Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Benzín doba použitelnosti


AD MOB

Citace:
Doporučení pro majitele 2 taktních motorů:
Je nutné používat čerstvě namíchané palivo, protože současné ekologičtější oleje pro mazaní 2 taktů benzín Natural 95 postupně rozpouští a tím snižuje jejich mazné vlastnosti, proto si vždy míchejte palivo,
které spotřebujete. Navíc i benzín obsahuje bio-složky, které mohou po určité době doslova
zalepit jemné otvory a trysky v karburátoru.


Nejvíce servisních oprav zadřených motorů se
vztahuje k jarnímu období z důvodu, že uživatelé zahradní
techniky použili benzín, který zůstal v nádrži stroje přes celou zimu.
Pokud používáte lepší oleje dodržujte předepsaný poměr směsi bezínu s olejem stanovený výrobcem.
Do nádrže stroje nelijeme benzín, který obsahuje vodu,
mechanické nečistoty, kal, rez, sraženiny.


Benzín je nejlépe používat čerstvý - právě zakoupený u čerpací stanice.
Po 14 dnech při běžném skladování již dochází ke změnám, polymerizaci některých
složek. Pokud byl benzín v nádrži stroje, došlo k odpaření prchavých složek
a motor již bude o něco hůře startovat.
Benzín zakoupený v určité období roku má svoji kvalitu (zimní, letní, přechodný, tlak par při zahřátí - léto 60kPa zima 90kPa)
a v toto roční období by se měl používat.
Pokud je benzín míchaný s olejem, mělo by se namíchat jen takové množství,
které spotřebujete, protože s moderními oleji může docházet ke změnám (tvorba gelu, sraženin atd.)
které doslova zalepí jemné otvory a trysky karburátoru.
Pokud palivo s olejem nalíváte z kanystru do nádrže, vždy jej předem pro jistotu znovu protřepejte.
Používejte jen kanystry určené pro skladování pohonných hmot!

Voda v benzínu:
V těsně uzavřeném kanystru by nemělo docházet ke kondenzaci vodních par
na stěnách, ale v nádrži stroje k tomu dochází, takže po určitém čase benzín
bude obsahovat i vodu. Hlavní podíl na tomto procesu má střídání teploty
okolního vzduchu a jeho vlhkost.

Oxidace benzínu
Oxidace benzínu téměř neprobíhá v hermeticky uzavřených a po okraj naplněných
kanystrech - nádržích uchovávaných v podzemních skladech za nízké teploty.
Na oxidaci benzínu má vliv sluneční záření, vzduch, popřípadě některé kovy (měď),
vysoká teplota.



Bio-složky benzínu
Do paliv mohou být přidávány další složky (od roku 2006), jako metanol, etanol, které jsou schopny vázat vodu
a ty ve směsi s oleji mohou po určitém čase získávat nežádoucí vlastnosti, takže další důvod
proč používat nový benzín.

Stabilizátor benzínu
Stabilizátory paliva se používají při dlouhodobém uskladnění (více
jak 2 měsíce
). Je nutné naplnit nádrž po okraj a nechat stabilizované palivo i
v karburátoru. Stabilizátor dokáže ošetřit palivo až na 6 měsíců.
Pokud je benzín bez stabilizátoru, tak jej na zimu, nebo období přesahující
2 měsíce vypustíme z nádrže a vyjedeme vše, co zbylo v karburátoru.

161LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


128

Re: VARI JIKOV omezovač otáček seřízení | re-vari-jikov-omezovac-otacek-serizeni-id-635


Dobry den,

uvadzate poloha 1,2,3.

Ktora dierky zodpovedaju tymto poloham?

Najvrchnejsia dierka z obrazku je cislo 1 alebo 3?

Dakujem pekne
89

Zatěžkávací zkoušky pily STIHL video recenze | zatezkavaci-zkousky-pily-stihl-video-recenze-id-357


Na motorové pily jsou kladeny velké požadavky a zároveň rozdílné.
Musí být pevné a odolné, ale zároveň lehké.
Video ukazuje, jak jsou pily STIHL vystavovány různým zátěžím a
nárazům pro test kvality jednotlivých částí.

**
27

Jikov VARI ojnice, ložiska, gufera, válec, spojka, skříň | jikov-vari-ojnice-loziska-gufera-valec-spojka-skrin-id-134


Jikov VARI ojnice, ložiska, gufera, píst, hlava, válec, kliková skříň, spojka - obrázky a popis jednotlivých dílů.



