Prodlužovací kabel bubnový 4 zásuvky nefunguje - řešení
Na bubnu prodlužovacího kabelu je tlačítko jističe proti přetížení.
Po 10 minutách - vychladnutí jističe - bylo tlačítko zamáčknuto a zařízení fungovalo bezchybně dál.
Je lépe kabel zcela rozmotat, aby se nechoval jako cívka a tím nedocházelo k předčasnému vypínání jističe.
Pokud jistič vypíná i při garantovaném zatížení a použití dle návodu, je třeba využít záruku, nebo zařízeni dát do servisu.
Po 10 minutách - vychladnutí jističe - bylo tlačítko zamáčknuto a zařízení fungovalo bezchybně dál.
Je lépe kabel zcela rozmotat, aby se nechoval jako cívka a tím nedocházelo k předčasnému vypínání jističe.
Pokud jistič vypíná i při garantovaném zatížení a použití dle návodu, je třeba využít záruku, nebo zařízeni dát do servisu.
20LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
PARKSIDE® Digitální multimetr PDM 300 C2
Multimetr měří dle uvedených hodnot a patří ve své cenové kategorii k tomu lepšímu, co lze koupit.Nejdříve je třeba přečíst si návod - manuál a měření provádět dle zadaných instrukcí a nedošlo k zranění, nebo smrtelnému úrazu.
Měření napětí, diod a odporu je jednoduché - intuitivní.
Problém je vždy měření proudu, protože dochází k chybám z nedbalosti.
Test multimetru - video na youtube.com
Nejčastější chyby při měření proudu:
- zkratování obvodu ( měřící hroty se musí zapojit do obvodu sériově, ale často se stává, že uživatel měří proud tak, že přiloží měřící hroty přímo na elektrody / fáze zdroje a tím je navzájem propojí - dojde ke zkratu, většinou shoří pojistka v přístroji, ale může dojít i k jeho zničení, nebo požáru, či smrtelnému úrazu).
- Uživatel chce měřit napětí, ale má vodič ve zdířce pro 10A (zapomněl jej přepojit), nastaveno na měření Ampér a po přiložení hrotů na elektrody / fáze zdroje dojde ke zkratu - viz předchozí bod. Tady je dobré si vodič při měření Ampér - proudu, označit nějakou např. žlutou svorkou a v případě měření napětí to snad uživatele trkne, že je něco špatně a přepojí měřící hrot do správné zdířky - pak již svorku může odpojit z kabelu - protože již má přístroj zkontrolovaný pro měření napětí.
Co by se mohlo vylepšit:
- Měřící hroty jsou kulaté, ujíždí - je třeba si koupit nové, kvalitní
- Mohl by se přidělat na plášť přístroje držák na jeden z hrotů - přístroj je lehký a pak by se dal snadno používat jako hrotový měřák - na mnohá měření by to bylo mnohem pohodlnější.
- Měření proudu přes zdířku 10A je zavádějící - hodnoty při nastavení na A (Ampér) jsou jasné a zřejmé. Jakmile se přepne na mA (miliampéry), výsledek má posunutou desetinnou tečku - zkušený uživatel si s tím poradí, ale začátečník v tom má zmatek.
Obvodem procházel proud 12 mA - viz obrázky níže
Pokud byl měřák nastaven na A (Ampéry), tak desetinná tečka byla na správné pozici.Při natavení na mA došlo k chybnému umístění desetinné tečky - proto je lépe nastavit na zdířce 10A volič na měření A ( celých Ampér).
Date: 23.10.2021 - 21:42
Výměna duše pláště kola s elektromotorem
- připravit si podložky měkké, nebo hadry na podložení řídítek a sedla
- obrátit kolo vzhůru koly, nebo pověsit na montážní háky
- rozpojit brzdy ( u čelisťových/ráfkových brzd), aby se snáze dal plášť - duše vytáhnout
- u čelisťových brzd většinou stačí jen zašroubovat napínací závit u páčky brzdy, aby se lanko povolilo a pak rozpojit - povytáhnout koncovku bowdenu z oka nad čelistí - čelisti se zmáčknou rukou k sobě a pak by to mělo jít snadno
- sundat plášť na stranu, kde není přívodní kabel k elektromotoru - tudy se bude plášť možno pak vytáhnout
- uvolnit kolo a povytáhnout
- vytáhnout duši / plášť kolem povytažené hřídele kola
- touto stranou nasadit nový plášť - duši
- vložit osku kola zpět do zářezů a dotáhnout předepsanou silou
- vložit zpět koncovku bowdenu do oka čelisti brzdy
- kolo aspoň částečně nafouknout, postavit na kola, dofouknout na předepsaný tlak
- seřídit brzdu štelovacím - napínacím šroubem bowdenu a zajistit kroužkovou maticí
Plášť - duši vytahujeme kolem osky kola na straně, kde není přívodní elektrický kabel k motoru. Osku povytáhneme jen natolik, abychom protáhli plášť, či duši.
