Valorizace důchodů výhody nevýhody příčina
Výhoda valorizace je, že výše důchodů kopíruje stav ekonomiky a zmenšuje rozdíly mezi příjmy obyvatel, čímž udržuje důležitý sociální smír.
Nevýhoda je, že valorizace důchodů znamená výdaje ze státního rozpočtu a že výše valorizace je většinou tématem pro ostrou politickou diskuzi, protože může nastat stav, kdy se z důchodového + sociálního pojištění nelze krýt náklady na důchody a jejich valorizaci.
Důchody se valorizují z důvodu
Švýcarská valorizace – je zvyšování důchodů o ½ růstu průměrné nominální mzdy a ½ růstu spotřebitelských cen (inflace)
Nevýhoda je, že valorizace důchodů znamená výdaje ze státního rozpočtu a že výše valorizace je většinou tématem pro ostrou politickou diskuzi, protože může nastat stav, kdy se z důchodového + sociálního pojištění nelze krýt náklady na důchody a jejich valorizaci.
Důchody se valorizují z důvodu
- růstu spotřebitelských cen (inflace ) - a nazývá se cenová valorizace ( provádí se například při inflaci nad 10% , nebo začátkem roku ). Nevýhodou je, že důchod není odvozen od nominální mzdy a tudíž důchody mohou být jak nadhodnocovány, tak i podhodnocovány vůči velikosti nominální mzdy. Výhodou je určité snižování sociálních rozdílů a napětí ve společnosti díky růstu cen.
- růstu mezd - mzdová valorizace (důchody jsou stanoveny od výše nominální mzdy). Výhodou je, že více důchody odpovídají mzdám a tedy kupní síle obyvatelstva. Nevýhoda nastane tehdy, pokud nominální mzda neodpovídá možnostem ekonomiky země.
Švýcarská valorizace – je zvyšování důchodů o ½ růstu průměrné nominální mzdy a ½ růstu spotřebitelských cen (inflace)
115LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Reklamu mnozí berou, jako něco špatného, ale v přírodě je běžně užívána, jako prostředek k zvýraznění se a někdy jako jediná možnost, jak přežit.
I člověk časem pochopil, že pokud se o jeho produktech co nejrychleji dozví potenciální zákazníci, umožní mu to rychlejší návratnost vynaložených prostředků a možnost dalšího rozvoje firmy.
Masivní reklamní kampaň je pak důležitá u revolučních výrobků, ale nejdříve je nutné vše právně ošetřit, patentovat, registrovat ochrannou známku atd. V opačném případě uvedení na trh výrobku bez potřebných ochranných kroků může skončit fiaskem a již za několik hodin či dnů se setkáte s Vašim výrobkem na trhu, ale od jiného výrobce. Ten pokud si pak výrobek zaregistruje, jako svůj vlastní vynález, budete muset asi vyklidit trh.
Takže pokud máme zajištěny náležitosti pro uvedení výrobku na trh a jsme již schopni dodávat výrobek v potřebném množství, budeme potřebovat, aby se o výrobku dozvědělo, co nejvíce zákazníků.
Reklama může být:
neplacená: poutač na domě, výrobní hale, firemních vozidlech, na internetu (video na youtube.com, vlastní stránky produktu), plakáty atd.
placená: v regionálním tisku, v rozhlase, televizi, internetu. Internet má tu výhodu, že poskytovatelům platíte jen za "proklik" a to pokud se zájemce chce dozvědět více z Vašich stránek, ale i když zájemce neklikne na Vaši reklamu, může si ji přečíst a po čase si Váš výrobek zakoupit, proto je internetová reklama velmi oblíbená. Navíc k internetu má přístup celý svět, takže může oslovit nejvíce potenciálních zákazníků.
I člověk časem pochopil, že pokud se o jeho produktech co nejrychleji dozví potenciální zákazníci, umožní mu to rychlejší návratnost vynaložených prostředků a možnost dalšího rozvoje firmy.
Masivní reklamní kampaň je pak důležitá u revolučních výrobků, ale nejdříve je nutné vše právně ošetřit, patentovat, registrovat ochrannou známku atd. V opačném případě uvedení na trh výrobku bez potřebných ochranných kroků může skončit fiaskem a již za několik hodin či dnů se setkáte s Vašim výrobkem na trhu, ale od jiného výrobce. Ten pokud si pak výrobek zaregistruje, jako svůj vlastní vynález, budete muset asi vyklidit trh.
