Benzín doba použitelnosti
Citace:
Doporučení pro majitele 2 taktních motorů:
Je nutné používat čerstvě namíchané palivo, protože současné ekologičtější oleje pro mazaní 2 taktů benzín Natural 95 postupně rozpouští a tím snižuje jejich mazné vlastnosti, proto si vždy míchejte palivo,
které spotřebujete. Navíc i benzín obsahuje bio-složky, které mohou po určité době doslova
zalepit jemné otvory a trysky v karburátoru.
Doporučení pro majitele 2 taktních motorů:
Je nutné používat čerstvě namíchané palivo, protože současné ekologičtější oleje pro mazaní 2 taktů benzín Natural 95 postupně rozpouští a tím snižuje jejich mazné vlastnosti, proto si vždy míchejte palivo,
které spotřebujete. Navíc i benzín obsahuje bio-složky, které mohou po určité době doslova
zalepit jemné otvory a trysky v karburátoru.
Nejvíce servisních oprav zadřených motorů se
vztahuje k jarnímu období z důvodu, že uživatelé zahradní
techniky použili benzín, který zůstal v nádrži stroje přes celou zimu.
Pokud používáte lepší oleje dodržujte předepsaný poměr směsi bezínu s olejem stanovený výrobcem.
Do nádrže stroje nelijeme benzín, který obsahuje vodu,
mechanické nečistoty, kal, rez, sraženiny.
Benzín je nejlépe používat čerstvý - právě zakoupený u čerpací stanice.
Po 14 dnech při běžném skladování již dochází ke změnám, polymerizaci některých
složek. Pokud byl benzín v nádrži stroje, došlo k odpaření prchavých složek
a motor již bude o něco hůře startovat.
Benzín zakoupený v určité období roku má svoji kvalitu (zimní, letní, přechodný, tlak par při zahřátí - léto 60kPa zima 90kPa)
a v toto roční období by se měl používat.
Pokud je benzín míchaný s olejem, mělo by se namíchat jen takové množství,
které spotřebujete, protože s moderními oleji může docházet ke změnám (tvorba gelu, sraženin atd.)
které doslova zalepí jemné otvory a trysky karburátoru.
Pokud palivo s olejem nalíváte z kanystru do nádrže, vždy jej předem pro jistotu znovu protřepejte.
Používejte jen kanystry určené pro skladování pohonných hmot!
Voda v benzínu:
V těsně uzavřeném kanystru by nemělo docházet ke kondenzaci vodních par
na stěnách, ale v nádrži stroje k tomu dochází, takže po určitém čase benzín
bude obsahovat i vodu. Hlavní podíl na tomto procesu má střídání teploty
okolního vzduchu a jeho vlhkost.
Oxidace benzínu
Oxidace benzínu téměř neprobíhá v hermeticky uzavřených a po okraj naplněných
kanystrech - nádržích uchovávaných v podzemních skladech za nízké teploty.
Na oxidaci benzínu má vliv sluneční záření, vzduch, popřípadě některé kovy (měď),
vysoká teplota.
Bio-složky benzínu
Do paliv mohou být přidávány další složky (od roku 2006), jako metanol, etanol, které jsou schopny vázat vodu
a ty ve směsi s oleji mohou po určitém čase získávat nežádoucí vlastnosti, takže další důvod
proč používat nový benzín.
Stabilizátor benzínu
Stabilizátory paliva se používají při dlouhodobém uskladnění (více
jak 2 měsíce). Je nutné naplnit nádrž po okraj a nechat stabilizované palivo i
v karburátoru. Stabilizátor dokáže ošetřit palivo až na 6 měsíců.
Pokud je benzín bez stabilizátoru, tak jej na zimu, nebo období přesahující
2 měsíce vypustíme z nádrže a vyjedeme vše, co zbylo v karburátoru.
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Výrobce: Lumag
Kód výrobce: Lumag HE14
Katalog. číslo: Lumag HE14
Naše speciální cena: 28 917.36 Kč (bez DPH), 34 990.00 Kč (vč. DPH)
DPH: 21%
Celkem dost drahá, jinak vypadá hezky a 14 tun tlak je dostatečný?
Kód výrobce: Lumag HE14
Katalog. číslo: Lumag HE14
Naše speciální cena: 28 917.36 Kč (bez DPH), 34 990.00 Kč (vč. DPH)
DPH: 21%
Celkem dost drahá, jinak vypadá hezky a 14 tun tlak je dostatečný?
