Na jakém principu pracují drtiče větví
Drtiče větví, ale i štěpkovací zařízení pracují na několika základních principech
- hoblovací nože krájí malé kousky postupně z větví
- rotující fréza strouhá větev
- dvě ozubená kola stojící proti sobě polámou slabší větve na kousky jemile jí vtáhnou mezi sebe
- šnek podobný tomu, co je v mlýnku na maso přesekne větev na kousky
rovnající se rozteči hřbetů - závitu šneku
- hydraulický píst stříhá větve na malé kousky
Video princip drtičů větví
**VIDEO YOUTUBE
Lámání větví mezi ozubenými koly. Rozteč zubů je zhruba výsledná délka
polínek. Kola se otáčejí proti sobě a vtahují větev do zařízení.
Vypadávají již nalámané kousky.

- hoblovací nože krájí malé kousky postupně z větví
- rotující fréza strouhá větev
- dvě ozubená kola stojící proti sobě polámou slabší větve na kousky jemile jí vtáhnou mezi sebe
- šnek podobný tomu, co je v mlýnku na maso přesekne větev na kousky
rovnající se rozteči hřbetů - závitu šneku
- hydraulický píst stříhá větve na malé kousky
Video princip drtičů větví
**VIDEO YOUTUBE
Lámání větví mezi ozubenými koly. Rozteč zubů je zhruba výsledná délka
polínek. Kola se otáčejí proti sobě a vtahují větev do zařízení.
Vypadávají již nalámané kousky.

175LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Pila v tomto případě není kotoučová, ale řetězová.
Píst štípače i pohon pily je poháněn hydraulickým
čerpadlem. Zařízení je na kolech a tudíž jej lze snadno
přemísťovat. Štípací klín má tvar paprsků, přes které je
tlakem poleno rozštípáno na jednotlivá polínka.
**VIDEO YOUTUBE
Píst štípače i pohon pily je poháněn hydraulickým
čerpadlem. Zařízení je na kolech a tudíž jej lze snadno
přemísťovat. Štípací klín má tvar paprsků, přes které je
tlakem poleno rozštípáno na jednotlivá polínka.
**VIDEO YOUTUBE
1 .) Zkontrolovat zda je v nádrži dostatek benzínu a zda je palivový filtr zaplaven benzínem a není znečistěn. Zařadit neutrál na převodovce, dát páčku omezovače do polohy 1.
2 .) Otevřít palivový kohout.
3 .) Uzavřít sytič 9. , páčku otočit nahoru (po startu musíte sytič sklopit znovu do vodorovné polohy).
4 .) Zatáhnout lehce za startovací šňůru tak, aby západka zasedla do rohatky zařízení - ucítíme, že zařízení klade odpor proti tahu.
5 .) Táhneme dokud píst není téměř před horní úvratí - nutno vyzkoušet, za horní úvratí je píst tlačen kompresí zpět do dolní úvrati a tento moment využijeme pro snadné startování.
6 .) Tedy, těsně před horní úvratí řádně zatáhneme, stlačený plyn nám pomůže roztočit klikovku s pístem a přejít snáze do horní úvrati, kdy přeskočí jiskra a motor chytí - nastartuje se.
7 .) Pokud ani na druhé zatažení motor nechytil, je třeba otevřít klapku sytiče - sklopit do vodorovné polohy.
8 .) Dát plný plyn, polohu omezovače otáček do zářezu 1 a zkusit znovu nastartovat.
9 .) Nastartovaný motor necháme zahřát a můžeme pracovat.
10 .) Pokud motor nechytil viz odkaz níže:
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=86
Obrázek karburátoru JIKOV

