Jak udělat pilový rozvod šraňk broušení pily
Já jsem pilový list brousil na brusce určené pro řetěz motorové pily.
Sundal jsem plastový průhledný kryt, nejdříve vyzkoušel bez rotujícího
kotouče při vypnutém zařízení správný úhel, pak zapnul brusku , nabrousil
každý druhý příslušný zub, otočil list, nabrousil zuby z druhé strany.
Další sadu zubů jsem brousil z druhé strany kotoučku.
Šraňk u kalených zubů po nabroušení nebyl vůbec potřeba a zuby jsou tak křehké,
že kombinačky je okamžitě vylomí.
Jak používat šraňkovací kleště viz další odkaz níže
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=29&t=1904&title=Kleste-rozvadeci-srankovaci-na-listove-pily-jak-udelat-srank
Šraňk - rozvod zubů pily natavuji po broušení a jen na dvou protilehlých zubech
uprostřed. Pokud to nestačí, přidám dvojici krajních zubů. Zdá se mi, že pila řeže
mnohem lehčeji, než když dělám šraňk na všech zubech. Viz video.
**VIDEO YOUTUBE
Broušení pilových zubů pomocí brusky na řetězy motorových pil
**VIDEO YOUTUBE
Tady ještě video nabroušení pilky staré 50 let, zerzavé až to pěkné nebylo
**VIDEO YOUTUBE
Rozvod pily šraňk Wikipedie
Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Pila
Ostření zubů pily
http://www.pilana.cz/cz/ostreni-zubu
http://www.koumak.cz/navody/brouseni-pil/
Sundal jsem plastový průhledný kryt, nejdříve vyzkoušel bez rotujícího
kotouče při vypnutém zařízení správný úhel, pak zapnul brusku , nabrousil
každý druhý příslušný zub, otočil list, nabrousil zuby z druhé strany.
Další sadu zubů jsem brousil z druhé strany kotoučku.
Šraňk u kalených zubů po nabroušení nebyl vůbec potřeba a zuby jsou tak křehké,
že kombinačky je okamžitě vylomí.
Jak používat šraňkovací kleště viz další odkaz níže
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=29&t=1904&title=Kleste-rozvadeci-srankovaci-na-listove-pily-jak-udelat-srank
Šraňk - rozvod zubů pily natavuji po broušení a jen na dvou protilehlých zubech
uprostřed. Pokud to nestačí, přidám dvojici krajních zubů. Zdá se mi, že pila řeže
mnohem lehčeji, než když dělám šraňk na všech zubech. Viz video.
**VIDEO YOUTUBE
Broušení pilových zubů pomocí brusky na řetězy motorových pil
**VIDEO YOUTUBE
Tady ještě video nabroušení pilky staré 50 let, zerzavé až to pěkné nebylo
**VIDEO YOUTUBE
Rozvod pily šraňk Wikipedie
Ruční pily na dřevo mají přímý pilový list s různě tvarovanými zuby, které odebírají materiál buď jen v jednom směru nebo v obojím. List musí mít pilový rozvod (
šraňk), to jest zuby střídavě vyhnuté na jednu a druhou stranu, aby se pila v řezu
nedusila. K nastavení rozvodu se užívají zvláštní (
šrankovací) kleště, které zajišťují stejnoměrné vyhnutí. Pro hrubší řez, například palivového dřeva, se volí buď nepravidelný tvar zubů (
vlčí zuby) s větším prostorem mezi zuby, anebo hrubší trojúhelné zuby s větším rozvodem. Také pro řezání prken podél let se volí list s hrubšími zuby a větším rozvodem, kdežto pro příčný řez mohou být zuby jemnější. Pilový list je buď sám dostatečně tuhý, anebo musí být napnut v rámu. Starší pilové listy se ostřily trojhranným pilníkem ve svěráku mírně šikmými tahy tak, aby sklon břitu zubu odpovídal jeho vyhnutí. Tak se např. liché zuby nabrousily najednou se sklonem v jednom směru a pak sudé zuby s opačným sklonem. Moderní pily na dřevo mívají zuby kalené, takže se už dodatečně ostřit ani rozvádět nemusí.
Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Pila
Ostření zubů pily
http://www.pilana.cz/cz/ostreni-zubu
http://www.koumak.cz/navody/brouseni-pil/
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Pročtěte si tento příspěvek http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=86
Zdá se, že máte příliš bohatou směs a to by mohl být znečištěný filtr vzduchu.
Dále prasklý plovák, který neuzavírá přívod paliva.
Netěsnící ventil, který má plovák uzavřít, aby palivo neteklo
do plovákové komory když je již dosaženo správné výšky hladiny
benzínu v plovákové komoře.
Klapka sytiče se zcela nevrátí po startu do vodorovné polohy atd.
Zdá se, že máte příliš bohatou směs a to by mohl být znečištěný filtr vzduchu.
Dále prasklý plovák, který neuzavírá přívod paliva.
Netěsnící ventil, který má plovák uzavřít, aby palivo neteklo
do plovákové komory když je již dosaženo správné výšky hladiny
benzínu v plovákové komoře.
Klapka sytiče se zcela nevrátí po startu do vodorovné polohy atd.
Citace:
Doporučení pro majitele 2 taktních motorů:
Je nutné používat čerstvě namíchané palivo, protože současné ekologičtější oleje pro mazaní 2 taktů benzín Natural 95 postupně rozpouští a tím snižuje jejich mazné vlastnosti, proto si vždy míchejte palivo,
které spotřebujete. Navíc i benzín obsahuje bio-složky, které mohou po určité době doslova
zalepit jemné otvory a trysky v karburátoru.
Doporučení pro majitele 2 taktních motorů:
Je nutné používat čerstvě namíchané palivo, protože současné ekologičtější oleje pro mazaní 2 taktů benzín Natural 95 postupně rozpouští a tím snižuje jejich mazné vlastnosti, proto si vždy míchejte palivo,
které spotřebujete. Navíc i benzín obsahuje bio-složky, které mohou po určité době doslova
zalepit jemné otvory a trysky v karburátoru.
Nejvíce servisních oprav zadřených motorů se
vztahuje k jarnímu období z důvodu, že uživatelé zahradní
techniky použili benzín, který zůstal v nádrži stroje přes celou zimu.
Pokud používáte lepší oleje dodržujte předepsaný poměr směsi bezínu s olejem stanovený výrobcem.
Do nádrže stroje nelijeme benzín, který obsahuje vodu,
mechanické nečistoty, kal, rez, sraženiny.
Benzín je nejlépe používat čerstvý - právě zakoupený u čerpací stanice.
Po 14 dnech při běžném skladování již dochází ke změnám, polymerizaci některých
složek. Pokud byl benzín v nádrži stroje, došlo k odpaření prchavých složek
a motor již bude o něco hůře startovat.
Benzín zakoupený v určité období roku má svoji kvalitu (zimní, letní, přechodný, tlak par při zahřátí - léto 60kPa zima 90kPa)
a v toto roční období by se měl používat.
Pokud je benzín míchaný s olejem, mělo by se namíchat jen takové množství,
které spotřebujete, protože s moderními oleji může docházet ke změnám (tvorba gelu, sraženin atd.)
které doslova zalepí jemné otvory a trysky karburátoru.
Pokud palivo s olejem nalíváte z kanystru do nádrže, vždy jej předem pro jistotu znovu protřepejte.
Používejte jen kanystry určené pro skladování pohonných hmot!
Voda v benzínu:
V těsně uzavřeném kanystru by nemělo docházet ke kondenzaci vodních par
na stěnách, ale v nádrži stroje k tomu dochází, takže po určitém čase benzín
bude obsahovat i vodu. Hlavní podíl na tomto procesu má střídání teploty
okolního vzduchu a jeho vlhkost.
Oxidace benzínu
Oxidace benzínu téměř neprobíhá v hermeticky uzavřených a po okraj naplněných
kanystrech - nádržích uchovávaných v podzemních skladech za nízké teploty.
Na oxidaci benzínu má vliv sluneční záření, vzduch, popřípadě některé kovy (měď),
vysoká teplota.
Bio-složky benzínu
Do paliv mohou být přidávány další složky (od roku 2006), jako metanol, etanol, které jsou schopny vázat vodu
a ty ve směsi s oleji mohou po určitém čase získávat nežádoucí vlastnosti, takže další důvod
proč používat nový benzín.
