Broušení řetězu pily pomocí elektrické brusky
AD MOB
Bruska na řetězy pil se skládá z upínacího zařízení a
výkyvného ramene s motorem, na kterém je upnut
tenký brusný kotouč.
Upínací zařízení je možno natáčet v požadovaném
úhlu a vše lze nastavit dorazy tak, aby všechny zuby
byly nabroušeny stejnoměrně.
Pozor!!!
Vždy brousíme každý druhý zub a pak je nutno přípravek
pootočit do mínusové polohy a brousit zbylé zuby.
Zda brousíme správné zuby vyzkoušíme při vypnuté
brusce nakloněním kotouče k zubu. Pokud úhel stěny kotouče
odpovídá úhlu břitu zubu, můžeme začít brousit.
Kupte si brusku, do které lze upnout přímo celou lištu
motorové pily, abyste nemuseli sundávat řetěz.
Takové broušení je pak velmi rychlé, rychlejší než
broušení pilníkem.
Správně nabroušený řetěz ušetří až 90% paliva, ale
v průměru 50% proti řetězu trvale broušenému
ručním pilníkem.
Pokud budete mít brusku akumulátorovou, můžete si
jí brát sebou i do lesa a brousit na místě při těžbě dříví.
Řada kutilů však zuby jen lízne a nezarovnává je
tak aby byly všechny stejně dlouhé a tím jsou
přesvědčeni, že zvýší životnost řetězu.
Nicméně zub, který více vyčnívá je více namáhán
a v tomto místě může dojít častěji k přetržení řetězu.
Bruska na řetězy stojí zhruba 1000 korun českých a
pokud řežeme 10 m3 ročně a více pak se určitě vyplatí
si jí koupit.
Video návod jak brousit řetěz motorové pily elektrickou bruskou na řetězy:
**VIDEO YOUTUBE
výkyvného ramene s motorem, na kterém je upnut
tenký brusný kotouč.
Upínací zařízení je možno natáčet v požadovaném
úhlu a vše lze nastavit dorazy tak, aby všechny zuby
byly nabroušeny stejnoměrně.
Pozor!!!
Vždy brousíme každý druhý zub a pak je nutno přípravek
pootočit do mínusové polohy a brousit zbylé zuby.
Zda brousíme správné zuby vyzkoušíme při vypnuté
brusce nakloněním kotouče k zubu. Pokud úhel stěny kotouče
odpovídá úhlu břitu zubu, můžeme začít brousit.
Kupte si brusku, do které lze upnout přímo celou lištu
motorové pily, abyste nemuseli sundávat řetěz.
Takové broušení je pak velmi rychlé, rychlejší než
broušení pilníkem.
Správně nabroušený řetěz ušetří až 90% paliva, ale
v průměru 50% proti řetězu trvale broušenému
ručním pilníkem.
Pokud budete mít brusku akumulátorovou, můžete si
jí brát sebou i do lesa a brousit na místě při těžbě dříví.
Řada kutilů však zuby jen lízne a nezarovnává je
tak aby byly všechny stejně dlouhé a tím jsou
přesvědčeni, že zvýší životnost řetězu.
Nicméně zub, který více vyčnívá je více namáhán
a v tomto místě může dojít častěji k přetržení řetězu.
Bruska na řetězy stojí zhruba 1000 korun českých a
pokud řežeme 10 m3 ročně a více pak se určitě vyplatí
si jí koupit.
Video návod jak brousit řetěz motorové pily elektrickou bruskou na řetězy:
**VIDEO YOUTUBE
173LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Dvoudobé motory JIKOV
JIKOV 1447
JIKOV 1453
JIKOV 1447 DV
JIKOV 1454 DV
JIKOV 1447 LTS
JIKOV 1453 LTS
Pro dvoudobé motory se používá směs benzínu a motorového oleje.
Záběh motoru: benzín BA - 95 N NATURAL motorový olej MOGUL TS, TSF 40:1
Po cca 15 hodinách záběhu motoru se doporučuje používat tyto směsi:
BA - 95 N NATURAL motorový olej MOGUL TS, TSF 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej CASTROL SUPER TT 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej BIO MIX OMV 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej CASTROL XTS BIOLUBE 100:1
JIKOV 1447
JIKOV 1453
JIKOV 1447 DV
JIKOV 1454 DV
JIKOV 1447 LTS
JIKOV 1453 LTS
Pro dvoudobé motory se používá směs benzínu a motorového oleje.