Poruchy - nejčastější poruchy VARI TERRA JIKOV | poruchy-nejcastejsi-poruchy-vari-terra-jikov-id-150
Citace:
Pokud nemá motor požadovaný výkon, běží nepravidelně, nebo na volnoběhu
zhasíná, nejdříve prohlédneme zapalovací soustavu - svíčku, kabel vysokého napětí
s koncovkou, dále palivovou soustavu - množství paliva v nádrži, není li ucpán přívod paliva ke
karburátoru, není li ucpán palivový kohout.
Zkontrolujte, není-li ucpán otvor ve víčku nádrže pro odvzdušňování.
Dále zkontrolujte zda palivo není znečistěno, nebo neobsahuje vodu.
Pokud jsou v palivu nečistoty bude třeba vyčistit jak nádrž, tak filtr paliva
i karburátor.
Zkontrolujeme palivový a vzduchový filtr zda nejsou znečištěny.
Jestliže motor nechytá, nebo běží nepravidelně i po této kontrole je třeba vyčistit
trysky.
Pokud nemá motor požadovaný výkon, běží nepravidelně, nebo na volnoběhu
zhasíná, nejdříve prohlédneme zapalovací soustavu - svíčku, kabel vysokého napětí
s koncovkou, dále palivovou soustavu - množství paliva v nádrži, není li ucpán přívod paliva ke
karburátoru, není li ucpán palivový kohout.
Zkontrolujte, není-li ucpán otvor ve víčku nádrže pro odvzdušňování.
Dále zkontrolujte zda palivo není znečistěno, nebo neobsahuje vodu.
Pokud jsou v palivu nečistoty bude třeba vyčistit jak nádrž, tak filtr paliva
i karburátor.
Zkontrolujeme palivový a vzduchový filtr zda nejsou znečištěny.
Jestliže motor nechytá, nebo běží nepravidelně i po této kontrole je třeba vyčistit
trysky.
Citace:
Na čištění otvorů trysek se nesmí používat kovové předměty ani dráty,
maximálně lze použít žíni, nebo umělé vlákno!
Na čištění otvorů trysek se nesmí používat kovové předměty ani dráty,
maximálně lze použít žíni, nebo umělé vlákno!
Motor nejde nastartovat, svíčka je suchá a dává jiskru:
Ucpané trysky, ventil paliva, přívod paliva - palivový filtr 17, 67,47,49, nebo v nádrži není dostatek benzínu, uzavřený přívod paliva.
Ucpaná hlavní tryska
demontujte plovákovou komoru 41, vyšroubujte hlavní trysku 47 a vyčistěte jí profouknutím.
Teplý motor nejde nastartovat
Svíčka je mokrá - uberte plyn na minimum a při vyšroubované svíčce 10 x naprázdno startujte dokud se neodstraní nadbytečné palivo. Očištěnou svíčku našroubujte zpět do hlavy válce a nasuňte kabelovou koncovku.
Svíčka nedává jiskru - svíčka je vyšroubovaná, elektrody jsou očištěny, svíčka připojena ke kabelové koncovce a ukostřená k výfuku - při zkušebním startu nedává jiskru.
- vyměňte jí za novou , pokud ani poté na elektrodách nebude přeskakovat jiskra a kabely jsou v dobrém stavu zkontrolujte, zda se nedotýká zkratové lanko kostry (páčky plynu).
- pokud znovu nepřeskočí jiskra při zkušebním startu, závada bude patrně v zapalovacím ústrojí
Motor se nadměrně zahřívá a nemá výkon
Ucpaný - znečištěný filtr oleje - zanesené přívodní potrubí
Znečistěný ventilátor, žebra válce
Zakarbonované výfukové potrubí
Voda v karburátoru, nádrži.
Další časté závady po 5 letech začínají být značné vůle na oskách plynu a sytiče karburátoru.
Gufera na klice přestávají těsnit.
Netěsnost gufer se projeví tím, že i když svíčka hází jiskru a karburátor
je vyčištěn a dodává palivo, tak motor nelze nastartovat, nebo i když
se motor podaří nastartovat, tak při nulovém plynu a přepnutí páčky
regulátoru otáček do vyššího zářezu 2, 3 dojde k zvýšení otáček,
popřípadě otáčky motoru budou nepravidelné atd.
