Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

EET elektronická evidence tržeb - zajímavosti - odkazy


AD MOB


113LW NO topic_id




AD

Další témata ....(Topics)


79

Aktiva a pasiva v běžném životě | aktiva-a-pasiva-v-beznem-zivote


Pro lidi dnešní doby se zdá být velký problém rozeznat, co jim přináší zisk a co naopak je obírá o příjmy.
Je třeba děti učit rozeznat aktiva a pasiva.

Nejlépe rozeznáme aktiva a pasiva při dlouhodobé nemoci, kdy se nám ztenčí příjmy.
Aktiva (příjmy) nám v této těžké situaci pomohou snáze přežít.
Pasiva (výdaje) nás potáhnou ke dnu.

Aktiva tedy budou veškeré příjmy z dividend, solární energie, veškerých pronájmů, uspořené peníze, investiční zlato atd.

Pasiva budou platby za vodu, energie, vstupy, zálohy, hypotéka, leasing, předplatné tiskovin, splácení půjček, záloh za všeliké blboviny.

Snažíme se po celý život žít tak, aby AKTIVA převyšovala PASIVA. Pokud se nám podaří tomu porozumět, osvojit si návyky, pak máme velkou šanci překonat v životě i těžká finanční období.

Aktiva a pasiva
20

Důležitost reklamy | dulezitost-reklamy


Reklamu mnozí berou, jako něco špatného, ale v přírodě je běžně užívána, jako prostředek k zvýraznění se a někdy jako jediná možnost, jak přežit.
I člověk časem pochopil, že pokud se o jeho produktech co nejrychleji dozví potenciální zákazníci, umožní mu to rychlejší návratnost vynaložených prostředků a možnost dalšího rozvoje firmy.

Masivní reklamní kampaň je pak důležitá u revolučních výrobků, ale nejdříve je nutné vše právně ošetřit, patentovat, registrovat ochrannou známku atd. V opačném případě uvedení na trh výrobku bez potřebných ochranných kroků může skončit fiaskem a již za několik hodin či dnů se setkáte s Vašim výrobkem na trhu, ale od jiného výrobce. Ten pokud si pak výrobek zaregistruje, jako svůj vlastní vynález, budete muset asi vyklidit trh.

Takže pokud máme zajištěny náležitosti pro uvedení výrobku na trh a jsme již schopni dodávat výrobek v potřebném množství, budeme potřebovat, aby se o výrobku dozvědělo, co nejvíce zákazníků.

Reklama může být:
neplacená: poutač na domě, výrobní hale, firemních vozidlech, na internetu (video na youtube.com, vlastní stránky produktu), plakáty atd.
placená: v regionálním tisku, v rozhlase, televizi, internetu. Internet má tu výhodu, že poskytovatelům platíte jen za "proklik" a to pokud se zájemce chce dozvědět více z Vašich stránek, ale i když zájemce neklikne na Vaši reklamu, může si ji přečíst a po čase si Váš výrobek zakoupit, proto je internetová reklama velmi oblíbená. Navíc k internetu má přístup celý svět, takže může oslovit nejvíce potenciálních zákazníků.
98

Nejdůležitější druhy pojištění | nejdulezitejsi-druhy-pojisteni


Na pojištění se řada lidí ještě stále dívá s nedůvěrou do té doby, než že se dostanou do situace, kdy sami způsobí škodu jinému, nebo jim je škoda (újma) způsobena a dostanou se do vážných a neřešitelných nejen finančních problémů.

Zákonné pojištění:

  1. zákonné zdravotní pojištění osob dle zákona o zdravotním pojištění (pokud za Vás neplatí zaměstnavatel, či stát atd.)

  2. zákonné sociální pojištění osob dle zákona o sociálním pojištění (pokud za Vás neplatí zaměstnavatel, či stát atd.)

  3. zákonné pojištění odpovědnosti za škodu z provozu motorového vozidla

  4. zákonné pojištění pracovních úrazů a nemoci z povolání zaměstnanců (pro zaměstnavatele)



Další důležitá pojištění (zajímejte se i daňové výhody pojištění)




47

Dumping dumpingové ceny | dumping-dumpingove-ceny


Dumping je prodej zboží za hranice státu za cenu mnohem nižší, než je u konkurence s cílem tuto konkurenci potlačit, nebo odkoupit její výrobní závod.
Dumpingem se rozumí i cena výrobku, která je v cílové zemi mnohem nižší, než v zemi původu.

Účel dumpingu:
- zbavit se přebytků, které jsou v daném státě již neprodejné (aby se vrátily aspoň náklady)
- zbavit se konkurence v určitém teritoriu a ovládnout trh

Jednoduchý příklad dumpingu:
Obec zásobují dva producenti vajec. Cenu mají stejnou, ale jeden (pan A) vezme rodinu na dovolenou, která jej stojí polovinu ročního zisku.
Pan B toho využije a tyto peníze použije na to, aby cenu vajec snížil. Zákazníci se rozhodnou ekonomicky a začnou kupovat vejce od pana B.
Pana A po návratu z dovolené čeká nemilé překvapení. Ztratil trh a nemá žádný zisk. Pan B mu nabídne, že odkoupí jeho zkrachovalou firmu a pan A může pro něj pracovat za minimální mzdu.

37

Letní čas - výhody a nevýhody | letni-cas-vyhody-a-nevyhody


Z důvodu úspory elektrické energie byl zaveden v mnoha státech Evropy, ale i v některých státech na dalších kontinentech takzv. letní čas, kdy určitá hodina nastane o 1 hodinu dříve, než za UTC tedy laicky řečeno ve 20:00 máme "již" 21:00.
Největším spotřebitelem energie je těžký průmysl a průmysl všeobecně, jenže například vysoké pece, kalící pece a jiná energeticky náročná zařízení musí pracovat 24 hodin denně takže zde posun o jednu hodinu je nesmysl.
Z toho vyplývá, že všude tam, kde je 3 směnný provoz letní čas pozbývá na významu.

Banky, obchody, školy a instituce
Banky a instituce pracovní dobu přizpůsobují požadavkům klientů, tedy i zde pozbývá letní čas smysl.

Nevýhody časného vstávání
Nevyspaný pracovník = nízká produktivita práce, vysoká zmetkovitost
Nevyspaný žák = špatný prospěch

Co by bylo výhodnější než letní čas?
Výhodnější než letní čas by bylo přizpůsobit pracovní dobu podniků tak, aby nevznikaly dopravní zácpy. To že řada firem začíná pracovní dobu ve stejnou hodinu a minutu je příčinou dopravního kolapsu a tudíž enormní spotřeby pohonných hmot, nadměrných emisí škodlivých látek do ovzduší a plýtvání drahocennou energií.




Editace: 2016-12-01 19:15:00
Počet článků v kategorii: 113
Url:eet-elektronicka-evidence-trzeb-zajimavosti-odkazy

AD
11 Share
Share
Tweet