Broušení řetězu pily pomocí elektrické brusky
Bruska na řetězy pil se skládá z upínacího zařízení a
výkyvného ramene s motorem, na kterém je upnut
tenký brusný kotouč.
Upínací zařízení je možno natáčet v požadovaném
úhlu a vše lze nastavit dorazy tak, aby všechny zuby
byly nabroušeny stejnoměrně.
Pozor!!!
Vždy brousíme každý druhý zub a pak je nutno přípravek
pootočit do mínusové polohy a brousit zbylé zuby.
Zda brousíme správné zuby vyzkoušíme při vypnuté
brusce nakloněním kotouče k zubu. Pokud úhel stěny kotouče
odpovídá úhlu břitu zubu, můžeme začít brousit.
Kupte si brusku, do které lze upnout přímo celou lištu
motorové pily, abyste nemuseli sundávat řetěz.
Takové broušení je pak velmi rychlé, rychlejší než
broušení pilníkem.
Správně nabroušený řetěz ušetří až 90% paliva, ale
v průměru 50% proti řetězu trvale broušenému
ručním pilníkem.
Pokud budete mít brusku akumulátorovou, můžete si
jí brát sebou i do lesa a brousit na místě při těžbě dříví.
Řada kutilů však zuby jen lízne a nezarovnává je
tak aby byly všechny stejně dlouhé a tím jsou
přesvědčeni, že zvýší životnost řetězu.
Nicméně zub, který více vyčnívá je více namáhán
a v tomto místě může dojít častěji k přetržení řetězu.
Bruska na řetězy stojí zhruba 1000 korun českých a
pokud řežeme 10 m3 ročně a více pak se určitě vyplatí
si jí koupit.
Video návod jak brousit řetěz motorové pily elektrickou bruskou na řetězy:
**VIDEO YOUTUBE
výkyvného ramene s motorem, na kterém je upnut
tenký brusný kotouč.
Upínací zařízení je možno natáčet v požadovaném
úhlu a vše lze nastavit dorazy tak, aby všechny zuby
byly nabroušeny stejnoměrně.
Pozor!!!
Vždy brousíme každý druhý zub a pak je nutno přípravek
pootočit do mínusové polohy a brousit zbylé zuby.
Zda brousíme správné zuby vyzkoušíme při vypnuté
brusce nakloněním kotouče k zubu. Pokud úhel stěny kotouče
odpovídá úhlu břitu zubu, můžeme začít brousit.
Kupte si brusku, do které lze upnout přímo celou lištu
motorové pily, abyste nemuseli sundávat řetěz.
Takové broušení je pak velmi rychlé, rychlejší než
broušení pilníkem.
Správně nabroušený řetěz ušetří až 90% paliva, ale
v průměru 50% proti řetězu trvale broušenému
ručním pilníkem.
Pokud budete mít brusku akumulátorovou, můžete si
jí brát sebou i do lesa a brousit na místě při těžbě dříví.
Řada kutilů však zuby jen lízne a nezarovnává je
tak aby byly všechny stejně dlouhé a tím jsou
přesvědčeni, že zvýší životnost řetězu.
Nicméně zub, který více vyčnívá je více namáhán
a v tomto místě může dojít častěji k přetržení řetězu.
Bruska na řetězy stojí zhruba 1000 korun českých a
pokud řežeme 10 m3 ročně a více pak se určitě vyplatí
si jí koupit.
Video návod jak brousit řetěz motorové pily elektrickou bruskou na řetězy:
**VIDEO YOUTUBE
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Obrázek a seznam dílů tažné nápravy VARI TN 01
78 .) ráfek kola tn 01 VARI
79 .) náboj kola VARI
80 .) kroužek kola VARI
81 .) pojistny kroužek 60 VARI
82 .) hlavice šroub m8x1 VARI
83 .) palec kola VARI
84 .) pružina palce kola VARI
85 .) západka kola VARI
87 .) duše 500x12 VARI
87 .) pneu 500x12 VARI
88 .) zaváži vnější kolo VARI
89 .) šroub m10x40 VARI
90 .) podložka 10 VARI
91 .) zaváži vnitřní VARI kolo VARI
92 .) šroub m10x50 VARI
94 .) poloosa 130 VARI
95 .) šroub pro 610 VARI
96 .) podložka tn 01 šestihran VARI
97 .) matice korunvá M16x1,5 VARI
98 .) závlačka mala VARI
99 .) poloosa 480 VARI
100 .) šroub pro 480 VARI
78 .) ráfek kola tn 01 VARI
79 .) náboj kola VARI
80 .) kroužek kola VARI
81 .) pojistny kroužek 60 VARI
82 .) hlavice šroub m8x1 VARI
83 .) palec kola VARI
84 .) pružina palce kola VARI
85 .) západka kola VARI
87 .) duše 500x12 VARI
87 .) pneu 500x12 VARI
88 .) zaváži vnější kolo VARI
89 .) šroub m10x40 VARI
90 .) podložka 10 VARI
91 .) zaváži vnitřní VARI kolo VARI
92 .) šroub m10x50 VARI
94 .) poloosa 130 VARI
95 .) šroub pro 610 VARI
96 .) podložka tn 01 šestihran VARI
97 .) matice korunvá M16x1,5 VARI
98 .) závlačka mala VARI
99 .) poloosa 480 VARI
100 .) šroub pro 480 VARI
Motorová pila, čištění vzduchového filtru - silonová síťka.
