| - tank Tiger historie tanku a technická data - Druhá světová válka - vyberte správná data testu. |
| | Chyba | | | | 1) | Panzerkampfwagen VI Tiger | | | Tank Tiger byl? | | | německý těžký tank | | | sovětský střední tank | | | francouzský střední tank | |
|
| | | 2) | Panzerkampfwagen VI Tiger | | | Konstruktérem tanku Tiger byl | | | Dr. Ing. Erwin Aders | | | Ernst Werner von Siemens | | | Ferdinand Porsche | |
|
| | | 3) | Panzerkampfwagen VI Tiger | | | Kolik mužů tvořilo posádku tanku Tiger? | | | 3 | | | 4 | | | 5 | |
|
| | | 4) | Panzerkampfwagen VI Tiger | | | Délka tanku Tiger byla | | | 6,75 m(s kanonem vpřed) | | | 8,45 m (s kanonem vpřed) | | | 7,75 m(s kanonem vpřed) | |
|
| | | 5) | Panzerkampfwagen VI Tiger | | | Šířka tanku Tiger byla | | | 3,95 m | | | 3,55 m | | | 4,00 m | |
|
| | | 6) | Panzerkampfwagen VI Tiger | | | Výška tanku Tiger byla | | | 3,15 m | | | 3,00 m | | | 3,45 m | |
|
| | | 7) | Panzerkampfwagen VI Tiger | | | Pancéřování tanku Tiger mělo tloušťku | | | 10-20 mm | | | 5-15 mm | | | 20-70 mm | | | 25-100 mm | |
|
| | | 8) | Panzerkampfwagen VI Tiger | | | Hmotnost tanku Tiger byla? | | | 65 t | | | 57 t | | | 67 t | |
|
| | | 9) | Panzerkampfwagen VI Tiger | | | Hlavní zbraň tanku Tiger byl | | | 84mm kanón Kw.K.36 L/56 | | | 88mm kanón Kw.K.36 L/56 | | | 82mm kanón Kw.K.36 L/56 | |
|
| | | 10) | Panzerkampfwagen VI Tiger | | | Kolik nábojů bylo k tomuto kanónu v tanku Tiger? | | | 56 | | | 36 | | | 12 | | | 92 | |
|
| | | 11) | Panzerkampfwagen VI Tiger | | | Sekundární zbraně v tanku Tiger byly | | | 2x 5,92 mm MG-34 s 3 950 náboji | | | 2x 8,92 mm MG-34 s 2 500 náboji | | | 2x 7,92 mm MG-34 s 4 800 náboji | |
|
| | | 12) | Panzerkampfwagen VI Tiger | | | Pohon tanku Tiger zajišťoval | | | V-14 Benzínový motor MAN HL230P45 809 kW (1100 hp) | | | V-16 Benzínový motor Daimler Benz HL230P45 735,5 kW (1000 hp) | | | V-12 Benzínový motor Maybach HL230P45 514,8 kW (700 hp) | |
|
| | | 13) | Panzerkampfwagen VI Tiger | | | Převodovka tanku Tiger byla Maybach Olvar OG 401216 A. Kolik měla rychlostních stupňů? | | | osm stupňů pro jízdu vpřed a čtyři vzad | | | šest stupňů pro jízdu vpřed a dva vzad | | | pět stupňů pro jízdu vpřed a pět vzad | |
|
| | | 14) | Panzerkampfwagen VI Tiger | | | Jak byla tato převodovka tanku Tiger spolehlivá? | | | z výslechů zajatých německých vojáků je patrné, že selhání převodovky a řízení bylo nejčastější příčinou vyřazení tanku z další činnosti | | | převodovka byla nejspolehlivější částí mechaniky tanku | |
|
| | | 15) | Panzerkampfwagen VI Tiger | | | Jaké měl Tiger odpružení? | | | pomocí torzních tyčí | | | neměl žádné odpružení | | | pomocí listových per | |
|
| | | 16) | Panzerkampfwagen VI Tiger | | | Jakou maximální rychlost dosahoval tank Tiger? | | | 40 km/h | | | 25 km/h | | | 55 km/h | | | 50 km/h | |
