Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Kapitál - ekonomika


AD MOB

Kapitál jsou uspořené prostředky, které jsou dále investovány za účelem zisku.

Kapitál může být i duševní. Pokud začínáme pracovat na novém místě, či v nové zemi, tak je zpravidla tím jediným, co máme.

Peníze, jako takové, jsou jen kupa papíru, ale až schopný člověk svou prací a nápadem jim dá hodnotu.

Kdo umí kapitál správně pravidelně investovat, vytváří zdroje pro další růst - bohatne(říkáme, že mu to v hlavě pálí).
Lidé, kteří umí kapitál investovat jsou solí země. Dokážou peníze proměnit v něco užitečného, dát práci a živobytí těm, kteří investovat neumějí.


Kapitál a komunismus (socialismus)
Kapitál je teoreticky s komunismem neslučitelný, nicméně duševní kapitál vlastní každý myslící (i v komunismu se člověk snaží přežít) tvor a umožňuje mu přežití (tedy tvorbu zisku).
V komunistické Číně bylo povoleno mít i kapitál investiční (podnikaní), což vedlo k obrovskému ekonomickému růstu země a je jedním z důvodů proč vyspělé státy mají problémy s prodejem zboží, udržením si stávajících trhů a zisků.

114LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


4

Minimální zdravotní pojištění | minimalni-zdravotni-pojisteni


Minimální záloha na zdravotní pojištění 2011



Minimální zdravotní pojištění 1 670 Kč 13,5 % z poloviny průměrné mzdy 24 740 Kč

Minimální vyměřovací základ 12 370




Rok - minimální měsíční záloha

2007 1 360 Kč

2008 1 456 Kč

2009 1 590 Kč

2010 1 601 Kč

2011 1 670 Kč
35

Skandál - jak se mu bránit - využijte jej jako reklamu | skandal-jak-se-mu-branit-vyuzijte-jej-jako-reklamu


Skandál je jako bláto. Nechte jej vyschnout a změní se v prach.
Říká se, že dobrý herec je ten, který vydrží 2 hodiny ostudy na jevišti aniž by jej to položilo a výborný herec dokonce z takové "ostudy" dokáže i vytěžit, skvěle pobavit publikum a stát se slavným.

Každý podnikatel se jednou ocitne v situaci, kdy bude křivě nařčen, či obviněn z něčeho, co neudělal za účelem poškození jeho jména a firmy. Za tím vším je jen lidská závist.
Na zlé lidi je nejlepší obranou IRONIE.
Pokud tedy obvinění není pravda, je lépe celou záležitost nechat být a obrátit jí ve vtip (pokud to umíte) a pomlouvače zesměšnit.
Horší je, když kvůli takové pomluvě firma utrpí škodu a nedokážete pomluvu, či skandál proměnit v reklamu a propagaci svého podniku. Pokud tedy nejste tento typ, bylo by dobré se obrátit na právníka a pokusit se vysoudit řádné odškodnění. Jsou to sice nervy, ALE pokud vyhrajete, opadne mnohým chuť Vás beztrestně urážet a hanit Vaši dobrou pověst.
A hlavně si nezoufejte. Pamatujte! Pokud se o Vás mluví a navíc jste v právu, je to REKLAMA, kterou se pokuste využít pro Vaše blaho, rozšíření povědomí o Vašem výrobku, firmě, o tom co děláte.
Hodně štěstí a hlavně "Nebojte se"!
84

Valorizace důchodů výhody nevýhody příčina | valorizace-duchodu-vyhody-nevyhody-pricina


Výhoda valorizace je, že výše důchodů kopíruje stav ekonomiky a zmenšuje rozdíly mezi příjmy obyvatel, čímž udržuje důležitý sociální smír.

Nevýhoda je, že valorizace důchodů znamená výdaje ze státního rozpočtu a že výše valorizace je většinou tématem pro ostrou politickou diskuzi, protože může nastat stav, kdy se z důchodového + sociálního pojištění nelze krýt náklady na důchody a jejich valorizaci.

