Okhelp.cz

Recepty, články, nápady, programování. Dříve dum-zahrada, finance, internet a know-how.okhelp.cz Pro lepší výsledky hledání používejte i diakritiku.

Franchising franšízing franchisor franchisant



Franchising franšízing - oprávnění použiti ochranné známky (značky), know-how, názvu, technologie za zprostředkované finanční služby
franchisor - vlastník know-how, ochranné známky, technologie atd.
franchisant - osoba, která podniká dle podmínek daných franchisorem, avšak nese většinu rizik spojených s tímto podnikáním

Využití franchisingu:
Například rychlé občerstvení, potraviny, večerky, restaurace s využitím již na trhu zavedeného názvu, stylu prodeje, sortimentu zboží, vybavení, úpravy interieru i exteriéru budov a další.

113LW NO topic_id



Další témata ....(Topics)


30

Šetrnost je největším příjmem | setrnost-je-nejvetsim-prijmem


Kdo chce dosáhnout bohatství a udržet jej musí být skromný člověk.
Jakmile se pustíte do plýtvání uvidíte, jak rychle přijdete o všechny úspory a dostanete se do dluhů, protože je velmi těžké po období hojnosti si utáhnout opasek a pro mnohé zcela nemožné.
Skromnosti a sebeovládání se člověk musí učit od dětství a návyky přejímá především od rodičů a svého okolí.
Kdo šetří má za tři.
Peníze, které ušetříte, jako byste vydělali.
Skromný člověk navíc mnohem lépe snáší těžkosti života, než člověk zhýčkaný a rozmařilý.
Z historie známe mnoho bohatých lidí, kteří nezvládli své bohatství a podlehli mu jen proto, že se neuměli ovládat.
97

Pokousání kousnutí psem pokuta | pokousani-kousnuti-psem-pokuta


Za pokousání psem hrozí majiteli pokuta v řádu desetitisíců korun (tisíců eur).
Velmi záleží na tom, jak se zachová zraněná osoba, zda zranění nahlásí.
Pokud poškozená osoba zranění nahlásí, pak majitel psa (který škodu způsobil) bude muset počítat i s dalšími (mnohdy vysokými) výdaji.

Pojištění
Aby Vás tato událost nepřipravila o střechu nad hlavou, zvažte zavčas Pojištění odpovědnosti na škody způsobené vaším domácím mazlíčkem (tedy nejen psem) jiné osobě

Protože pojišťovny budou pravděpodobně vyžadovat to, že zvíře musí být označeno mikročipem či tetováním, dbejte proto na tuto důležitou podmínku hned při zakoupení domácího mazlíčka - zvířete.


Ať jste postižení, nebo majitelé psa, který škodu způsobil, jedná se o značné částky, proto se raději obraťte zavčas na právníka a ten Vám kvalifikovaně poradí - pomůže, jak celou situaci řešit.
25

Amnestie | amnestie


Amnestie je hromadné, částečné, nebo úplné prominutí trestu.
Amnestie se většinou uděluje při významném státním svátku.
Výhody amnestie:
V České republice jsou věznice přeplněné, takže po amnestii se velmi rychle zaplní na původní stav novými lidmi, kteří na výkon trestu čekají.
Pobyt odsouzeného ve vězení není pro stát (ostatní občany) vůbec levná záležitost a blíží se hranici 1000 korun za den.
Trest
Podle některých odborníků trest člověka nemůže změnit, tak jako nelze změnit jeho genetickou výbavu, ale udělá jej prohnanějším a mazanějším, aby se jiným jeho nekalé skutky příště nepodařilo prokázat. Viz vtip níže.
(Synu, víš proč jsem tě potrestal? Ne za to, že jsi rozbil okno, ale za to, že si se nechal u toho chytit.)

Nevýhody amnestie
Strach občanů ze zvýšení kriminality po amnestii.
Nikdy nelze přesně určit zda amnestovaný člověk bude vděčný za to, že je na svobodě, nebo zda bude pokračovat v trestné činnosti.
Zastavení některých kauz, které nebyly vyřešeny.

5

Aktiva a pasiva | aktiva-a-pasiva


Aktiva vytvářejí zisk, pasiva jsou prostředky za něž byla aktiva pořízena.

