Cirkulárka s dvěma kotouči
Cirkulárka je na principu klasické cirkulárky s kolébkou,
kde poleno je tlačeno na kotouč.
Zde v tomto videu jsou kotouče dva vedle sebe ve
vzdálenosti délky výsledných polínek.
Poleno je pak rozřezáno na tři stejné díly a
tyto díly mohou být pomocí dopravníku ukládány
na valník automobilu a pak převezeny k zákazníkovi.
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
kde poleno je tlačeno na kotouč.
Zde v tomto videu jsou kotouče dva vedle sebe ve
vzdálenosti délky výsledných polínek.
Poleno je pak rozřezáno na tři stejné díly a
tyto díly mohou být pomocí dopravníku ukládány
na valník automobilu a pak převezeny k zákazníkovi.
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
VARI sazeč brambor SB-40
Výhodou je nesporně rychlost sázení brambor
Nevýhody:
- půda musí být předem řádně nakypřena
- již do mírného svahu to není žádná med se strojem zápasit
- brambory nesmí mít žádné klíčky, jinak se olámou jak řetěz
s oky neustále nabírá nové zemáky a protláčí je přes vrstvu
zemáků nad nimi.
Takže kdo sází brambory později a řádně naklíčené i s kořínky
do vyhřáté půdy, tomu tento stroj pak nesplní jeho očekávání.
Sazeč brambor cena: do 10 000 KCZ
**VIDEO YOUTUBE
Sazeč brambor se skládá z radlice, která dělá rýhu, zachraňovacích radliček,
zásobníku brambor, kol přenášejících otáčky na převodového ústrojí a
podávacího zařízení - dopravníku.
U dna násypky je brambora nabrána okem které je upevněno na řetěze.
Tyto oka jsou ve vzdálenosti 30 cm od sebe aby brambory byly v této rozteči
sázeny za sebou. Řetěze se posunuje nahoru nad zásobník a tam pak padá do
roury, která ústí těsně za radlicí jež rozhrnula hlínu. Brambora padá na dno
rýhy a je okamžitě zahrnuta zachraňovacími radličkami.
Výhodou je nesporně rychlost sázení brambor
Nevýhody:
- půda musí být předem řádně nakypřena
- již do mírného svahu to není žádná med se strojem zápasit
- brambory nesmí mít žádné klíčky, jinak se olámou jak řetěz
s oky neustále nabírá nové zemáky a protláčí je přes vrstvu
zemáků nad nimi.
Takže kdo sází brambory později a řádně naklíčené i s kořínky
do vyhřáté půdy, tomu tento stroj pak nesplní jeho očekávání.
Sazeč brambor cena: do 10 000 KCZ
**VIDEO YOUTUBE
Sazeč brambor se skládá z radlice, která dělá rýhu, zachraňovacích radliček,
zásobníku brambor, kol přenášejících otáčky na převodového ústrojí a
podávacího zařízení - dopravníku.
U dna násypky je brambora nabrána okem které je upevněno na řetěze.
Tyto oka jsou ve vzdálenosti 30 cm od sebe aby brambory byly v této rozteči
sázeny za sebou. Řetěze se posunuje nahoru nad zásobník a tam pak padá do
roury, která ústí těsně za radlicí jež rozhrnula hlínu. Brambora padá na dno
rýhy a je okamžitě zahrnuta zachraňovacími radličkami.
Na videu je zařízeni WM1000, které
obří kmen nejdříve zajistí, správně podloží, aby
vznikl, co nejmenší odpad. Pak zarovná jednu stranu
a dle ní pak do kolmice zbylé dvě a nakonec protilehlou
stranu.
**VIDEO YOUTUBE
obří kmen nejdříve zajistí, správně podloží, aby
vznikl, co nejmenší odpad. Pak zarovná jednu stranu
a dle ní pak do kolmice zbylé dvě a nakonec protilehlou
stranu.
**VIDEO YOUTUBE
Štípače se skládá z ramene opatřeného sekyrou - štípacím klínem,
vratné pružiny, pracovního stolu.
Na místo kam míří klín se postaví polínko a ručně se ramenem s klínem
udeří do polene. Rameno se vrátí do horní polohy pomocí pružiny.
Na videu vše vypadá jednoduše, pracovník štípe polena jen bez
suků a práce mu jde hezky od ruky (snad si jí časem neusekne).
**VIDEO YOUTUBE
vratné pružiny, pracovního stolu.
Na místo kam míří klín se postaví polínko a ručně se ramenem s klínem
udeří do polene. Rameno se vrátí do horní polohy pomocí pružiny.
Na videu vše vypadá jednoduše, pracovník štípe polena jen bez
suků a práce mu jde hezky od ruky (snad si jí časem neusekne).