Na straně s přívodním kabelem jen sundáme kryt matice a matici povolíme, aby bylo možno kolo povytáhnout. Samotný kabel maximálně uvolníme s krajní sponky, pokud by nebylo možno kolo mírně povytáhnout.
Date: 09.05.2021 - 10:17Akumulátory li-ion - lithiové baterie
Čtěte instrukce od výrobce, pokud je však nemáte,
zde je několik všeobecných údajů.
3,6V - jmenovité napětí článku (např. když je na akumulátoru údaj
14,4V, pak bude akumulátor obsahovat patrně 4 články )
3,0 až 4,2V - doporučené provozní napětí článku
4,0 až 4,3V - maximální nabíjecí napětí článku (plné nabití 4,3V může již poškodit článek, proto nabíjet max na 4,2V)
2,5 - minimální pracovní napětí článku
2,3V - podvybíjení článku
8% - samovybíjení za měsíc (řídící elektronika spotřebovává část z tohoto procenta)
63,5°C - maximální teplota článku
3,5V - skladovací napětí článku, je třeba kontrolovat
+45°C - skladovací teplota max 3 měsíce
+20°C - skladovací teplota po 6 měsíců
3,0V - doporučeno neklesat pod toto napětí článku,
životnost v nabíjecích cyklech se prodlouží 3x oproti vybíjení až na 2,5V
Pokud dojde k úplnému vybití akumulátoru, je doporučeno nejpozději do
24 hodin provést znovu nabití jinak hrozí nevratné poškození článků.
Životnost Li-Ion akumulátorů
500 cyklů při plném vybíjení na hodnotu 2,5V na článek
1 500 a více cyklů při vybíjení na 3,0V na článek (zhruba by měla baterii být nabitá ještě na 30% kapacity, když jí znovu dáváte nabít)
Akumulátor stárne, i když se nepožívá a nabíjecích cyklů je minimum, proto jeho životnost se udává 5 až 7 let.
Hlavní příčiny poruchy Li-Ion akumulátoru
Repase akumulátorů
V odborném servise Vám vymění vadné články.
Hlídejte si však stáří baterie, protože u akumulátorů provozovaných 5 a více let,
může být elektronika již v špatném stavu a pak budete muset do
servisu za několik týdnů znovu.
Paměťový efekt Li-Ion akumulátory - baterie
Paměťový efekt se u akumulátorů neobsahujících kadmium neobjevuje -
tedy Li-Ion baterie paměťovým efektem netrpí.
ALE někteří výrobci doporučují jednou za rok vybít baterii až na mez,
kdy elektronika vypne baterii od spotřebiče.
Výrobce uvádí, že je to třeba pro kalibraci zařízení, které hlídá krajní
meze nabití a vybití akumulátoru.
Čtěte instrukce od výrobce, pokud je však nemáte,
zde je několik všeobecných údajů.
3,6V - jmenovité napětí článku (např. když je na akumulátoru údaj
14,4V, pak bude akumulátor obsahovat patrně 4 články )
3,0 až 4,2V - doporučené provozní napětí článku
4,0 až 4,3V - maximální nabíjecí napětí článku (plné nabití 4,3V může již poškodit článek, proto nabíjet max na 4,2V)
2,5 - minimální pracovní napětí článku
2,3V - podvybíjení článku
8% - samovybíjení za měsíc (řídící elektronika spotřebovává část z tohoto procenta)
63,5°C - maximální teplota článku
3,5V - skladovací napětí článku, je třeba kontrolovat
+45°C - skladovací teplota max 3 měsíce
+20°C - skladovací teplota po 6 měsíců
3,0V - doporučeno neklesat pod toto napětí článku,
životnost v nabíjecích cyklech se prodlouží 3x oproti vybíjení až na 2,5V
Pokud dojde k úplnému vybití akumulátoru, je doporučeno nejpozději do
24 hodin provést znovu nabití jinak hrozí nevratné poškození článků.
Životnost Li-Ion akumulátorů
500 cyklů při plném vybíjení na hodnotu 2,5V na článek
1 500 a více cyklů při vybíjení na 3,0V na článek (zhruba by měla baterii být nabitá ještě na 30% kapacity, když jí znovu dáváte nabít)
Akumulátor stárne, i když se nepožívá a nabíjecích cyklů je minimum, proto jeho životnost se udává 5 až 7 let.
