Fieldmann akumulátorová vrtačka 14V recenze
Fieldmann FDV 1004-A 50001833 recenze
Výhody
Nevýhody
Shrnutí recenze
Vrtačka je používána půl roku na občasné kutění a zatím funguje dobře.

Výhody
- nízká hmotnost (li-ion akumulátor 14V)
- padne do ruky
- dobré zpracování
Nevýhody
- vadná baterie hned u nového výrobku - možná dlouho ležela ve skladu (reklamace proběhla bez problémů)
- přepínání příklepu někdy nejde zapnout
- jen na kutilské práce (ale k tomu je za tu cenu určena)
Shrnutí recenze
Vrtačka je používána půl roku na občasné kutění a zatím funguje dobře.

20LW NO topic_id
AD
Další témata ....(Topics)
Výměna duše pláště kola s elektromotorem
- připravit si podložky měkké, nebo hadry na podložení řídítek a sedla
- obrátit kolo vzhůru koly, nebo pověsit na montážní háky
- rozpojit brzdy ( u čelisťových/ráfkových brzd), aby se snáze dal plášť - duše vytáhnout
- u čelisťových brzd většinou stačí jen zašroubovat napínací závit u páčky brzdy, aby se lanko povolilo a pak rozpojit - povytáhnout koncovku bowdenu z oka nad čelistí - čelisti se zmáčknou rukou k sobě a pak by to mělo jít snadno
- sundat plášť na stranu, kde není přívodní kabel k elektromotoru - tudy se bude plášť možno pak vytáhnout
- uvolnit kolo a povytáhnout
- vytáhnout duši / plášť kolem povytažené hřídele kola
- touto stranou nasadit nový plášť - duši
- vložit osku kola zpět do zářezů a dotáhnout předepsanou silou
- vložit zpět koncovku bowdenu do oka čelisti brzdy
- kolo aspoň částečně nafouknout, postavit na kola, dofouknout na předepsaný tlak
- seřídit brzdu štelovacím - napínacím šroubem bowdenu a zajistit kroužkovou maticí
Plášť - duši vytahujeme kolem osky kola na straně, kde není přívodní elektrický kabel k motoru. Osku povytáhneme jen natolik, abychom protáhli plášť, či duši.

Na straně s přívodním kabelem jen sundáme kryt matice a matici povolíme, aby bylo možno kolo povytáhnout. Samotný kabel maximálně uvolníme s krajní sponky, pokud by nebylo možno kolo mírně povytáhnout.

Akumulátory li-ion - lithiové baterie
Čtěte instrukce od výrobce, pokud je však nemáte,
zde je několik všeobecných údajů.
3,6V - jmenovité napětí článku (např. když je na akumulátoru údaj
14,4V, pak bude akumulátor obsahovat patrně 4 články )
3,0 až 4,2V - doporučené provozní napětí článku
4,0 až 4,3V - maximální nabíjecí napětí článku (plné nabití 4,3V může již poškodit článek, proto nabíjet max na 4,2V)
2,5 - minimální pracovní napětí článku
2,3V - podvybíjení článku
8% - samovybíjení za měsíc (řídící elektronika spotřebovává část z tohoto procenta)
63,5°C - maximální teplota článku
3,5V - skladovací napětí článku, je třeba kontrolovat
+45°C - skladovací teplota max 3 měsíce
+20°C - skladovací teplota po 6 měsíců
3,0V - doporučeno neklesat pod toto napětí článku,
životnost v nabíjecích cyklech se prodlouží 3x oproti vybíjení až na 2,5V
Pokud dojde k úplnému vybití akumulátoru, je doporučeno nejpozději do
24 hodin provést znovu nabití jinak hrozí nevratné poškození článků.
Životnost Li-Ion akumulátorů
500 cyklů při plném vybíjení na hodnotu 2,5V na článek
1 500 a více cyklů při vybíjení na 3,0V na článek (zhruba by měla baterii být nabitá ještě na 30% kapacity, když jí znovu dáváte nabít)
Akumulátor stárne, i když se nepožívá a nabíjecích cyklů je minimum, proto jeho životnost se udává 5 až 7 let.
Hlavní příčiny poruchy Li-Ion akumulátoru
Repase akumulátorů
V odborném servise Vám vymění vadné články.
Hlídejte si však stáří baterie, protože u akumulátorů provozovaných 5 a více let,
může být elektronika již v špatném stavu a pak budete muset do
servisu za několik týdnů znovu.
Paměťový efekt Li-Ion akumulátory - baterie
Paměťový efekt se u akumulátorů neobsahujících kadmium neobjevuje -
tedy Li-Ion baterie paměťovým efektem netrpí.
ALE někteří výrobci doporučují jednou za rok vybít baterii až na mez,
kdy elektronika vypne baterii od spotřebiče.
Výrobce uvádí, že je to třeba pro kalibraci zařízení, které hlídá krajní
meze nabití a vybití akumulátoru.
Čtěte instrukce od výrobce, pokud je však nemáte,
zde je několik všeobecných údajů.
3,6V - jmenovité napětí článku (např. když je na akumulátoru údaj
14,4V, pak bude akumulátor obsahovat patrně 4 články )
3,0 až 4,2V - doporučené provozní napětí článku
4,0 až 4,3V - maximální nabíjecí napětí článku (plné nabití 4,3V může již poškodit článek, proto nabíjet max na 4,2V)
2,5 - minimální pracovní napětí článku
2,3V - podvybíjení článku
8% - samovybíjení za měsíc (řídící elektronika spotřebovává část z tohoto procenta)
63,5°C - maximální teplota článku
3,5V - skladovací napětí článku, je třeba kontrolovat
+45°C - skladovací teplota max 3 měsíce
+20°C - skladovací teplota po 6 měsíců
3,0V - doporučeno neklesat pod toto napětí článku,
životnost v nabíjecích cyklech se prodlouží 3x oproti vybíjení až na 2,5V
Pokud dojde k úplnému vybití akumulátoru, je doporučeno nejpozději do
24 hodin provést znovu nabití jinak hrozí nevratné poškození článků.
Životnost Li-Ion akumulátorů
500 cyklů při plném vybíjení na hodnotu 2,5V na článek
1 500 a více cyklů při vybíjení na 3,0V na článek (zhruba by měla baterii být nabitá ještě na 30% kapacity, když jí znovu dáváte nabít)
Akumulátor stárne, i když se nepožívá a nabíjecích cyklů je minimum, proto jeho životnost se udává 5 až 7 let.
Hlavní příčiny poruchy Li-Ion akumulátoru
- - přebíjení akumulátoru
- - vybíjení pod kritickou mez
- - oxidace kontaktů čidel, elektroniky (baterii skladujte v suchu)
- - poškození jednoho článku (elektronika nedovolí požívání a někdy dokonce i nabíjení akumulátoru)
- - přehřívání akumulátoru (zkuste používat akumulátor s větší kapacitou, či s možností většího proudového zatížení)
- - přehřívání při nabíjení (používejte nabíječku určenou výrobcem, nebo s menším nabíjecím proudem)
Repase akumulátorů
V odborném servise Vám vymění vadné články.
Hlídejte si však stáří baterie, protože u akumulátorů provozovaných 5 a více let,
může být elektronika již v špatném stavu a pak budete muset do
servisu za několik týdnů znovu.
Paměťový efekt Li-Ion akumulátory - baterie
Paměťový efekt se u akumulátorů neobsahujících kadmium neobjevuje -
tedy Li-Ion baterie paměťovým efektem netrpí.
ALE někteří výrobci doporučují jednou za rok vybít baterii až na mez,
kdy elektronika vypne baterii od spotřebiče.
Výrobce uvádí, že je to třeba pro kalibraci zařízení, které hlídá krajní
meze nabití a vybití akumulátoru.
Čím tvrdší materiál, tím menší otáčky.
Výpočet:
Jak počítám otáčky vrtáku za minutu
otáčky za minutu = řezná rychlost v mm / obvod vrtáku v mm
Obráběný materiál je Nástrojová ocel
Řezná rychlost 24 metrů za minutu
Obráběný materiál je hliník, plasty
Řezná rychlost 61 metrů za minutu
Obráběný materiál je dřevo
Řezná rychlost 91 metrů za minutu