Záběh motoru: benzín BA - 95 N NATURAL motorový olej MOGUL TS, TSF 40:1
Po cca 15 hodinách záběhu motoru se doporučuje používat tyto směsi:
BA - 95 N NATURAL motorový olej MOGUL TS, TSF 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej CASTROL SUPER TT 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej BIO MIX OMV 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej CASTROL XTS BIOLUBE 100:1

Tabulka katalog náhradních dílů Vari Jikov dvoutaktní motor válec píst klikovka a skříň
Číslo | Popis | Cena +- s DPH | Kus | Poznámka |
---|---|---|---|---|
1 | GUFERO 17x35x10 | 18 Kč | ks | GUFERO 17x35x10 |
1 | GUFERO 17x28x7 TERRA | 16 Kč | ks | |
2 | LOŽISKO KULIČKOVÉ 6203 | 72 Kč | ks | |
3 | PODLOŽKA VYMEZOVACÍ | 3 Kč | ks | |
4 | KLIKOVÁ HŘÍDEL VARI | 2 853 Kč | ks | |
4 | KLIKOVÁ HŘÍDEL TERRA | 2 853 Kč | ks | |
5 | PERO 3X5 | 18 Kč | ks | |
6 | LOŽISKO KULIČKOVÉ 6303 | 82 Kč | ks | |
7 | PÍSTNÍ ČEP | 73 Kč | ks | |
8 | POJISTNÝ KROUŽEK 14 | 2 Kč | ks | |
9 | PÍSTNÍ KROUŽEK 56X2 ORIGINÁL | 43 Kč | ks | Pro motory 1453, 1454 VAPE |
9 | PÍSTNÍ KROUŽEK 56.25 X 2 I. VÝBRUS | 43 Kč | ks | Pro motory 1453, 1454 VAPE |
9 | PÍSTNÍ KROUŽEK 56.50 X 2 II. VÝBRUS | 43 Kč | ks | Pro motory 1453, 1454 VAPE |
9 | PÍSTNÍ KROUŽEK 56.75 X 2 III. VÝBRUS | 69 Kč | ks | Pro motory 1453, 1454 VAPE |
9 | PÍSTNÍ KROUŽEK 57.00 X 2 IV. VÝBRUS | 55 Kč | ks | Pro motory 1453, 1454 VAPE |
9a | PÍSTNÍ KROUŽEK 60X2 | 53 Kč | ks | Pro motory 1447 DV |
10 | VYMEZOVACÍ PODLOŽKA | 3 Kč | ks | |
11 | PÍST PRŮMĚR 56 MM | 290 Kč | ks | Pro motory 1453, 1454 VAPE |
11 | PÍST PRŮMĚR 56.25 MM I.VÝBRUS | 290 Kč | ks | Pro motory 1453, 1454 VAPE |
11 | PÍST PRŮMĚR 56.50 MM II.VÝBRUS | 290 Kč | ks | |
11a | PÍST PRŮMĚR 60.00 MM | 320 Kč | ks | Pro motory 1447 DV |
12 | LOŽISKO JEHLOVÉ 14x17x20 INA | 155 Kč | ks | |
13 | OJNICE | 940 Kč | ks | |
13 | OJNICE TERRA | 862 Kč | ks | |
14 | LOŽISKO JEHLOVÉ 18x24x13 | 154 Kč | ks | |
15 | ČEP KLIKOVÝ | 224 Kč | ks | |
15 | ČEP KLIKOVÝ TERRA | 224 Kč | ks | |
16 | SKŘÍŇ KLIKOVÁ VARI | 1 284 Kč | ks | |
16 | SKŘÍŇ KLIKOVÁ MOTOR 6 HP | 1 426 Kč | ks | |
17 | TĚSNĚNÍ KLIKOVÉ SKŘÍNĚ | 7 Kč | ks | |
18 | ŠROUB | 31 Kč | ks | |
19 | PODLOŽKA 6,4 | 1 Kč | ks | |
20 | MATICE M6 | 1 Kč | ks | |
21 | MATICE HLAVY VÁLCE | 18 Kč | ks | |
22 | PODLOŽKA 8,4 | 1 Kč | ks | |
23 | HLAVA VÁLCE STARÁ BEZ DV | 375 Kč | ks | Bude montována s těsněním 56 mm od 1.7.1997 |
23 | HLAVA VÁLCE NOVÁ PRO DV | 765 Kč | ks | |
24 | PODLOŽKA 6,4 | 1 Kč | ks | |
25 | TĚSNĚNÍ KARBURÁTORU | 6 Kč | ks | |
