Filtr vzduchu motorové pily a jeho čištění
Motorová pila, čištění vzduchového filtru - silonová síťka.
Čištění provádíme dle rad výrobce !!!
Jak často čistit silonový filtr vzduchu?
Před započetím práce a
při každém dolévání benzínu i oleje kontrolujeme
stav filtru a povrch oprášíme štětečkem.
Pokud se sníží výkon pily, prohlédneme filtr i dříve
protože například práchnivé suché dříví tvoří množství
prachu, který filtr zanese během krátké doby!!!
Pokud je filtr znečištěn mastnotou, nelze jej již
jen oprášit štětečkem, ale je nutné jej odmastit!!!
Na silonové - umělohmotné filtry lze použít teplou
vodu s JAREM - odstraňovačem mastnot a štěteček.
Filtr řádně vypereme, vyfoukáme a necháme usušit.
Pokud chcete použít nějaké organické rozpouštědlo
například ředidlo, musíte nejdříve vyzkoušet zda toto
ředidlo hmotu nerozpouští, jinak filtr zničíte.
Podobně si počínejte pokud budete filtr čistit benzínem,
výrobců je mnoho a nekvalitních výrobků ještě více.
Znečištěný filtr má zalepená okénka síťky a pila
ztrácí výkon a má velkou spotřebu paliva:
Vypraný, vyčištěný filtr se nám odvděčí zvýšeným výkonem pily
a nízkou spotřebou !!!
Čištění provádíme dle rad výrobce !!!
Jak často čistit silonový filtr vzduchu?
Před započetím práce a
při každém dolévání benzínu i oleje kontrolujeme
stav filtru a povrch oprášíme štětečkem.
Pokud se sníží výkon pily, prohlédneme filtr i dříve
protože například práchnivé suché dříví tvoří množství
prachu, který filtr zanese během krátké doby!!!
Pokud je filtr znečištěn mastnotou, nelze jej již
jen oprášit štětečkem, ale je nutné jej odmastit!!!
Na silonové - umělohmotné filtry lze použít teplou
vodu s JAREM - odstraňovačem mastnot a štěteček.
Filtr řádně vypereme, vyfoukáme a necháme usušit.
Pokud chcete použít nějaké organické rozpouštědlo
například ředidlo, musíte nejdříve vyzkoušet zda toto
ředidlo hmotu nerozpouští, jinak filtr zničíte.
Podobně si počínejte pokud budete filtr čistit benzínem,
výrobců je mnoho a nekvalitních výrobků ještě více.
Znečištěný filtr má zalepená okénka síťky a pila
ztrácí výkon a má velkou spotřebu paliva:
Vypraný, vyčištěný filtr se nám odvděčí zvýšeným výkonem pily
a nízkou spotřebou !!!
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Uvolníme šroub krytu startéru a taky šrouby krytu vzduchového filtru.
Kryt startéru drží ještě za úchyty v otvorech, nutno opatrně šroubovákem vysunout.
Uvolníme tři matice startéru
Uvolníme matici vzduchového kolena a okraje části u vzduchového filtru.
Rozpojíme palivovou hadičku například u filtru paliva.
Pak by již měla jít sundat nádrž i s krytem motoru.
Uvolníme dvě matice karburátoru.
Sací koleno opatrně vysuneme a též vysuneme těsnění, řádně si označíme vrch, spodek, těsnění, nebo si jej vyfotíme pro správnou montáž.
Demontujeme táhla sytiče a škrtící klapky regulátoru otáček - plynu (tam je i pružinka, opatrně jí vyháčkujte).
Páčku sytiče možná bude nutno malinko nahnout, aby táhlo vyběhlo z očka.
Karburátor stáhneme ze šroubů.
Detail karburátoru Honda GXV od válce.
honda-gxv-karburator-detail-od-vzduchoveho-filtru
Honda GXV karburátor demontáž hlavní trysky.
Honda GXV karburátor a plovák
Kryt startéru drží ještě za úchyty v otvorech, nutno opatrně šroubovákem vysunout.
Uvolníme tři matice startéru
Uvolníme matici vzduchového kolena a okraje části u vzduchového filtru.
Rozpojíme palivovou hadičku například u filtru paliva.
Pak by již měla jít sundat nádrž i s krytem motoru.
Uvolníme dvě matice karburátoru.
Sací koleno opatrně vysuneme a též vysuneme těsnění, řádně si označíme vrch, spodek, těsnění, nebo si jej vyfotíme pro správnou montáž.
Demontujeme táhla sytiče a škrtící klapky regulátoru otáček - plynu (tam je i pružinka, opatrně jí vyháčkujte).
Páčku sytiče možná bude nutno malinko nahnout, aby táhlo vyběhlo z očka.
Karburátor stáhneme ze šroubů.