Ojnice - motor 1433 482 489 561 414
65 ) Klikový hřídel sestava
66 ) Vymezovací podložka
67 ) Ložisko 6303
68 ) Ložisko UR 6203
69 ) Gufero 17x35x10
72 ) Podložka 10
73 ) Matice M 10x1
74 ) Pero 3x5
75 ) Jehlové ložisko KBK 14x17x20








1 gufero 17x35x10
2 lozisko kulickove 6203
3 podlozka vymezovaci
4 klikova hridel vari
5 pero 3x5
6 lozisko kulickove 6303
7 pistni cep
8 pojistny krouzek 14
9 pistni krouzek 56x2 original
9a pistni krouzek 60x2
10 vymezovaci podlozka
11 pist prumer 56 mm
11a pist prumer 60 mm
12 lozisko jehlove 14x17x20 ina
13 ojnice
14 lozisko jehlove 18x24x13
15 cep klikovy
16 skrin klikova vari
16 skrin klikova vari
17 tesneni klikove skrine
18 sroub
18 sroub
19 podlozka 6,4
20 matice m6
20 matice m6
20 matice m6
21 matice hlavy valce
22 podlozka 8,4
23 hlava valce stara bez dv
24 podlozka 6,4
25 tesneni karburatoru
25 tesneni karburatoru
26 tesneni pod hlavu 56 mm
26a tesneni pod hlavu 60 mm
27 podlozka izolacni vlozka karburatoru
29 valec sestava se srouby original
29 valec sestava se srouby original
29a valec 60 sestava se srouby original
30 sroub zavrtny
31 tesneni valce 56 mm
31a tesneni valce 60 mm
32 pojistny krouzek 12
32 pojistny krouzek 12
33 naboj spojky
34 podlozka 105
35 matice m10x1
36 zavazi spojky 12 kov
37 pruzina spojky
37 pruzina spojky
38 sroub spojky m6x70
39 matice m 6
40 sroub m8x20
41 podlozka 8,2
42 uzaver sestava
43 mezipriruba sestava
44 podlozka vymezovaci tl02mm
45 pouzdro spojky
46 matice m8
47 sroub m3,9x19
48 podlozka 4,3
49 rozperka
50 kryt tlumice vyfuku
51 clona plech stinici vari
52 clona plech stinici vari
53 tlumic vyfuku sestava
54 tesneni vyfuku kov
55 sroub m8x16
56 podlozka 5,3
57 podlozka 5,1
58 matice m5
59 ventil dekompresni
60 hadicka ovladani dekoventilu
61 spona hadicova cobra 8
68

Broušení řetězu pily pomocí elektrické brusky | brouseni-retezu-pily-pomoci-elektricke-brusky-id-334


Bruska na řetězy pil se skládá z upínacího zařízení a
výkyvného ramene s motorem, na kterém je upnut
tenký brusný kotouč.
Upínací zařízení je možno natáčet v požadovaném
úhlu a vše lze nastavit dorazy tak, aby všechny zuby
byly nabroušeny stejnoměrně.
Pozor!!!
Vždy brousíme každý druhý zub a pak je nutno přípravek
pootočit do mínusové polohy a brousit zbylé zuby.
Zda brousíme správné zuby vyzkoušíme při vypnuté
brusce nakloněním kotouče k zubu. Pokud úhel stěny kotouče
odpovídá úhlu břitu zubu, můžeme začít brousit.
Kupte si brusku, do které lze upnout přímo celou lištu
motorové pily, abyste nemuseli sundávat řetěz.
Takové broušení je pak velmi rychlé, rychlejší než
broušení pilníkem.
Správně nabroušený řetěz ušetří až 90% paliva, ale
v průměru 50% proti řetězu trvale broušenému
ručním pilníkem.


Pokud budete mít brusku akumulátorovou, můžete si
jí brát sebou i do lesa a brousit na místě při těžbě dříví.

Řada kutilů však zuby jen lízne a nezarovnává je
tak aby byly všechny stejně dlouhé a tím jsou
přesvědčeni, že zvýší životnost řetězu.
Nicméně zub, který více vyčnívá je více namáhán
a v tomto místě může dojít častěji k přetržení řetězu.

Bruska na řetězy stojí zhruba 1000 korun českých a
pokud řežeme 10 m3 ročně a více pak se určitě vyplatí
si jí koupit.

Video návod jak brousit řetěz motorové pily elektrickou bruskou na řetězy:
**
14

WERCO - ECHO - SHINDAIWA - ceník | werco-echo-shindaiwa-cenik-id-121


ECHO CS-350 TES
ECHO CS-310 ES
SHINDAIWA 305 S
SHINDAIWA 452 S
ECHO CS-450
ECHO CS-550
ECHO 600
www.zahradahrou.cz


Editace: 1337863595
Počet článků v kategorii: 161
Url:benzin-doba-pouzitelnosti-id-158

AD
11 Share
Share
Tweet