EET elektronická evidence tržeb - zajímavosti - odkazy
AD MOB
115LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Franchising franšízing - oprávnění použiti ochranné známky (značky), know-how, názvu, technologie za zprostředkované finanční služby
franchisor - vlastník know-how, ochranné známky, technologie atd.
franchisant - osoba, která podniká dle podmínek daných franchisorem, avšak nese většinu rizik spojených s tímto podnikáním
Využití franchisingu:
Například rychlé občerstvení, potraviny, večerky, restaurace s využitím již na trhu zavedeného názvu, stylu prodeje, sortimentu zboží, vybavení, úpravy interieru i exteriéru budov a další.
franchisor - vlastník know-how, ochranné známky, technologie atd.
franchisant - osoba, která podniká dle podmínek daných franchisorem, avšak nese většinu rizik spojených s tímto podnikáním
Využití franchisingu:
Například rychlé občerstvení, potraviny, večerky, restaurace s využitím již na trhu zavedeného názvu, stylu prodeje, sortimentu zboží, vybavení, úpravy interieru i exteriéru budov a další.
Proč mají Evropané méně dětí, než tomu bylo dříve - v dobách nedostatku.
Některé příčiny menší porodnosti v sociálně vyspělých zemích:
- pracovní síla (Děti byly levná pracovní síla, pracovaly jen za jídlo. Dnes děti pracovat nesmějí, ale paradoxně děti rádi pracují a to formou hry - napodobují dospělé, tím se učí dovednostem a získávají sebevědomí, že se dokážou o sebe sami postarat. Je to naprosto stejné, jako u jiných savců.)
- výchova k rodičovství(Dívky byly od mala vychovávány k mateřství, k tomu že se provdají a budou mít mnoho dětí. Jen co povyrostly, už se staraly o mladší sourozence a tím se nebály dětí, ale přivykly si na ně.)
- společenský statut (Dříve bylo na ženu, která nemohla mít děti pohlíženo téměř s opovržením. Jedna z prvních otázek byla "Kolik máte dětí?". Čím větší počet dětí, tím větší obdiv.)
- důchodové, zdravotní a sociální pojištění (V minulých stoletích to byly právě děti, kdo se o rodiče staral v době nemoci a stáří. Dnes tuto funkci přebírají organizace fungující z různých forem pojištění tak to lidi nenutí mít děti.)
- náboženství (Náboženství odebíralo velkou část odpovědnosti za budoucnost dítěte - jestli se narodí zdravé, jaký život povede, jestli bude stačit společenskému vývoji atd.)
- strach o zdraví dítěte (Dříve například z 10 dětí se dospělosti dožily jen 2, ty nejodolnější, které přečkaly všechny ty infekce a morové epidemie. V současnosti jsou lékaři, a medicína, schopni zachránit téměř každé dítě z 10 narozených, tedy i těch 8, co by například ve středověku nemělo šanci na přežití, ale tím se rychle snižuje odolnost i zdraví společnosti jako celku. Osoba, která má zdravotní problémy, se pak sama bojí zakládat rodinu s tím, že její dítě bude ještě více nemocné, než je ona sama. )
Některé příčiny menší porodnosti v sociálně vyspělých zemích:
- pracovní síla (Děti byly levná pracovní síla, pracovaly jen za jídlo. Dnes děti pracovat nesmějí, ale paradoxně děti rádi pracují a to formou hry - napodobují dospělé, tím se učí dovednostem a získávají sebevědomí, že se dokážou o sebe sami postarat. Je to naprosto stejné, jako u jiných savců.)
- výchova k rodičovství(Dívky byly od mala vychovávány k mateřství, k tomu že se provdají a budou mít mnoho dětí. Jen co povyrostly, už se staraly o mladší sourozence a tím se nebály dětí, ale přivykly si na ně.)
- společenský statut (Dříve bylo na ženu, která nemohla mít děti pohlíženo téměř s opovržením. Jedna z prvních otázek byla "Kolik máte dětí?". Čím větší počet dětí, tím větší obdiv.)
- důchodové, zdravotní a sociální pojištění (V minulých stoletích to byly právě děti, kdo se o rodiče staral v době nemoci a stáří. Dnes tuto funkci přebírají organizace fungující z různých forem pojištění tak to lidi nenutí mít děti.)
- náboženství (Náboženství odebíralo velkou část odpovědnosti za budoucnost dítěte - jestli se narodí zdravé, jaký život povede, jestli bude stačit společenskému vývoji atd.)
