Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Jaká byla úmrtnost v středověku


AD MOB

Úmrtnost u kojenců ve středověku byla takové, že téměř každý druhý se nedožil jednoho roku.
U populace, která prošla všemi nástrahami až do dospělosti, byla pak průměrná délka života kolem 40 let.
Jen zhruba 10% obyvatel se pak dožilo 60 a více let.
Mor - morové epidemie měly na svědomí úmrtí 30% až 50% obyvatel v zasažené oblasti.
Nicméně porodnost byla tak vysoká, že byla schopna zacelit i tyto rány a zabránit vymření celých národů.
Avšak ti co přežili všechny nástrahy tehdejší života, byli v průměru odolnější než současná populace.

Jak tedy zlepšit zdravotní stav populace?
V budoucnu bude velmi důležité určit dle DNA, jak bude jedinec vypadat v dospělosti, ale nejen to.
Bude možné stále přesněji určit, jakými vadami, poruchami, nemocemi bude trpět a tím i jakou šanci bude mít na přežití a to i bez jeho početí, jen z DNA rodičů. Ale i v tom bude mít vždy poslední slovo příroda, protože nikdo nebude schopen přesně předpovědět, jaké nové nemoci (bakterie, viry) vzniknou v příštích letech a jestli je i tak pečlivě vybraný jedinec zvládne.

114LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


101

Ručitel půjčky rizika a nebezpečí | rucitel-pujcky-rizika-a-nebezpeci



  • S ručením se neunáhlete, vše si nechte řádně projít hlavou.

  • Popřípadě se jděte poradit k právníkovi - dlužník nechť zaplatí sezení, ale ať není přítomen. Právníkovi předložte náležitosti týkající se ručení.

  • Pokud dlužníkovi nevěříte, řekněte mu že máte strach a že ručení odmítáte.

  • Zjistěte si zda dlužník bude schopen dluh splácet.

  • Snažte se vyjednat výhodné podmínky pro ručitele.

  • Sledujte bedlivě zda dlužník dluh splácí,
  • Pokud dlužník není schopen splácet dluh, je tato povinnost převedena na ručitele.

  • Pokud budete plnit závazek za dlužníka, vše si nechte potvrdit, uchovávejte složenky atd. - dluh pak můžete po dlužníkovi zpětně vymáhat.

  • Než začnete splácet dluh za dlužníka, vyhledejte odbornou právnickou pomoc (pokud i na Vás bude splácení dluhu příliš velké sousto).







2

Minimální sociální pojištění | minimalni-socialni-pojisteni


Minimální záloha na sociální pojištění 2011



Minimální záloha na sociální pojištění 1 807 Kč, tedy 29,2 % z jedné čtvrtiny průměrné mzdy ve výši
24 740 Kč





Příklad výpočtu minimální zálohy na sociální pojištění:

29,2 % z jedné čtvrtiny průměrné mzdy ve výši 24 740 Kč

1/4 z 24 740 Kč = 6 185 Kč

29,2 % z 6 185 Kč = 1 807 Kč
55

Povodně telefonní krizová čísla a účty pro zaslání pomoci | povodne-telefonni-krizova-cisla-a-ucty-pro-zaslani-pomoci


Zelená linka: 800 123 003

Ústecký kraj: Krizová nonstop linka: 800 876 011

Zaslání daru na pomoc postiženým


Český červený kříž:
- přispět je možné zasláním DMS ve tvaru DMS CCK na tel. číslo 87 777 (cena jedné DMS je 30 Kč, Červený kříž obdrží 27 Kč)
- nebo libovolnou částkou na sbírkové konto na pomoc lidem zasaženým povodněmi - 222885/5500, variabilní symbol 111
- daňové zvýhodnění info a formulář

Armáda spásy v České republice:
- DMS ve tvaru DMS ARMADASPASY na číslo tel. číslo 87 777 (cena jedné DMS je 30 Kč, z nichž AS obdrží 27 Kč)
-nebo zašlete částku na účet 475335453/0300, variabilní symbol 222.

Člověk v tísni:
- povodňové konto na pomoc lidem zasaženým záplavami SOS Povodně 2013 má číslo - 72027202/0300

online formulář pro odeslání finančního daru






- DMS ve tvaru DMS SOSPOVODNE na číslo 87 777
92

Jak vypočítat cenu produktu a DPH abych neprodělal DPH info | jak-vypocitat-cenu-produktu-a-dph-abych-neprodelal


Všeobecné info

  • DPH je nepřímá daň, platíme jí nepřímo při nákupu, placení služeb, prodeje výrobků a pod.
  • Plátce DPH je ten, pro kterého vznikla povinnost platit DPH (po překročení určitého obratu), nebo se registruje dobrovolně.
  • Plátce DPH k hodnotě svých produktů připočítává DPH a odvádí jí FÚ - daňová povinnost.
  • Plátce DPH si z nakoupených služeb, produktů (zboží) může nárokovat DPH od FÚ - nárok na odpočet.
  • Produkt - služby, výrobky, materiál - to co nabízíme k prodeji.
  • Sazba DPH - určitý produkt spadá do jeho sazby DPH, která může být např. Základní sazba 21%, první snížená 15%, druhá snížená 10%.
  • Kontrolní hlášení DPH - podávají všichni plátci DPH v České republice včetně zahraničních subjektů. Hlášení lze podat pouze elektronicky na elektronickou adresu podatelny správce daně měsíčně, nebo čtvrtletně - každý si musí ověřit dle stávajících nařízení.
  • Reverse charge (tzv. "obrácené zdanění") - laicky: DPH odvádí zákazník.
  • Zdaňovací období - Kalendářní měsíc (výjimečně čtvrtletí), za které vykazujeme daňovou povinnost, nároky na odpočet a další plnění spadající do tohoto období. Podáváme daňové přiznání, kontrolní hlášení, popř. i souhrnné hlášení do 25. dne následujícího měsíce. Máme-li daňovou povinnost, hradíme daň také do 25. dne následujícího měsíce.