Hlavní příčiny poruchy Li-Ion akumulátoru
- - přebíjení akumulátoru
- - vybíjení pod kritickou mez
- - oxidace kontaktů čidel, elektroniky (baterii skladujte v suchu)
- - poškození jednoho článku (elektronika nedovolí požívání a někdy dokonce i nabíjení akumulátoru)
- - přehřívání akumulátoru (zkuste používat akumulátor s větší kapacitou, či s možností většího proudového zatížení)
- - přehřívání při nabíjení (používejte nabíječku určenou výrobcem, nebo s menším nabíjecím proudem)
Repase akumulátorů
V odborném servise Vám vymění vadné články.
Hlídejte si však stáří baterie, protože u akumulátorů provozovaných 5 a více let,
může být elektronika již v špatném stavu a pak budete muset do
servisu za několik týdnů znovu.
Paměťový efekt Li-Ion akumulátory - baterie
Paměťový efekt se u akumulátorů neobsahujících kadmium neobjevuje -
tedy Li-Ion baterie paměťovým efektem netrpí.
ALE někteří výrobci doporučují jednou za rok vybít baterii až na mez,
kdy elektronika vypne baterii od spotřebiče.
Výrobce uvádí, že je to třeba pro kalibraci zařízení, které hlídá krajní
meze nabití a vybití akumulátoru.
Odrazky, odrazová sklíčka, šlapátka
Odrazky slouží k tomu, když selže osvětlení, nebo není zapnuto, tak aby řidič viděl, že na vozovce stojí / leží nějaký předmět. přední bílá odrazka (většinou těsně nad blatníkem předního kolazadní červená odrazka (dle BESIP viz odkaz níže, 250-900 mm nad rovinou vozovky) - pokud je výš, tak řidič jedoucí za cyklistou vidí odrazku dříve pokud je cyklista již na kopci a řidič auta ještě na kopec nevyjel - nesmí však být výše, než stanoví předpis (pokud máte odrazku například i na přilbě, tak ta již není součástí výbavy kola, takže kolo musí mít svou vlastní odrazku pro případ, kdy zůstane ležet na vozovce atd.)
Velikost plochy přední a zadní odrazky:
plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2, přičemž vepsaný čtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně 40 mm viz odkaz BESIP níže.
To znamená, že čtvercová odrazka musí mít minimálně rozměry 45 x 45 mm, a obdélníková 40 x 50 mm.
Kruhová odrazka, která má minimální požadovanou plochu 2000 mm2 má průměr 51 mm.
oranžové odrazky (z obou stran obou pedálů - bývaly i žluté)
oranžové nebo reflexní odrazky v pletení předního, zadního nebo obou kol (a to minimálně jedna z obou stran - prodávají se i návleky na špice, které taky výborně odráží světlo a to ze všech směrů, protože jsou kulaté)
na nosič si mnoho cyklistů dává samo upínací reflexivní pásky, které byly původně určeny na rukávy oděvu. Tyto pásky si také obepínají kolem trubek kostry kola.
viz BESIP povinná výbava jízdního kola
Základní osvětlení přední a čelovka
Ve předu bílé světlo, používám se 4 tužkovými AAA články + záložní baterie!Buď pevně přišroubované, nebo na jednoduchý uzávěr na řidítka, takže světlo lze snadno odmontovat a použít jako klasickou svítilnu.
4 AAA články se mi jeví u hlavního předního světla jako minimum. Často, hlavně za chladného počasí slabší napájení mělo značný vliv na výkon světla.
Čelovku vozívám také s sebou, protože pomůže při opravě kola v noci. Dále svítí tam, kam se dívám - otáčím hlavu. Někdy ji používám místo hlavního světla na polních cestách a hlavní světlo si šetřím na silnice s motorovými vozidly.
Čelovka Fenix HM65R je sice pro mnohé drahá (2 000 korun), ale zase funguje jak má. Problém u levných čelovek byl, že odcházely diody, ale hlavně přestaly svítit, pak zase chvíli svítily a to není nic příjemného, protože oči než si zvyknou na šero, či tmu tak už je neštěstí hotové a cyklista se může pěkně dolámat.