Typ převodové skříně: DSK 316
Typ převodové skříně: šneková
Jak a kde objednat náhradní díly: http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=66&p=130#p130
Manuál k převodovce DSK-316.1PA/PSA
https://www.okhelp.cz/images/dum-zahrada/vari-dsk-316-1pa-psa-prevodovka.pdf
Obrázek a seznam dílů DSK-316.1PA/PSA
1) - díl je určen do převodové skříně DSK-316.1PA
2) - díl je určen do převodové skříně DSK-316.1PSA
Poz. Název Rozměr Výkres - Norma Obj. číslo Ks
1 Skříň 32 1 3253 001 124 004 1
2 Šnekové kolo 632 0 3221 013 124 037 1
3 Unášecí kotouč 622 9 3616 001 124 006 1
4 Pružina 632 0 9746 001 124 503 3
5 Hřídel šnekového kola 32 0 3814 005 125 001 1
6 Podložka vymezovací 32 0 9220 001 124 008 5
7 Podložka vymezovací 32 0 9220 086 126 003 5
8 Podložka vymezovací 32 0 9220 087 127 043 5
9 Podložka vymezovací 32 0 9220 158 168 020 2
10 Podložka vymezovací 32 0 9220 157 124 001 2
11 Ložisko 16005D 124 504 2
12 Pojistný kroužek 47 ČSN 02 2930 126 504 2
13 Gufero 25x47x7 ČSN 02 9401.0 124 505 2
14 Kryt 32 1 9220 126 127 014 2
15 Šneková hřídel 32 0 3215 008 124 040 1
16 Ložisko 6006A 124 506 1
17 Pojistný kroužek 30 ČSN 02 2930 126 502 1
18 Pojistný kroužek 52 ČSN 02 2931 126 505 2
19 Podložka vymezovací 32 0 9220 079 124 013 3
20 Podložka vymezovací 32 0 9220 080 127 037 3
21 Podložka vymezovací 32 0 9220 081 127 038 3
22 Ložisko 6304A 124 507 1
23 Podložka vymezovací 32 0 9220 057 124 014 3
24 Podložka vymezovací 32 0 9220 056 127 039 3
25 Podložka vymezovací 32 0 9220 058 127 041 3
26 Pero 6x6x16 ČSN 02 2562 124 519 1
27 Kuželové kolo 1) 632 0 3125 015 124 015 1
27 Kuželové kolo 2) 632 0 3125 017 124 033 1
28 Pojistný plech 32 0 9231 001 124 016 1
29 Matice M20x1,5 ČSN 02 1403 126 507 1
30 Pojistný kroužek 35 ČSN 02 2931 126 503 1
31 Pojistný kroužek 1) 35 ČSN 02 2931 126 503 1
31 Pojistný kroužek 2) BR 37 124 521 1
32 Kuželový pastorek 1) 632 0 3115 019 124 038 1
32 Kuželový pastorek 2) 632 0 3115 018 124 039 1
33 Ložisko 3202 124 508 1
34 Spojka 32 0 5921 002 124 012 1
35 Těsnicí papír 632 0 9620 017 124 012 1
36 Gufero 28x35x5 126 501 1
37 Pero 5x5x16 ČSN 02 2562 150 544 1
38 Kotouč spojky 32 0 3621 022 124 036 1
39 Podložka 12,2 ČSN 02 1740.05 106 532 1
40 Matice M12 ČSN 02 1403.25 126 508 1
41 Přesouvací hřídel 22 9 8016 009 124 031 1
42 Otočný čep 632 0 8011 005 124 020 1
43 Kroužek 12x2 ČSN 02 9281.2 124 510 1
44 Pružina 632 0 9746 002 124 511 1
45 Šroub M8x16 ČSN 02 1183 125 505 1
46 Kulička 7,938-40 110 517 1
47 Pružina 632 0 9746 003 110 505 1
48 Těsnicí kroužek 18x14x1,5 ČSN 02 9310.3 106 539 2
49 Matice M14x1,5 ČSN 02 1401.25 106 525 1
50 Zajišťovací šroub 632 0 9020 002 110021 1
51 Páčka spojky pojezdu 22 9 8045 029 124 035 1
52 Kolík pružný 1) 5x16 ČSN 02 2156 106 528 2
52 Nýt 2) 632 0 9321 009 106 048 2
53 Bowden spojky 622 9 8074 013 124 526 1
54 Zajišťovací čep 32 0 8011 001 124 021 1
55 Matice M6 ČSN 02 1402.25 127 521 1
56 Pojistný kroužek 12 ČSN 02 2930 6021502 1