Stabilizátor benzínu
Stabilizátory paliva se používají při dlouhodobém uskladnění (více
jak 2 měsíce). Je nutné naplnit nádrž po okraj a nechat stabilizované palivo i
v karburátoru. Stabilizátor dokáže ošetřit palivo až na 6 měsíců.
Pokud je benzín bez stabilizátoru, tak jej na zimu, nebo období přesahující
2 měsíce vypustíme z nádrže a vyjedeme vše, co zbylo v karburátoru.
další video k drtiči je zde:
**VIDEO YOUTUBE
Štípač popsán zde: http://www.akcepardubice.cz/zahradni-technika/drtic-vetvi-vega-lsg2500-stepkovac-aku-sroubovak
Zajímalo by mě, zda se vyplatí jít do tak levného štípače..
**VIDEO YOUTUBE
Štípač popsán zde: http://www.akcepardubice.cz/zahradni-technika/drtic-vetvi-vega-lsg2500-stepkovac-aku-sroubovak
Zajímalo by mě, zda se vyplatí jít do tak levného štípače..
Křovinořez Husqvarna s 4-taktním motorem HONDA, používán více jak 10 let na ploše 20 arů
Výhody:
Shrnutí:
Kvalitní, spolehlivý, ekologický křovinořez vhodný na menší plochy
Výhody:
- nízká spotřeba (ekologický)
- malá hmotnost (nejsou třeba šráky, hodinu na rameni není problém)
- snadný start i po 10 letech bez výměny svíčky
- spolehlivost (bez jediné poruchy)
Nevýhody:- malý výkon (ve velké trávě, či v nízké, drncové trávě)
- zdá se mi, že motor má sklon k přehřívání
- 4-taktní motor je o poznání línější - hůře jde do otáček, jak dvoutaktní
Shrnutí:
Kvalitní, spolehlivý, ekologický křovinořez vhodný na menší plochy
2 .) šnek AKY 357358 AKY kypřič
3 .) pojistný kroužek 47 AKY kypřič
4 .) ložisko 6004 AKY kypřič
5 .) ložisko 6303 AKY kypřič
7 .) těsnicí kroužek papír AKY kypřič
8 .) pero 5e7x5x14 AKY kypřič
9 .) kotouč spojky AKY kypřič
10 .) podložka s jazýčkem AKY kypřič
11 .) matice m12x125 AKY kypřič
13 .) vymezovací podložka šnekového kola AKY kypřič
15 .) šnekové kolo úplné AKY 357358 AKY kypřič
16 .) ložisko 6206 AKY kypřič
17 .) pojistný kroužek 62 AKY kypřič
19 .) víko AKY kypřič
20 .) šroub m8x16 AKY kypřič
21 .) podložka 8 AKY kypřič
22 .) opěrný kroužek AKY kypřič
23 .) o kroužek 30x2 AKY kypřič
24 .) gufero 48x62x8 AKY kypřič
25 .) plstěný kroužek AKY kypřič
26 .) olejová zátka m14x15 AKY kypřič
27 .) těsnění Cu 14x18 olejové zátky AKY kypřič
28 .) kolik 5x16 AKY kypřič
29 .) zajišťovací šroub klička AKY kypřič
_____________________________________________________________
60 .) nožová příruba
61 .) náboj AKY 358
63 .) nůž levý
64 .) nůž právy
65 .) nožová hvězdice levá
68 .) nožová hvězdice pravá
71 .) podložka šestihran
72 .) matice M16x1,5
73 .) závlačka mala
75 .) osový cep 218 2 hvězdice
76 .) osový cep 398 4 hvězdice
77 .) osový cep 578 6 hvězdic
78 .) osový cep 758 8 hvězdic
79 .) osový cep 938 mm
80 .) osový cep 1118 mm
81 .) šroub M8x25
82 .) matice M8
83 .) podložka 8
_________________________________________________
98 .) nosič radličky
99 .) radlička úplná
100 .) zálačka radličky velká
_________________________________________________
32 .) ochranný koutouč hluboký
33 .) ochranný koutouč plochý
34 .) závěs Z-02 kompletní
35 .) kolík úplný - svořeň
Editace: 1394016972
Počet článků v kategorii: 175
Url:jak-udelat-pilovy-rozvod-srank-brouseni-pily-id-687