Čelovku lze zakoupit na bike-eshop.cz/celovka-fenix-hm65r viz obrázek níže
V nouzi výborně posloužila i svítilna ANSMANN X20 za 150 korun připevněná zavařovací gumou k řidítkám
ANSMANN svítilna překvapila svou robustností a spolehlivostí za nízkou cenu.Zadní osvětlení
Používám osvětlení minimálně se 2 tužkovými bateriemi AAA. Mám ještě záložní, které použiji při poruše stacionárního, pevně namontovaného světla. Náhradní baterie, pokud nemám záložní světlo, jsou nutností. Některé čelovky mají i zadní červené světlo, které je vidět řidičem dříve, v případě zvlněného terénu viz obrázek.Červené světlo na zadní straně přilby již řidič vidí a může se včas připravit - světlo na blatníku bicyklu ještě nemá možnost vidět.
Nouzové osvětlení - žabky blikačky
To jsou světýlka, co se připnou na řidítka (bílé), či sedlovou trubku (zadní červené) pomocí gumky, která je součástí světýlka.Protože mají knoflíkové baterie, tak ta vydrž svícení je nízká (v zimě pohasnou po několika minutách ne-li do minuty) - intenzita světla je také nedostačující.
Nicméně jsou lehké a jako nouzové řešení mohou posloužit (lepší, než vůbec nic).
Tyto žabky byly zakoupeny na bezva-slevy.cz/bezpecnostni-2x-led-svetla-na-kolo-2ks/
Baterie
Baterie používám dobíjecí, ale kvalitní alkalické nejsou vůbec špatná volba, pokud jezdím se světlem jen 30 minut denně.Date: 31.03.2021 - 13:45
Akumulátory LI-ION nesmějí být po delší dobu vybity pod určitou mez.
Tato mez vybití je zhruba 20% kapacity, přesněji když se dostane
napětí jednoho článku pod napětí 2,8 V, hrozí trvalé nevratné poškození akumulátoru.
Pokud jsme si zakoupili nové akumulátorové nářadí a došlo k situaci, že
při jeho zapnutí blikla dioda (nebo na pólech baterie je měřitelné napětí,
ale menší než součet minimálních napětí všech článků akumulátoru),
a přístroj nefunguje, může být baterie již trvale poškozena a je třeba
zařízení zavčas reklamovat.
Pokud je součet napětí všech článků vyšší jak násobek
počet článků x 2,8V
tak zkuste baterii nabít dle návodu, protože zařízení může
být vybaveno systémem, který nedovolí provoz tohoto zařízení
pokud se napětí blíží minimu a včas zařízení odpojí od zdroje proudu
tedy od akumulátoru, aby nedošlo k jeho poškození.
Důležité:
Pokud zařízení ihned nebudete používat, nabíjejte LI-ION baterie na 60% kapacity.
To časem odhadnete dle doby plného nabití.
Například
100% nabití trvá 5 hodin
60% bude tedy za 3 hodiny
Při skladování je vhodné nabít jen na 40%, pak se životnost baterie zvýší 3 krát.
ALE je nutné baterii častěji kontrolovat, zda nedošlo k vybití blížící se kritickému bodu.
Dále je dobré baterie skladovat v chladnějším prostředí těsně nad bodem mrazu,
což se také projeví na maximální životnosti.
Tato mez vybití je zhruba 20% kapacity, přesněji když se dostane
napětí jednoho článku pod napětí 2,8 V, hrozí trvalé nevratné poškození akumulátoru.
Pokud jsme si zakoupili nové akumulátorové nářadí a došlo k situaci, že
při jeho zapnutí blikla dioda (nebo na pólech baterie je měřitelné napětí,
ale menší než součet minimálních napětí všech článků akumulátoru),
a přístroj nefunguje, může být baterie již trvale poškozena a je třeba
zařízení zavčas reklamovat.
Pokud je součet napětí všech článků vyšší jak násobek
počet článků x 2,8V
tak zkuste baterii nabít dle návodu, protože zařízení může
být vybaveno systémem, který nedovolí provoz tohoto zařízení
pokud se napětí blíží minimu a včas zařízení odpojí od zdroje proudu
tedy od akumulátoru, aby nedošlo k jeho poškození.
Důležité:
Pokud zařízení ihned nebudete používat, nabíjejte LI-ION baterie na 60% kapacity.
To časem odhadnete dle doby plného nabití.
Například
100% nabití trvá 5 hodin
60% bude tedy za 3 hodiny
Při skladování je vhodné nabít jen na 40%, pak se životnost baterie zvýší 3 krát.
ALE je nutné baterii častěji kontrolovat, zda nedošlo k vybití blížící se kritickému bodu.
Dále je dobré baterie skladovat v chladnějším prostředí těsně nad bodem mrazu,
což se také projeví na maximální životnosti.
Editace: 1539080977
Počet článků v kategorii: 20
Url:prodluzovaci-kabel-bubnovy-4-zasuvky-nefunguje-reseni-id-2301