Takže pokud máme zajištěny náležitosti pro uvedení výrobku na trh a jsme již schopni dodávat výrobek v potřebném množství, budeme potřebovat, aby se o výrobku dozvědělo, co nejvíce zákazníků.
Reklama může být:
neplacená: poutač na domě, výrobní hale, firemních vozidlech, na internetu (video na youtube.com, vlastní stránky produktu), plakáty atd.
placená: v regionálním tisku, v rozhlase, televizi, internetu. Internet má tu výhodu, že poskytovatelům platíte jen za "proklik" a to pokud se zájemce chce dozvědět více z Vašich stránek, ale i když zájemce neklikne na Vaši reklamu, může si ji přečíst a po čase si Váš výrobek zakoupit, proto je internetová reklama velmi oblíbená. Navíc k internetu má přístup celý svět, takže může oslovit nejvíce potenciálních zákazníků.
Zde se bude hodit jedno pořekadlo "Lepší vrabec v hrsti, než holub na střeše".
Příjem - příjmy - to je ten vrabec v hrsti. Dostali jste právě zaplaceno za produkt přímo do ruky, na účet? Tak to je příjem.
Nebo jinak, jedná se o přírůstek peněžních prostředků a peněžních ekvivalentů.
Výnos - je ten holub na střeše.
Výnos představuje peněžní částky, které podnik získal z veškerých svých činností za určité období, ALE bez ohledu na to, zda došlo k jejich uhrazení!!!!
Předali jste zboží i fakturu kupci k zaplacení, ale už jste jej nikdy neviděli ani dlužnou částku, ale přesto máte výnos! Dobré, že?
Příjem - příjmy - to je ten vrabec v hrsti. Dostali jste právě zaplaceno za produkt přímo do ruky, na účet? Tak to je příjem.
Nebo jinak, jedná se o přírůstek peněžních prostředků a peněžních ekvivalentů.
Výnos - je ten holub na střeše.
Výnos představuje peněžní částky, které podnik získal z veškerých svých činností za určité období, ALE bez ohledu na to, zda došlo k jejich uhrazení!!!!
Předali jste zboží i fakturu kupci k zaplacení, ale už jste jej nikdy neviděli ani dlužnou částku, ale přesto máte výnos! Dobré, že?
Jeden moudrý citát říká, že "Demokracie je založena na závisti a politici jsou vzorkem společnosti.".
Nezbývá než souhlasit, nejen na závisti, ale dokáže využít většinu lidských vlastností k prospěchu celku.
Závist nepatří jen mezi lidské vlastnosti, ale můžeme jí pozorovat i u ostatních živočichů.
Například slepice, která žere zobe zrní a už má dost, začne znovu zobat, pokud k ní přijde jiná slepice, která ještě nic nežrala a začne zobat rozsypané zrní.
Závist v tomto případě je podvědomá a slouží k tomu, aby živočich přežil, protože v přírodě je hlad častým kamarádem a příčinou smrti.
U člověka může závist vést k pozitivnímu jednání tehdy, pokud jí má pod kontrolou. Například vidí, že soused má novou sekačku na trávu, která je nehlučná a rozhodne se, že si jí taky pořídí. Představa, že v sobotu si můžeme přispat, aniž by nás budil řev sekaček, je jistě příjemná a pokud si soused sekačku pořídí za své peníze, pak není co namítat.
Jiná situace bude, když soused na nehlučnou sekačku nemá peníze a rozhodne se k nekalému jednání (pomluvy, krádež). Zde už takový soused škodí jak sobě, tak i ostatním a ti to nenechají bez odezvy.
V tržním hospodářství a demokracii je závist určitou jistotou, že lidé na druhých hledají pověstný "chlup", a nebo napodobují ty úspěšné, což vede k rychlému zavádění novinek do reálného života.
Demokracie dokáže stejně jako příroda využít všech vlastností živých organizmů k všeobecnému prospěchu a nerozlišuje mezi tím, jestli vlastnost je špatná, nebo dobrá.
Systémy, které jsou primárně založeny na ušlechtilých vlastnostech lidí, které jsou vlastní jen jednomu jedinci z 1 000 000, takové systémy nemají šanci na ekonomickou prosperitu a dlouhé trvání.
Proč?
Protože lidé za ušlechtilé vlastnosti jiných považují, že ten jiný šlechetný jim dá všechny své úspory, bude se o ně a o jejich děti starat, dá jim zdarma dům, obětuje se pro ně a položí za ně život. Je zřejmé, že toto by vedlo k zastavení vývoje života na zemi a příroda něco takového nepodpoří.