57 Měrka oleje 22 1 8616 003 124 003 1
58 Zajišťovací šroub - klička 32 0 9043 002 106 023 1
59 Těsnění 632 0 9620 015 127 016 1
60 Šroub M8x25 ČSN 02 1103.25 110 525 2
61 Víko 32 1 3910 001 126 005 1
62 Šroub M8x16 ČSN 02 1103.25 106 547 4
63 Příložka 32 1 3332 001A 124 032 1
64 Podložka 8,2 ČSN 02 1740.05 104 574 6
65 Gufero 36x55x8 ČSN 02 9401 124 515 1
66 Objímka ramene 32 1 3726 005 124 022 1
67 Šroub M10x40 ČSN 02 1101.55 124 529 4
68 Držák 32 0 1330 003 127 030 1
69 Podložka 10,2 ČSN 01 1740.05 106 530 3
70 Podložka 10,5 ČSN 02 1745.05 124 527 1
71 Omezovací čep 32 1 3711 004 124 034 1
72 Pružina 632 0 9746 004 124 500 1
73 Šroub 32 0 9016 043 127 011 1
74 Kolík 3x25 ČSN 02 2156 124 502 1
75 Kolík 3x18 ČSN 02 2156 127 504 1
76 Koule Pr.25-M8 ČSN 02 5181.21 124 524 1
77 Pojistný kroužek 22 ČSN 02 2930 125 504 2
78 Držák 32 0 8047 002B 127 049 1
79 Matice M6 ČSN 02 1665.25 125 501 2
80 Šroub M6x12 ČSN 02 1183 125 506 1
81 Matice M6 ČSN 02 1103 125 507 1
82
83
84 Manžeta kola levá 22 9 1642 008L 127 002 1
85 Manžeta kola pravá 22 9 1642 008P 127 001 1
86 Kolo levé L 4.00-4A ET 91310 127 514 1
87 Kolo pravé P 4.00-4A ET 91310 127 515 1
88 Kolík s kroužkem 125 500 2
Typ převodové skříně: šneková
Jak a kde objednat náhradní díly: http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=66&p=130#p130
Manuál k převodovce DSK-316.1PA/PSA
https://www.okhelp.cz/images/dum-zahrada/vari-dsk-316-1pa-psa-prevodovka.pdf
Obrázek a seznam dílů DSK-316.1PA/PSA
1) - díl je určen do převodové skříně DSK-316.1PA
2) - díl je určen do převodové skříně DSK-316.1PSA
Poz. Název Rozměr Výkres - Norma Obj. číslo Ks
1 Skříň 32 1 3253 001 124 004 1
2 Šnekové kolo 632 0 3221 013 124 037 1
3 Unášecí kotouč 622 9 3616 001 124 006 1
4 Pružina 632 0 9746 001 124 503 3
5 Hřídel šnekového kola 32 0 3814 005 125 001 1
6 Podložka vymezovací 32 0 9220 001 124 008 5
7 Podložka vymezovací 32 0 9220 086 126 003 5
8 Podložka vymezovací 32 0 9220 087 127 043 5
9 Podložka vymezovací 32 0 9220 158 168 020 2
10 Podložka vymezovací 32 0 9220 157 124 001 2
11 Ložisko 16005D 124 504 2
12 Pojistný kroužek 47 ČSN 02 2930 126 504 2
13 Gufero 25x47x7 ČSN 02 9401.0 124 505 2
14 Kryt 32 1 9220 126 127 014 2
15 Šneková hřídel 32 0 3215 008 124 040 1
16 Ložisko 6006A 124 506 1
17 Pojistný kroužek 30 ČSN 02 2930 126 502 1
18 Pojistný kroužek 52 ČSN 02 2931 126 505 2
19 Podložka vymezovací 32 0 9220 079 124 013 3
20 Podložka vymezovací 32 0 9220 080 127 037 3
21 Podložka vymezovací 32 0 9220 081 127 038 3
22 Ložisko 6304A 124 507 1
23 Podložka vymezovací 32 0 9220 057 124 014 3
24 Podložka vymezovací 32 0 9220 056 127 039 3
25 Podložka vymezovací 32 0 9220 058 127 041 3
26 Pero 6x6x16 ČSN 02 2562 124 519 1
27 Kuželové kolo 1) 632 0 3125 015 124 015 1
27 Kuželové kolo 2) 632 0 3125 017 124 033 1
28 Pojistný plech 32 0 9231 001 124 016 1
29 Matice M20x1,5 ČSN 02 1403 126 507 1
30 Pojistný kroužek 35 ČSN 02 2931 126 503 1
