Rychlo řezání větví menšího průměru ve stojanu
AD MOB
Stojan se skládá za základny a po stranách má zasunuty tyče (trubky),
mezi které se vkládají větve do průměru 10 cm.
Šířka stojanu je o něco menší než délka lišty motorové pily,
aby došlo k prořezání i zadních větví.
Délka stojanu je 1 metr, výška pak 120 cm.
Pilou řeže mezi protilehlými trubkami až ke dnu stojanu.
Pozor, pokud je dno z kovu je nutné poslední polena dořezat mimo
stojan.
**VIDEO YOUTUBE
mezi které se vkládají větve do průměru 10 cm.
Šířka stojanu je o něco menší než délka lišty motorové pily,
aby došlo k prořezání i zadních větví.
Délka stojanu je 1 metr, výška pak 120 cm.
Pilou řeže mezi protilehlými trubkami až ke dnu stojanu.
Pozor, pokud je dno z kovu je nutné poslední polena dořezat mimo
stojan.
**VIDEO YOUTUBE
173LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Problém:
řetěz motorové pily je do minuty volný, nebo se uvolní v krátké době.
Je prověšený - odstává od lišty vlastní vahou.
Řešení:
Uvolním matice které drží boční kryt řetězovou lištu, dotáhnu je jen rukou
aby bylo možno řetězovou lištu posouvat napínacím šroubem.
Pak tímto napínacím šroubem otáčím, dokud se řetěz nenapne - není volný.
Pak řetězem posouvám po liště tam a zpět (v rukavicích, nebo pomocí dřevěné
desky), dokud si řetěz řádně nesedne.
Zatáhnu prsty za řetěz směrem od lišty a pokud zjistím, že se ještě uvolnil,
tak znova je napnu napínacím šroubem.
Znovu zkusím řetězem posunout tam a zpět, pokud je volný znovu nepatrně
dotáhnu.
Opakuji dokud řetěz není napnutý - tahem od lišty, v středu její délky, nesmím
vodící trny řetězu dostat mimo drážku vodící lišty.
Jakmile se již řetěz neuvolňuje, posouváním tam a zpět, dotáhnu matice.
Vyzkouším, zda lze řetězem volně posouvat po liště.
Pokud ne, musím matice uvolnit a napnutí řetězu zmenšit - povolit napínacím
šroubem.
Zase je třeba vyzkoušet posouváním řetězu jeho vůli již výše popsaným způsobem.
řetěz motorové pily je do minuty volný, nebo se uvolní v krátké době.
Je prověšený - odstává od lišty vlastní vahou.
Řešení:
Uvolním matice které drží boční kryt řetězovou lištu, dotáhnu je jen rukou
aby bylo možno řetězovou lištu posouvat napínacím šroubem.
Pak tímto napínacím šroubem otáčím, dokud se řetěz nenapne - není volný.
Pak řetězem posouvám po liště tam a zpět (v rukavicích, nebo pomocí dřevěné
desky), dokud si řetěz řádně nesedne.
Zatáhnu prsty za řetěz směrem od lišty a pokud zjistím, že se ještě uvolnil,
tak znova je napnu napínacím šroubem.
Znovu zkusím řetězem posunout tam a zpět, pokud je volný znovu nepatrně
dotáhnu.
Opakuji dokud řetěz není napnutý - tahem od lišty, v středu její délky, nesmím
vodící trny řetězu dostat mimo drážku vodící lišty.
Jakmile se již řetěz neuvolňuje, posouváním tam a zpět, dotáhnu matice.
Vyzkouším, zda lze řetězem volně posouvat po liště.
Pokud ne, musím matice uvolnit a napnutí řetězu zmenšit - povolit napínacím
šroubem.
Zase je třeba vyzkoušet posouváním řetězu jeho vůli již výše popsaným způsobem.
Problém řezání polen v klasické koze je,
jak řezat polena, která jsou kratší než vzdálenost
X ramen a mezi rameny nedrží.
Koza na videu pomocí přípravku snadno
upevní konec polene a tím je možno řezat poleno až do konce.
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
jak řezat polena, která jsou kratší než vzdálenost
X ramen a mezi rameny nedrží.
Koza na videu pomocí přípravku snadno
upevní konec polene a tím je možno řezat poleno až do konce.
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
Citace:
Pokud máte kamaráda, který vlastní pohonnou jednotku VARI HONDA,
poproste ho a vyzkoušejte jednotku na vaší převodovce v tahu.
Jedná se především o jízdu do kopce s naloženým vozíkem, kdy přeci
jen HONDA ztratí část ze svých otáček (max 3 600/min ale většinou seřízeno na 3 100/min) a odstředivá spojka začne prokluzovat.
Bude možná nutné zařadit 1. rychlostní stupeň v místech kde VARI s motorem JIKOV
vyběhla na 3. popřípadě 2. rychlost.
Nebo si na motorové jednotce JIKOV nastavte omezovač otáček do prvního zářezu 1. - 3 700 otáček za minutu
a to bude zhruba odpovídat maximálním otáčkám motoru HONDA 3 600 / min. Nyní můžete
zkoušet, jak se asi přibližně bude chovat motor HONDA s Vaší převodovkou, nebo rotovátorem (kypřičem půdy)
určeným pro motorovou jednotku JIKOV.
Jinak na rovinně, či v mírném svahu je motorová jednotka HONDA velmi spolehlivá a pracovitá,
chytá většinou na jedno zatáhnutí a je po řadu let bezproblémová, ale pozor na benzín viz odkaz
níže:
