Přípravek na uchycení lišty motorové pily pro broušení
Přípravek je malý svěrák který se zabodne do pařezu nebo kmene a upne
se do něj lišta řetězu. Pak se brousí zuby pilníkem s vodící lištou.
Broušení je bezpečnější a pohodlnější.
Přípravek se nazývá Oregon Filing Clamp viz video níže:
**VIDEO YOUTUBE
se do něj lišta řetězu. Pak se brousí zuby pilníkem s vodící lištou.
Broušení je bezpečnější a pohodlnější.
Přípravek se nazývá Oregon Filing Clamp viz video níže:
**VIDEO YOUTUBE
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Broušení řetězu pily pomocí elektrické brusky | brouseni-retezu-pily-pomoci-elektricke-brusky-id-334
Bruska na řetězy pil se skládá z upínacího zařízení a
výkyvného ramene s motorem, na kterém je upnut
tenký brusný kotouč.
Upínací zařízení je možno natáčet v požadovaném
úhlu a vše lze nastavit dorazy tak, aby všechny zuby
byly nabroušeny stejnoměrně.
Pozor!!!
Vždy brousíme každý druhý zub a pak je nutno přípravek
pootočit do mínusové polohy a brousit zbylé zuby.
Zda brousíme správné zuby vyzkoušíme při vypnuté
brusce nakloněním kotouče k zubu. Pokud úhel stěny kotouče
odpovídá úhlu břitu zubu, můžeme začít brousit.
Kupte si brusku, do které lze upnout přímo celou lištu
motorové pily, abyste nemuseli sundávat řetěz.
Takové broušení je pak velmi rychlé, rychlejší než
broušení pilníkem.
Správně nabroušený řetěz ušetří až 90% paliva, ale
v průměru 50% proti řetězu trvale broušenému
ručním pilníkem.
Pokud budete mít brusku akumulátorovou, můžete si
jí brát sebou i do lesa a brousit na místě při těžbě dříví.
Řada kutilů však zuby jen lízne a nezarovnává je
tak aby byly všechny stejně dlouhé a tím jsou
přesvědčeni, že zvýší životnost řetězu.
Nicméně zub, který více vyčnívá je více namáhán
a v tomto místě může dojít častěji k přetržení řetězu.
Bruska na řetězy stojí zhruba 1000 korun českých a
pokud řežeme 10 m3 ročně a více pak se určitě vyplatí
si jí koupit.
Video návod jak brousit řetěz motorové pily elektrickou bruskou na řetězy:
**VIDEO YOUTUBE
výkyvného ramene s motorem, na kterém je upnut
tenký brusný kotouč.
Upínací zařízení je možno natáčet v požadovaném
úhlu a vše lze nastavit dorazy tak, aby všechny zuby
byly nabroušeny stejnoměrně.
Pozor!!!
Vždy brousíme každý druhý zub a pak je nutno přípravek
pootočit do mínusové polohy a brousit zbylé zuby.
Zda brousíme správné zuby vyzkoušíme při vypnuté
brusce nakloněním kotouče k zubu. Pokud úhel stěny kotouče
odpovídá úhlu břitu zubu, můžeme začít brousit.
Kupte si brusku, do které lze upnout přímo celou lištu
motorové pily, abyste nemuseli sundávat řetěz.
Takové broušení je pak velmi rychlé, rychlejší než
broušení pilníkem.
Správně nabroušený řetěz ušetří až 90% paliva, ale
v průměru 50% proti řetězu trvale broušenému
ručním pilníkem.
Pokud budete mít brusku akumulátorovou, můžete si
jí brát sebou i do lesa a brousit na místě při těžbě dříví.
Řada kutilů však zuby jen lízne a nezarovnává je
tak aby byly všechny stejně dlouhé a tím jsou
přesvědčeni, že zvýší životnost řetězu.
Nicméně zub, který více vyčnívá je více namáhán
a v tomto místě může dojít častěji k přetržení řetězu.
Bruska na řetězy stojí zhruba 1000 korun českých a
pokud řežeme 10 m3 ročně a více pak se určitě vyplatí
si jí koupit.
Video návod jak brousit řetěz motorové pily elektrickou bruskou na řetězy:
**VIDEO YOUTUBE
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=53
PARKSIDE® Prostřihovač plechu PMK 550
Výborný pomocník na 230V. Rychlost střihu, u ocelového plechu 0,8 mm silného, byla zhruba 1 metr za 30 sekund.Na dlouhé rovné plochy jsou lepší tabulové nůžky, nebo upnout k plechu vodící lať