- strach o zdraví dítěte (Dříve například z 10 dětí se dospělosti dožily jen 2, ty nejodolnější, které přečkaly všechny ty infekce a morové epidemie. V současnosti jsou lékaři, a medicína, schopni zachránit téměř každé dítě z 10 narozených, tedy i těch 8, co by například ve středověku nemělo šanci na přežití, ale tím se rychle snižuje odolnost i zdraví společnosti jako celku. Osoba, která má zdravotní problémy, se pak sama bojí zakládat rodinu s tím, že její dítě bude ještě více nemocné, než je ona sama. )
Za pokousání psem hrozí majiteli pokuta v řádu desetitisíců korun (tisíců eur).
Velmi záleží na tom, jak se zachová zraněná osoba, zda zranění nahlásí.
Pokud poškozená osoba zranění nahlásí, pak majitel psa (který škodu způsobil) bude muset počítat i s dalšími (mnohdy vysokými) výdaji.
Pojištění
Aby Vás tato událost nepřipravila o střechu nad hlavou, zvažte zavčas Pojištění odpovědnosti na škody způsobené vaším domácím mazlíčkem (tedy nejen psem) jiné osobě
Protože pojišťovny budou pravděpodobně vyžadovat to, že zvíře musí být označeno mikročipem či tetováním, dbejte proto na tuto důležitou podmínku hned při zakoupení domácího mazlíčka - zvířete.
Ať jste postižení, nebo majitelé psa, který škodu způsobil, jedná se o značné částky, proto se raději obraťte zavčas na právníka a ten Vám kvalifikovaně poradí - pomůže, jak celou situaci řešit.
Velmi záleží na tom, jak se zachová zraněná osoba, zda zranění nahlásí.
Pokud poškozená osoba zranění nahlásí, pak majitel psa (který škodu způsobil) bude muset počítat i s dalšími (mnohdy vysokými) výdaji.
Pojištění
Aby Vás tato událost nepřipravila o střechu nad hlavou, zvažte zavčas Pojištění odpovědnosti na škody způsobené vaším domácím mazlíčkem (tedy nejen psem) jiné osobě
Protože pojišťovny budou pravděpodobně vyžadovat to, že zvíře musí být označeno mikročipem či tetováním, dbejte proto na tuto důležitou podmínku hned při zakoupení domácího mazlíčka - zvířete.
Ať jste postižení, nebo majitelé psa, který škodu způsobil, jedná se o značné částky, proto se raději obraťte zavčas na právníka a ten Vám kvalifikovaně poradí - pomůže, jak celou situaci řešit.
Všeobecné info
- DPH je nepřímá daň, platíme jí nepřímo při nákupu, placení služeb, prodeje výrobků a pod.
- Plátce DPH je ten, pro kterého vznikla povinnost platit DPH (po překročení určitého obratu), nebo se registruje dobrovolně.
- Plátce DPH k hodnotě svých produktů připočítává DPH a odvádí jí FÚ - daňová povinnost.
- Plátce DPH si z nakoupených služeb, produktů (zboží) může nárokovat DPH od FÚ - nárok na odpočet.
- Produkt - služby, výrobky, materiál - to co nabízíme k prodeji.
- Sazba DPH - určitý produkt spadá do jeho sazby DPH, která může být např. Základní sazba 21%, první snížená 15%, druhá snížená 10%.
- Kontrolní hlášení DPH - podávají všichni plátci DPH v České republice včetně zahraničních subjektů. Hlášení lze podat pouze elektronicky na elektronickou adresu podatelny správce daně měsíčně, nebo čtvrtletně - každý si musí ověřit dle stávajících nařízení.
- Reverse charge (tzv. "obrácené zdanění") - laicky: DPH odvádí zákazník.
- Zdaňovací období
- Kalendářní měsíc (výjimečně čtvrtletí), za které vykazujeme daňovou povinnost, nároky na odpočet a další plnění spadající do tohoto období.
Podáváme daňové přiznání, kontrolní hlášení, popř. i souhrnné hlášení do 25. dne následujícího měsíce.
Máme-li daňovou povinnost, hradíme daň také do 25. dne následujícího měsíce.
Příklad prodávajícího:
Jak vypočítat cenu produktu, abych neprodělal
Jestliže chceme za produkt 100 korun při sazbě DPH 21%, musíme jej prodat za 121 korun, tedy i s DPH, abychom DPH neodváděli / neplatili ze svého.
Naopak, při nákupu produktů si ohlídat:
Nutno býti plátcem DPH a nakupovat od plátce DPH, aby bylo možno využít nárok na odpočet DPH.
Ve speciálních případech (reverse charge) DPH musí odvést ten, co platí za produkt.
Kupující může požádat o vrácení DPH - nárok na odpočet, kterou zaplatil při nákupu výrobku...