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=94
Pokud máte kamaráda, který vlastní pohonnou jednotku VARI HONDA,
poproste ho a vyzkoušejte jednotku na vaší převodovce v tahu.
Jedná se především o jízdu do kopce s naloženým vozíkem, kdy přeci
jen HONDA ztratí část ze svých otáček (max 3 600/min ale většinou seřízeno na 3 100/min) a odstředivá spojka začne prokluzovat.
Bude možná nutné zařadit 1. rychlostní stupeň v místech kde VARI s motorem JIKOV
vyběhla na 3. popřípadě 2. rychlost.
Nebo si na motorové jednotce JIKOV nastavte omezovač otáček do prvního zářezu 1. - 3 700 otáček za minutu
a to bude zhruba odpovídat maximálním otáčkám motoru HONDA 3 600 / min. Nyní můžete
zkoušet, jak se asi přibližně bude chovat motor HONDA s Vaší převodovkou, nebo rotovátorem (kypřičem půdy)
určeným pro motorovou jednotku JIKOV.
Jinak na rovinně, či v mírném svahu je motorová jednotka HONDA velmi spolehlivá a pracovitá,
chytá většinou na jedno zatáhnutí a je po řadu let bezproblémová, ale pozor na benzín viz odkaz
níže:
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=94
Výměna je možná, lépe koupit motor HONDA i s klečemi.
Bude nutné zaměnit kolíky pro upínací spony motoru k převodovce.
Problém jsou otáčky motoru HONDA max 3600(+/-100),
aby spojka při zátěži neprokluzovala,
V zářezu 1. omezovače otáček má 2T motor JIKOV maximální otáčky 3 700 a
na tyto otáčky je problém táhnout těžší náklad na vozíku, ale JIKOV 2T můžete
vytáčet až k 4 700 otáčkám na 3 zářez omezovače otáček, což u HONDY nelze.
Motor HONDA má zhruba 3 600 otáček a k těmto otáčkám přizpůsobenou převodovku!
JIKOV 2T má maximální otáčky zhruba 4 700 a tudíž spojka bude lépe zabírat v těchto otáčkách
než s motorem HONDA.
Některé přídavné nářadí se možná bude muset upravit, kvůli klečím,
čímž by se mělo zabránit tomu, že koupíte motor HONDA určený pro sekačky!
Bude nutné přenýtovat kolíky pro rychlo-upínání na hrdle převodovek,
stačí vyklepnout a naklepnout jiný druh kolíku.
V kopcovitém terénu, nebo při orání dlouhé brázdy může nastat problém s mazáním motoru HONDA,
nebo s poškozením filtru vzduchu olejem z motoru při naklonění stroje.
Nejlepší je pokud stroj pracuje převážně v kopcovitém terénu
nahradit 2T motor JIKOV u strojů VARI TERRA
znovu stejným motorem pro, který je určena příslušná převodovka(y)!
Popřípadě si motor JIKOV ponechat, jako záložní motorovou jednotku,
pro práci ve svazích!
Výhody motoru JIKOV 2T VARI TERRA viz odkaz níže
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=93
Video orba s motorem Honda na převodovce určené pro dvoutaktní motor Jikov.
**VIDEO YOUTUBE
nenavíjí se co s tím děkuji
Uvolníme šroub krytu startéru a taky šrouby krytu vzduchového filtru.
Kryt startéru drží ještě za úchyty v otvorech, nutno opatrně šroubovákem vysunout.
Uvolníme tři matice startéru
Uvolníme matici vzduchového kolena a okraje části u vzduchového filtru.
Rozpojíme palivovou hadičku například u filtru paliva.
Pak by již měla jít sundat nádrž i s krytem motoru.
Uvolníme dvě matice karburátoru.
Sací koleno opatrně vysuneme a též vysuneme těsnění, řádně si označíme vrch, spodek, těsnění, nebo si jej vyfotíme pro správnou montáž.
Demontujeme táhla sytiče a škrtící klapky regulátoru otáček - plynu (tam je i pružinka, opatrně jí vyháčkujte).
Páčku sytiče možná bude nutno malinko nahnout, aby táhlo vyběhlo z očka.
Karburátor stáhneme ze šroubů.
Detail karburátoru Honda GXV od válce.
honda-gxv-karburator-detail-od-vzduchoveho-filtru
Honda GXV karburátor demontáž hlavní trysky.
Honda GXV karburátor a plovák

Kryt startéru drží ještě za úchyty v otvorech, nutno opatrně šroubovákem vysunout.

Uvolníme tři matice startéru

Uvolníme matici vzduchového kolena a okraje části u vzduchového filtru.

Rozpojíme palivovou hadičku například u filtru paliva.

Pak by již měla jít sundat nádrž i s krytem motoru.
Uvolníme dvě matice karburátoru.

Sací koleno opatrně vysuneme a též vysuneme těsnění, řádně si označíme vrch, spodek, těsnění, nebo si jej vyfotíme pro správnou montáž.

Demontujeme táhla sytiče a škrtící klapky regulátoru otáček - plynu (tam je i pružinka, opatrně jí vyháčkujte).
Páčku sytiče možná bude nutno malinko nahnout, aby táhlo vyběhlo z očka.

Karburátor stáhneme ze šroubů.

Detail karburátoru Honda GXV od válce.

honda-gxv-karburator-detail-od-vzduchoveho-filtru

Honda GXV karburátor demontáž hlavní trysky.

Honda GXV karburátor a plovák

Editace: 1353677858
Počet článků v kategorii: 173
Url:rychlo-rezani-vetvi-mensiho-prumeru-ve-stojanu-id-336
AD