Střih je široký zhruba 5 mm a je třeba s tím počítat

K vedení pro rovný, dlouhý střih je lépe požít vodítko z prkénka, či latě

Špony je lépe zachytávat do krabice, aby se nezapichovaly do bot a podobně

Špony v krabici

Špony v krabici

PARKSIDE - Výborný pomocník především na tvarové stříhání plechu

Date: 07.11.2021 - 19:30
3D video, které ukazuje jednotlivé detaily motorové pily STIHL MS 261.
- princip dvoudobého motoru
- chlazení, startér
- mazání
- řetěz + lišta
- vzduchový filtr
- odpružení
**VIDEO YOUTUBE
- princip dvoudobého motoru
- chlazení, startér
- mazání
- řetěz + lišta
- vzduchový filtr
- odpružení
**VIDEO YOUTUBE
Uvolníme šroub krytu startéru a taky šrouby krytu vzduchového filtru.
Kryt startéru drží ještě za úchyty v otvorech, nutno opatrně šroubovákem vysunout.
Uvolníme tři matice startéru
Uvolníme matici vzduchového kolena a okraje části u vzduchového filtru.
Rozpojíme palivovou hadičku například u filtru paliva.
Pak by již měla jít sundat nádrž i s krytem motoru.
Uvolníme dvě matice karburátoru.
Sací koleno opatrně vysuneme a též vysuneme těsnění, řádně si označíme vrch, spodek, těsnění, nebo si jej vyfotíme pro správnou montáž.
Demontujeme táhla sytiče a škrtící klapky regulátoru otáček - plynu (tam je i pružinka, opatrně jí vyháčkujte).
Páčku sytiče možná bude nutno malinko nahnout, aby táhlo vyběhlo z očka.
Karburátor stáhneme ze šroubů.
Detail karburátoru Honda GXV od válce.
honda-gxv-karburator-detail-od-vzduchoveho-filtru
Honda GXV karburátor demontáž hlavní trysky.
Honda GXV karburátor a plovák

Kryt startéru drží ještě za úchyty v otvorech, nutno opatrně šroubovákem vysunout.

Uvolníme tři matice startéru

Uvolníme matici vzduchového kolena a okraje části u vzduchového filtru.

Rozpojíme palivovou hadičku například u filtru paliva.

Pak by již měla jít sundat nádrž i s krytem motoru.
Uvolníme dvě matice karburátoru.

Sací koleno opatrně vysuneme a též vysuneme těsnění, řádně si označíme vrch, spodek, těsnění, nebo si jej vyfotíme pro správnou montáž.

Demontujeme táhla sytiče a škrtící klapky regulátoru otáček - plynu (tam je i pružinka, opatrně jí vyháčkujte).
Páčku sytiče možná bude nutno malinko nahnout, aby táhlo vyběhlo z očka.

Karburátor stáhneme ze šroubů.

Detail karburátoru Honda GXV od válce.

honda-gxv-karburator-detail-od-vzduchoveho-filtru

Honda GXV karburátor demontáž hlavní trysky.

Honda GXV karburátor a plovák

Editace: 1393416401
Počet článků v kategorii: 175
Url:pripravek-na-uchyceni-listy-motorove-pily-pro-brouseni-id-680