Detail karburátoru Honda GXV od válce.
honda-gxv-karburator-detail-od-vzduchoveho-filtru
Honda GXV karburátor demontáž hlavní trysky.
Honda GXV karburátor a plovák
Problém řezání polen v klasické koze je,
jak řezat polena, která jsou kratší než vzdálenost
X ramen a mezi rameny nedrží.
Koza na videu pomocí přípravku snadno
upevní konec polene a tím je možno řezat poleno až do konce.
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
jak řezat polena, která jsou kratší než vzdálenost
X ramen a mezi rameny nedrží.
Koza na videu pomocí přípravku snadno
upevní konec polene a tím je možno řezat poleno až do konce.
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
Poruchy - nejčastější poruchy VARI TERRA JIKOV | poruchy-nejcastejsi-poruchy-vari-terra-jikov-id-150
Citace:
Pokud nemá motor požadovaný výkon, běží nepravidelně, nebo na volnoběhu
zhasíná, nejdříve prohlédneme zapalovací soustavu - svíčku, kabel vysokého napětí
s koncovkou, dále palivovou soustavu - množství paliva v nádrži, není li ucpán přívod paliva ke
karburátoru, není li ucpán palivový kohout.
Zkontrolujte, není-li ucpán otvor ve víčku nádrže pro odvzdušňování.
Dále zkontrolujte zda palivo není znečistěno, nebo neobsahuje vodu.
Pokud jsou v palivu nečistoty bude třeba vyčistit jak nádrž, tak filtr paliva
i karburátor.
Zkontrolujeme palivový a vzduchový filtr zda nejsou znečištěny.
Jestliže motor nechytá, nebo běží nepravidelně i po této kontrole je třeba vyčistit
trysky.
Pokud nemá motor požadovaný výkon, běží nepravidelně, nebo na volnoběhu
zhasíná, nejdříve prohlédneme zapalovací soustavu - svíčku, kabel vysokého napětí
s koncovkou, dále palivovou soustavu - množství paliva v nádrži, není li ucpán přívod paliva ke
karburátoru, není li ucpán palivový kohout.
Zkontrolujte, není-li ucpán otvor ve víčku nádrže pro odvzdušňování.
Dále zkontrolujte zda palivo není znečistěno, nebo neobsahuje vodu.
Pokud jsou v palivu nečistoty bude třeba vyčistit jak nádrž, tak filtr paliva
i karburátor.
Zkontrolujeme palivový a vzduchový filtr zda nejsou znečištěny.
Jestliže motor nechytá, nebo běží nepravidelně i po této kontrole je třeba vyčistit
trysky.
Citace:
Na čištění otvorů trysek se nesmí používat kovové předměty ani dráty,
maximálně lze použít žíni, nebo umělé vlákno!
Na čištění otvorů trysek se nesmí používat kovové předměty ani dráty,
maximálně lze použít žíni, nebo umělé vlákno!
Motor nejde nastartovat, svíčka je suchá a dává jiskru:
Ucpané trysky, ventil paliva, přívod paliva - palivový filtr 17, 67,47,49, nebo v nádrži není dostatek benzínu, uzavřený přívod paliva.
Ucpaná hlavní tryska
demontujte plovákovou komoru 41, vyšroubujte hlavní trysku 47 a vyčistěte jí profouknutím.
Teplý motor nejde nastartovat
Svíčka je mokrá - uberte plyn na minimum a při vyšroubované svíčce 10 x naprázdno startujte dokud se neodstraní nadbytečné palivo. Očištěnou svíčku našroubujte zpět do hlavy válce a nasuňte kabelovou koncovku.
Svíčka nedává jiskru - svíčka je vyšroubovaná, elektrody jsou očištěny, svíčka připojena ke kabelové koncovce a ukostřená k výfuku - při zkušebním startu nedává jiskru.
- vyměňte jí za novou , pokud ani poté na elektrodách nebude přeskakovat jiskra a kabely jsou v dobrém stavu zkontrolujte, zda se nedotýká zkratové lanko kostry (páčky plynu).
- pokud znovu nepřeskočí jiskra při zkušebním startu, závada bude patrně v zapalovacím ústrojí
Motor se nadměrně zahřívá a nemá výkon
Ucpaný - znečištěný filtr oleje - zanesené přívodní potrubí
Znečistěný ventilátor, žebra válce
Zakarbonované výfukové potrubí
Voda v karburátoru, nádrži.
Další časté závady po 5 letech začínají být značné vůle na oskách plynu a sytiče karburátoru.
Gufera na klice přestávají těsnit.
