Jak udělat pilový rozvod šraňk broušení pily
Já jsem pilový list brousil na brusce určené pro řetěz motorové pily.
Sundal jsem plastový průhledný kryt, nejdříve vyzkoušel bez rotujícího
kotouče při vypnutém zařízení správný úhel, pak zapnul brusku , nabrousil
každý druhý příslušný zub, otočil list, nabrousil zuby z druhé strany.
Další sadu zubů jsem brousil z druhé strany kotoučku.
Šraňk u kalených zubů po nabroušení nebyl vůbec potřeba a zuby jsou tak křehké,
že kombinačky je okamžitě vylomí.
Jak používat šraňkovací kleště viz další odkaz níže
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=29&t=1904&title=Kleste-rozvadeci-srankovaci-na-listove-pily-jak-udelat-srank
Šraňk - rozvod zubů pily natavuji po broušení a jen na dvou protilehlých zubech
uprostřed. Pokud to nestačí, přidám dvojici krajních zubů. Zdá se mi, že pila řeže
mnohem lehčeji, než když dělám šraňk na všech zubech. Viz video.
**VIDEO YOUTUBE
Broušení pilových zubů pomocí brusky na řetězy motorových pil
**VIDEO YOUTUBE
Tady ještě video nabroušení pilky staré 50 let, zerzavé až to pěkné nebylo
**VIDEO YOUTUBE
Rozvod pily šraňk Wikipedie
Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Pila
Ostření zubů pily
http://www.pilana.cz/cz/ostreni-zubu
http://www.koumak.cz/navody/brouseni-pil/
Sundal jsem plastový průhledný kryt, nejdříve vyzkoušel bez rotujícího
kotouče při vypnutém zařízení správný úhel, pak zapnul brusku , nabrousil
každý druhý příslušný zub, otočil list, nabrousil zuby z druhé strany.
Další sadu zubů jsem brousil z druhé strany kotoučku.
Šraňk u kalených zubů po nabroušení nebyl vůbec potřeba a zuby jsou tak křehké,
že kombinačky je okamžitě vylomí.
Jak používat šraňkovací kleště viz další odkaz níže
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=29&t=1904&title=Kleste-rozvadeci-srankovaci-na-listove-pily-jak-udelat-srank
Šraňk - rozvod zubů pily natavuji po broušení a jen na dvou protilehlých zubech
uprostřed. Pokud to nestačí, přidám dvojici krajních zubů. Zdá se mi, že pila řeže
mnohem lehčeji, než když dělám šraňk na všech zubech. Viz video.
**VIDEO YOUTUBE
Broušení pilových zubů pomocí brusky na řetězy motorových pil
**VIDEO YOUTUBE
Tady ještě video nabroušení pilky staré 50 let, zerzavé až to pěkné nebylo
**VIDEO YOUTUBE
Rozvod pily šraňk Wikipedie
Ruční pily na dřevo mají přímý pilový list s různě tvarovanými zuby, které odebírají materiál buď jen v jednom směru nebo v obojím. List musí mít pilový rozvod (
šraňk), to jest zuby střídavě vyhnuté na jednu a druhou stranu, aby se pila v řezu
nedusila. K nastavení rozvodu se užívají zvláštní (
šrankovací) kleště, které zajišťují stejnoměrné vyhnutí. Pro hrubší řez, například palivového dřeva, se volí buď nepravidelný tvar zubů (
vlčí zuby) s větším prostorem mezi zuby, anebo hrubší trojúhelné zuby s větším rozvodem. Také pro řezání prken podél let se volí list s hrubšími zuby a větším rozvodem, kdežto pro příčný řez mohou být zuby jemnější. Pilový list je buď sám dostatečně tuhý, anebo musí být napnut v rámu. Starší pilové listy se ostřily trojhranným pilníkem ve svěráku mírně šikmými tahy tak, aby sklon břitu zubu odpovídal jeho vyhnutí. Tak se např. liché zuby nabrousily najednou se sklonem v jednom směru a pak sudé zuby s opačným sklonem. Moderní pily na dřevo mívají zuby kalené, takže se už dodatečně ostřit ani rozvádět nemusí.
Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Pila
Ostření zubů pily
http://www.pilana.cz/cz/ostreni-zubu
http://www.koumak.cz/navody/brouseni-pil/
175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Dobry den
mel bych dotaz ohledne nastaveni karburatoru. Mam motor Jikov, ktery pouzivam s bubnovou sekackou, behem seceni se motor zacal vytacet do otacek bez pridani plynu. Demontoval jsem karburator, rozdelal, vycistil ale neshledal jsem nic volneho, ucpaneho ci praskleho. Klapka plynu je cca 1-2mm otevrena i "na volnobeh, presto jde motor stale do otacek. Jedine co motor udusi je zavreni druhe klapky sytice. Nemel by jste s timto jiz zkusenost? Dekuji
mel bych dotaz ohledne nastaveni karburatoru. Mam motor Jikov, ktery pouzivam s bubnovou sekackou, behem seceni se motor zacal vytacet do otacek bez pridani plynu. Demontoval jsem karburator, rozdelal, vycistil ale neshledal jsem nic volneho, ucpaneho ci praskleho. Klapka plynu je cca 1-2mm otevrena i "na volnobeh, presto jde motor stale do otacek. Jedine co motor udusi je zavreni druhe klapky sytice. Nemel by jste s timto jiz zkusenost? Dekuji
Tento štípač na dříví pracuje pomocí principu nože postupně se zvedající výškou připevněného na buben. Při rotaci bubnu dochází k postupnému zvedání se ostří a toto krájí polínka. Přístroj na videu není zakrytovaný, takže hrozí nebezpečí těžkého úrazu.
