Kotoučová pila se štípačem dříví
Pila má pohon vlastním dieselovým agregátem,
nebo pomocí hřídele z jiného stroje například traktoru.
Pořezané dříví padá do štípacího zařízení a odtud
putuje dopravníkem na korbu nákladního automobilu.
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
nebo pomocí hřídele z jiného stroje například traktoru.
Pořezané dříví padá do štípacího zařízení a odtud
putuje dopravníkem na korbu nákladního automobilu.
**VIDEO YOUTUBE
**VIDEO YOUTUBE
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Vzhledem k tomu, že lištu často nesundáváme je lepší, když je lišta řetězu motorové pily upevněna dvěma šrouby a maticemi.
Spojení šroub + matice lze pevně dotáhnout a lišta se jen tak snadno neuvolní. To pak souvisí i s napnutím řetězu, který je nutno častěji napínat pokud lišta není pevně uchycena.
Obrázek: motorová pila STIHL MS 261 s rychloupínacím prvkem.
Obrázek: motorová pila STIHL MS 261 C-Q s dvěma šrouby a maticemi zajišťujícími pevné uchycení lišty.
Spojení šroub + matice lze pevně dotáhnout a lišta se jen tak snadno neuvolní. To pak souvisí i s napnutím řetězu, který je nutno častěji napínat pokud lišta není pevně uchycena.
Obrázek: motorová pila STIHL MS 261 s rychloupínacím prvkem.
Obrázek: motorová pila STIHL MS 261 C-Q s dvěma šrouby a maticemi zajišťujícími pevné uchycení lišty.
Dvoudobé motory JIKOV
JIKOV 1447
JIKOV 1453
JIKOV 1447 DV
JIKOV 1454 DV
JIKOV 1447 LTS
JIKOV 1453 LTS
Pro dvoudobé motory se používá směs benzínu a motorového oleje.
Záběh motoru: benzín BA - 95 N NATURAL motorový olej MOGUL TS, TSF 40:1
Po cca 15 hodinách záběhu motoru se doporučuje používat tyto směsi:
BA - 95 N NATURAL motorový olej MOGUL TS, TSF 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej CASTROL SUPER TT 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej BIO MIX OMV 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej CASTROL XTS BIOLUBE 100:1
JIKOV 1447
JIKOV 1453
JIKOV 1447 DV
JIKOV 1454 DV
JIKOV 1447 LTS
JIKOV 1453 LTS
Pro dvoudobé motory se používá směs benzínu a motorového oleje.
Záběh motoru: benzín BA - 95 N NATURAL motorový olej MOGUL TS, TSF 40:1
Po cca 15 hodinách záběhu motoru se doporučuje používat tyto směsi:
BA - 95 N NATURAL motorový olej MOGUL TS, TSF 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej CASTROL SUPER TT 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej BIO MIX OMV 50:1
BA - 95 N NATURAL motorový olej CASTROL XTS BIOLUBE 100:1
Citace:
Pokud máte kamaráda, který vlastní pohonnou jednotku VARI HONDA,
poproste ho a vyzkoušejte jednotku na vaší převodovce v tahu.
Jedná se především o jízdu do kopce s naloženým vozíkem, kdy přeci
jen HONDA ztratí část ze svých otáček (max 3 600/min ale většinou seřízeno na 3 100/min) a odstředivá spojka začne prokluzovat.
Bude možná nutné zařadit 1. rychlostní stupeň v místech kde VARI s motorem JIKOV
vyběhla na 3. popřípadě 2. rychlost.
Nebo si na motorové jednotce JIKOV nastavte omezovač otáček do prvního zářezu 1. - 3 700 otáček za minutu
a to bude zhruba odpovídat maximálním otáčkám motoru HONDA 3 600 / min. Nyní můžete
zkoušet, jak se asi přibližně bude chovat motor HONDA s Vaší převodovkou, nebo rotovátorem (kypřičem půdy)
určeným pro motorovou jednotku JIKOV.
Jinak na rovinně, či v mírném svahu je motorová jednotka HONDA velmi spolehlivá a pracovitá,
chytá většinou na jedno zatáhnutí a je po řadu let bezproblémová, ale pozor na benzín viz odkaz
níže:
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=94
Pokud máte kamaráda, který vlastní pohonnou jednotku VARI HONDA,
poproste ho a vyzkoušejte jednotku na vaší převodovce v tahu.
Jedná se především o jízdu do kopce s naloženým vozíkem, kdy přeci
jen HONDA ztratí část ze svých otáček (max 3 600/min ale většinou seřízeno na 3 100/min) a odstředivá spojka začne prokluzovat.
Bude možná nutné zařadit 1. rychlostní stupeň v místech kde VARI s motorem JIKOV
vyběhla na 3. popřípadě 2. rychlost.
