10 litrů | 200 ml | 250 ml |
Před každým spuštěním motoru:
Kontrola hladiny paliva.
Zkontrolujte čistič vzduchu, čistotu a množství olejové náplně.
Zkontrolujte vstup vzduchu a oblast chlazení, popřípadě vyčistěte.
Zkontrolujte stav startovacího zařízení a šňůry.
Po každých 30 hodinách
Vyměňte olej v čističi vzduchu.
Zkontrolujte palivový filtr, znečistěný vyměňte.
Po každých 100 hodinách chodu motoru:
Kontrola zapalovací svíčky - očistit, nastavit elektrody 0,6 mm.
Zkontrolujte a vyčistěte chladící plochy motoru. Doporučeno provádět ve smluvní opravně.
Kontrola hladiny paliva.
Zkontrolujte čistič vzduchu, čistotu a množství olejové náplně.
Zkontrolujte vstup vzduchu a oblast chlazení, popřípadě vyčistěte.
Zkontrolujte stav startovacího zařízení a šňůry.
Po každých 30 hodinách
Vyměňte olej v čističi vzduchu.
Zkontrolujte palivový filtr, znečistěný vyměňte.
Po každých 100 hodinách chodu motoru:
Kontrola zapalovací svíčky - očistit, nastavit elektrody 0,6 mm.
Zkontrolujte a vyčistěte chladící plochy motoru. Doporučeno provádět ve smluvní opravně.
Odšroubují se horní šroubky krytu ale nejdříve je třeba závity postříkat uvolňovací
kapalinou například WD-40. Pokud máte čas nechte působit 24 hodin a pak povolujte.
Sekačku bychom měli 15 minut používat aby převodovka byla teplá a olej snáze vytekl.
Po sundání krytu je vidět v hrnci převodovku a na ní šroub měrky.
Šroub vyšroubujeme, sekačku překlopíme na připravenou nádobu - plech a olej vylijeme,
necháme řádně vykapat.
Pak již můžeme nalít novou náplň.
Výměna a doplňování oleje v převodovce.
Při výměně olejů dodržujte základní pravidla hygieny a dodržujte předpisy a zákony
o ochraně životního prostředí.
Ozubené soukolí převodovky náhonu stroje pracuje v olejové lázni. Kontrolu stavu
oleje provádějte jedenkrát měsíčně.
Převodový olej by měl mít minimální klasifikaci dle API GL - 4, GL – 5 nebo dle
SAE 90 nebo 80W - 90.
Olej vyměňujte u nového stroje po prvních 5 hodinách provozu a poté po 100
hodinách nebo po sezóně. Tímto bude zaručeno, že nedojde k nadměrnému opotřebení
převodů. U olejů s vyšší klasifikací (API GL - 5, SAE 80W - 90) lze interval výměny
prodloužit až na 130 hodin. Dobu 5 hodin záběhu je zároveň nutno dodržet.
Z olejů českých výrobců plně vyhovuje např. převodový olej " MOGUL TRANS 90 "
nebo " MOGUL TRANS 80W - 90 " .
Naplňte převodovou skříň novým olejem v množství cca 0,15 litru (použít například
trychtýř s ohebnou hadičkou). Hladina oleje by měla dosahovat k zářezu na
měrce oleje. Měrku při měření hladiny oleje zašroubujte. Pokud je těsnění pod měrkou
poškozené, vyměňte ho za nové.
Stránky výrobce:
http://www.vari.cz/katalog/stavebnicovy-system-vari/dsk-316/prislusenstvi/sekacka-bubnova-samson-56/cp:77/
kapalinou například WD-40. Pokud máte čas nechte působit 24 hodin a pak povolujte.
Sekačku bychom měli 15 minut používat aby převodovka byla teplá a olej snáze vytekl.
Po sundání krytu je vidět v hrnci převodovku a na ní šroub měrky.
Šroub vyšroubujeme, sekačku překlopíme na připravenou nádobu - plech a olej vylijeme,
necháme řádně vykapat.
Pak již můžeme nalít novou náplň.
Výměna a doplňování oleje v převodovce.
Při výměně olejů dodržujte základní pravidla hygieny a dodržujte předpisy a zákony
o ochraně životního prostředí.
Ozubené soukolí převodovky náhonu stroje pracuje v olejové lázni. Kontrolu stavu
oleje provádějte jedenkrát měsíčně.
Převodový olej by měl mít minimální klasifikaci dle API GL - 4, GL – 5 nebo dle
SAE 90 nebo 80W - 90.
Olej vyměňujte u nového stroje po prvních 5 hodinách provozu a poté po 100
hodinách nebo po sezóně. Tímto bude zaručeno, že nedojde k nadměrnému opotřebení
převodů. U olejů s vyšší klasifikací (API GL - 5, SAE 80W - 90) lze interval výměny
prodloužit až na 130 hodin. Dobu 5 hodin záběhu je zároveň nutno dodržet.
Z olejů českých výrobců plně vyhovuje např. převodový olej " MOGUL TRANS 90 "
nebo " MOGUL TRANS 80W - 90 " .
Naplňte převodovou skříň novým olejem v množství cca 0,15 litru (použít například
trychtýř s ohebnou hadičkou). Hladina oleje by měla dosahovat k zářezu na
měrce oleje. Měrku při měření hladiny oleje zašroubujte. Pokud je těsnění pod měrkou
poškozené, vyměňte ho za nové.
Stránky výrobce:
http://www.vari.cz/katalog/stavebnicovy-system-vari/dsk-316/prislusenstvi/sekacka-bubnova-samson-56/cp:77/
Mobilní zařízení na výrobu štěpky z větví a dřevných zbytků
v akci. Na videu je ukázáno, že stroj si poradí i s celými stromy
o průměru 30 cm. Štěpka je foukána buď na valník, nebo jen volně
na hromadu. O štěpku je stále větší zájem, protože je výborným
palivem do automatických kotlů.
**VIDEO YOUTUBE
v akci. Na videu je ukázáno, že stroj si poradí i s celými stromy
o průměru 30 cm. Štěpka je foukána buď na valník, nebo jen volně
na hromadu. O štěpku je stále větší zájem, protože je výborným
palivem do automatických kotlů.
**VIDEO YOUTUBE
Zdravím Admine,
mám dotaz, kde lze zakoupit tuto brusku s upínáním lišty. Shlédl jsem spoustu internetových obchodů a v žádném jsem nenašel brusku s upínáním lišty.
Díky Pavel
mám dotaz, kde lze zakoupit tuto brusku s upínáním lišty. Shlédl jsem spoustu internetových obchodů a v žádném jsem nenašel brusku s upínáním lišty.
Díky Pavel
Editace: 1335427825
Počet článků v kategorii: 175
Url:vari-jikov-manual-id-129