2 .) Otevřít palivový kohout.
3 .) Uzavřít sytič 9. , páčku otočit nahoru (po startu musíte sytič sklopit znovu do vodorovné polohy).
4 .) Zatáhnout lehce za startovací šňůru tak, aby západka zasedla do rohatky zařízení - ucítíme, že zařízení klade odpor proti tahu.
5 .) Táhneme dokud píst není téměř před horní úvratí - nutno vyzkoušet, za horní úvratí je píst tlačen kompresí zpět do dolní úvrati a tento moment využijeme pro snadné startování.
6 .) Tedy, těsně před horní úvratí řádně zatáhneme, stlačený plyn nám pomůže roztočit klikovku s pístem a přejít snáze do horní úvrati, kdy přeskočí jiskra a motor chytí - nastartuje se.
7 .) Pokud ani na druhé zatažení motor nechytil, je třeba otevřít klapku sytiče - sklopit do vodorovné polohy.
8 .) Dát plný plyn, polohu omezovače otáček do zářezu 1 a zkusit znovu nastartovat.
9 .) Nastartovaný motor necháme zahřát a můžeme pracovat.
10 .) Pokud motor nechytil viz odkaz níže:
http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=46&t=86
Obrázek karburátoru JIKOV

Ceník sekaček HECHT jaro 2012 plus popis sekačky: motor, výkon, objem motoru, hmotnost, doporučená plocha sečení, záběr, nastavení výšky, mulčování, pojezd, sečení kolem zídky, boční výhoz, spirálové vřetenové sečení, objem koše atd.
Recenze zkušenost http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=79
HECHT 541 ,
HECHT 546 ,
HECHT 5461 ,
HECHT 5460 BS ,
HECHT 5480 ,
HECHT 5481 BS
HECHT 1801 ELEKTRICKÁ ,
HECHT 1802 S ELEKTRICKÁ,
HECHT 540 ,
HECHT 541 B ,
HECHT 546 ,
HECHT SP 46 H GCV 135 HONDA
HECHT 548 SW 5 in 1 ,
HECHT 5484 SW 5 in 1 ,
HECHT 549 SWB 5 in 1 ,
HECHT 5494 SWB 5 in 1 ,
HECHT 548 HSW HONDA ,
HECHT SP 46 SH GCV 135 HONDA
HECHT SP 46 SB B&S 60 HW ,
HECHT GT 47 SH GCV 135 ,
HECHT 5530 XR ,
HECHT 551 SWB 5 in 1 ,
HECHT 552 RS 5 in 1 ,
HECHT AK 53 SH GCV 160
HECHT 554 AL 5 in 1 ,
HECHT 553 AL 5 in 1 ,
HECHT GT 53 SH GCV 190 HW ,
HECHT GT 53 SB BS 675 TNM HW ,
HECHT GX 54 SB BS 675 3 in 1 HW ,
HECHT GX 54 SH GCV 160 3in1 HW HONDA
HECHT MX 52 SH GCV 190 3 in 1 HW HONDA,
HECHT 556 RS 5 in 1,
HECHT GT 60 SB BS 60 GIGANG,
HECHT AK 57 SH GCV 190 3 in 1 HONDA,
HECHT LAWNMASTER 500

Recenze zkušenost http://dum-zahrada.okhelp.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=79
HECHT 541 ,
HECHT 546 ,
HECHT 5461 ,
HECHT 5460 BS ,
HECHT 5480 ,
HECHT 5481 BS

HECHT 1801 ELEKTRICKÁ ,
HECHT 1802 S ELEKTRICKÁ,
HECHT 540 ,
HECHT 541 B ,
HECHT 546 ,
HECHT SP 46 H GCV 135 HONDA

HECHT 548 SW 5 in 1 ,
HECHT 5484 SW 5 in 1 ,
HECHT 549 SWB 5 in 1 ,
HECHT 5494 SWB 5 in 1 ,
HECHT 548 HSW HONDA ,
HECHT SP 46 SH GCV 135 HONDA

HECHT SP 46 SB B&S 60 HW ,
HECHT GT 47 SH GCV 135 ,
HECHT 5530 XR ,
HECHT 551 SWB 5 in 1 ,
HECHT 552 RS 5 in 1 ,
HECHT AK 53 SH GCV 160