Čištění provádíme dle rad výrobce !!!
Jak často čistit silonový filtr vzduchu?
Před započetím práce a
při každém dolévání benzínu i oleje kontrolujeme
stav filtru a povrch oprášíme štětečkem.
Pokud se sníží výkon pily, prohlédneme filtr i dříve
protože například práchnivé suché dříví tvoří množství
prachu, který filtr zanese během krátké doby!!!
Pokud je filtr znečištěn mastnotou, nelze jej již
jen oprášit štětečkem, ale je nutné jej odmastit!!!
Na silonové - umělohmotné filtry lze použít teplou
vodu s JAREM - odstraňovačem mastnot a štěteček.
Filtr řádně vypereme, vyfoukáme a necháme usušit.
Pokud chcete použít nějaké organické rozpouštědlo
například ředidlo, musíte nejdříve vyzkoušet zda toto
ředidlo hmotu nerozpouští, jinak filtr zničíte.
Podobně si počínejte pokud budete filtr čistit benzínem,
výrobců je mnoho a nekvalitních výrobků ještě více.
Znečištěný filtr má zalepená okénka síťky a pila
ztrácí výkon a má velkou spotřebu paliva:
Vypraný, vyčištěný filtr se nám odvděčí zvýšeným výkonem pily
a nízkou spotřebou !!!
Čištění provádíme dle rad výrobce !!!
Jak často čistit silonový filtr vzduchu?
Před započetím práce a
při každém dolévání benzínu i oleje kontrolujeme
stav filtru a povrch oprášíme štětečkem.
Pokud se sníží výkon pily, prohlédneme filtr i dříve
protože například práchnivé suché dříví tvoří množství
prachu, který filtr zanese během krátké doby!!!
Pokud je filtr znečištěn mastnotou, nelze jej již
jen oprášit štětečkem, ale je nutné jej odmastit!!!
Na silonové - umělohmotné filtry lze použít teplou
vodu s JAREM - odstraňovačem mastnot a štěteček.
Filtr řádně vypereme, vyfoukáme a necháme usušit.
Pokud chcete použít nějaké organické rozpouštědlo
například ředidlo, musíte nejdříve vyzkoušet zda toto
ředidlo hmotu nerozpouští, jinak filtr zničíte.
Podobně si počínejte pokud budete filtr čistit benzínem,
výrobců je mnoho a nekvalitních výrobků ještě více.
Znečištěný filtr má zalepená okénka síťky a pila
ztrácí výkon a má velkou spotřebu paliva:
Vypraný, vyčištěný filtr se nám odvděčí zvýšeným výkonem pily
a nízkou spotřebou !!!
Upozornění před samotným seřízením bohatosti směsi zkontrolujte níže uvedené
Karburátor musí mít čisté trysky a být v dobrém stavu, bez velkých vůlí
na oskách plynové klapky a klapky sytiče jinak přisává falešný vzduch a nelze seřídit bohatost směsi.
Karburátor musí být řádně připevněn a matice příruby dotaženy a těsnění pod přírubou musí těsnit.
Filtr vzduchu musí být čistý a gumové koleno nesmí být prasklé, nebo zkroucené či špatně upevněné.
Svíčka zapalovací musí házet jiskru a být čistá.
Píst musí mít kompresi - klade značný odpor při startování když se sune k horní úvrati,
pokud vyšroubujete svíčku tak musíte cítit znatelný rozdíl - píst ve válci bez svíčky klade při
startování jen minimální odpor.
Pokud píst po vyšroubování svíčky při startování klade značný odpor, prohlédněte stěny válce
zda nejsou poškrábány (odšroubovat výfuk i karburátor a otvory prohlédnout stěny válce když
píst je v dolní úvrati. Poškození stěn válce značí nutnost provedení výbrusu, výměnu pístu a pístních
kroužků a gufer na klikovce.
Gufera na klikovce musí těsnit viz
Časté poruchy VARI TERRA JIKOV: http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=86
Většinou pokud provedete předchozí úkony a vše řádně prohlédnete a vyčistíte,
nebude již třeba provádět žádné seřízení bohatosti směsi!