31 Pojistný kroužek 1) 35 ČSN 02 2931 126 503 1
31 Pojistný kroužek 2) BR 37 124 521 1
32 Kuželový pastorek 1) 632 0 3115 019 124 038 1
32 Kuželový pastorek 2) 632 0 3115 018 124 039 1
33 Ložisko 3202 124 508 1
34 Spojka 32 0 5921 002 124 012 1
35 Těsnicí papír 632 0 9620 017 124 012 1
36 Gufero 28x35x5 126 501 1
37 Pero 5x5x16 ČSN 02 2562 150 544 1
38 Kotouč spojky 32 0 3621 022 124 036 1
39 Podložka 12,2 ČSN 02 1740.05 106 532 1
40 Matice M12 ČSN 02 1403.25 126 508 1
41 Přesouvací hřídel 22 9 8016 009 124 031 1
42 Otočný čep 632 0 8011 005 124 020 1
43 Kroužek 12x2 ČSN 02 9281.2 124 510 1
44 Pružina 632 0 9746 002 124 511 1
45 Šroub M8x16 ČSN 02 1183 125 505 1
46 Kulička 7,938-40 110 517 1
47 Pružina 632 0 9746 003 110 505 1
48 Těsnicí kroužek 18x14x1,5 ČSN 02 9310.3 106 539 2
49 Matice M14x1,5 ČSN 02 1401.25 106 525 1
50 Zajišťovací šroub 632 0 9020 002 110021 1
51 Páčka spojky pojezdu 22 9 8045 029 124 035 1
52 Kolík pružný 1) 5x16 ČSN 02 2156 106 528 2
52 Nýt 2) 632 0 9321 009 106 048 2
53 Bowden spojky 622 9 8074 013 124 526 1
54 Zajišťovací čep 32 0 8011 001 124 021 1
55 Matice M6 ČSN 02 1402.25 127 521 1
56 Pojistný kroužek 12 ČSN 02 2930 6021502 1
57 Měrka oleje 22 1 8616 003 124 003 1
58 Zajišťovací šroub - klička 32 0 9043 002 106 023 1
59 Těsnění 632 0 9620 015 127 016 1
60 Šroub M8x25 ČSN 02 1103.25 110 525 2
61 Víko 32 1 3910 001 126 005 1
62 Šroub M8x16 ČSN 02 1103.25 106 547 4
63 Příložka 32 1 3332 001A 124 032 1
64 Podložka 8,2 ČSN 02 1740.05 104 574 6
65 Gufero 36x55x8 ČSN 02 9401 124 515 1
66 Objímka ramene 32 1 3726 005 124 022 1
67 Šroub M10x40 ČSN 02 1101.55 124 529 4
68 Držák 32 0 1330 003 127 030 1
69 Podložka 10,2 ČSN 01 1740.05 106 530 3
70 Podložka 10,5 ČSN 02 1745.05 124 527 1
71 Omezovací čep 32 1 3711 004 124 034 1
72 Pružina 632 0 9746 004 124 500 1
73 Šroub 32 0 9016 043 127 011 1
74 Kolík 3x25 ČSN 02 2156 124 502 1
75 Kolík 3x18 ČSN 02 2156 127 504 1
76 Koule Pr.25-M8 ČSN 02 5181.21 124 524 1
77 Pojistný kroužek 22 ČSN 02 2930 125 504 2
78 Držák 32 0 8047 002B 127 049 1
79 Matice M6 ČSN 02 1665.25 125 501 2
80 Šroub M6x12 ČSN 02 1183 125 506 1
81 Matice M6 ČSN 02 1103 125 507 1
82
83
84 Manžeta kola levá 22 9 1642 008L 127 002 1
85 Manžeta kola pravá 22 9 1642 008P 127 001 1
86 Kolo levé L 4.00-4A ET 91310 127 514 1
87 Kolo pravé P 4.00-4A ET 91310 127 515 1
88 Kolík s kroužkem 125 500 2
První problém je aretační tlačítko, které překáží zachycení zobáčku metru za okraj měřeného předmětu.
Dále není dobře čitelný údaj do dvou centimetrů.
Date: 01.05.2022 - 10:15
Date: 01.05.2022 - 10:15
3D video, které ukazuje jednotlivé detaily motorové pily STIHL MS 261.
- princip dvoudobého motoru
- chlazení, startér
- mazání
- řetěz + lišta
- vzduchový filtr
- odpružení
**VIDEO YOUTUBE
- princip dvoudobého motoru
- chlazení, startér
- mazání
- řetěz + lišta
- vzduchový filtr
- odpružení
**VIDEO YOUTUBE
Editace: 1337863595
Počet článků v kategorii: 175
Url:benzin-doba-pouzitelnosti-id-158