Nezbývá než souhlasit, nejen na závisti, ale dokáže využít většinu lidských vlastností k prospěchu celku.
Závist nepatří jen mezi lidské vlastnosti, ale můžeme jí pozorovat i u ostatních živočichů.
Například slepice, která žere zobe zrní a už má dost, začne znovu zobat, pokud k ní přijde jiná slepice, která ještě nic nežrala a začne zobat rozsypané zrní.
Závist v tomto případě je podvědomá a slouží k tomu, aby živočich přežil, protože v přírodě je hlad častým kamarádem a příčinou smrti.
U člověka může závist vést k pozitivnímu jednání tehdy, pokud jí má pod kontrolou. Například vidí, že soused má novou sekačku na trávu, která je nehlučná a rozhodne se, že si jí taky pořídí. Představa, že v sobotu si můžeme přispat, aniž by nás budil řev sekaček, je jistě příjemná a pokud si soused sekačku pořídí za své peníze, pak není co namítat.
Jiná situace bude, když soused na nehlučnou sekačku nemá peníze a rozhodne se k nekalému jednání (pomluvy, krádež). Zde už takový soused škodí jak sobě, tak i ostatním a ti to nenechají bez odezvy.
V tržním hospodářství a demokracii je závist určitou jistotou, že lidé na druhých hledají pověstný "chlup", a nebo napodobují ty úspěšné, což vede k rychlému zavádění novinek do reálného života.
Demokracie dokáže stejně jako příroda využít všech vlastností živých organizmů k všeobecnému prospěchu a nerozlišuje mezi tím, jestli vlastnost je špatná, nebo dobrá.
Systémy, které jsou primárně založeny na ušlechtilých vlastnostech lidí, které jsou vlastní jen jednomu jedinci z 1 000 000, takové systémy nemají šanci na ekonomickou prosperitu a dlouhé trvání.
Proč?
Protože lidé za ušlechtilé vlastnosti jiných považují, že ten jiný šlechetný jim dá všechny své úspory, bude se o ně a o jejich děti starat, dá jim zdarma dům, obětuje se pro ně a položí za ně život. Je zřejmé, že toto by vedlo k zastavení vývoje života na zemi a příroda něco takového nepodpoří.
Kdo chce dosáhnout bohatství a udržet jej musí být skromný člověk.
Jakmile se pustíte do plýtvání uvidíte, jak rychle přijdete o všechny úspory a dostanete se do dluhů, protože je velmi těžké po období hojnosti si utáhnout opasek a pro mnohé zcela nemožné.
Skromnosti a sebeovládání se člověk musí učit od dětství a návyky přejímá především od rodičů a svého okolí.
Kdo šetří má za tři.
Peníze, které ušetříte, jako byste vydělali.
Skromný člověk navíc mnohem lépe snáší těžkosti života, než člověk zhýčkaný a rozmařilý.
Z historie známe mnoho bohatých lidí, kteří nezvládli své bohatství a podlehli mu jen proto, že se neuměli ovládat.
Jakmile se pustíte do plýtvání uvidíte, jak rychle přijdete o všechny úspory a dostanete se do dluhů, protože je velmi těžké po období hojnosti si utáhnout opasek a pro mnohé zcela nemožné.
Skromnosti a sebeovládání se člověk musí učit od dětství a návyky přejímá především od rodičů a svého okolí.
Kdo šetří má za tři.
Peníze, které ušetříte, jako byste vydělali.
Skromný člověk navíc mnohem lépe snáší těžkosti života, než člověk zhýčkaný a rozmařilý.
Z historie známe mnoho bohatých lidí, kteří nezvládli své bohatství a podlehli mu jen proto, že se neuměli ovládat.
Bohatý táta chudý táta - kniha Roberta T. Kiyosakiho
Krysí závod - stav, kdy je jedinec, rodina, nebo stát natolik zadlužen, že není
schopen tvořit aktiva (finanční rezervu, čistý zisk) a dostává se do začarovaného
bludného kruhu připomínajícího běh krisy v otáčejícím se bubnu až do totálního
vyčerpání a zhroucení se.
Víte, jaký je rozdíl mezi aktivy a pasivy ?
Myslíte si, že daně ve skutečnosti lidi zatěžují, nebo jim pomáhají přežít?
Pracují peníze pro Vás, nebo Vy pro peníze?
Platíte složenky hned, nebo až na poslední chvíli?
