Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Tržby - definice pojmu - účetnictví


AD MOB

Tržby jsou to, co Vám zákazníci zaplatili za zboží.
Příklad:
Prodali jste za den 10 produktů, každý za 100 euro.
Tržby za den jsou 10 x 100 = 1000 euro

Přesná definice je mnohem složitější, ale pro začátečníka matoucí.

113LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


35

Skandál - jak se mu bránit - využijte jej jako reklamu | skandal-jak-se-mu-branit-vyuzijte-jej-jako-reklamu


Skandál je jako bláto. Nechte jej vyschnout a změní se v prach.
Říká se, že dobrý herec je ten, který vydrží 2 hodiny ostudy na jevišti aniž by jej to položilo a výborný herec dokonce z takové "ostudy" dokáže i vytěžit, skvěle pobavit publikum a stát se slavným.

Každý podnikatel se jednou ocitne v situaci, kdy bude křivě nařčen, či obviněn z něčeho, co neudělal za účelem poškození jeho jména a firmy. Za tím vším je jen lidská závist.
Na zlé lidi je nejlepší obranou IRONIE.
Pokud tedy obvinění není pravda, je lépe celou záležitost nechat být a obrátit jí ve vtip (pokud to umíte) a pomlouvače zesměšnit.
Horší je, když kvůli takové pomluvě firma utrpí škodu a nedokážete pomluvu, či skandál proměnit v reklamu a propagaci svého podniku. Pokud tedy nejste tento typ, bylo by dobré se obrátit na právníka a pokusit se vysoudit řádné odškodnění. Jsou to sice nervy, ALE pokud vyhrajete, opadne mnohým chuť Vás beztrestně urážet a hanit Vaši dobrou pověst.
A hlavně si nezoufejte. Pamatujte! Pokud se o Vás mluví a navíc jste v právu, je to REKLAMA, kterou se pokuste využít pro Vaše blaho, rozšíření povědomí o Vašem výrobku, firmě, o tom co děláte.
Hodně štěstí a hlavně "Nebojte se"!
55

Povodně telefonní krizová čísla a účty pro zaslání pomoci | povodne-telefonni-krizova-cisla-a-ucty-pro-zaslani-pomoci


Zelená linka: 800 123 003

Ústecký kraj: Krizová nonstop linka: 800 876 011

Zaslání daru na pomoc postiženým


Český červený kříž:
- přispět je možné zasláním DMS ve tvaru DMS CCK na tel. číslo 87 777 (cena jedné DMS je 30 Kč, Červený kříž obdrží 27 Kč)
- nebo libovolnou částkou na sbírkové konto na pomoc lidem zasaženým povodněmi - 222885/5500, variabilní symbol 111
- daňové zvýhodnění info a formulář

Armáda spásy v České republice:
- DMS ve tvaru DMS ARMADASPASY na číslo tel. číslo 87 777 (cena jedné DMS je 30 Kč, z nichž AS obdrží 27 Kč)
-nebo zašlete částku na účet 475335453/0300, variabilní symbol 222.

Člověk v tísni:
- povodňové konto na pomoc lidem zasaženým záplavami SOS Povodně 2013 má číslo - 72027202/0300

online formulář pro odeslání finančního daru






- DMS ve tvaru DMS SOSPOVODNE na číslo 87 777
73

Kvóty a ekonomika | kvoty-a-ekonomika


Kvóta stanovuje například kolik se čeho může maximálně vyrobit, dovézt, vyvézt.
Kvóty se začínají uplatňovat nejen v ekonomice, ale i v jiných odvětvích, jako je školství, trh práce atd.
Kvóty mají určité opodstatnění při válečném konfliktu, kdy je třeba zajistit počty vojáků, jejich zásobování, zásobování obyvatelstva, převést průmyslovou výrobu pro potřeby armády, ale v době míru se část ekonomů staví proti kvótám z důvodu protěžování určitých skupin obyvatelstva, deformaci svobody trhu atd.

Příklad kvóty:
Firma zaměstnává 3 000 řidičů kamionů.
Dostane příkaz, že polovinu těchto řidičů musí tvořit ženy.
Sami usoudíte, že taková kvóta by vytvořila chaos nejen v podnikání, ale i pro samotné ženy by tato práce byla většinou nad jejich fyzické možnosti.