26 | TĚSNĚNÍ POD HLAVU 56 MM | 73 Kč | ks | Pozor těsnění patří osadit pouze pod hlavy válce s hladkým povrchem v místě styku s válcem. V případě vroubků v místě styku s válcem, se … |
26a | TĚSNĚNÍ POD HLAVU 60 MM | 94 Kč | ks | Pro motory 1447 DV |
27 | PODLOŽKA IZOLAČNÍ | 29 Kč | ks | VLOŽKA KARBURÁTORU |
28 | ŠROUB M6x30 | 17 Kč | ks | |
29 | VÁLEC | 1 472 Kč | ks | SESTAVA SE ŠROUBY ORIGINÁL |
29a | VÁLEC 60 | 1 877 Kč | ks | SESTAVA SE ŠROUBY ORIGINÁL |
30 | ŠROUB ZÁVRTNÝ | 28 Kč | ks | |
31 | TĚSNĚNÍ VÁLCE 56 MM | 5 Kč | ks | |
31a | TĚSNĚNÍ VÁLCE 60 MM | 20 Kč | ks | Pro motory 1447 DV |
32 | POJISTNÝ KROUŽEK 12 | 2 Kč | ks | |
33 | NÁBOJ SPOJKY | 768 Kč | ks | |
34 | PODLOŽKA 10,5 | 4 Kč | ks | |
35 | MATICE M10x1 | 5 Kč | ks | |
36 | ZÁVAŽÍ SPOJKY 1/2 | 581 Kč | ks | 1/2 závaží spojky V případě že potřebujete dva kusy závaží spojky, použijte níže uvedený alternativní produkt. |
36 | ZÁVAŽÍ SPOJKY-SESTAVA | 1161 Kč | ks | Sada obsahuje: 2x 1/2 závaží spojky 2x pružina spoky 1x šroub 1x matici |
OBLOŽENÍ SPOJKY | KOVOVÉ | 137 Kč | ks | Bez zobrazení |
37 | PRUŽINA SPOJKY | 12 Kč | ks | |
38 | ŠROUB SPOJKY M6x70 | 3 Kč | ks | |
39 | MATICE M 6 | 10 Kč | ks | |
40 | ŠROUB M8x20 | 7 Kč | ks | |
41 | PODLOŽKA 8,2 | 1 Kč | ks | |
42 | UZÁVĚR | 66 Kč | ks | SESTAVA |
43 | MEZIPŘÍRUBA SESTAVA | 376 Kč | ks | |
44 | PODLOŽKA VYMEZOVACÍ TL.0,2MM | 4 Kč | ks | |
44 | PODLOŽKA VYMEZOVACÍ TL 0,3MM | 3 Kč | ks | |
44 | PODLOŽKA VYMEZOVACÍ TL 0,4MM | 4 Kč | ks | |
44 | PODLOŽKA VYMEZOVACÍ TL.0,5MM | 4 Kč | ks | |
45 | POUZDRO SPOJKY | 18 Kč | ks | |
46 | MATICE M8 | 1 Kč | ks | |
47 | ŠROUB M3,9X19 | 1 Kč | ks | |
48 | PODLOŽKA 4,3 | 1 Kč | ks | |
49 | ROZPĚRKA | 10 Kč | ks | |
50 | KRYT TLUMIČE VÝFUKU | 104 Kč | ks | |
51,52 | CLONA, PLECH STÍNÍCÍ VARI | 45 Kč | ks | |
51,52 | CLONA, PLECH STÍNÍCÍ TERRA | 45 Kč | ks | |
53 | TLUMIČ VÝFUKU SESTAVA | 1638 Kč | ks | |
54 | TĚSNĚNÍ VÝFUKU KOV | 27 Kč | ks | |
54 | TĚSNĚNÍ VÝFUKU | 6 Kč | ks | |
55 | ŠROUB M8x16 | 1 Kč | ks | |
56 | PODLOŽKA 5,3 | 1 Kč | ks | |
57 | PODLOŽKA 5,1 | 1 Kč | ks | |
58 | MATICE M5 | 1 Kč | ks | |
59 | VENTIL DEKOMPRESNÍ | 550 Kč | ks | Pro motory 1447 DV |
59 | SADA DEKOMPRESNÍHO VENTILU | 2 252 Kč | ks | |
60 | HADIČKA OVLÁDÁNÍ DEKOVENTILU | 55 Kč | ks | Pro motory 1447 DV |
61 | SPONA HADICOVÁ COBRA 8-9,DL | 16 Kč | ks |
Kde koupit náhradní díly Vari Jikov motor:
http://www.lednice-trzil.cz/nahradni-dily/e-nahradni-dily/motor-jikov/valec-a-klikova-skrin/?pageNo=1&
PARKSIDE® Aku řetězová pila PKSA 20-Li B2, 4 Ah
