Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Jak se kácí strom motorovou pilou


AD MOB

Obrázek pro stromy rostoucí na rovném terénu, úhel výřezu 45 a 55°.


Nejdříve změříme výšku stromu. Bezpečná vzdálenost při kácení
je dvojnásobek výšky stromu.
Výšku stromu určíme například
pomocí plastového trojúhelníku s úhly 45 stupňů.
Odvěsna nechť vodorovná se zemí (např. pomocí vodováhy).
Pokud tedy budeme vidět vrchol stromu pod úhlem 45 stupňů
a připočítáme svou výšku k místu, kde stojíme směrem
od stromu, máme zhruba výšku stromu (počítejte z odskočením
stromu po pádu od pařezu).


Pak se rozmyslíme, kam strom má padnout a jestli je to reálné a
nepřeváží jej kmen, či některé silné větve zcela jiným směrem.
Připravíme se únikovou cestu v případě nebezpečí, to je vykácíme
všechny keře a podobně, které by nám bránily v útěku, nebo které
by změnily směr pádu stromu.
Můžeme i odstranit některé větve ze stromu, aby pád stromu napáchal
menší škody na ostatním porostu.
Na straně kam má strom padnout se vyřeže směrový klín
a to do hloubky 1/3 stromu o výšce rovněž nejméně 1/3 stromu,
tím bude zaručen úhel 45° a větší. Kdyby byl úhel směrového klínu
příliš malý, strom by při pádu zůstal viset na "pantu" nedořezané plochy.
Spodní část směrového zářezu - klínu je vodorovná, horní pak
zkosená pod úhlem 45° až 55°(na rovném terénu).
Na svažujícím se terénu můžeme spodní část směrového zářezu - klínu
sešikmit - tedy zářez ještě více otevřít až na 70°(pokud kácíme
směrem ze svahu dolů
).
Kácení směrem do svahu neprovádějte, kmen po pádů na zem může skočit
zpět odrazem do pružných větví a způsobit smrtelný úraz. Na
takové rizikové kácení je nutné pozvat odborníka.
Padající kmen je pomocí směrového klínu směrován na místo kam má padnout.
Nedořezaná část pak vytvoří "pant", který stabilizuje směr pádu
stromu. Tento "pant" bude přetržen, jakmile plochy směrového
klínu dosednou na sebe vahou padajícího stromu.

Řez proti klínu se provádí o 3 cm výše, než je
spodní řez vyřezaného klínu. Řez proti klínu nedořezáváme až do konce, ale ponecháme 1/10 průměru kmene u klínu, aby kmen nespadl na opačnou stranu. Zápich můžeme provést hned pro vyřezání klínu tak, že za klínem špicí pily se prořežeme až na druhou stranu a to asi 2/10 průměru kmene od konce klínu a dořežeme na 1/10 průměru. Pak již provádíme samotný řez. Za polovinou můžeme vložit a zarazit první klín, další zarazíme do řezu, když již zbývá dořezat zhruba 1/3 řezu. Pokud tedy strom nechce začít padat použijeme klíny, které vložíme do řezu a zatlučeme palicí tak, aby se kmen nakláněl na stranu kam má padnout. Po překonání určité meze naklonění se již kmen vyvrátí sám svou vahou a při pádu se úhel ve výřezu zmenšuje, až plochy dosednou na sebe. Hmotnost stromu a páka ve vyřezaném klínu způsobí otrhnutí nedořezané části od pařezu.
Dobré je si v začátcích celý řez i klín vyznačit křídou na kůru stromu a podle něj vlastní řez korigovat.

První kácení stromu, stromy s kmenem o průměru
větším než 20 cm, stromy, u kterých nedokážete určit
kam padnou, nebo pokud se bojíte a nemáte zkušenosti
svěřte kácení odborníkovi.
Zajistěte, aby se v prostoru kácení nemotala žena, děti,
domácí zvířata atd.