Důchody se valorizují z důvodu

  • růstu spotřebitelských cen  (inflace ) - a nazývá se cenová valorizace ( provádí se například při inflaci nad 10% , nebo začátkem roku ). Nevýhodou je, že důchod není odvozen od nominální mzdy a tudíž důchody mohou být jak nadhodnocovány, tak i podhodnocovány vůči velikosti nominální mzdy. Výhodou je určité snižování sociálních rozdílů a napětí ve společnosti díky růstu cen.

  • růstu mezd - mzdová valorizace (důchody jsou stanoveny od výše nominální mzdy). Výhodou je, že více důchody odpovídají  mzdám a tedy kupní síle obyvatelstva. Nevýhoda nastane tehdy, pokud nominální mzda neodpovídá možnostem ekonomiky země.


Švýcarská valorizace – je zvyšování důchodů o ½ růstu průměrné nominální mzdy a ½ růstu spotřebitelských cen (inflace)
20

Důležitost reklamy | dulezitost-reklamy


Reklamu mnozí berou, jako něco špatného, ale v přírodě je běžně užívána, jako prostředek k zvýraznění se a někdy jako jediná možnost, jak přežit.
I člověk časem pochopil, že pokud se o jeho produktech co nejrychleji dozví potenciální zákazníci, umožní mu to rychlejší návratnost vynaložených prostředků a možnost dalšího rozvoje firmy.

Masivní reklamní kampaň je pak důležitá u revolučních výrobků, ale nejdříve je nutné vše právně ošetřit, patentovat, registrovat ochrannou známku atd. V opačném případě uvedení na trh výrobku bez potřebných ochranných kroků může skončit fiaskem a již za několik hodin či dnů se setkáte s Vašim výrobkem na trhu, ale od jiného výrobce. Ten pokud si pak výrobek zaregistruje, jako svůj vlastní vynález, budete muset asi vyklidit trh.

Takže pokud máme zajištěny náležitosti pro uvedení výrobku na trh a jsme již schopni dodávat výrobek v potřebném množství, budeme potřebovat, aby se o výrobku dozvědělo, co nejvíce zákazníků.

Reklama může být:
neplacená: poutač na domě, výrobní hale, firemních vozidlech, na internetu (video na youtube.com, vlastní stránky produktu), plakáty atd.
placená: v regionálním tisku, v rozhlase, televizi, internetu. Internet má tu výhodu, že poskytovatelům platíte jen za "proklik" a to pokud se zájemce chce dozvědět více z Vašich stránek, ale i když zájemce neklikne na Vaši reklamu, může si ji přečíst a po čase si Váš výrobek zakoupit, proto je internetová reklama velmi oblíbená. Navíc k internetu má přístup celý svět, takže může oslovit nejvíce potenciálních zákazníků.
9

Lež a jak poznat že někdo lže | lez-a-jak-poznat-ze-nekdo-lze


Poznat lež je velmi těžké, protože člověk, který lže má svůj vypilovaný styl a pokud mu uvěříme, může nám to přivodit velké problémy.
Takový člověk může působit, jak suverénně, tak přirozeně, nebo i plaše. Nám mohou pomoci naše znalosti. Položíme otázku, na kterou známe odpověď. Pokud se protihráč začne vykroucet, tak to není znak solidního jednání.
Pokud máme více času, určitě se prověříme, s kým máme tu čest.
Měli bychom se také dobře orientovat v předmětu jednání. Odhadnout zda jsou podmínky, které navrhuje protihráč přehnané, nebo reálné. Například Vám někdo nabídne postavit dům za tak nízkou cenu, že by to ostatní firmy ekonomicky zrujnovalo.
Nebo Vám někdo nabízí výrobek za 10x vyšší cenu, než co stojí srovnatelný produkt běžně k zakoupení v kamenném obchodě. Pokud nemáte znalosti a nedokážete odhadnout skutečnou cenu produktu, tak snadno naletíte a nejen to. Jestli je protihráč pracovníkem nějaké organizace a uspěje u Vás, určitě se za nějaký čas objeví znovu a nebo přijde jeho kolega, aby Vám vnutil další pro Vás nevýhodný obchod.



Editace: 2013-06-02 08:00:03
Počet článků v kategorii: 114
Url:kapital-ekonomika

AD
11 Share
Share
Tweet