Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Pan prezident a pero


AD MOB

Jak se pan prezident Václav Klaus při návštěvě Chile nechtěně stal největším hitem na youtube.com aneb, jak se točí úspěšné video.
V momentě kdy začala tisková konference , si pan prezident prohlížel pero určené k podpisu smlouvy a v nenadálém okamžiku zahájení konference zareagoval tak, že si pero dal do kapsy saka, což neušlo pozornosti reportérů a nejsledovanější video je na světě.
Co by se stalo, kdyby pan prezident pero vrátil zpět do pouzdra? Možná bychom viděli video s názvem "Český prezident si musel na podpis smlouvy přivézt vlastní pero". Inu není člověk ten, který by se zavděčil lidem všem.

114LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


29

Daňový ráj | danovy-raj


Daňový ráj je země, či oblast, kde se platí menší, nebo žádné daně, než v zemi kde sídlí firma.
Firmy si proto někdy zakládají v těchto "rájích" svá sídla, aby zvýšily svůj zisk tím že platí menší daně a mohou pak lépe odolávat konkurenci. Takováto společnost se nazývá "offshore společnost".
Rizika jsou však v tom, že tyto daňové ráje jsou většinou malé země, nebo ostrovy a může dojít k situaci, jako na Kypru, kdy uložené větší finanční částky v bankách byly "ořezány" o značnou část, jako výměna za půjčku zemi na její další fungování.

I když firma sídlí v daňovém ráji a továrnu má v jiné zemi, může to být i přesto pro tuto zemi výhodné. Pokud například firma zaměstnává 100 000 lidí, tak tito lidé nejsou nezaměstnaní, mají plat, za který mohou nakupovat výrobky a přitom platí z tohoto zakoupeného zboží DPH, dále si platí si pojištění a to vše je pro stát také velká úleva i zisk.

Daňové ráje a odchod sídel firem do těchto oblastí vedou ekonomy zemí k zamyšlení, zda velikost daní je správná a zda je možné těmto firmám nabídnout "programy", které by umožnily své zisky investovat v zemi, kde tyto zisky byly vytvořeny.

Onshore společnosti jsou společnosti, které kde skutečně podnikají tam i platí daně.
7

Co se v mládí naučíš | co-se-v-mladi-naucis


Jak se vyučit finanční gramotnosti?
Možná i Vám se přihodil podobný příběh. Řekli jste, tati, mami kup mi tuto hračku. A rodiče odpověděli "kup si jí sám". Když já nemám peníze. Tak si je vydělej. A stanovili přiměřený druh činnosti a, co za to. A tak jsme myli nádobí, uklízeli, pomáhali až jsme od rodičů dostali potřebnou částku. Najednou už to nebyla hračka za nějaký zelený papírek s nápisem 100 korun, ale měsíc práce, která nás příliš nebavila. Jako děti jsme si začali uvědomovat, že nic není zadarmo, ale že člověk se musí přičinit, aby si něco mohl pořídit a tak nějak podvědomě si i vážit, toho, co pro nás rodiče dělají, ale taky hledat cesty, jak si vydělat víc, jak u rodičů mytím nádobí a hlavně rychleji. Základy finanční gramotnosti byly položeny.
20

Důležitost reklamy | dulezitost-reklamy


Reklamu mnozí berou, jako něco špatného, ale v přírodě je běžně užívána, jako prostředek k zvýraznění se a někdy jako jediná možnost, jak přežit.
I člověk časem pochopil, že pokud se o jeho produktech co nejrychleji dozví potenciální zákazníci, umožní mu to rychlejší návratnost vynaložených prostředků a možnost dalšího rozvoje firmy.

Masivní reklamní kampaň je pak důležitá u revolučních výrobků, ale nejdříve je nutné vše právně ošetřit, patentovat, registrovat ochrannou známku atd. V opačném případě uvedení na trh výrobku bez potřebných ochranných kroků může skončit fiaskem a již za několik hodin či dnů se setkáte s Vašim výrobkem na trhu, ale od jiného výrobce. Ten pokud si pak výrobek zaregistruje, jako svůj vlastní vynález, budete muset asi vyklidit trh.

Takže pokud máme zajištěny náležitosti pro uvedení výrobku na trh a jsme již schopni dodávat výrobek v potřebném množství, budeme potřebovat, aby se o výrobku dozvědělo, co nejvíce zákazníků.

Reklama může být:
neplacená: poutač na domě, výrobní hale, firemních vozidlech, na internetu (video na youtube.com, vlastní stránky produktu), plakáty atd.
placená: v regionálním tisku, v rozhlase, televizi, internetu. Internet má tu výhodu, že poskytovatelům platíte jen za "proklik" a to pokud se zájemce chce dozvědět více z Vašich stránek, ale i když zájemce neklikne na Vaši reklamu, může si ji přečíst a po čase si Váš výrobek zakoupit, proto je internetová reklama velmi oblíbená. Navíc k internetu má přístup celý svět, takže může oslovit nejvíce potenciálních zákazníků.
74

Včas nezaplacené inkaso SIPO | vcas-nezaplacene-inkaso-sipo


Pokud jste včas nezaplatili inkaso - SIPO do doby splatnosti, tak Vám jej pravděpodobně již pošta nevezme k úhradě, ale budete si muset počkat na upomínku, která přijde zhruba za 15 dnů od data splatnosti, ale rozhodně zajděte na poštu a tam se poraďte - zákony se stále mění.
Upomínku pečlivě zkontrolujte zda jsou tam všechny položky uvedeny tak, jako na originále, který jste nezaplatili včas.
Pokud nějaká položka chybí, například platba za elektřinu, či plyn, neváhejte a zaplaťte částku na pobočce firmy, které částku dlužíte, tam by Vám měli poradit jak postupovat, aby bylo vše v pořádku uhrazeno.
9

Lež a jak poznat že někdo lže | lez-a-jak-poznat-ze-nekdo-lze


Poznat lež je velmi těžké, protože člověk, který lže má svůj vypilovaný styl a pokud mu uvěříme, může nám to přivodit velké problémy.
Takový člověk může působit, jak suverénně, tak přirozeně, nebo i plaše. Nám mohou pomoci naše znalosti. Položíme otázku, na kterou známe odpověď. Pokud se protihráč začne vykroucet, tak to není znak solidního jednání.
Pokud máme více času, určitě se prověříme, s kým máme tu čest.
Měli bychom se také dobře orientovat v předmětu jednání. Odhadnout zda jsou podmínky, které navrhuje protihráč přehnané, nebo reálné. Například Vám někdo nabídne postavit dům za tak nízkou cenu, že by to ostatní firmy ekonomicky zrujnovalo.
Nebo Vám někdo nabízí výrobek za 10x vyšší cenu, než co stojí srovnatelný produkt běžně k zakoupení v kamenném obchodě. Pokud nemáte znalosti a nedokážete odhadnout skutečnou cenu produktu, tak snadno naletíte a nejen to. Jestli je protihráč pracovníkem nějaké organizace a uspěje u Vás, určitě se za nějaký čas objeví znovu a nebo přijde jeho kolega, aby Vám vnutil další pro Vás nevýhodný obchod.



Editace: 2012-08-18 08:10:37
Počet článků v kategorii: 114
Url:pan-prezident-a-pero

AD
11 Share
Share
Tweet