Nebo si na motorové jednotce JIKOV nastavte omezovač otáček do prvního zářezu 1. - 3 700 otáček za minutu
a to bude zhruba odpovídat maximálním otáčkám motoru HONDA 3 600 / min. Nyní můžete
zkoušet, jak se asi přibližně bude chovat motor HONDA s Vaší převodovkou, nebo rotovátorem (kypřičem půdy)
určeným pro motorovou jednotku JIKOV.
Jinak na rovinně, či v mírném svahu je motorová jednotka HONDA velmi spolehlivá a pracovitá,
chytá většinou na jedno zatáhnutí a je po řadu let bezproblémová, ale pozor na benzín viz odkaz
níže:
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=94
Výměna je možná, lépe koupit motor HONDA i s klečemi.
Bude nutné zaměnit kolíky pro upínací spony motoru k převodovce.
Problém jsou otáčky motoru HONDA max 3600(+/-100),
aby spojka při zátěži neprokluzovala,
V zářezu 1. omezovače otáček má 2T motor JIKOV maximální otáčky 3 700 a
na tyto otáčky je problém táhnout těžší náklad na vozíku, ale JIKOV 2T můžete
vytáčet až k 4 700 otáčkám na 3 zářez omezovače otáček, což u HONDY nelze.
Motor HONDA má zhruba 3 600 otáček a k těmto otáčkám přizpůsobenou převodovku!
JIKOV 2T má maximální otáčky zhruba 4 700 a tudíž spojka bude lépe zabírat v těchto otáčkách
než s motorem HONDA.
Některé přídavné nářadí se možná bude muset upravit, kvůli klečím,
čímž by se mělo zabránit tomu, že koupíte motor HONDA určený pro sekačky!
Bude nutné přenýtovat kolíky pro rychlo-upínání na hrdle převodovek,
stačí vyklepnout a naklepnout jiný druh kolíku.
V kopcovitém terénu, nebo při orání dlouhé brázdy může nastat problém s mazáním motoru HONDA,
nebo s poškozením filtru vzduchu olejem z motoru při naklonění stroje.
Nejlepší je pokud stroj pracuje převážně v kopcovitém terénu
nahradit 2T motor JIKOV u strojů VARI TERRA
znovu stejným motorem pro, který je určena příslušná převodovka(y)!
Popřípadě si motor JIKOV ponechat, jako záložní motorovou jednotku,
pro práci ve svazích!
Výhody motoru JIKOV 2T VARI TERRA viz odkaz níže
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=93
Video orba s motorem Honda na převodovce určené pro dvoutaktní motor Jikov.
**VIDEO YOUTUBE
Zdravím.Nemohu nikde najíd poměr převodu osa spojky/od motoru/-ke hřídeli na kola.Zajímá mě převod pro orbu ať už terra nebo vari.Co jsem našel z manuálu pro terru a vari je pouze uveden údaj otáček hřídele na kola,ale ne při jakých otáčkách motoru.Můžete někdo mě s tím poradit
U travní sekačky kolísaly otáčky motoru - našel jsem několik možných příčin.
Postupoval jsem od jednodušších bodů, abych si nenadělal více starostí a vždy pak vyzkoušel, jestli došlo ke zlepšení.
Ti co nemají žádné zkušenosti, vyhledají odborníka.
Postupoval jsem od jednodušších bodů, abych si nenadělal více starostí a vždy pak vyzkoušel, jestli došlo ke zlepšení.
Ti co nemají žádné zkušenosti, vyhledají odborníka.
- - kontrola výšky hladiny oleje!!!!!! (při jízdě do svahu došlo k špatnému mazání a píst se zadíral)
- - zkontroloval jsem benzín v nádržce, musím tam mít aspoň třetinu nádržky, zejména v šikmém terénu (jednou jsem tam měl nekvalitní benzín, byl třeba jej vypustit a koupit u značkové pumpy)
- - vyčistil jsem svíčku (bylo třeba vyměnit za novou)
- - vyčistil vzduchový filtr
- - vyčistil trysky karburátoru
- - odkalil karburátor (boční šroubek na misce karburátoru)
- - kontroloval jsem průchodnost palivové hadičky a filtru paliva
- - dotáhl jsem upevňovací šrouby karburátoru, aby pod těsněním nebyl přisáván falešný vzduch
- - zkontroloval pružinky regulátoru otáček u karburátoru (háček na jedné straně neseděl v dírce)
- - mokrá tráva (nalepí se pod kryt nože, ucpe vyhazovací otvor), zastavil jsem stroj a vyčistil
- OD TOHOTO BODU JE TO JIŽ PRO ZKUŠENÉ, NEBO SERVIS
- - tupý nůž (motor se zastavuje)
- - karburátor s podávací membránou (kontrola membrány a podávacího mechanismu)
- - náporový regulátor otáček, pružinky, táhla (jedno táhlo jsem měl zdeformované)
- - nevhodný nůž sekačky (měl jinou hmotnost, než originál a nepůsobil jako setrvačník)
- - karbon ve výfuku
Editace: 1353870764
Počet článků v kategorii: 175
Url:kotoucova-pila-se-stipacem-drivi-id-376