Nastavení bohatosti směsi - návod dvoutaktní motor JIKOV VARI TERRA
Nemáte li dostatek zkušeností se seřizováním bohatosti směsi, obraťte se na odbornou dílnu.
Příliš chudá směs vede k rychlému opotřebení částí motoru a mnohdy i k jeho zadřítí.
Označte si polohu regulačního šroubu 38 a 39 (zaznamenávejte si neustále kolik otáček jste povolili, či dotáhli)
a zapisujte si údaj do notesu, abyste se kdykoliv mohli navrátit do původního stavu
před seřízením bohatosti směsi!
Karburátor musí mít čisté trysky a být v dobrém stavu, bez velkých vůlí
na oskách plynové klapky a klapky sytiče jinak přisává falešný vzduch a nelze seřídit bohatost směsi.
Karburátor musí být řádně připevněn a matice příruby dotaženy a těsnění pod přírubou musí těsnit.
Filtr vzduchu musí být čistý a gumové koleno nesmí být prasklé, nebo zkroucené či špatně upevněné.
Svíčka zapalovací musí házet jiskru a být čistá.
Píst musí mít kompresi - klade značný odpor při startování když se sune k horní úvrati,
pokud vyšroubujete svíčku tak musíte cítit znatelný rozdíl - píst ve válci bez svíčky klade při
startování jen minimální odpor.
Pokud píst po vyšroubování svíčky při startování klade značný odpor, prohlédněte stěny válce
zda nejsou poškrábány (odšroubovat výfuk i karburátor a otvory prohlédnout stěny válce když
píst je v dolní úvrati. Poškození stěn válce značí nutnost provedení výbrusu, výměnu pístu a pístních
kroužků a gufer na klikovce.
Gufera na klikovce musí těsnit viz
Časté poruchy VARI TERRA JIKOV: http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=86
Většinou pokud provedete předchozí úkony a vše řádně prohlédnete a vyčistíte,
nebude již třeba provádět žádné seřízení bohatosti směsi!
Nastavení bohatosti směsi - návod dvoutaktní motor JIKOV VARI TERRA
Nemáte li dostatek zkušeností se seřizováním bohatosti směsi, obraťte se na odbornou dílnu.
Příliš chudá směs vede k rychlému opotřebení částí motoru a mnohdy i k jeho zadřítí.
Označte si polohu regulačního šroubu 38 a 39 (zaznamenávejte si neustále kolik otáček jste povolili, či dotáhli)
a zapisujte si údaj do notesu, abyste se kdykoliv mohli navrátit do původního stavu
před seřízením bohatosti směsi!
Citace:
Motor má být zahřátý na provozní teplotu !
Regulační šroub 38 s citem dotáhneme - okamžik kdy dosednou na sebe závity pružiny 33,
víc již nedotahujeme !!! A zaznamenáme si velikost pootočení regulačního šroubu pro případ
návratu k původnímu nastavení !!!
Pak šroub povolíme v rozsahu 1/2 až 1 1/2 otáčky, tedy střední hodnota je zhruba povolit o jednu otáčku.
Pokud se dalším povolením regulačního šroubu 38 otáčky začnou zvyšovat, ubereme základní plyn šroubem 39 a znovu
zkusíme povolit šroub bohatosti směsi a vše opakujeme tak dlouho dokud se otáčky motoru zvyšuji po mírném
povolení regulačního šroubu 38.
(Pokud šroub 38 musíte dotáhnout na méně jak jednu otáčku od základního dotažení a povolení o jednu otáčku, raději vyhledejte odborný servis,
jinak může hrozit zadření motoru díky nedokonalému mazaní chudobnou směsí).
Pokud se motor zastavuje ve volnoběžných otáčkách, můžeme přidat základní plyn (pootevření plynové klapky) pomocí
regulačního šroubu 39 a to v rozsahu 1/2 až 2 otáčky.
Po seřízení můžeme bohatost směsi ještě zvýšit povolením šroubu 38 o 1/4 otáčky pro snadnější studený start.
Na volnoběžné otáčky nesmí zabírat spojka, tedy motorová jednotka nesmí
uvést do chodu převodovku, popřípadě celý stroj. Pokud k tomu dochází, musíte
povolit šroub 39 a snížit volnoběžné otáčky.
Volnoběžné otáčky by měly být, co nejmenší, ale stroj nesmí zhasínat a
zároveň by měl svižně přecházet do vyšších otáček po přidání plynu.
Volnoběžné otáčky dvoutaktního motoru VARI JIKOV se nastavují na 1.300 +- 100 otáček za minutu.
Motor má být zahřátý na provozní teplotu !
Regulační šroub 38 s citem dotáhneme - okamžik kdy dosednou na sebe závity pružiny 33,
víc již nedotahujeme !!! A zaznamenáme si velikost pootočení regulačního šroubu pro případ
návratu k původnímu nastavení !!!