HECHT 554 AL 5 in 1 ,
HECHT 553 AL 5 in 1 ,
HECHT GT 53 SH GCV 190 HW ,
HECHT GT 53 SB BS 675 TNM HW ,
HECHT GX 54 SB BS 675 3 in 1 HW ,
HECHT GX 54 SH GCV 160 3in1 HW HONDA

HECHT MX 52 SH GCV 190 3 in 1 HW HONDA,
HECHT 556 RS 5 in 1,
HECHT GT 60 SB BS 60 GIGANG,
HECHT AK 57 SH GCV 190 3 in 1 HONDA,
HECHT LAWNMASTER 500

Broušení pily zabralo 20 minut
Byl použit smirkový lamelový kotouč, úhlová bruska - flexka a pilový kotouč byl ocelový bez plátků z tvrdokovu, určený na řezání palivového dříví. Trénink je dobré provádět na kotouči, který již dosluhuje a případný nezdar nebude tolik mrzet. Kotouče s plátky z tvrdokovu potřebují přesné broušení na speciálním zařízení. Výhodou je, že nebylo třeba vyndat kotouč z pily, tedy úspora času a také pilník se ztupil po dvou broušeních, tedy i finanční úspora. Náročnost: Zvládne člověk, který umí pracovat s úhlovou bruskou, dodržuje předepsané bezpečnostní předpisy a ví co dělá. Pilu je třeba po určitém počtu broušení nechat nabrousit odborným brusičem, který navíc udělá šraňk - rozvod zubů. Ostrá pila významně šetří spotřebu elektrické energie.Je třeba dodržovat bezpečnostní předpisy určené výrobcem pro údržbu a práci s jednotlivým zařízením. Ochranné brýle, nebo odpojení cirkulárky od elektrického proudu, je základ.

Kotouč je třeba při broušení jednotlivých zubů zajistit proti otáčení, například svěrkami pro svařování plechů.

Broušení čela zubu je mnohem snadnější. Je třeba dodržet původní úhly. Trošinku přitlačit kotouč, mírně oddálit a zkontrolovat jakou stopu zanechává kotouč.

Broušení hřbetu zubu je mnohem náročnější, nejdříve přiložit vypnutou brusku, zkusit úhly, zda kotouč správně sedí, pak mírně oddálit, zapnout brusku a jemně zkusit, jakou stopu zanechává kotouč. Je lepší začít od konce zubu ke špici, jinak špici snadno podbrousíme. Je nutné počítat přitlačení kotouče ke hřbetu zubu. Mělo by stačit třikrát na každý hřbet přitlačit. Počet přitlačení - broušení je důležitý aby zuby zůstaly stejně vysoké. Správný úhel broušení zanechává stopu po celém hřbetu zubu, to značí, že se podařilo zachovat původní úhly broušení.

Správně nabroušená pila snadno řeže - prochází materiálem, na řezu je vidět jak nabroušený kotouč ubíral pořádné porce materiálu.

Nejčastější chyby jsou zbroušení špice zubu, proto je lepší začít brousit od zadní části zubu a kontrolovat zda kotouč zanechává spravnou stopu na hřbetu zubu
Lépe je začít od zadní části zubu a kontrolovat zanechanou brusnou stopu, zda je úhel správný a srovnat úhel kotouče s úhlem hřbetu zubu.
Pokud se začne od špice zubu, hrozí její podbroušení.

Pro břit hřbetu platí to samé, pokud jej zbrousíme, zbrousíme i špici zubu - začít od spodní hrany, kontrolovat brusnou stopu a případně dorovnat držení flexky a tím úhel kotouče aby byl stejný jako u zubu


Date: 04.08.2022 - 23:15
Slyšel jsem o této možnosti. Zajímaly by mě podmínky této výměny, cena. Pokud bych se rozhodl k výměně, jednalo by se o prodejnu v Třinci. Sdělte mi i případné číslo telefonu ( moje 731543169). Děkuji.
Editace: 1353696617
Počet článků v kategorii: 175
Url:na-jakem-principu-pracuji-drtice-vetvi-id-350