**


**


**


**


**

161LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


23

Kontakt na výrobce VARI | kontakt-na-vyrobce-vari-id-130


Kontaktní údaje VARI Libice nad Cidlinou
http://www.vari.cz/

VARI, a.s.
Opolanská 350
289 07 Libice nad Cidlinou

Fax: 325 607 264
325 637 550
e-mail: vari@vari.cz

Pokyny pro objednávání náhradních dílů
Při objednávání náhradních dílů uvádějte pro snazší identifikaci následující údaje:
1. typ stroje, typ motoru, výrobní číslo a rok výroby stroje
2. výrobcem v seznamu součástí určené objednací číslo a jeho název
3. počet objednávaných kusů u každé položky zvlášť
4. přesnou adresu, popřípadě telefonní číslo, číslo faxu či e-mailovou adresu
5. pokud si nebudete jisti svou správnou identifikací součásti, zašlete poškozenou
součást buď nejbližšímu servisnímu středisku, nebo výrobci
6. veškeré součásti objednávejte v nejbližším servisním středisku, nebo u Vašeho
prodejce
V případě jakýchkoliv nejasností ohledně náhradních dílů, nebo při technických
potížích odpoví na Vaše dotazy pracovníci obchodního, servisního nebo technického oddělení
VARI, a.s.
8 Adresa výrobce
VARI,a.s. telefon: (+420) 325 607 111
Opolanská 350 fax: (+420) 325 607 264
Libice nad Cidlinou (+420) 325 637 550
ČESKÁ REPUBLIKA e-mail: [link]vari@vari.cz [/link]
289 07 internet: http://www.vari.cz/
50

Výměna startovací šňůry motor JIKOV VARI TERRA | vymena-startovaci-snury-motor-jikov-vari-terra-id-168



  • Demontují se 4 kusy matic držících těleso startovadla a sejme se
  • Za rukojeť vytáhněte šňůru nadoraz a zajistěte navijecí buben proti pootočení.
  • Rozvažte uzel šňůry, který se nachází uvnitř bubnu a šňůru vytáhněte.
  • Na nové šňůře udělejte uzel a šňůru protáhněte rukojetí.
  • Druhý konec šňůry protáhněte průvlakem startovadla a otvorem v bubnu.
  • Na konci šňůry uvažte uzel.
  • Odjistěte buben a pomalu nechte šňůru navinout.
  • Zkontrolujte činnost západky startovadla - povytažením šňůry musí dojít k vysunutí západky, po uvolnění šňůry se západka zasune do výchozí polohy.
  • Nasaďte startovadlo na motor a řádně dotáhněte šrouby.


Pokud dojde k uvolnění předpětí navíjecí pružiny například při přetržení šňůry, postupuje se následovně:

  • Sejměte startovadlo (pokud je namontováno).
  • Odstraňte zbytek šňůry.
  • Zkontrolujte zda části startovadla nejsou poškozeny.
  • Rukou otáčejte bubnem ve směru záběru (doleva) až na doraz, tím se navine pružina.
  • Pootočte bubnem zpět (doprava) tak, aby se otvor v bubnu překrýval s otvorem průvlaku, protáhněte jimi šňůru a zajistěte uzlem. Tím docílíte toho, že lze šňůru vytáhnout nadoraz, aniž by došlo k maximálnímu navinutí pružiny a k poškození pružiny, nebo startovadla.
110

Motorový kůň na přibližování dřeva a klád | motorovy-kun-na-priblizovani-dreva-a-klad-id-390


Kůň je nepostradatelným pomocníkem při přibližování pokácených
stromů na určené místo. Jako náhradu za tento způsob vytvořili
pracovníci Engineering Blatná koně motorového.
Kůň je opatřený pásovým pohonem. Řízen je pomocí řidítek stejně,
jako vozík na přepravu palet - paleťák.
Motorový kůň má i naviják pro přiblížení klády a její následné
upevnění do držáku. Motorový kůň se vejde do dodávkového automobilu
kam sám snadno najede po fošnách.

**
59

Re: problém | re-problem-id-235


Pročtěte si tento příspěvek http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=86


Zdá se, že máte příliš bohatou směs a to by mohl být znečištěný filtr vzduchu.
Dále prasklý plovák, který neuzavírá přívod paliva.
Netěsnící ventil, který má plovák uzavřít, aby palivo neteklo
do plovákové komory když je již dosaženo správné výšky hladiny
benzínu v plovákové komoře.
Klapka sytiče se zcela nevrátí po startu do vodorovné polohy atd.
32

JIKOV VARI zapalování obrázek a seznam součástí | jikov-vari-zapalovani-obrazek-a-seznam-soucasti-id-139




1 ) Svíčka N 7 ; 1 ks
2 ) Kabelová botka ; 1 ks
3 ) Bezkontaktní setrvačníkové magneto ; 1 ks
4 ) Podložka 4,3 ; 3 ks
5 ) Šroub M 4x16 ; 3 ks
6 ) Elektrický spínač ; 1 ks
7 ) Úchyt spínače ; 1 ks
8 ) Šroub M 6x14 ; 2 ks
9 ) Podložka 6 ; 2 ks
10 ) Matice M 6 ; 2 ks




Editace: 1353700000
Počet článků v kategorii: 161
Url:jak-se-kaci-strom-motorovou-pilou-id-353

AD
11 Share
Share
Tweet