Příklad prodávajícího:
Jak vypočítat cenu produktu, abych neprodělal

Jestliže chceme za produkt 100 korun při sazbě DPH 21%, musíme jej prodat za 121 korun, tedy i s DPH, abychom DPH neodváděli / neplatili ze svého.
Naopak, při nákupu produktů si ohlídat: Nutno býti plátcem DPH a nakupovat od plátce DPH, aby bylo možno využít nárok na odpočet DPH.

Většinou DPH odvádí prodávající (ten, který utržil částku a tudíž má peníze na zaplacení DPH), ale zaplatí mu ji kupující (koupí i s DPH je vyznačeno u ceny výrobku).
Ve speciálních případech (reverse charge) DPH musí odvést ten, co platí za produkt.
Kupující může požádat o vrácení DPH - nárok na odpočet, kterou zaplatil při nákupu výrobku...
Plátci DPH mají při splnění zákonných podmínek nárok na odpočet daně, kterou zaplatili při nákupu produktu. Hodnota daně jim bude vrácena.

Příklad kupujícího, který bude produkt dále prodávat koncovému zákazníku - plátci, či neplátci DPH

  1. za výrobek, který se bude dále prodávat konečnému spotřebiteli neplátci DPH, bylo zaplaceno 121 korun i s DPH. Sazba DPH činí 21% ze základu daně
  2. tedy Celková částka je 121 z toho 21 tvoří DPH
  3. zjistit Základ daně výrobku bez DPH tedy: 121 - 21 = 100 korun
  4. stanovit si čistý zisk z prodeje tohoto výrobku např. 50 korun
  5. stanovit cenu prodávaného vyr. bez DPH: 100 vstup bez DPH + 50 čistý zisk = 150 ká
  6. stanovit DPH prodávaného vyr. 21% ze 150 korun je 31,5 korun
  7. prodat výrobek i s DPH za 181,5 korun
  8. odvést DPH 31,5 korun
  9. požádat o navrácení 21 korun DPH při zakoupení vstupního produktu

Výdaje:
100 + 21 + 31,5 = 152,5
100 zaklad zak.vyr + DPH + DPH odvedené FÚ = 152,5

Zisk:
181,5 - 152,5 + 21 = 50 korun
obdržená suma i s DPH - cena při zakoupení i s DPH + vrácená DPH při nákupu = 50 korun

Stát vymění 21 korun za 31,5 a nyní už má v kase 31,5
Čím více prodejů se zvýšenou přidanou hodnotou, tím lépe pro státní pokladnu.
20

Důležitost reklamy | dulezitost-reklamy


Reklamu mnozí berou, jako něco špatného, ale v přírodě je běžně užívána, jako prostředek k zvýraznění se a někdy jako jediná možnost, jak přežit.
I člověk časem pochopil, že pokud se o jeho produktech co nejrychleji dozví potenciální zákazníci, umožní mu to rychlejší návratnost vynaložených prostředků a možnost dalšího rozvoje firmy.

Masivní reklamní kampaň je pak důležitá u revolučních výrobků, ale nejdříve je nutné vše právně ošetřit, patentovat, registrovat ochrannou známku atd. V opačném případě uvedení na trh výrobku bez potřebných ochranných kroků může skončit fiaskem a již za několik hodin či dnů se setkáte s Vašim výrobkem na trhu, ale od jiného výrobce. Ten pokud si pak výrobek zaregistruje, jako svůj vlastní vynález, budete muset asi vyklidit trh.

Takže pokud máme zajištěny náležitosti pro uvedení výrobku na trh a jsme již schopni dodávat výrobek v potřebném množství, budeme potřebovat, aby se o výrobku dozvědělo, co nejvíce zákazníků.

Reklama může být:
neplacená: poutač na domě, výrobní hale, firemních vozidlech, na internetu (video na youtube.com, vlastní stránky produktu), plakáty atd.
placená: v regionálním tisku, v rozhlase, televizi, internetu. Internet má tu výhodu, že poskytovatelům platíte jen za "proklik" a to pokud se zájemce chce dozvědět více z Vašich stránek, ale i když zájemce neklikne na Vaši reklamu, může si ji přečíst a po čase si Váš výrobek zakoupit, proto je internetová reklama velmi oblíbená. Navíc k internetu má přístup celý svět, takže může oslovit nejvíce potenciálních zákazníků.


Editace: 2017-03-07 11:57:07
Počet článků v kategorii: 114
Url:jaka-byla-umrtnost-v-stredoveku

AD
11 Share
Share
Tweet