Pasiva jsou takové položky (dluhy, závazky z pořízení aktiv, výdaje, schodek z minulých let), které nám ujídají z finančního koláče, NEPŘINÁŠEJÍ ZISK a mohou nás zničit. Může to být například luxusní automobil, kterým chceme ohromit své okolí, ale pořizovací cena je obrovská a musíme platit vysoké pojištění (značné nerentabilní náklady), nebo velký dům, který celý ani nevyužíváme a náklady na provoz jsou značně neekonomické, či dluh z pořízení aktiv, který denně ujídá z krajíce příjmů. To nás zatěžuje a již naši předkové říkali, že účel světí prostředky. Například na vesnicích se lidé dříve živili převážně zemědělstvím a chlévy i jiné hospodářské budovy byly většinou v lepším stavu, jak samotná lidská obydlí, protože dobytek, hospodářské budovy, polnosti představovaly AKTIVA (vytvářely zisk), ale investice do samotného domu již další zdroj příjmu nevytvářela (např. pokud nábytek sloužil nový se nepořizoval).

Aktiva
jsou takové položky, které nám umožňují bohatnout (budovy, byty, pozemky, které výhodně pronajímáme, akcie, které mají dobrou likviditu a předpoklad růstu, zlato, jehož cena většinou stále roste atd.). Musíme si ohlídat, aby AKTIVA převyšovala nad PASIVY, nebo byla v rovnováze. Trvalé převýšení aktiv nad pasivy znamená, ekonomický růst společnosti (ale i domácnosti, rodiny, jedince - z majetku je možno v případě potíží umořit závazky). V opačném případě vyhlídky nejsou vůbec růžové.

Závěrem:
Pokud se naučíte rozlišit AKTIVA od PASIV, aktiva si podržet, dále rozvíjet a pasiv se včas zbavit (splatit závazky, dluhy), nebo uhlídat, aby nepřevyšovala AKTIVA, jste na dobré cestě vytvořit si svůj vlastní STROJ NA PENÍZE. Tento stroj budete jen zdokonalovat a on bude vydělávat.
20

Důležitost reklamy | dulezitost-reklamy


Reklamu mnozí berou, jako něco špatného, ale v přírodě je běžně užívána, jako prostředek k zvýraznění se a někdy jako jediná možnost, jak přežit.
I člověk časem pochopil, že pokud se o jeho produktech co nejrychleji dozví potenciální zákazníci, umožní mu to rychlejší návratnost vynaložených prostředků a možnost dalšího rozvoje firmy.

Masivní reklamní kampaň je pak důležitá u revolučních výrobků, ale nejdříve je nutné vše právně ošetřit, patentovat, registrovat ochrannou známku atd. V opačném případě uvedení na trh výrobku bez potřebných ochranných kroků může skončit fiaskem a již za několik hodin či dnů se setkáte s Vašim výrobkem na trhu, ale od jiného výrobce. Ten pokud si pak výrobek zaregistruje, jako svůj vlastní vynález, budete muset asi vyklidit trh.

Takže pokud máme zajištěny náležitosti pro uvedení výrobku na trh a jsme již schopni dodávat výrobek v potřebném množství, budeme potřebovat, aby se o výrobku dozvědělo, co nejvíce zákazníků.

Reklama může být:
neplacená: poutač na domě, výrobní hale, firemních vozidlech, na internetu (video na youtube.com, vlastní stránky produktu), plakáty atd.
placená: v regionálním tisku, v rozhlase, televizi, internetu. Internet má tu výhodu, že poskytovatelům platíte jen za "proklik" a to pokud se zájemce chce dozvědět více z Vašich stránek, ale i když zájemce neklikne na Vaši reklamu, může si ji přečíst a po čase si Váš výrobek zakoupit, proto je internetová reklama velmi oblíbená. Navíc k internetu má přístup celý svět, takže může oslovit nejvíce potenciálních zákazníků.


Editace Jana Žákovská : 2015-04-19 10:37:57
Počet článků v kategorii: 113
Url:franchising-fransizing-franchisor-franchisant
Share
Share
Tweet