**VIDEO YOUTUBE
Pro rychlost štípání je důležité, aby
bylo možno seřídit délku vracení se
zpět hydraulického válce a tím se
zkrátila doba, po kterou hydraulika
pracuje naprázdno viz video:
**VIDEO YOUTUBE
bylo možno seřídit délku vracení se
zpět hydraulického válce a tím se
zkrátila doba, po kterou hydraulika
pracuje naprázdno viz video:
**VIDEO YOUTUBE
Citace:
Pokud máte kamaráda, který vlastní pohonnou jednotku VARI HONDA,
poproste ho a vyzkoušejte jednotku na vaší převodovce v tahu.
Jedná se především o jízdu do kopce s naloženým vozíkem, kdy přeci
jen HONDA ztratí část ze svých otáček (max 3 600/min ale většinou seřízeno na 3 100/min) a odstředivá spojka začne prokluzovat.
Bude možná nutné zařadit 1. rychlostní stupeň v místech kde VARI s motorem JIKOV
vyběhla na 3. popřípadě 2. rychlost.
Nebo si na motorové jednotce JIKOV nastavte omezovač otáček do prvního zářezu 1. - 3 700 otáček za minutu
a to bude zhruba odpovídat maximálním otáčkám motoru HONDA 3 600 / min. Nyní můžete
zkoušet, jak se asi přibližně bude chovat motor HONDA s Vaší převodovkou, nebo rotovátorem (kypřičem půdy)
určeným pro motorovou jednotku JIKOV.
Jinak na rovinně, či v mírném svahu je motorová jednotka HONDA velmi spolehlivá a pracovitá,
chytá většinou na jedno zatáhnutí a je po řadu let bezproblémová, ale pozor na benzín viz odkaz
níže:
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=94
Pokud máte kamaráda, který vlastní pohonnou jednotku VARI HONDA,
poproste ho a vyzkoušejte jednotku na vaší převodovce v tahu.
Jedná se především o jízdu do kopce s naloženým vozíkem, kdy přeci
jen HONDA ztratí část ze svých otáček (max 3 600/min ale většinou seřízeno na 3 100/min) a odstředivá spojka začne prokluzovat.
Bude možná nutné zařadit 1. rychlostní stupeň v místech kde VARI s motorem JIKOV
vyběhla na 3. popřípadě 2. rychlost.
Nebo si na motorové jednotce JIKOV nastavte omezovač otáček do prvního zářezu 1. - 3 700 otáček za minutu
a to bude zhruba odpovídat maximálním otáčkám motoru HONDA 3 600 / min. Nyní můžete
zkoušet, jak se asi přibližně bude chovat motor HONDA s Vaší převodovkou, nebo rotovátorem (kypřičem půdy)
určeným pro motorovou jednotku JIKOV.
Jinak na rovinně, či v mírném svahu je motorová jednotka HONDA velmi spolehlivá a pracovitá,
chytá většinou na jedno zatáhnutí a je po řadu let bezproblémová, ale pozor na benzín viz odkaz
níže:
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=94
Výměna je možná, lépe koupit motor HONDA i s klečemi.
Bude nutné zaměnit kolíky pro upínací spony motoru k převodovce.
Problém jsou otáčky motoru HONDA max 3600(+/-100),
aby spojka při zátěži neprokluzovala,
V zářezu 1. omezovače otáček má 2T motor JIKOV maximální otáčky 3 700 a
na tyto otáčky je problém táhnout těžší náklad na vozíku, ale JIKOV 2T můžete
vytáčet až k 4 700 otáčkám na 3 zářez omezovače otáček, což u HONDY nelze.
Motor HONDA má zhruba 3 600 otáček a k těmto otáčkám přizpůsobenou převodovku!
JIKOV 2T má maximální otáčky zhruba 4 700 a tudíž spojka bude lépe zabírat v těchto otáčkách
než s motorem HONDA.
Některé přídavné nářadí se možná bude muset upravit, kvůli klečím,
čímž by se mělo zabránit tomu, že koupíte motor HONDA určený pro sekačky!
Bude nutné přenýtovat kolíky pro rychlo-upínání na hrdle převodovek,
stačí vyklepnout a naklepnout jiný druh kolíku.
V kopcovitém terénu, nebo při orání dlouhé brázdy může nastat problém s mazáním motoru HONDA,
nebo s poškozením filtru vzduchu olejem z motoru při naklonění stroje.
Nejlepší je pokud stroj pracuje převážně v kopcovitém terénu
nahradit 2T motor JIKOV u strojů VARI TERRA
znovu stejným motorem pro, který je určena příslušná převodovka(y)!
Popřípadě si motor JIKOV ponechat, jako záložní motorovou jednotku,
pro práci ve svazích!
Výhody motoru JIKOV 2T VARI TERRA viz odkaz níže
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=93
Video orba s motorem Honda na převodovce určené pro dvoutaktní motor Jikov.
**VIDEO YOUTUBE
Editace: 1353684649
Počet článků v kategorii: 175
Url:cirkularka-s-dvema-kotouci-id-340