Opodstatnění kvót můžeme obhájit snad tam, kde nechceme překročit určité čerpání finančních prostředků.

Příroda kvóty nezná a přesto v ní vše funguje optimálně.
Člověk se musí neustále učit od přírody, jak funguje. Tyto zákony platí i pro lidstvo bezezbytku.
Každý stát-systém, který chce nějak obejít zákony přírody, začne zaostávat za ekonomikou, která zákony přírody dokáže aplikovat do svého systému. Jako příklad můžeme uvést Čínu před 15 lety svázanou omezeními a dnes, kdy platí heslo "co dokážeš prodat (nejlépe do zahraničí), vyráběj".
22

Kolik zaplatí každý občan za solární energii | kolik-zaplati-kazdy-obcan-za-solarni-energii


Příklad pro studenty nejen ekonomie.
Solární elektrárny, které vyrostly u obcí a měst je příklad státní pobídky, která se vymkla z rukou.
Výkupní cena za 1 kW, která měla motivovat občany, aby si nainstalovali na své domy solární panely se minula původní představě a namísto domácností, které měly být nezávislé na dodávkách energie se stal pravý opak - předběhli je jiní, kteří využili tuto možnost ve velkém.
Odhaduje se, že díky vysoké výkupní ceně za jednu kilowattu z obnovitelných zdrojů bude muset každý občan zaplatit za 20 let za energii navíc částku 100 000 korun.
Původní záměr snad byl že občan tuto částku (100 000 korun) investuje do svého vlastního zdroje energie, stane se nezávislým na dodávkách energie a ještě bude dodávat přebytky do sítě, ale pravý opak je skutečností.
Jak se můžeme dobrat k částce 100 000 korun na občana za 20 let, kterou bude muset zaplatit za tento projekt?
Uvádí se, že všichni občané budou muset zaplatit za 20 let částku 1 bilión korun za solární energii vykoupenou ze solárních farem díky dotační ceně.
Vydělme si tuto částku počtem obyvatel naší země a dostaneme částku 100 000 korun na osobu.
1 000 000 000 000/10 000 000 = 100 000

Otázka: Jak se mělo postupovat v případě této pobídky na lepší využití obnovitelné energie?
a) žádnou pobídku neumožnit, občan je svéprávný a rozhodne se sám
b) pobídku řešit výhodnou půjčkou, kterou by občané splácely odevzdáváním energie do soustavy
c) vše bylo v pořádku a občané měli být rychlejší než firmy
24

Pozor na podpis, nepodpisujte bez rozmyslu | pozor-na-podpis-nepodpisujte-bez-rozmyslu


Mnoho občanů se denně stává obětí různých triků, které se nejdříve jeví, jako výhodné, ale v důsledku jsou velmi nevýhodné.
Nejčastěji se jedná o distribuci plynu, energie, ale i úpravu již jednou uzavřené půjčky, či hypotéky.
Příklad:
Zazvoní pán (paní) u dveří a začne Vám tvrdit, že platíte příliš mnoho za elektřinu a přitom ani neví, kdo je Váš dodavatel, či distributor. Aby to zjistila, chce fakturu za poslední období. Tam si přečte o Vás vše a už je na koni.

Jak tedy postupovat v takových případech?
Pokud se Vám nabídka jeví výhodná, tak si vyžádejte kontakt na firmu, kterou tento člověk zastupuje.
V žádném případě nedávejte nikomu fakturu s osobními údaji. Ta slouží jen k reklamaci přímo u distributora.
Nic nepodepisujte a vyžádejte si několik dnů na rozmyšlenou.
Po tuto dobu se intenzivně zajímejte o firmu, která Vám nabízí tyto nové služby, zda to není nějaký podvodný podnik.
Pokud máte od známých dobré recenze, pak můžete přejít k této firmě, či k novým podmínkám, ale smlouvu podepisujte přímo na firmě, nebo bance a ne někde v parku na lavičce, či ve svém bytě, abyste na vlastní oči viděli, s kým máte tu čest.


Editace: 2014-08-10 08:44:29
Počet článků v kategorii: 113
Url:trzby-definice-pojmu-ucetnictvi

AD
11 Share
Share
Tweet