Spoléháte na to, že se o Vás postarají Vaši sousedé (tedy stát),
nebo raději spoléháte sám na sebe?
Umíte zvládat finanční rizika, nebo provádíte jen bezpečné finanční operace?
Jste zaměstnancem, který jen slepě plní příkazy, nebo raději vytváříte nové projekty a nová
pracovní místa?
Věříte tomu, že budete bohatí?
Učíte se proto, abyste získali zaměstnání v dobré firmě, nebo proto abyste dobrou
firmu jednou vlastnili?
Myslíte si, že nejlepší investice je do zvětšování Vašeho domu(pokud to není předmětem podnikání)?
Pracujete proto, abyste se učili novým věcem, nebo jen abyste získali peníze?
Kdo vytváří pracovní místa, bohatí, nebo chudí?
Umíte se rychle rozhodnout, co je pro Vás důležité a, co je nepodstatné?
Ovládají peníze Vaše pocity a tedy i duši?
Věříte, že bankovky mají skutečně hodnotu, která je na nich vytištěna,
nebo chápate, že druhý den může mít tato bankovka jen cenu papiru, ze kterého
je vyrobena a nic si za ní nekoupíte?
Co je pro Vás nejcenější, síla, peníze, nebo sebepoznání?
Inteligentní člověk zaměstnává lidi, kteří jsou chytřejší než on.
Bohatí lidé si kupují luxus až, jako poslední, chudí a střední vrstva chce mít
luxus zakoupen, co nejdříve, aby vypadali, jako boháči.
Peníze vytvářejí bohatí, ne chudí.
Zaměstnanci pracují jen tolik, aby nepřišli o práci.
Zaměstnavatel platí jen tolik, aby zaměstnanec neutekl.
Víte, že z 10 nově založených společností, 9 do 5 let zanikne?
Jste opravdu finančně nezávislí lidé?
V knize naleznete tyto témata a myšlenky
Krysí závod - stav, kdy je jedinec, rodina, nebo stát natolik zadlužen, že není
schopen tvořit aktiva (finanční rezervu, čistý zisk) a dostává se do začarovaného
bludného kruhu připomínajícího běh krisy v otáčejícím se bubnu až do totálního
vyčerpání a zhroucení se.
Víte, jaký je rozdíl mezi aktivy a pasivy ?
Myslíte si, že daně ve skutečnosti lidi zatěžují, nebo jim pomáhají přežít?
Pracují peníze pro Vás, nebo Vy pro peníze?
Platíte složenky hned, nebo až na poslední chvíli?
Spoléháte na to, že se o Vás postarají Vaši sousedé (tedy stát),
nebo raději spoléháte sám na sebe?
Umíte zvládat finanční rizika, nebo provádíte jen bezpečné finanční operace?
Jste zaměstnancem, který jen slepě plní příkazy, nebo raději vytváříte nové projekty a nová
pracovní místa?
Věříte tomu, že budete bohatí?
Učíte se proto, abyste získali zaměstnání v dobré firmě, nebo proto abyste dobrou
firmu jednou vlastnili?
Myslíte si, že nejlepší investice je do zvětšování Vašeho domu(pokud to není předmětem podnikání)?
Pracujete proto, abyste se učili novým věcem, nebo jen abyste získali peníze?
Kdo vytváří pracovní místa, bohatí, nebo chudí?
Umíte se rychle rozhodnout, co je pro Vás důležité a, co je nepodstatné?
Ovládají peníze Vaše pocity a tedy i duši?
Věříte, že bankovky mají skutečně hodnotu, která je na nich vytištěna,
nebo chápate, že druhý den může mít tato bankovka jen cenu papiru, ze kterého
je vyrobena a nic si za ní nekoupíte?
Co je pro Vás nejcenější, síla, peníze, nebo sebepoznání?
Inteligentní člověk zaměstnává lidi, kteří jsou chytřejší než on.
Bohatí lidé si kupují luxus až, jako poslední, chudí a střední vrstva chce mít
luxus zakoupen, co nejdříve, aby vypadali, jako boháči.
Peníze vytvářejí bohatí, ne chudí.
Zaměstnanci pracují jen tolik, aby nepřišli o práci.
Zaměstnavatel platí jen tolik, aby zaměstnanec neutekl.
Víte, že z 10 nově založených společností, 9 do 5 let zanikne?
Editace: 2015-08-24 11:47:54
Počet článků v kategorii: 115
Url:valorizace-duchodu-vyhody-nevyhody-pricina