|
| | | 17) | Panzerkampfwagen VI Tiger | | | Poměr výkon/hmotnost tanku Tiger byl? | | | 8,6 hp/tuna | | | 32,2 hp/tuna | | | 28,2 hp/tuna | | | 12,3 hp/tuna | |
|
| | | 18) | Panzerkampfwagen VI Tiger | | | Dojezd tanku Tiger byl? | | | 210-295 km | | | 310-395 km | | | 110-195 km | |
|
| | | 19) | Panzerkampfwagen VI Tiger | | | Jaká byla spotřeba paliva tanku Tiger silnice/terén litry na 100km? | | | 110 / 240 litrů | | | 500 / 800 litrů často i více | | | 60 / 150 litrů | |
|
| | | 20) | Panzerkampfwagen VI Tiger | | | Od kdy byl tank Tiger vyráběn? | | | od srpna 1942 do srpna 1944 | | | od září 1941 do dubna 1945 | | | od listopadu 1943 do dubna 1945 | |
|
| | | 21) | Panzerkampfwagen VI Tiger | | | Kolik bylo vyrobeno celkem tanků Tiger? | | | asi 11 750 strojů | | | asi 27 300 strojů | | | asi 1 350 strojů | |
|
| | | 22) | Panzerkampfwagen VI Tiger | | | Kolikrát musel ručně střelec tanku Tiger otočit klikou, aby věž tanku otočil o úhle 360°? | | | 182x | | | 90x | | | 720x | |
|
| | | 23) | Panzerkampfwagen VI Tiger | | | Jak se dala ještě věž tanku Tiger otáčet? | | | otáčela se pomocí samostatného benzínového motoru o výkonu 3,5 HP to proto, kdyby selhal hlavní motor | | | otáčela se pomocí hydraulického motoru o výkonu 5,4 HP | |
|
| | | 24) | Panzerkampfwagen VI Tiger | | | Jak se osvědčilo šachovnicové (prokládané) uspořádání pojezdových kol tanku Tiger? | | | bylo to geniální řešení pro případ kdy došlo k přetržení pásu, tank se pohyboval dále po těchto pojezdových kolech mnohdy rychleji, jako na pásech | | | bláto a kamení se dostávalo mezi kola, což mnohdy téměř znemožnilo pohyb tanku - za mrazivých dnů navic toto bláto zamrzalo mezi koly, takto nepojízdné Tigery se stávaly snadnou kořistí protivníka | |
|
| | | 25) | Panzerkampfwagen VI Tiger | | | Bylo pancéřování taku Tiger dobře provedeno? | | | bylo vynikající s patřičným sklonem, který odrážel - odkláněl střely protivníka mimo tank | | | ne, čelní části byly kolmé ke směru střel protivníka, proto musely být silné a to se projevilo nepříznivě na hmotnosti tanku, navíc strop věže nebyl dostatečně silný a tak se tanky Tiger stávaly kořistí leteckých útoků | |
|
| | | 26) | Panzerkampfwagen VI Tiger | | | Původní výzbrojí tanků Tiger měl být kanón KwK 42 o ráži 75 mm, ovšem Hitler
prosadil montáž 88 mm kanónu. Jaká byla účinnost střel tohoto kanónu ve srovnání se střelami 75 mm Pzgr.40? | | | střely měly paradoxně nižší průbojnost pancíře, než 75 mm střely Pzgr.40 s wolframovým jádrem | | | střely měly samozřejmě vyšší průbojnost pancíře, než 75 mm střely Pzgr.40 s wolframovým jádrem | | | střely měly paradoxně téměř stejnou průbojnost pancíře, jako 75 mm střely Pzgr.40 s wolframovým jádrem | |
|