Pak šroub povolíme v rozsahu 1/2 až 1 1/2 otáčky, tedy střední hodnota je zhruba povolit o jednu otáčku.
Pokud se dalším povolením regulačního šroubu 38 otáčky začnou zvyšovat, ubereme základní plyn šroubem 39 a znovu
zkusíme povolit šroub bohatosti směsi a vše opakujeme tak dlouho dokud se otáčky motoru zvyšuji po mírném
povolení regulačního šroubu 38.
(Pokud šroub 38 musíte dotáhnout na méně jak jednu otáčku od základního dotažení a povolení o jednu otáčku, raději vyhledejte odborný servis,
jinak může hrozit zadření motoru díky nedokonalému mazaní chudobnou směsí).
Pokud se motor zastavuje ve volnoběžných otáčkách, můžeme přidat základní plyn (pootevření plynové klapky) pomocí
regulačního šroubu 39 a to v rozsahu 1/2 až 2 otáčky.
Po seřízení můžeme bohatost směsi ještě zvýšit povolením šroubu 38 o 1/4 otáčky pro snadnější studený start.
Na volnoběžné otáčky nesmí zabírat spojka, tedy motorová jednotka nesmí
uvést do chodu převodovku, popřípadě celý stroj. Pokud k tomu dochází, musíte
povolit šroub 39 a snížit volnoběžné otáčky.
Volnoběžné otáčky by měly být, co nejmenší, ale stroj nesmí zhasínat a
zároveň by měl svižně přecházet do vyšších otáček po přidání plynu.
Volnoběžné otáčky dvoutaktního motoru VARI JIKOV se nastavují na 1.300 +- 100 otáček za minutu.
Zub řetězu má dlátovitý tvar. Na přední oblouk lišty se
nevleče brousící přípravek. Pila se natočí, na přípravek
se zatlačí pilou tak aby se vrcholy zubů dotýkaly brusného
kamene a tím jak se pohybují se on kámen brousí.
Reakce uživatele:
Video PowerSharp Oregon broušení motorové pily
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
nevleče brousící přípravek. Pila se natočí, na přípravek
se zatlačí pilou tak aby se vrcholy zubů dotýkaly brusného
kamene a tím jak se pohybují se on kámen brousí.
Reakce uživatele:
Citace:
Akorát k té novince řetězové si musíš koupit i novou lištu, tj 500 kč.řetěz 495 kč,
přípravek na broušení cca700 kč, celkem tedy 1700 a tím přípravkem řetěz
nabrousíš pětkrát a jdeš si koupit nový.Ještě se s tím novým řetězem dá řezat jen
měkčí dřevo, rychleji se to tupí.Takže ti co dělají v lese radí, kup si normální
řetěz a pilník pořežeš s tím daleko nejvíc.
Akorát k té novince řetězové si musíš koupit i novou lištu, tj 500 kč.řetěz 495 kč,
přípravek na broušení cca700 kč, celkem tedy 1700 a tím přípravkem řetěz
nabrousíš pětkrát a jdeš si koupit nový.Ještě se s tím novým řetězem dá řezat jen
měkčí dřevo, rychleji se to tupí.Takže ti co dělají v lese radí, kup si normální
řetěz a pilník pořežeš s tím daleko nejvíc.
Video PowerSharp Oregon broušení motorové pily
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
Hezký den.
Po 2 -3 min. bezproblémového chodu mi motor náhle shasne. Po nastartování jde přitom do otáček i na volnoběh. Už jsem zkoušel: 1. ucpaný přívod paliva - benzín do karburátoru teče ani víčko nádrže není ucpané 2. nečistoty v karburátoru - plováková komora vyčištěna a trysky profouknuté 3. problém v elektrice - kontakty rozdělovači očištěny 4. špatná svíčka - výměna za novou (jiskru dává) 4. vyčištěná nádrž a nový benzín 5. kabel ke svíčce se motoru nedotýká. Co ještě může být špatně???
Děkuji moc za radu.
Jirka K.
Po 2 -3 min. bezproblémového chodu mi motor náhle shasne. Po nastartování jde přitom do otáček i na volnoběh. Už jsem zkoušel: 1. ucpaný přívod paliva - benzín do karburátoru teče ani víčko nádrže není ucpané 2. nečistoty v karburátoru - plováková komora vyčištěna a trysky profouknuté 3. problém v elektrice - kontakty rozdělovači očištěny 4. špatná svíčka - výměna za novou (jiskru dává) 4. vyčištěná nádrž a nový benzín 5. kabel ke svíčce se motoru nedotýká. Co ještě může být špatně???
Děkuji moc za radu.
Jirka K.
Editace: 1353674391
Počet článků v kategorii: 175
Url:brouseni-retezu-pily-pomoci-elektricke-brusky-id-334