**VIDEO YOUTUBE
Jikov VARI ojnice, ložiska, gufera, píst, hlava, válec, kliková skříň, spojka - obrázky a popis jednotlivých dílů.
Ojnice - motor 1433 482 489 561 414
65 ) Klikový hřídel sestava
66 ) Vymezovací podložka
67 ) Ložisko 6303
68 ) Ložisko UR 6203
69 ) Gufero 17x35x10
72 ) Podložka 10
73 ) Matice M 10x1
74 ) Pero 3x5
75 ) Jehlové ložisko KBK 14x17x20
1 gufero 17x35x10
2 lozisko kulickove 6203
3 podlozka vymezovaci
4 klikova hridel vari
5 pero 3x5
6 lozisko kulickove 6303
7 pistni cep
8 pojistny krouzek 14
9 pistni krouzek 56x2 original
9a pistni krouzek 60x2
10 vymezovaci podlozka
11 pist prumer 56 mm
11a pist prumer 60 mm
12 lozisko jehlove 14x17x20 ina
13 ojnice
14 lozisko jehlove 18x24x13
15 cep klikovy
16 skrin klikova vari
16 skrin klikova vari
17 tesneni klikove skrine
18 sroub
18 sroub
19 podlozka 6,4
20 matice m6
20 matice m6
20 matice m6
21 matice hlavy valce
22 podlozka 8,4
23 hlava valce stara bez dv
24 podlozka 6,4
25 tesneni karburatoru
25 tesneni karburatoru
26 tesneni pod hlavu 56 mm
26a tesneni pod hlavu 60 mm
27 podlozka izolacni vlozka karburatoru
29 valec sestava se srouby original
29 valec sestava se srouby original
29a valec 60 sestava se srouby original
30 sroub zavrtny
31 tesneni valce 56 mm
31a tesneni valce 60 mm
32 pojistny krouzek 12
32 pojistny krouzek 12
33 naboj spojky
34 podlozka 105
35 matice m10x1
36 zavazi spojky 12 kov
37 pruzina spojky
37 pruzina spojky
38 sroub spojky m6x70
39 matice m 6
40 sroub m8x20
41 podlozka 8,2
42 uzaver sestava
43 mezipriruba sestava
44 podlozka vymezovaci tl02mm
45 pouzdro spojky
46 matice m8
47 sroub m3,9x19
48 podlozka 4,3
49 rozperka
50 kryt tlumice vyfuku
51 clona plech stinici vari
52 clona plech stinici vari
53 tlumic vyfuku sestava
54 tesneni vyfuku kov
55 sroub m8x16
56 podlozka 5,3
57 podlozka 5,1
58 matice m5
59 ventil dekompresni
60 hadicka ovladani dekoventilu
61 spona hadicova cobra 8

Ojnice - motor 1433 482 489 561 414
65 ) Klikový hřídel sestava
66 ) Vymezovací podložka
67 ) Ložisko 6303
68 ) Ložisko UR 6203
69 ) Gufero 17x35x10
72 ) Podložka 10
73 ) Matice M 10x1
74 ) Pero 3x5
75 ) Jehlové ložisko KBK 14x17x20


1 gufero 17x35x10
2 lozisko kulickove 6203
3 podlozka vymezovaci
4 klikova hridel vari
5 pero 3x5
6 lozisko kulickove 6303
7 pistni cep
8 pojistny krouzek 14
9 pistni krouzek 56x2 original
9a pistni krouzek 60x2
10 vymezovaci podlozka
11 pist prumer 56 mm
11a pist prumer 60 mm
12 lozisko jehlove 14x17x20 ina
13 ojnice
14 lozisko jehlove 18x24x13
15 cep klikovy
16 skrin klikova vari
16 skrin klikova vari
17 tesneni klikove skrine
18 sroub
18 sroub
19 podlozka 6,4
20 matice m6
20 matice m6
20 matice m6
21 matice hlavy valce
22 podlozka 8,4
23 hlava valce stara bez dv
24 podlozka 6,4
25 tesneni karburatoru
25 tesneni karburatoru
26 tesneni pod hlavu 56 mm
26a tesneni pod hlavu 60 mm
27 podlozka izolacni vlozka karburatoru
29 valec sestava se srouby original
29 valec sestava se srouby original
29a valec 60 sestava se srouby original
30 sroub zavrtny
31 tesneni valce 56 mm
31a tesneni valce 60 mm
32 pojistny krouzek 12
32 pojistny krouzek 12
33 naboj spojky
34 podlozka 105
35 matice m10x1
36 zavazi spojky 12 kov
37 pruzina spojky
37 pruzina spojky
38 sroub spojky m6x70
39 matice m 6
40 sroub m8x20
41 podlozka 8,2
42 uzaver sestava
43 mezipriruba sestava
44 podlozka vymezovaci tl02mm
45 pouzdro spojky
46 matice m8
47 sroub m3,9x19
48 podlozka 4,3
49 rozperka
50 kryt tlumice vyfuku
51 clona plech stinici vari
52 clona plech stinici vari
53 tlumic vyfuku sestava
54 tesneni vyfuku kov
55 sroub m8x16
56 podlozka 5,3
57 podlozka 5,1
58 matice m5
59 ventil dekompresni
60 hadicka ovladani dekoventilu
61 spona hadicova cobra 8
Broušení řetězu pily pomocí elektrické brusky | brouseni-retezu-pily-pomoci-elektricke-brusky-id-334
Bruska na řetězy pil se skládá z upínacího zařízení a
výkyvného ramene s motorem, na kterém je upnut
tenký brusný kotouč.