Netěsnost gufer se projeví tím, že i když svíčka hází jiskru a karburátor
je vyčištěn a dodává palivo, tak motor nelze nastartovat, nebo i když
se motor podaří nastartovat, tak při nulovém plynu a přepnutí páčky
regulátoru otáček do vyššího zářezu 2, 3 dojde k zvýšení otáček,
popřípadě otáčky motoru budou nepravidelné atd.
3D video, které ukazuje jednotlivé detaily motorové pily STIHL MS 261.
- princip dvoudobého motoru
- chlazení, startér
- mazání
- řetěz + lišta
- vzduchový filtr
- odpružení
**VIDEO YOUTUBE
- princip dvoudobého motoru
- chlazení, startér
- mazání
- řetěz + lišta
- vzduchový filtr
- odpružení
**VIDEO YOUTUBE
Prodává se též pod označením Raptor
Motor HECHT 139 cm3, 5 HP
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=52
Startování motoru: Napumpuje se benzín pomocí balonku 3x , startuje vcelku dobře
při každém novém startu bylo nutno znovu 3x zmáčknout balonek, aby motor chytil na jedno zatažení.
Motor se zdá být slabší jak u sekaček HECHT s motorem HONDA, hlavně při zapnutém pojezdu rychle ztrácel
na výkonu, ale pokud budete trávník pravidelně sekat aspoň jednou týdně a nebude to do svahu tak by motor neměl mít větší problémy.
Skelet - šasi - plechový, nedeformuje se a dobře chrání.
Koš 60 litrů plni se velmi dobře určitě mnohem lepší, jak koš o objemu 40 litrů.
Pojezd má jednu rychlost, na rovinně dobrý, u vyšší trávy moc rychlý, je třeba trávník sekat jednou týdně maximálně za 14 dnů.
Pro starší uživatele, nebo pro ty, kteří mají problémy s rychlou chůzi je třeba volit sekačku vice rychlostní pro lepší regulaci rychlosti pojezdu, ale na druhou stranu čím méně ovládacích páček na madle tím lépe se projíždí kolem stromku (větvičky se nemají za co zachytit.
Plyn , akcelerátor sekačka bez ovladače akcelerátoru, plyn (otáčky motoru) je regulován automaticky, čas ukáže zda je to vhodné řešení, zatím bez problémů.
Kohout přívodu paliva nemá
Boční výhoz funguje bez problémů, neucpával se.
Zadní výhoz neucpával se, bez problémů.
Provedení sekačka se zdá být robustní s kovovým držákem na uchyceni pro snadnou manipulaci.
Rychlo upínací spojky pro snadné sklopení madla
Couvání zadní kolečka jdou při couvání zatím ztuha.
Cena 6 390 KCZ je výhodná.
Celkové hodnocení sekačka patří ve své kategorii k těm nejlepším na našem trhu.
Motor HECHT 139 cm3, 5 HP
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=52
Startování motoru: Napumpuje se benzín pomocí balonku 3x , startuje vcelku dobře
při každém novém startu bylo nutno znovu 3x zmáčknout balonek, aby motor chytil na jedno zatažení.
Motor se zdá být slabší jak u sekaček HECHT s motorem HONDA, hlavně při zapnutém pojezdu rychle ztrácel
na výkonu, ale pokud budete trávník pravidelně sekat aspoň jednou týdně a nebude to do svahu tak by motor neměl mít větší problémy.
Skelet - šasi - plechový, nedeformuje se a dobře chrání.
Koš 60 litrů plni se velmi dobře určitě mnohem lepší, jak koš o objemu 40 litrů.
Pojezd má jednu rychlost, na rovinně dobrý, u vyšší trávy moc rychlý, je třeba trávník sekat jednou týdně maximálně za 14 dnů.
Pro starší uživatele, nebo pro ty, kteří mají problémy s rychlou chůzi je třeba volit sekačku vice rychlostní pro lepší regulaci rychlosti pojezdu, ale na druhou stranu čím méně ovládacích páček na madle tím lépe se projíždí kolem stromku (větvičky se nemají za co zachytit.
Plyn , akcelerátor sekačka bez ovladače akcelerátoru, plyn (otáčky motoru) je regulován automaticky, čas ukáže zda je to vhodné řešení, zatím bez problémů.
Kohout přívodu paliva nemá
Boční výhoz funguje bez problémů, neucpával se.
Zadní výhoz neucpával se, bez problémů.
Provedení sekačka se zdá být robustní s kovovým držákem na uchyceni pro snadnou manipulaci.
Rychlo upínací spojky pro snadné sklopení madla
Couvání zadní kolečka jdou při couvání zatím ztuha.
Cena 6 390 KCZ je výhodná.
Celkové hodnocení sekačka patří ve své kategorii k těm nejlepším na našem trhu.
Editace: 1353585584
Počet článků v kategorii: 175
Url:filtr-vzduchu-motorove-pily-a-jeho-cisteni-id-328