Výpočet:
Jak počítám otáčky vrtáku za minutu
otáčky za minutu = řezná rychlost v mm / obvod vrtáku v mm
Obráběný materiál je Nástrojová ocel
Řezná rychlost 24 metrů za minutu

Obráběný materiál je hliník, plasty
Řezná rychlost 61 metrů za minutu

Obráběný materiál je dřevo
Řezná rychlost 91 metrů za minutu

GP baterie dobíjecí zkušenosti
Baterie byly zakoupeny na počátku roku 2015.Byly používány v meteo-stanici a dobíjeny co 3 měsíce. Po 6 letech jedna z baterií již neudržela celé 3 měsíce kapacitu.
Nyní jsou používány v optické myši, kde vydrží pracovat na jedno nabití 7 dnů.
Myš neběží stále, ale když se s ní nepracuje, přepne do úsporného režimu, nebo se zcela vypne.
Hodnocení: Baterie splnily očekávání a deklarovanou dobu funkčnosti.
Sice s menší kapacitou, ale stále jsou použitelné i po 6 letech.

https://www.gpbatteries.com/
TRONIC baterie - Lídl
V roce 2019 byly zakoupeny Ni-MH dobíjecí baterie TRONIC v Lídlu.2 roky pracují k plné spokojenosti, přestože jejich cena byla 25 Kč za kus.
Jsou používány v domácím zvonku, hodinách, meteostanici, optické myši, kapesních svítilnách.

Graf závislosti ztráty kapacity na procentu nabití, teplotě.
Délka skladování je 12 měsíců.
Z grafu vidíme, že k největší ztrátě kapacity došlo při skladovací teplotě +60°C a
plném nabití akumulátoru. Baterie byla po roce skladování nepoužitelná.
Naopak, nejmenší ztráta kapacity byla zaznamenána při skladovací teplotě 0°C a
40% nabití.
Skladovat nutno na suchém místě, jinak dojde k oxidaci konektorů a baterie nebude
fungovat.
Délka skladování je 12 měsíců.

Z grafu vidíme, že k největší ztrátě kapacity došlo při skladovací teplotě +60°C a
plném nabití akumulátoru. Baterie byla po roce skladování nepoužitelná.
Naopak, nejmenší ztráta kapacity byla zaznamenána při skladovací teplotě 0°C a
40% nabití.
Skladovat nutno na suchém místě, jinak dojde k oxidaci konektorů a baterie nebude
fungovat.
Editace: 1528971511
Počet článků v kategorii: 20
Url:fieldmann-akumulatorova-vrtacka-14v-recenze-id-2280