Plátci DPH mají při splnění zákonných podmínek nárok na odpočet daně, kterou zaplatili při nákupu produktu. Hodnota daně jim bude vrácena.
Příklad kupujícího, který bude produkt dále prodávat koncovému zákazníku - plátci, či neplátci DPH
- za výrobek, který se bude dále prodávat konečnému spotřebiteli neplátci DPH, bylo zaplaceno 121 korun i s DPH. Sazba DPH činí 21% ze základu daně
- tedy Celková částka je 121 z toho 21 tvoří DPH
- zjistit Základ daně výrobku bez DPH tedy: 121 - 21 = 100 korun
- stanovit si čistý zisk z prodeje tohoto výrobku např. 50 korun
- stanovit cenu prodávaného vyr. bez DPH: 100 vstup bez DPH + 50 čistý zisk = 150 ká
- stanovit DPH prodávaného vyr. 21% ze 150 korun je 31,5 korun
- prodat výrobek i s DPH za 181,5 korun
- odvést DPH 31,5 korun
- požádat o navrácení 21 korun DPH při zakoupení vstupního produktu
Výdaje:
100 + 21 + 31,5 = 152,5
100 zaklad zak.vyr + DPH + DPH odvedené FÚ = 152,5
Zisk:
181,5 - 152,5 + 21 = 50 korun
obdržená suma i s DPH - cena při zakoupení i s DPH + vrácená DPH při nákupu = 50 korun
Stát vymění 21 korun za 31,5 a nyní už má v kase 31,5
Čím více prodejů se zvýšenou přidanou hodnotou, tím lépe pro státní pokladnu.
Skandál je jako bláto. Nechte jej vyschnout a změní se v prach.
Říká se, že dobrý herec je ten, který vydrží 2 hodiny ostudy na jevišti aniž by jej to položilo a výborný herec dokonce z takové "ostudy" dokáže i vytěžit, skvěle pobavit publikum a stát se slavným.
Každý podnikatel se jednou ocitne v situaci, kdy bude křivě nařčen, či obviněn z něčeho, co neudělal za účelem poškození jeho jména a firmy. Za tím vším je jen lidská závist.
Na zlé lidi je nejlepší obranou IRONIE.
Pokud tedy obvinění není pravda, je lépe celou záležitost nechat být a obrátit jí ve vtip (pokud to umíte) a pomlouvače zesměšnit.
Horší je, když kvůli takové pomluvě firma utrpí škodu a nedokážete pomluvu, či skandál proměnit v reklamu a propagaci svého podniku. Pokud tedy nejste tento typ, bylo by dobré se obrátit na právníka a pokusit se vysoudit řádné odškodnění. Jsou to sice nervy, ALE pokud vyhrajete, opadne mnohým chuť Vás beztrestně urážet a hanit Vaši dobrou pověst.
A hlavně si nezoufejte. Pamatujte! Pokud se o Vás mluví a navíc jste v právu, je to REKLAMA, kterou se pokuste využít pro Vaše blaho, rozšíření povědomí o Vašem výrobku, firmě, o tom co děláte.
Hodně štěstí a hlavně "Nebojte se"!
Říká se, že dobrý herec je ten, který vydrží 2 hodiny ostudy na jevišti aniž by jej to položilo a výborný herec dokonce z takové "ostudy" dokáže i vytěžit, skvěle pobavit publikum a stát se slavným.
Každý podnikatel se jednou ocitne v situaci, kdy bude křivě nařčen, či obviněn z něčeho, co neudělal za účelem poškození jeho jména a firmy. Za tím vším je jen lidská závist.
Na zlé lidi je nejlepší obranou IRONIE.
Pokud tedy obvinění není pravda, je lépe celou záležitost nechat být a obrátit jí ve vtip (pokud to umíte) a pomlouvače zesměšnit.
Horší je, když kvůli takové pomluvě firma utrpí škodu a nedokážete pomluvu, či skandál proměnit v reklamu a propagaci svého podniku. Pokud tedy nejste tento typ, bylo by dobré se obrátit na právníka a pokusit se vysoudit řádné odškodnění. Jsou to sice nervy, ALE pokud vyhrajete, opadne mnohým chuť Vás beztrestně urážet a hanit Vaši dobrou pověst.
A hlavně si nezoufejte. Pamatujte! Pokud se o Vás mluví a navíc jste v právu, je to REKLAMA, kterou se pokuste využít pro Vaše blaho, rozšíření povědomí o Vašem výrobku, firmě, o tom co děláte.
Hodně štěstí a hlavně "Nebojte se"!
Editace: 2016-12-01 19:15:00
Počet článků v kategorii: 115
Url:eet-elektronicka-evidence-trzeb-zajimavosti-odkazy
AD