BIO olej na mazání řetězu nebyl součástí balení, ale tento olej má tendenci zasychat, ulpívat v mazací soustavě a tím jí zneprůchodnit / možná proto nebyl součástí balení.Všechny syrové řezy na obrázku byly provedeny na jedno nabití akumulátoru

Pila na plně nabitou baterii prořezala
4x 20cm průměr syrového březového dřeva8x 10cm průměr syrového březového dřeva
Hodnocení
- Na pilu se vztahuje garance 3 roky.
- Pila + baterie 4Ah + nabíječka za 2 599 korun (lze zakoupit jednotlivě).
- Výborný pomocník na prořezávku tam, kde je to benzínovou motorovou pilou nešikovné.
- Řetěz se za dobu řezání do vybití baterie nepovolil - jeho napínání je snadné pomocí plastové matice vedle matice upínajíc kryt a lištu.
- Rychlost řetězu je zhruba 6 m/s, čili řez bude trvat 3x déle, než u benzínové pily s rychlostí přibližně 20 m/s.
- Protože řetěz běží pomalu, lišta se méně zahřívá, baterie déle vydrží napájet motor,
ALE není vhodné řezat tenké větvičky, které mají tendenci se zaseknout do řetězu.
- Vypínač lze lehce zmáčknout a má pojistku proti náhodnému sepnutí.
- Pilu lze udržet v jedné ruce (cca 4 kg s baterií + olejem), ale není k tomu určena.
- Hlučnost je 96 db, ale určitě je znatelně nižší, než u benzínové pily.
- Mazání řetězu bioolejem vedlo k zanesení mazacího ústrojí.
- Pokud s pilou nebudou problémy, ta to bude skvělý pomocník na zahradu.
Date: 17.09.2021 - 12:08
ECHO CS-350 TES
ECHO CS-310 ES
SHINDAIWA 305 S
SHINDAIWA 452 S
ECHO CS-450
ECHO CS-550
ECHO 600
www.zahradahrou.cz

ECHO CS-310 ES
SHINDAIWA 305 S
SHINDAIWA 452 S
ECHO CS-450
ECHO CS-550
ECHO 600
www.zahradahrou.cz

Rotávátor - kypřič se sestaví na šířku 60 cm.
Místo úzké radličky se vloží hrobkovací radlice a rozevře se na maximum.
Pracuje se s tím lépe jak s hrobkovacímí radlicemi a převodovkou s koly, protože si půdu před hrobkováním řádně stroj prokope není nutné před hrobkováním příliš půdu projíždět kypřičem.
Zajímavostí je, že kypřič půdy je v tomto případě zpřevodován pro VARI Jikov, takže má menší otáčky a hlínu opravdu jen prokope.
Viz video níže:
Místo úzké radličky se vloží hrobkovací radlice a rozevře se na maximum.
Pracuje se s tím lépe jak s hrobkovacímí radlicemi a převodovkou s koly, protože si půdu před hrobkováním řádně stroj prokope není nutné před hrobkováním příliš půdu projíždět kypřičem.
Zajímavostí je, že kypřič půdy je v tomto případě zpřevodován pro VARI Jikov, takže má menší otáčky a hlínu opravdu jen prokope.
Viz video níže:
**VIDEO YOUTUBE
Editace: 1353674391
Počet článků v kategorii: 173
Url:brouseni-retezu-pily-pomoci-elektricke-brusky-id-334
AD