Upínací zařízení je možno natáčet v požadovaném
úhlu a vše lze nastavit dorazy tak, aby všechny zuby
byly nabroušeny stejnoměrně.
Pozor!!!
Vždy brousíme každý druhý zub a pak je nutno přípravek
pootočit do mínusové polohy a brousit zbylé zuby.
Zda brousíme správné zuby vyzkoušíme při vypnuté
brusce nakloněním kotouče k zubu. Pokud úhel stěny kotouče
odpovídá úhlu břitu zubu, můžeme začít brousit.
Kupte si brusku, do které lze upnout přímo celou lištu
motorové pily, abyste nemuseli sundávat řetěz.
Takové broušení je pak velmi rychlé, rychlejší než
broušení pilníkem.
Správně nabroušený řetěz ušetří až 90% paliva, ale
v průměru 50% proti řetězu trvale broušenému
ručním pilníkem.
Pokud budete mít brusku akumulátorovou, můžete si
jí brát sebou i do lesa a brousit na místě při těžbě dříví.
Řada kutilů však zuby jen lízne a nezarovnává je
tak aby byly všechny stejně dlouhé a tím jsou
přesvědčeni, že zvýší životnost řetězu.
Nicméně zub, který více vyčnívá je více namáhán
a v tomto místě může dojít častěji k přetržení řetězu.
Bruska na řetězy stojí zhruba 1000 korun českých a
pokud řežeme 10 m3 ročně a více pak se určitě vyplatí
si jí koupit.
Video návod jak brousit řetěz motorové pily elektrickou bruskou na řetězy:
**VIDEO YOUTUBE
výkyvného ramene s motorem, na kterém je upnut
tenký brusný kotouč.
Upínací zařízení je možno natáčet v požadovaném
úhlu a vše lze nastavit dorazy tak, aby všechny zuby
byly nabroušeny stejnoměrně.
Pozor!!!
Vždy brousíme každý druhý zub a pak je nutno přípravek
pootočit do mínusové polohy a brousit zbylé zuby.
Zda brousíme správné zuby vyzkoušíme při vypnuté
brusce nakloněním kotouče k zubu. Pokud úhel stěny kotouče
odpovídá úhlu břitu zubu, můžeme začít brousit.
Kupte si brusku, do které lze upnout přímo celou lištu
motorové pily, abyste nemuseli sundávat řetěz.
Takové broušení je pak velmi rychlé, rychlejší než
broušení pilníkem.
Správně nabroušený řetěz ušetří až 90% paliva, ale
v průměru 50% proti řetězu trvale broušenému
ručním pilníkem.
Pokud budete mít brusku akumulátorovou, můžete si
jí brát sebou i do lesa a brousit na místě při těžbě dříví.
Řada kutilů však zuby jen lízne a nezarovnává je
tak aby byly všechny stejně dlouhé a tím jsou
přesvědčeni, že zvýší životnost řetězu.
Nicméně zub, který více vyčnívá je více namáhán
a v tomto místě může dojít častěji k přetržení řetězu.
Bruska na řetězy stojí zhruba 1000 korun českých a
pokud řežeme 10 m3 ročně a více pak se určitě vyplatí
si jí koupit.
Video návod jak brousit řetěz motorové pily elektrickou bruskou na řetězy:
**VIDEO YOUTUBE
Neodymové magnety jsou sice malinké ale překvapivě silné
Na obrázcích je vidět, že udrží snadno šroubovák,i pilník a pro srovnání jejich velikosti jsou na nich matice M6 :

Magnety mají výšku 1,9 mm a průměr 10 mm - udrží až 1 kg
Pro srovnání jsou na nich matice M6. Velikost magnetů připomíná knoflíkovou baterii do hodinek.
Date: 12.06.2022 - 11:03
Editace: 1394016972
Počet článků v kategorii: 175
Url:jak-udelat-pilovy-rozvod-srank-brouseni-pily-id-687